coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

درآمد فایزر و مدرنا از فروش واکسن چقدر است ؟

با وجود اینکه عمده مباحث درباره نحوه کارکرد و اثربخشی واکسن های رایج است، اما تا به حال به این فکر کرده اید که درآمد فایزر و مدرنا از فروش واکسن چقدر است ؟

استفاده از دوز تقویتی واکسن کرونا برای افزایش ایمنی بدن و مقابله با گونه ها جدید به تازگی مورد بحث قرار گرفته است. اما اکنون کشورهای بیشتری از جمله آلمان و شیلی نیز خواهان‌ استفاده از این دوز برای شهروندان مسن و کسانی که سیستم ایمنی ضعیف دارند، شدند.

این شرکت ها معتقدند که ایمنی بدن افراد شش ماه بعد از تزریق واکسن شروع به افت می کند و به علت وجود نمونه هایی از عفونت رخنه با گونه دلتا در برخی کشورها، نیاز شدید به واکسن تقویتی حس می شود. اما سود فایزر و مدرنا از فروش این واکسن ها چقدر است؟

درآمد فایزر و مدرنا از فروش واکسن چقدر است ؟

سه شرکت فایزر، بیون‌تک و مدرنا از فروش دوز سوم یا تقویتی واکسن کرونا سودی حدود ۶ میلیارد دلار معادل فروش واکسن های آنفلونزا خواهند برد. طبق بررسی ها ممکن است درآمد این شرکت ها از این فروش در ۲۰۲۲ می تواند به ترتیب به ۶.۶ میلیارد و ۷.۶ میلیارد دلار برسد که البته با وجود دیگر رقبا امکان کاهش آن تا حدود ۵ میلیارد دلار نیز تخمین زده شده است.

این سه شرکت در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بیش از ۶۰ میلیارد دلار فروش واکسن برای خود تضمین نموده اند. این قراردادها شامل تامین دو دوز اولیه و در صورت نیاز دوز تقویتی می باشد.

درآمد فایزر و مدرنا از فروش واکسن چقدر است ؟
درآمد شرکت های سازنده واکسن از فروش آن چقدر است؟

البته اکنون معلوم نیست که چه تعدادی به واکسن تقویتی نیاز دارند و در چه زمانی باید تزریق گردد. از طرفی نیاز به آن توسط عده ای از کارشناسان برای جوانان و افراد سالم مورد بحث است. سازمان بهداشت جهانی نیز تزریق این دوز را انجام نداده تا افراد بیشتری بتوانند به دوزهای اولیه دسترسی بیابند. رئیس شرکت مدرنا، استفن هوج، نیز هفته گذشته گفت:

نمی‌دانیم نیروهای پیشران بازار چه خواهند بود. این بازار هم بالاخره یک روز به یک بازار متداول‌تر تبدیل می‌شود. باید ببینیم چه جمعیتی در معرض ریسک قرار دارند، ارزش‌افزایی ما به چه نحو است و چه محصولاتی این ارزش‌افزایی را انجام می‌دهند. این عوامل در نهایت روی قیمت تاثیر می‌گذارند.

شرکت فایزر نیز طی جلسه ای گفت که احتمال می دهد نیاز به تزریق دوز سوم، از ۶ الی ۸ ماه بعد از تزریق دوز دوم به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما درآمد فایزر و مدرنا از فروش واکسن چقدر است ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

خبرنگار: ریحانه مرشدی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر