;
coinex

مشخصات فنی آیکو 8 و نسخه پرو آن لو رفت!

آیکو که از زیرمجموعه های شرکت ویوو است، قصد دارد از سری جدید گوشی هایش رونمایی کند. اخیرا مشخصات فنی آیکو 8 و نسخه پرو آن لو رفت.

طبق اعلامیه رسمی آیکو که از زیرمجموعه های ویوو است، سری جدید گوشی های جدید این شرکت در کنفرانس 17 اوت معرفی می شوند. محصولات این سری آیکو یعنی آیکو 8 و نسخه پرو آن به عنوان پرچمداران آینده موفق به اخذ گواهی 3C نیز شده اند.

محصول جدیدی که آیکو قصد دارد روانه بازار کند تا در رده پرچمداران به رقابت بپردازد، IQOO 8 می باشد. با توجه به مشخصات فنی و ظاهری به نظر می رسد روی این سری از گوشی مانور بسیاری داده شده است چرا که علاوه بر نسخه استاندارد، شاهد عضو پرو این خانواده نیز هستیم. در این مطلب قصد داریم نگاهی به مشخصات آیکو 8 و نسخه پرو آن بیندازیم. با ما همراه باشید.

آیکو 8 و نسخه پرو آن

کمپانی آیکو که در سال 2019 به عنوان شعبه جدیدی از ویوو آغاز به کار کرد، تمرکزش بر رونمایی از گوشی های هوشمند با محوریت عملکرد و امکانات ویژه است. حدود یک هفته پیش آیکو از پوستر رسمی آیکو 8 پرو رونمایی کرد که البته حاوی اطلاعاتی در مورد این گوشی بود. ابتدا از آیکو 8 پرو شروع می کنیم.

آیکو 8 پرو در دو رنگ سفید و مشکی عرضه می شود و باید گفت که جنس بدنه آن از فیبر کربن است. نکته جالب در طراحی رنگ سفید آیکو 8 پرو همکاری شرکت BMW با آیکو است. می توان گفت آیکو 8 پرو در طراحی پشت قاب جذاب عمل کرده اما هنگامی که به قاب جلویی می رسیم نمایشگری با دو لبه خمیده می بینیم. چیزی که ممکن است کاربران نپسندند.

نمایشگر آیکو 8 پرو قطر 6 و 7 اینچی دارد و از پنل AMOLED E5 ساخته شده است. پنل این دستگاه برای اولین بار در آیکو 8 پرو استفاده شده و فناوری LTPO با نرخ تازه سازی متغیر از 1 تا 120 هرتز دارد. وضوح 2K و نیز یک میلیارد رنگ از دیگر مشخصات نمایشگر آن می باشد.

مشخصات فنی آیکو 8 و نسخه پرو آن لو رفت!

آیکو 8 پرو نیز مانند رقبای خود از تراشه اسنپدراگون 888 پلاس که آخرین نسخه موجود شرکت کوالکام است استفاده می کند. گرچه در پرچمداران زیادی این تراشه به کار رفته و برای آیکو 8 پرو مزیت نیست اما این تراشه عملکرد بهتر و سرعت بالاتر گوشی را تضمین می کند.

شارژر آیکو 8 پرو 120 واتی است و ظرفیت باتری نیز 4500 میلی آمپر ساعتی است. همچنین مجهز به شارژ بی سیم 50 واتی و بی سیم معکوس 10 واتی می باشد. در بخش دوربین اصلی شاهد سه گانه 16+48+50 مگاپیکسلی هستیم. همچنین لرزشگر گیمبال نیز در آیکو 8 پرو به کار رفته است. دوربین سلفی این گوشی وضوح 16 مگاپیکسلی دارد که درون حفره نمایشگر قرار داده شده است.

حافظه رم 8 یا 12 و حافظه داخلی 256 یا 512 برای آیکو 8 پرو درنظر گرفته شده است. حالا بهتر آن است که به مشخصات آیکو 8 استاندارد بپردازیم. ابتدا باید بگوییم که آیکو 8 نسبت به عضو پرو آن قیمت اقتصادی تری دارد با جذابیت های خاص خودش.

گفتیم که نمایشگر آیکو 8 پرو دارای دو لبه خمیده است اما آیکو 8 چنین نیست. نمایشگر 6.78 اینچی با همان پنل جذاب AMOLED E5 مانند نسخه پرو است. اما وضوح آن به فول اپ دی پلاس کاهش یافته و ظرفیت باتری نیز 4350 میلی آمپر ساعتی شده است. البته و خوشبختانه شارژر سیمی همچنان همان120 وات است و تغییری نکرده ولی در عوض خبری از قابلیت های وایرلس و شارژ معکوس نیست. دوربین اصلی نیز با کاهش پیکسل رو به رو شده و سه گانه 13+13+48 را شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آیکو 8 و نسخه پرو آن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر