coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اثربخشی 73 درصدی واکسن اسپوتنیک وی بر سویه دلتا کرونا

این روزها بسیاری از کشورها از بابت شیوع سویه دلتا کرونا نگران هستند. اما وزیر بهداشت روسیه از اثربخشی 73 درصدی واکسن اسپوتنیک وی بر سویه دلتا می گوید.

اکثر کشورها درگیر کرونا دلتا گشته اند و روزانه تعداد زیادی از مردم درگیر این بیماری منحوس می گردند. در این بین، تنها راه جلوگیری از بیماری واکسیناسیون است. بنابراین کارایی واکسن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. طبق گفته میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه، واکسن اسپوتینک v حدود ۸۳ درصد روی این بیماری اثرگذار است.

اثربخشی 73 درصدی واکسن اسپوتنیک وی بر سویه دلتا

با این که هفتاد و سه درصد برای یک واکسن کارایی بالایی به حساب می آید اما نسبت به میزانی که در گذشته اعلام شده بود (۹۰ درصد) کمتر است اما اکنون خبرگزاری TASS به نقل از وزیر بهداشت روسیه چنین گفته است:

جدیدترین نتایج نشان‌دهنده کارایی 73 درصدی اسپوتنیک V روی گونه دلتا هستند.

مدیر موسسه گامالیا (تولید کننده واکسن روسی)، الکساندر گینزبرگ، طی مصاحبه ای از اثر گذاری و ایمنی اسپوتنیک v روی همه گونه ها شناخته شده کرونا خبر داد.

اثربخشی 73 درصدی واکسن اسپوتنیک وی بر سویه دلتا کرونا
اثربخشی اسپوتنیک وی بر کرونا دلتا

اما با وجود این گفته ها، علت عدم تمایل مردم به واکسیناسیون را احتمالا افزایش شمار مبتلایان در دو ماه گذشته می توان دانست. طبق گفته ها، با وجود بودن واکسن، افراد تمایلی به آن نداشته و شیوع دلتا هم باعث شده افراد بیشتری به این بیماری مبتلا گردند.

جمعیت ۱۲۴ میلیونی روسیه، از زمان شروع کرونا در این کشور تاکنون، ۶.۵ میلیون مبتلا داشته و ۴ واکسن داخلی از جمله اسپوتنیک v را تایید کرده است که به برخی کشورها از جمله ایران برای واکسیناسیون عمومی صادر گردیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص اثربخشی 73 درصدی واکسن اسپوتنیک وی بر سویه دلتا کرونا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    دروغ که کنتور نمیندازه بگین ۹۹ درصد! نیست روسیه خیلی روسفیده تاییدیه بهداشت جهانی هم داره :))

    پاسخ