;
coinex

تاریخ انتشار Battlefield 2042 مشخص شد ؛ گیم پلی، داستان و نقشه های بازی [+تریلر]

تاریخ انتشار Battlefield 2042 مشخص شد تا بار دیگر شاهد هنرنمایی کمپانی الکترونیک آرتز باشیم. این سری قرار است به زودی برای کنسول های نسل 9 عرضه شود.

مدت هاست که اخباری مبنی بر رونمایی از جدیدترین نسخه بازی بتلفیلد به گوش می رسد و طرفداران این مجموعه را در برزخ انتظار قرار داده است. سرانجام استودیوی سازنده بازی Battlefield 2042 یعنی دایس و الکترونیک آرتز با انتشار تریلری نسبتا طولانی به انتظارها خاتمه دادند و تاریخ انتشار Battlefield 2042 را اعلام کردند.

زمزمه هایی از نسخه جدید بتلفیلد به گوش می رسید و جامعه گیمرها بی صبرانه منتظر رونمایی از این بازی بودند. گرچه اخباری پراکنده مهر تائیدی بر عرضه این بازی می زدند با این حال، آنچه برای طرفداران این مجموعه اهمیت داشت فضای بازی و امکانات و دیگر مواردی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.

23 خرداد ماه بود که در کنفرانس مایکروسافت و بتسدا، اولین گیم پلی این بازی به نمایش درآمد و اطلاعات قابل قبولی پیرامون بازی داده شد که جوابگوی سوالات هواداران این سری جذاب بود. Battlefield 2042 نسل جدید از سری بازی های اول شخص تیراندازی است و طبق گفته های سازندگان آن، تاریخ انتشار بازی Battlefield 2042 کمتر از 2 ماه دیگر خواهد بود.

استودیو دایس (DICE) با عنوان جدید Battlefield 2042  به میدان آمده و می خواهد گیمرها را به آینده ای نزدیک، یعنی 20 سال بعد ببرد. جایی که انسان ها نسبت به وطن خود عِرق ملی ندارند و مبدل به مزدورهایی شده اند که با یکدیگر می جنگند. در ادامه با تکراتو همراه باشید تا به سوالات ایجاد شده پیرامون این بازی پاسخ دهیم و سپس راجع به تاریخ انتشار Battlefield 2042 و داستان بازی Battlefield 2042 صحبت خواهیم کرد. در پایان این نوشتار نیز تریلر Battlefield 2042 را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

تاریخ انتشار Battlefield 2042

در این قسمت از مقاله سعی می کنیم تاریخ انتشار Battlefield 2042 را بررسی نمائیم. الکترونیک آرتز با انتشار ویدئویی پنج دقیقه ای در یوتیوب به رونمایی از بتلفیلد 2042 پرداخت. این کمپانی چند ماه قبل ساخت سری جدید بازی را تائید کرد و گفت که مسئولیت ساخت بازی برعهده استودیو دایس است. در این میان فضایی فراهم شد تا افشاگران، هر از چند گاهی جزئیات تازه ای ارائه دهند و حتی کار به جایی کشید که اسکرین شات های بازی در فضای مجازی دست به دست می شد.

مطابق تریلری که الکترونیک آرتز منتشر کرد، نسخه نهایی بازی از لحاظ بصری تفاوتی با گیم پلی کوتاهش ندارد. یکی از نکاتی که هنگام تماشای تریلر جلب توجه می کند سربازانی است که تعدادشان بسیار زیاد است و این همان وعده ای است که سازندگان به آن عمل کرده اند. با این اوصاف می توان انتظار بازی شلوع و پر زد و خوردی داشت.

تاریخ انتشار Battlefield 2042
تاریخ انتشار Battlefield 2042 / داستان بازی Battlefield 2042

بیشتر بخوانید: بازی فار کرای 6 ؛ تاریخ عرضه، گیم پلی، تریلرها و آخرین اخبار Far Cry

از نکات مهم درباره بازی Battlefield 2042 پشتیبانی از 128 بازیکن به صورت همزمان است. البته با تغییر کردن نسل کنسول، این تعداد تا 64 نفر کاهش می یابد. سربازان متخصص و سلاح های آنها و نیز سبک متفاوت بازی شان از دیگر نکات برجسته بازی خواهد بود.

لازم به ذکر است اولین تست فنی بازی از 23 مرداد ماه آغاز شده و گرچه مطابق توافقنامه عدم افشای اطلاعات بازی، نباید شرکت کنندگان در این تست از محیط بازی ویدئو یا تصویر و حتی اطلاعاتی انتشار دهند با این حال ویدئوهای طولانی از بازی منتشر شده و منشا آن مشخص نیست. این تست طی بازه سه ساعته در روز انجام می شود و تنها روی کنسول های نسل 9 صورت پذیرفته است. اگر کنسول نسل نهمی ندارید نگران نباشید؛ چرا که این بازی برای کنسول های نسل هشتم هم ارائه خواهد شد.

داستان بازی Battlefield 2042

در این قسمت از مقاله قصد داریم درباره داستان بازی Battlefield 2042 صحبت کنیم. پیش از آن مختصری راجع به استودیوی سازنده این سری از بازی ها می گوییم.

طرفداران بتلفیلد می دانند که دایس استودیوی سازنده و خالق تمام نسخه های این بازی طی بیست سال اخیر بوده است. همان طور که از الکترونیک آرتز انتظار می رفت، نسخه جدید این بازی یعنی Battlefield 2042 را نیز این استودیوی سوئدی خواهد ساخت. (DICE)

دایس در سال 1992 و توسط چهار دوست صمیمی تاسیس شد. در سال 2000 میلادی آنها یک مجموعه بازی سازی با نام تجاری (Refraction Games) را خریداری نمودند و بازی اول شخص این کمپانی را که با محوریت جنگ جهانی دوم بود، تکمیل و سپس روانه بازارهای جهانی کردند. از جمله بازی های محبوبی که این استودیوی سوئدی تولید کرده می توان به star wars Battlefront و Need For Speed: Hot Pursuit اشاره کرد.

همان طور که از عنوان بازی برمی آید، داستان در سال 2042 یعنی بیست سال آینده اتفاق می افتد و روایتگر نبردی عظیم است. همه چیز دقیقا از سال 2031 شروع می شود. زمانی که تغییرات اقلیمی و جوی منجر به بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس ها شده و اوضاع اقتصادی جهان نابسامان است و به عبارتی جهان درحال ورشکستگی است. به هرحال هر روز اتفاق تازه ای می افتد و جهانیان را غافلگیر می کند. در حوالی سال های 2033 طوفان های مختلفی شکل می گیرد و با افزوده شدن بحران غذایی و نیز کاهش تولید سوخت، دومین رکود بزرگ جهان به وقوع می پیوندد.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی Returnal اندروید ، آیفون و کامپیوتر [+تریلر و گیم‌پلی]

تاریخ انتشار Battlefield 2042
تاریخ انتشار Battlefield 2042 / گیم پلی بازی Battlefield 2042

همه چیز از جایی بدتر می شود که اتحادیه اروپا با ازهم پاشیده شدن آلمان منحل می شود. آن دسته از کشورهایی که توان مقابله با وضع موجود را ندارند از هم می گسلند و در نتیجه مردمان چنین سرزمین هایی خانه و کاشانه خود را رها می کنند و با امید و آرزو راهی سرزمین هایی می شوند که هنوز اوضاعشان بهتر است. این مردمان «بی ملیت» نامیده می شوند.

در سال 2037 و به لطف تولید انرژی و آبیاری کویرها، شرایط و اوضاع بهتر می شود و با بازسازی مزارع، بحران غذایی فروکش می کند. زمانی که جهان به آینده اش امیدوار شده و درحال بهبود است، درهای برخی کشورها بر روی این مردمان بی ملیت باز می شود.

پس از ورود این دسته از مردم به کشورهای جدید چون به آنها اعتماد ندارند رهبرانی از میان خود انتخاب می کنند و هویت مستقلی برای خود دست و پا می کنند. در بین تمام این مشکلات آمریکا و روسیه طبق معمول به جان هم افتاده اند و سعی دارند که یکدیگر را نابود کنند تا ابرقدرت جهان شوند. ماجرا به همین جا ختم نمی شود و مشکلی بزرگ تر رخ می دهد. زباله های فضایی وارد مدار زمین می شوند و با برخورد به ماهواره ها حدود 70 درصد از آنها را از کار می اندازند. آمریکا، روسیه را مقصر این حادثه می داند و روسیه هم اتهام مشابهی به آمریکا می زند. اما نظر کارشناسان چیز دیگری است. آنها معتقدند این حادثه در نتیجه اقدامات مردمان بی ملیت است. اکنون جهان وارد جنگی بزرگ شده و مردمان بی ملیت با اختیار خود به هر یک از این دو جبهه ملحق می شوند تا بتوانند آینده را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی Darkfire Heroes ؛ جادوی قهرمانان آتش سیاه!

گیم پلی بازی Battlefield 2042

اکنون که داستان بازی Battlefield 2042  را دانستیم وقت آن است راجع به گیم پلی آن صحبت کنیم. بتلفیلد 2042 همچون سری قبلی زاویه دید اول شخص دارد و از روایت داستانی مانند نسخه های قبلی برخوردار نیست. برعکس اگر یادتان باشد نسخه های قبلی داستان خاص خودش را داشت. نسخه جدید تمام تمرکزش را بر روی رقابت های آنلاین چندنفره گذاشته و دیگر زمان آن رسیده تا کسانی که در نسخه های قبلی تمام آموزش های لازم را فراگرفته اند حالا به میدان مبارزه بیایند. البته توسعه دهندگان عنوان کرده اند که روایت این نسخه از بازی، درون رقابت های چندنفره است؛ مانند بسیاری از بازی های دیگر مثل فورتنایت، ایپکس لجندز و کال آو دیوتی وارزون.

در سری جدید چه مُد هایی وجود دارد؟

با توجه به اطلاعاتی که پیرامون این بازی منتشر شده می توانیم حالت های مختلف بازی را بررسی نمائیم. در Battlefield 2042 با سه حالت All-Out warfare، Hazard zone و Portal رو به رو خواهیم بود.

حالت All-Out waefare ترکیبی از دوحالت  conquestو  breakthrough است. در این حالت دو تیم در قالب مدافع و مهاجم قرار دارند. مهاجمان باید مناطق را یکی یکی تصاحب کنند و البته که مانند نسخه های قبلی با یک پرچم مواجه نیستند. حالت Hazard Zone گفته می شود که سراسر از هیجان و استرس است و باید منتظر نبردهای غیرمنتظره باشید.

سومین حالت Portal است و به کاربران امکان می دهد تا نقشه ها، شخصیت ها و تجهیزات نسخه های قدیمی را با یکدیگر ترکیب کنند مثلا می توانید در بازی بتلفیلد 3 و در نقشه کانال نوشهر سربازان آمریکایی را مقابل سربازان نازی قرار دهید.

بیشتر بخوانید: بررسی بازی کال آف دیوتی وارزون 2020 ؛ هر آنچه از کالاف دیوتی Warzone باید بدانید!

تاریخ انتشار Battlefield 2042
تاریخ انتشار بازی Battlefield 2042 / تاریخ انتشار Battlefield 2042

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی بازی Total War Rome نسخه ریمستر

استودیو دایس پیرامون حالت های مختلف بازی اطلاع داد که هم حالت های بیشتری در این سری وجود دارد و هم اینکه رایگان خواهند بود.

شایعاتی مربوط به حالت بتل رویال به گوش می رسید اما تیم توسعه دایس و الکترونیک آرتز تاکید کرد که چنین حالتی در نسخه جدید این بازی وجود نخواهد داشت اما آنچه جالب توجه است، صحبت های یکی از کارمندان راجع به بتل رویال است. این کارمند هنگامی که پاسخ این سوال که آیا مد بتل رویال موجود خواهد بود یا نه از عبارت «در زمان انتشار» استفاده کرد و می توان حدس زد که منظور این بوده که احتمال دارد در آینده و پس از انتشار چنین حالتی در دسترس علاقه مندان قرار بگیرد.

از دیگر شایعات به وجود آمده پیرامون Battlefield 2042 محتوای رایگان آن است. برخی می گویند محتوای این بازی رایگان عرضه شده و هواداران آن بدون پرداخت پول بازی را انجام می دهند. آنچه به این شایعه اعتبار می بخشد صحبت های گابریلسون، مدیر دایس است. او در پاسخ به این شایعه تنها لبخند زد و از طرفداران خواست تا انتشار اخبار دقیق صبر نمایند.

نقشه های Battlefield 2042

همان طور که در ابتدای مقاله گفتیم تعداد نقشه های موجود در بتلفیلد 2042 هفت نقشه اصلی است که در دو حالت اولیه قرار دارند و نیز 6 نقشه هم در مد پورتال قابل دسترس اند. این نقشه ها وسعت باورنکردنی دارند و هرکدام به قسمت های مختلفی تقسیم می شوند. از ویژگی های جذاب تمام این نقشه ها طراحی آنهاست که امکان استفاده از انواع وسایل نقلیه را فراهم نموده است.

نقشه orbital یک ایستگاه پرتاب موشک در فرانسه است که در آن کاربران باید هم حواسشان جمع رقیب خود باشد و هم نگران طوفان های پیش رو. نقشه Hourglass شهری است در قطر که در وسط صحرا قرار گرفته و کاربران باید مراقب طوفان های شن باشند. نقشه Kaledoscope شهری مدرن در کره جنوبی خواهد بود که پر از آسمان خراش است و با زیپلاین ها به یکدیگر متصل شده اند.

بیشتر بخوانید: بازی Psychonauts 2 ؛ گیم پلی، تاریخ عرضه و دانلود

نقشه Manifest بندرگاهی در سنگاپور و پر از کانتینرهای بی شمار است و ممکن است در هزارتوی آنها گم شوید. البته اگر جان سالم از گردبادهای گرمسیری به در برید. نقشه Discarded یک منطقه ساحلی در هند که پر از کشتی های متروکه است و منتظر اند تا قطعات و امکاناتشان در جایی دیگر استفاده شوند. کاربران باید حواسشان تمام و کمال به طوفان های مرگبار باشد. نقشه Breakaway یک میدان نفتی در جنوبگان است که مخزن های نفتی بسیاری در خود دارد و می توانید با منفجر کردن آنها شرایط را به نفع خود تغییر دهید. آخرین نقشه Renewal است. مزرعه ای در جنوب شرقی مصر که دورتا دور آن حصارکشی شده تا در آن کشاورزی صورت گیرد.

داستان بازی Battlefield 2042
تاریخ انتشار Battlefield 2042 / گیم پلی بازی Battlefield 2042

بیشتر بخوانید:

آموزش بازی فری فایر

بازی eFootball

باید گفت که این نقشه های وسیع تنها در کنسول های نسل نهمی به صورت 128 نفره خواهند بود و در دیگر کنسول ها، هم وسعت نقشه ها کم خواهد شد و هم تعداد بازیکنان به 64 نفر کاهش می یابد.

تیم تخصصی Battlefield 2042

اگر از طرفداران بتلفیلد باشید باید با متخصص های بازی آشنا باشید. این شخصیت ها در چهار کلاس مختلف قرار می گیرند. این شخصیت ها که به عنوان متخصص شناخته می شوند دارای سرگذشتی کوتاه و قابلیت های منحصر به فرد اند. هنگامی که بازی منتشر شود با 10 متخصص رو به رو خواهیم بود و قرار است هرسال 4 متخصص دیگر به این مجموعه اضافه شوند.

شخصیت های متخصص در نسخه های قبلی محدودیت هایی داشتند و مثلا تنها یکی از آنها می توانست در میدان نبرد تک تیرانداز باشد ولی در نسخه جدید کاربر می تواند فارغ از هرگونه محدودیتی از تمامی سلاح های آنلاک شده بهره ببرد. همچنین تجهیزاتی که برای آنها درنظر گرفته شده بدین صورت است: سلاح اصلی، تجهیزات شامل وسایل پزشکی، سلاح ثانویه و پرتابه شامل نارنج و دودزا.

هر متخصص در بازی علاوه بر موارد بالا صاحب یک مهارت تخصصی است که دیگران از آن برخوردار نیستند. در ادامه به شخصیت های معرفی شده تاکنون نگاهی می اندازیم.

ویکاس کَسپر ون دیل اهل آفریقای جنوبی که در دسته شناسایی قرار دارد. ویژگی منحصر به فرد وی این است که می تواند اهداف حاضر در محیط را بیابد و می تواند به وسیله EMP حرکت سربازان دشمن را مختل کند. همچنین پهبادی که وی به کار می برد توانایی لاک کردن روی هدف موردنظر را دارد. ازجمله مزیت هایی که ون دیل دارد این است که اگر دشمن بخواهد نزدیک شود به وی اطلاع داده می شود.

وبستر مک می اهل کانادا در دسته تهاجمی قرار می گیرد. توانایی منحصر به فرد وی گرپلینگ هوک یا توانایی جا به جایی سریع برای اشیاء و تجهیزات است و مزیت او همین افزایش سرعت وی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دانلود بازی Resident Evil Village کامپیوتر / ویندوز

ماریا فالک آلمانی وظیفه پشتیبانی را برعهده دارد. آیتم یونیک وی تپانچه S21 است که به او امکان ریوایو هم تیمی هایش را از فاصله دور می دهد. همچنین می تواند میزان سلامتی هم تیمی هایش را کاملا برگرداند.

پیوتر بوریس گاسکوفسکی متولد روسیه و مهندس تیم است. او می تواند دشمنان را در فاصله معینی تشخیص دهد و بعد به آنها شلیک کند. وقتی کاربر نزدیک گاسکوفسکی باشد عملکرد او بهتر می شود.

کیمبل آیریش گریوس یک مهندس آمریکایی است که آیتم یونیک وی محافظی است که جلوی عبور گلوله و موج انفجار را می گیرد. از مزایای بی نظیر وی این است که می تواند زره خود را به هم تیمی هایش بدهد.

از ویژگی های شاخص و جدید بتلفیلد شخصی سازی سلاح حین نبرد است. می توانید بسته به نیاز خود قطعات مختلف را تغییر دهید و سلاح شخصی خود را بسازید.

نسخه جدید بتل پس دارد!

دایس گرچه وجود بتل رویال را تکذیب کرده اما در عوض رسما اعلام کرده که نسخه جدید بتلفیلد حتما دارای بتل پس خواهد بود. این بتل پس دو نوار خواهد داشت. اولی رایگان است و همه می توانند از جوایزش بهره ببرند اما دومی نیازمند پرداخت پول است و طبیعتا جوایز ارزنده تری را شامل می شود.

وقتی مشخص شد بتلفیلد درحال ساخته شدن است سوالات بسیاری پیرامون پلتفرم های هدف بازی به وجود آمد. طرفداران نگران بودند که این بازی تنها برای پی اس فایو، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و رایانه های شخصی منتشر شود اما دایس اعلام کرده که این محصول برای کنسول های نسل نهم و هشتم عرضه خواهد شد. بنابراین جای نگرانی نیست. اما طبیعی است که تفاوت هایی میان کنسول های نسل 9 و 8 وجود خواهد داشت. نسخه های نسل نهمی قابلیت پشتیبانی 128 نفره را به طور همزمان دارند اما این عدد در کنسول های نسل هشتم نصف می شود. همچنین نقشه های وسیع بازی بر روی نسل 8 آنچنان هم که باید وسعت ندارند.

بیشتر بخوانید: بازی Apex Legends Mobile

تاریخ انتشار Battlefield 2042
تاریخ انتشار Battlefield 2042 / تاریخ انتشار Battlefield 2042

اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که می خواهید این بازی را روی رایانه شخصی تان امتحان کنید باید حداقل سیستم موردنیاز زیر را داشته باشید:

  • سیستم عامل: نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰
  • پردازنده: AMD مدل FX-8350
  • پردازنده: مدل Core i5 6600K
  • رم: ۸ گیابایت
  • حافظه  کارت گرافیک: ۴ گیگابایت
  • کارت گرافیک: AMD مدل Radeon RX 560
  • کارت گرافیک: انویدیا مدل GeForce GTX 1050 Ti
  • دایرکت ایکس: نسخه ۱۲
  • اینترنت مورد نیاز: ۵۱۲ کیلوبایت

تاریخ انتشار بازی Battlefield 2042

براساس آنچه توسعه دهنده بازی گفته تاریخ انتشار Battlefield 2042 می باشد و می توانید این شوتر اول شخص را در تاریخ 30 مهر ماه همین امسال خریداری کنید و از تجربه آن لذت ببرید. قیمت این بازی همزمان با انتشار آن برای نسل نهم و هشتم با تفاوت قیمتی ده دلار عرضه خواهد شد. نسخه بازی برای نسل هشتم 60 دلار و برای نسل نهم 70 دلار خواهد بود. تریلر بازی Battlefield 2042 را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تاریخ انتشار Battlefield 2042 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر