;
coinex

پایان واکسیناسیون عمومی تا دهه فجر ؛ وعده وزیر بهداشت دولت رئیسی

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم در سفر خود همراه با رییس جمهور به خوزستان، از پایان واکسیناسیون عمومی تا دهه فجر خبر داد.

او که با رئیس جمهور به خوزستان سفر کرده، روز جمعه طی بازدید از بیمارستان رازی اهواز گفت: «در سفر امروز از یک حسینیه و چند سالن ورزشی در اهواز که به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده بودند دیدن کردم که قابل تقدیر بود و می‌تواند در کشور یک الگو باشد.»

پایان واکسیناسیون عمومی تا دهه فجر

او اضافه کرد: «ما در خوزستان برای مهار کرونا احتیاج به یک همراهی همه‌جانبه داریم.همان گونه که در دوران دفاع مقدس مردم در بیمارستان‌ها مشغول کمک رسانی بودند اکنون نیز به همان شکل باید کمک رسانی انجام شود.» عین اللهی گفت:

کرونا اگرچه دیده نمی‌شود ولی یک بحران است و مردم چون این ویروس را نمی‌بینند متوجه شرایط نمی‌شوند لذا لازم است که مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به ویژه ماسک زدن را در دستور کار خود قرار دهند.

او افزود:

یکی از راه‌های مهم برای کنترل و مهار کرونا واکسیناسیون است لذا جامعه هدف باید هرچه سریعتر اقدام به تزریق هر نوع واکسنی کنند.

وزیر بهداشت گفت:

الان در دنیا ثابت شده کشورهایی که واکسیناسیون خوبی انجام داده‌اند میزان مرگ و میر آنها به مراتب پایین‌تر آمده است.

او ادامه داد: «واکسیناسیون باید هر چه سریعتر انجام شود و مردم دنبال نوع واکسن نباشد. در یک سال و نیم اخیر کادر درمان به صورت شبانه روز در حال خدمات رسانی هستند و در مواردی مجبور می‌شوند تا چند روز خانواده خود را نبینند که جای تشکر دارد.»

او افزود: «جامعه پزشکی ما همانگونه که در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند در بحران کرونا در خط مقدم قرار داشته و شب و روز در حال زحمت کشیدن هستند.» عین اللهی اظهار داشت:

واردات واکسن کرونا به کشور سرعت گرفته و به طور قطع سهمیه مناسبی برای استان خوزستان در نظر خواهیم گرفت. همچنین پیگیر وضعیت مطالبات پزشکان و کادر درمانی خوزستان هستیم.

صبح روز جمعه طی اولین سفر استانی دولت سیزدهم، رییس جمهور برای بررسی مشکلات خوزستان از فرودگاه بین المللی شهید قاسم سیلمانی وارد اهواز شد. به همراه او در این سفر جمعی از اعضای کابینه شامل وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و رییس سازمان برنامه و بودجه نیز حضور داشتند. در حال حاضر به علت شیوع بیماری کرونا، ۲۰ شهرستان خوزستان قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پایان واکسیناسیون عمومی تا دهه فجر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    منظورش اینه که بیاین برکت بزنین که مشخص نیست کی درستش کرده و توش چی هست. هرچند همون برکت رو هم ندارن بزنن.

    پاسخ