;
coinex

تصویب یکی از سختگیرانه ترین قوانین حفاظت از داده ها در چین

دولت کمونیست چین اخیرا یکی از سختگیرانه ترین قوانین حفاظت از داده ها را تصویب کرده که گرچه تاثیری در عملکرد نظارتی این حکومت ندارد، اما محدویدت های جدیدی را شامل می شود.

این قانون شامل مجموعه جامعی از قوانین درباره نحوه جمع‌آوری داده، پردازش و محافظت از آن‌ها می‌باشد و به طور خاص، نحوه مدیریت داده‌های کاربران توسط شرکت‌ها خصوصی را هدف قرار داده است که البته بر تلاش‌های نظارتی دولت چین تاثیر چندانی ندارد.

تصویب یکی از سختگیرانه ترین قوانین حفاظت از داده ها در چین

این قانون از یک نوامبر یا همان ۱۰ آبان اجرایی خواهد شد و در آن استانداردهایی خاص جهت نوع اطلاعات جمع آوری شده شرکت‌ها خصوصی و نحوه ذخیره آن‌ها وجود دارد. براساس این قانون شرکت‌ها باید قبل از جمع آوری داده‌ها رضایت کاربران را داشته و از عدم ارائه خدمات به افرادی که اجازه نمی دهند نیز جلوگیری شده‌ است.

با تصویب این قانون جدید سهام برخی شرکت‌ها چینی مثل علی بابا افت کرده است و این قانون ارتباط نزدیکی با فعالیت‌های ضد انحصاری دولت پکن در برابر کمپانی‌هایی مثل علی بابا و تنسنت دارد.

گویا دولت پکن با این قانون جدید، می‌خواهد از دیجیتالی کردن سرویس‌های عمومی درآمدزایی داشته باشد این قانون جدید دولت چین شبیه «مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا» موسوم به GDPR می‌باشد. شرکت‌ها درصورت تخطی، با جریمه‌هایی حداکثری ۷.۷ میلیون دلاری یا ۵ درصد از درآمد سالانه روبرو خواهند شد.

این قوانین برای شرکت ها خارجی نیز اعمال می‌شود که البته اکثر شرکت‌های خارجی که از قانون GDPR پیروی می‌کنند، مشکلی با قانون چین نخواهند داشت.

با وجود این که قبلا مشابه این قانون در اروپا نیز وجود داشته است اما واکنش‌ها نسبت به ایجاد این قانون در پکن منفی بوده است و مردم و کمپانی‌ها از این موضوع ناراضی هستند اما به هر حال این قانون اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تصویب یکی از سختگیرانه ترین قوانین حفاظت از داده ها در چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر