;
coinex

فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

در نوشتار جدید تکراتو به بررسی فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) و تاریخ پخش آن می‌پردازیم. همچنین نگاهی اجمالی به داستان این سریال نیز خواهیم انداخت.

بوراک اوزچیویت، رغیب ساواش،‌ ییلدیز چاعری و اوزگور تورر از جمله بازیگران سریال عثمان هستند. این سریال تاریخی و اکشن ترکی، توسط متین گون‌آی کارگردانی شده است. جمعی از نویسندگان ترک، با الهام از تاریخ و داستان زندگی عثمان اول بنیانگذار سلسله بزرگ عثمانی، سناریو سریال Kuruluş: Osman را تهیه نموده‌اند. سناریو فصل سوم سریال عثمان نیز آماده است و به زودی فیلمبرداری آن آغاز خواهد شد.

سریال‌های ترکی غالبا با شروع فصل پاییز و تابستان، نمایش داده می‌شوند. اکثرشان نیز تعداد قسمت‌های زیادی دارند و چند فصل پخش می‌شوند. به همین علت نیز مخاطبان منتظر فصل سوم سریال عثمان هستند. سریال‌های ترکی به دو دسته سریال‌های تابستانی و زمستانی تقسیم می‌شوند. از آنجا که اکنون در فصل تابستان به سر می‌بریم، سریال‌های تابستانی در حال پخش هستند. زمان پخش فصل سوم قیام عثمان در پاراگراف‌های بعدی، برای شما مشخص شده است.

در این نوشتار از تکراتو، به داستان سریال قیام عثمان نیز اشاره خواهیم نمود. شرح کوتاه فصل اول و دوم سریال، مناسب عزیزانی است که قصد تماشای این سریال ترکی محبوب را دارند. تا کنون ۶۴ قسمت از سریال ترکی قیام عثمان نمایش داده شده است. آخرین قسمت آن در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۱ از شبکه atv منتشر شد و ریتینگ بالایی از سوی مخاطب به دست آورد.

فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman)

تاریخ پخش، داستان و بازیگران

پوستز سریال ترکی قیام عثمان
پوستز سریال ترکی قیام عثمان

داستان سریال قیام عثمان در پایان فصل دوم به اینجا رسید که شش ماه از پیروزی عثمان بیگ بر ارتش بیزانس گذشته بود و عثمان در سوگوت سپری می‌کرد، خبری که قبیله کایا مشتاقانه منتظر آن بودند آمد. وقتی درد زایمان مالهون خاتون آغاز شد، این خبر به گوش عثمان بیگ رسید. بالا خاتون به همراه ماماها، لحظه‌ای مالهون خاتون را ترک نکرد. او شخصا مژده سلامتی فرزند و مادر را به عثمان بیگ داد.

عثمان بیگ، با دیدن پسرش بسیار متاثر شد. او به مالهون خاتون گفت:

تو نه تنها یک پسر، بلکه جهان را به من هدیه کردی.  اگر به من اجازه دهی، می‌خواهم نام او را اورهان بگذارم. هم‌نام شخصی که شهرهای زیادی را فتح و تاسیس کرد. و بر آن‌ها با عدالت حکومت نمود.

بیشتر بخوانید:

فصل سوم سریال عطیه (Atiye) نتفلیکس

فصل سوم سریال آموزش جنسی ؛ تاریخ پخش و داستان S.E.X Education

عثمان بیگ در گوش راست پسرش اذان خواند و در گوش چپ، نام او را زمزمه کرد و گفت: “پسر، ای پسرمن! نام تو را پدرت عثمان، پسر ارطغرل غازی داده است. سن تو را هم خدا زیاد کند. بندگان و فرشتگان آسمان بدانند که نام تو زین پس اورهان خواهد بود.”

مالهون خاتون
مالهون خاتون

بالا خاتون نیز در قسمت پایانی و قبل از شروع فصل سوم سریال عثمان خبرهای خوبی داد. بالا خاتون با حالت خاصی گفت:

شما به ارباب ما یک پسر دادید، بنابراین من پروردگارم را شکر می‌کنم مالهون خاتون. و اما اگر صحبت از امتحان من باشد، خدا رو شکر با صبر گذشت و با دعاها قبول شد و من حامله‌ام. بیشتر از همه به این خاطر خوشحالم که پسرتان در راه دشوارش تنها نخواهد بود. خداوند خوشحالی مادر شدن را برای من هم رقم زد. اکنون من برادر اورهان را حمل می‌کنم.

بیشتر بخوانید:

سریال What If مارول ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

فصل دوم سریال See ؛ تاریخ پخش، داستان و بازیگران

در طرف دیگر داستان، عثمانی‌ها پس از مبارزه سخت، توانستند ترک‌ها را دور هم جمع کنند. عثمان بیگ پس از مرگ پدرش ارطغرل غازی، از دستورات وی پیروی کرد و مدت زیادی را با مغولان و امپراطوری بیزانس نبرد کرد. ارطغرل، پدر عثمان یکم بنیان‌گذار امپراتوری عثمانی بود. بعد از فتوحات و موفقیت‌هایی که ارطغرل، رهبر ایل قایی در نبرد با صلیبیون و مغول‌ها کسب می‌کند، سلطان سلجوقی، علاءالدین کیقباد، به پاس تقدیر وی را حاکم بر مناطق دومانیچ، سوگوت و اطراف آن می‌کند. ارطغرل نیز در سوگوت درگذشت و در آنجا به خاک سپرده شد.

در طول مبارزه سخت، عثمان همراهان و ملازمان جدیدی پیدا کرد که از او حمایت می‌کردند. اما شخص مورد علاقه‌ او، بامسی گم گشته بود. عثمان، ارتش نیکلاس را تخریب کرد و بلافاصله پس از قتل توگای شامان سیاه، انتقام دوستش را گرفت. عثمان برای تحقق وصیت پدرش، با مالهون دختر عمور ازدواج کرد. مالهون خیلی زود باردار شد و عثمان با نگرانی منتظر وارث خود بود. عثمان نام اورهان را به پسرش داد و به همه اعلام کرد که اورهان دولتی ساخته بود که ترک‌ها آرزوی آن را دارند.

زمان پخش فصل سوم قیام عثمان

قبیله‌ها در سریال قیام عثمان
قبیله‌ها در سریال قیام عثمان

قسمت پایانی فصل دو سریال تاریخی قیام عثمان، که تاکنون مخاطبان بسیاری داشته است، در ۲۳ ماه ژوئن منتشر شد. پس از پایان بی‌نظیر فصل دوم آن، به نظر می‌آید با پایان تابستان، فصل سوم آغاز شود. از زمان اتمام فصل دو تا کنون، طرفداران سریال مشتاق زمان پخش فصل سوم قیام عثمان هستند. اما متاسفانه هنوز اطلاعات دقیق در رابطه با زمان پخش فصل سوم قیام عثمان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های خارجی

بهترین سریال های نتفلیکس 2020

با این حال، انتظار می‌رود که این مجموعه، در ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر ۲۰۲۱، با قسمت‌های جدید به روی پرده برود. همانطور که در مقدمه نوشتار فصل سوم سریال عثمان بیان شد، این سریال جزء سریال‌های زمستانی محسوب می‌شود. به همین دلیل به احتمال زیاد، اواخر شهریور و اوایل مهرماه، زمان پخش فصل سوم قیام عثمان باشد.

هنوز پیش نمایشی از سریال Kuruluş: Osman منتشر نشده است. به همین سبب داستان سریال قیام عثمان در فصل سوم، غیر از اطلاعاتی که از تاریخ داریم، مشخص نشده است. کادر بازیگران سریال عثمان نیز تا حدودی مشخص است. بازیگران نقش اصلی و آن‌ها که از قدیم در سریال ایفای نقش می‌نمودند، در فصل سوم نیز حضور خواهند داشت.

بوراک اوزچیویت (در نقش عثمان)، نورالدین سونمز (در نقش بامسی)، رغیب ساواش (در نقش دوندار)، امره باسالاک (در نقش گوندوز) و بسیاری دیگر از ستارگان ترکیه، در فصل سوم سریال عثمان به عنوان بازیگران سریال عثمان ایفای نقش خواهند نمود. به احتمال زیاد بازیگران جدید نیز به کادر این مجموعه افزوده شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ومپایری جهان

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

عثمان و ولیعهد او

بالا خاتون و عثمان بیگ
بالا خاتون و عثمان بیگ

عثمان بیگ، که با پیروزی بزرگ خود در برابر بیزانس، تسلط حکومت ترک بر سه منطقه را تضمین کرد، سرانجام وارث خود را در آغوش گرفت. عثمان بیگ نام پسرش را اورهان گذاشت. در برابر لحظه احساسی ملاقات عثمان و فرزندش، بالا خاتون نتوانست احساسات خودش را کنترل کند. زمانی که مالهون خاتون برای بالا خاتون آرزو کرد که او نیز صاحب فرزند شود، بالا خاتون نیز مژده‌اش را داد. او نیز حامله بود و این خبر را به همه اعلام کرد.

عثمان بیگ که شادی مضاعفی داشت، گفت: “خداوند متعال سرنوشت فرزندان ما را خوب رقم بزند. انشاءالله آن‌ها زندگی با برکت داشته باشند. اصل و نسب خود را حفظ کنند و افزایش دهند. بنده خدا، ملتی خوب برای پیامبر و خدمت‌گزار اسلام در جهان باشند.” او با این سخنان شکرگزار خدا بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های شبکه BBC در سال 2020

بهترین سریال های شبکه HBO در سال 2020

در انتهای فصل دو، مالهون خاتون پسرش را به دنیا آورد و بالا خاتون خبرهای خوبی را جشن گرفت. تاریخ نشان می‌دهد که فرزندی به نام علاء الدین پاشا به دنیا خواهد آمد. به نظر می‌آید که در فصل سوم سریال عثمان دنیا آمدن و بزرگ شدن او را ببینیم. مالهون خاتون نیز صاحب چهار فرزند خواهد شد که زندگی برخی از آن‌ها در فصل سوم سریال عثمان نمایش داده خواهد شد.

تغییر سرنوشت جنگ توسط عثمان

عثمان بیگ و اقتدار او
عثمان بیگ و اقتدار او

عثمان بیگ، پس از اینکه سلطان مسعود مجبور شد به قونیه بازگردد، فرماندهی ارتش ترکیه را بر عهده گرفت. او با برنامه ریزی استراتژی خود، سرنوشت جنگ را تغییر داد. او برای از بین بردن سربازان مقدونی که نیزه و سپر داشتند، استراتژی ایجاد کرد. فرماندهی ارتش دشمن برعهده دوکاس بود، که اساس ارتش بیزانس را تشکیل می‌دهد. او حساب کرد که اگر اتحاد ارتش به هم ریزد، اردوی ارتش از هم خواهد پاشید.

با بازگشت تعدادی از سربازان به همراه سلطان مسعود، تعداد ارتش عثمان کاهش یافته بود. عثمان ارتش خود را فراخواند و گفت: “امروز فرمانده‌ای در اینجا وجود ندارد! ارباب شما کسی است که به خاطر کلمات الهی، همراه شما جنگید. این یک نبرد سخت خواهد بود. اگر کسی مابین شما زندگی‌اش را دوست دارد و در حسرت خانوده است می‌تواند بازگردد. اما اگر کسی هست که جنگ می‌خواهد، بفرمایید این گوی و این میدان. این را بدانید که من یا با پیروزی میدان جنگ را رها خواهم کرد و یا به شهادت خواهم رسید.”

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی 2021

بهترین سریال های ترکی 2020

در دومین روز جنگ، ارتش ترکیه با وجود تعداد کم، قهرمانانه علیه ارتش بیزانس جنگید. عثمان بیگ و آلپ‌های او که در مرکز میدان جنگ بودند، علیه وحدت مقدونی مبارزه کردند. عثمان بیگ با درک اینکه ارتش بیزانس محاصره آن‌ها را آغاز کرده است، به آلپ‌ها دستور عقب‌نشینی داد. با دیدن عقب‌نشینی عثمان بیگ، نیکولا بسیار خوشحال شد و به واحد تحت فرمان دوکاس دستور داد: “هیچ یک از آن‌ها را زنده نگذارید. اجازه ندهید آن‌ها فرار کنند.”

نمایی از عثمان بیگ
نمایی از عثمان بیگ

هنگامی که نیروهای مقدونی فکر می‌کردند دشمن فرار کرده است، تعقیب آلپ‌های ترک را آغاز کردند. عثمان بیگ فرصتی را که منتظر آن بود به دست آورد و به آن‌ها حمله کرد. سربازان سلجوقی سلطان مسعود، که تحت فرماندهی گوندوز بیگ هستند، شاهد اتفاق شدند. آن‌ها با مشاهده برهم خوردن نظم ارتش مقدونیه، در همان لحظه حمله کردند. نظم ارتش بیزانس، که توسط این حمله غافلگیر شد، به طور کامل مختل شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ترکی عاشقانه

بهترین سریال های جم تی وی (GEMTV)

عثمان بیگ عقب نشینی را متوقف کرد و مقابل دوکاس که او را دنبال می‌کرد ایستاد. با حرکات استادانه خود، حریف را شکست داد. عثمان بیگ رو به دوکاس گفت: “حالا کاملا شیرفهم شدی دوکاس؟ عاقبت کسی که، علیه ترک قیام می‌کند را به خوبی درک کردی؟ پرونده ترک تا پایان مرگ آخرین ترک به پایان نرسیده است!” و نهایتا دوکاس را مجازات کرد.

عوامل سریال قیام عثمان

  • نویسنده: مهمت بوزداغ، آتیلا انگین، آسلی زینب پکر بوزداغ
  • کارگردان: متین گون‌آی
  • ستارگان: بوراک اوزچیویت (در نقش عثمان)، اوزگه تورر (در نقش بالا خاتون)، تامر یعیت (در نقش ارطغرل پدر عثمان)، رغیب ساواش (در نقش دوندار بیگ)، تولگا آک‌کایا (در نقش دومرول آلپ)، ییلدیز چاعری (در نقش مالهون خاتون)، ارکان آوجی (درنقش آیا نیکولا)، یعیت اوچان (در نقش بوران آلپ)
  • ژانر: تاریخی، ماجرایی، اکشن، درام، اسلامی
  • برگرفته از: تاریخ زندگی عثمان اول
  • نام‌های دیگر سریال: The Ottoman ، عثمان غازی، موسس عثمان، عثمانی، قیام عثمان، تاسیس حکومت عثمانی
  • موسیقی: زینب آل‌آسیا، آلپای گوکتکین
  • تعداد قسمت: ۲ فصل، ۶۴ قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: حدود ۱۵۰ دقیقه
  • محصول کشور: ترکیه
  • زبان اصلی: ترکی
  • پخش از شبکه: هر چهارشنبه شب ساعت ۲۰ به وقت ترکیه از شبکه atv
  • زمان پخش فصل سوم سریال عثمان احتمالا بعد از اتمام تابستان باشد.
بوراک اوزچیویت در نقش عثمان بیگ
بوراک اوزچیویت در نقش عثمان بیگ

از همراهی شما تا انتهای نوشتار فصل سوم سریال عثمان (Kuruluş: Osman) بی‌نهایت سپاس‌گزار هستیم. آیا این سریال ترکی محبوب و تاریخی را تماشا نموده‌اید؟

بیشتر بخوانید:

منبع: yeniakit ، themultinews ، takvim

نظر شما در خصوص فصل سوم سریال عثمان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    من سریالهای تاریخی را دوست دارم وسریالهای زیادی را دیده ام ولی وقتی سریال ارطغرل ویا عثمان را تماشا میکنم انگار در ان زندگی میکنم به خاطر اشتراکات دینی وفرهنگی بسیار نزدیک ما لذتی که از این سریال برده ام از هیچ فیلم وسریالی نبرده ام

    پاسخ

    مشتاقانه منتظر فصل سوم هستیم

    پاسخ