;
coinex

ضرر دستگاه های استخراج رمزارز برای اقتصاد کشور ؛ روزانه 20 میلیارد تومان!

این روزها ارتباط استخراج ارزهای دیجیتال با مشکل کمبود برق در کشور بر کسی پوشیده نیست. اما از ضرر دستگاه های استخراج رمزارز برای اقتصاد کشور چه می دانیم؟

استخراج رمزارز بلایی که گریبان گیر صنعت برق و نیز اقتصاد کشور شده است و این روزها بحث آن در تمام محافل داغ داغ است و هرکس با اندک اطلاعاتی نیز می داند که عمل استخراج غیرمجاز بیت کوین چه ضرر و زیانی به اقتصاد و به خصوص صنعت برق کشور وارد می کند. با این حال طرفداران این صنعت دیدگاه متفاوتی نسبت به ماینینگ دارند.

به فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال، ماینینگ و به مراکز تولید این ارزها مزرعه یا فارم می گویند. در این صنعت، برق تبدیل به یک پول مجازی می شود که برای مبادلات مالی می توان از آن استفاده کرد. پیش از این از ارتباط قطعی برق با استخراج بین کوین برای شما گفته بودیم. ولی حالا بخوانید از ضرر فرایندهای ماینینگ برای اقتصاد کشور!

ضرر دستگاه های استخراج رمزارز برای اقتصاد کشور

مصطفی بابایی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران گفته از ابتدای سال جاری تاکنون 157 مرکز ماینینگ کشف و 4439 دستگاه ماینر جمع آوری شده است.

بابایی در جلسه ای که با حضور نمایندگانی از وزارت صمت، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و سازمان اطلاعات سپاه و پلیس امنیت برگزار شده بود، دلیل افزایش ماینینگ در 4 ماهه ابتدایی سال را توجه سودجویان به تولید رمزارز و فواید اقتصادی آن دانست و خاطرنشان کرد که این آمار در مقایسه با دوسال گذشته جهش چشمگیری داشته است.

ضرر دستگاه های استخراج رمزارز برای اقتصاد کشور ؛ روزانه 20 میلیارد تومان!

سودجویانی که از دستگاه های غیرمجاز و در مزارع غیرقانونی اقدام به استخراج می کنند روزانه 20 میلیارد تومان از منابع کشور را به غارت می برند و در عین حال هیچ گونه شغل یا ارزش افزوده ای برای کشور ایجاد نمی کنند و با استفاده از یارانه حامل های انرژی، به انباشت ثروت خویش می اندیشند. محمد خدادادی، مجری تامین برق مراکز استخراج می گوید:

براساس قانون، استفاده از هرگونه انشعاب برق یا تعرفه یارانه ای شامل انشعاب برق خانگی، تجاری، صنعتی برای استخراج رمزارزها در کشور غیرمجاز است.

می دانیم که سودجویی غیرقانونی و افزایش تعداد دستگاه های ماینر منجر به هدررفتن برق می شود و از طرفی هزینه های تامین مجدد برق هنگفت است و به اقتصاد کشور لطمه وارد می کند. از جمله مشکلات ناشی از این اقدام سودجویانه می توان به تعطیلی کارخانه ها و کارگاه های کوچک و نیز افزایش نرخ بیکاری اشاره کرد.

خدادادی خاطرنشان کرد که مجموعه صنعت برق تاکنون با همکاری نیروی انتظامی و همراهی قضات، موفق به کشف و جمع آوری تعداد زیادی از ماینرها و مزارع شده و افزود:

درصورتی که این تعداد دستگاه کشف و جمع آوری نشده بود مالکان آن با رفتار سودجویانه خود مشغول سوء استفاده از برق یارانه ای بودند.

مجری تامین برق مراکز استخراج رمزارز ادامه داد:

با توجه به اینکه برای تولید برق در نیروگاه های حرارتی کشورگاز طبیعی با قیمت یارانه ای به مصرف می رسد، میزان یارانه ای که این افراد، برخلاف قانون از آن بهره می بردند به حدود 20 میلیارد تومان در روز بالغ می شد.

مدیرعامل توانیر از اختصاص 20 میلیون تومان پاداش به معرفی‌کنندگان رمز ارز غیرمجاز خبر داده و گفته است «هدف از پرداخت این پاداش، این است که سو استفاده کنندگان از برق غیر مجاز به سمت استفاده مجاز هدایت شوند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص ضرر دستگاه های استخراج رمزارز برای اقتصاد کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: علیرضا قادرمیهنی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر