;
coinex

لپ تاپ می نوت بوک اولترا شیائومی (Mi Notebook Ultra) معرفی شد

شیائومی علاوه بر گوشی های هوشمند در زمینه تولید لپ تاپ نیز فعالیت می کند. دیروز طی رویداد شیائومی از دو لپ تاپ می نوت بوک اولترا و می نوت بوک پرو رونمایی شد

دیروز یکی از رویدادهای شیائومی بود که طی آن از محصولاتی مانند تلویزیون و لپ تاپ های جدید این برند رونمایی شد. دو مورد از این لپ تاپ های را امروز بررسی خواهیم کرد.

یکی از رویدادهای مهم شیائومی به نام Smarter Living 2022 در حالی برگزار شد که از دو لپ تاپ تازه وارد رونمایی کردند. مشخصات این دو لپ تاپ مدت ها پیش لو رفته بود ولی تاریخ رونمایی از آنها مشخص نبود. می نوت بوک اولترا و می نوت بوک پرو 14 سرانجام در هند معرفی شدند. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

می نوت بوک اولترا

دنیای محصولات هوشمند شیائومی تنها به گوشی های میان رده و پرچمدار آن خلاصه نمی شود و در اثنای تلاش های این کمپانی برای حفظ بازار گوشی های هوشمند خود، شاهد تولید انواع لپ تاپ و حتی محصولات دیگر هستیم. ابتدا قصد داریم از لپ تاپ می نوت بوک اولترا صحبت کنیم.

نمایشگر می نوت بوک اولترا 15.6 اینچی است و از نرخ نوسازی 90 هرتز بهره مند خواهد بود. از ویژگی های قدرتمند این لپ تاپ در بخش نمایشگر می توان وضوح 3.3k را نام برد که قابلیت پشتیبانی از 100 درصد طیف رنگی SRGB را دارد.

جنس بدنه این لپ تاپ آلومینیوم سری 6 است. قلب تپنده می نوت بوک اولترا تراشه نسل یازدهمی اینتل از سری H35 می باشد. همچنین برای پردازش کارهای گرافیکی سنگین از پردازنده مجتمع اینتل با نام Iris Xe استفاده شده است.

این لپ تاپ که در زمره بالارده های بازار قرار می گیرد، مجهز به وای فای نسخه 6 و بلوتوث نسخه 5.1 است. در زمینه ظرفیت باتری باید بگوییم که 70 وات ساعتی است و با شارژر 65 وات درون جعبه می توانید نیازهای روزانه تان را برآورده کنید. شیائومی نیز گفته که عمر باتری می نوت بوک اولترا 12 ساعته است و نیز ظرف 45 دقیقه بیش از 50 درصد باتری شارژ می شود.

می نوت بوک اولترا
لپ تاپ می نوت بوک اولترا

از دیگر مشخصات این لپ تاپ می توان به حسگر تشخیص اثر انگشت، درگاه تایپ سی و تایپ A و نیز اسپیکر استریویی اشاره کرد که طبق گفته های شیائومی دارای تون 2 واتی اند و از فناوری صوتی DTS در آن استفاده شده است.

در بخش حافظه می توان از رم 8 یا 16 گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی NVMe SSD نام برد. ویندوز 10 به صورت بای دیفالت روی می نوت بوک اولترا نصب است و وزن و ضخامت آن نیز به ترتیب 1.7 کیلوگرم و 17.9 میلی متر می باشد.

بعد از بررسی می نوت بوک اولترا حالا زمان آن فرا رسیده تا درباره می نوت بوک پرو 14 صحبت نمائیم. این لپ تاپ از لحاظ قیمتی نسبت به می نوت بوک اولترا ارزان تر است اما مشخصات جذابی دارد.

نمایشگر 14 اینچی این لپ تاپ از پنل IPS LCD با نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره می برد. وضوحی که این دستگاه ارائه می دهد 2.5K است. پردازنده می نوت بوک پرو نسل یازدهم Core-i7 یا Core-i5 می باشد که مانند همتای خود از پردازنده گرافیکی Iris Xe استفاده می کند.

در قسمت حافظه رم و داخلی نیز همان مشخصات می نوت بوک اولترا را می بینیم. وزن و ضخامت این لپ تاپ به ترتیب 1.4 کیلوگرم و 17.3 میلی متر است. در قسمت باتری باید بگوییم که این دستگاه نسبت به رقیب خود کمی کاهش یافته و 56 وات ساعتی را ارائه می دهد.

در نهایت به قیمت این دو دستگاه می پردازیم. می نوت بوک اولترا در سه نسخه عرضه خواهد شد. نسخه core-i5 با 8 گیگابایت حافظه رم (808 دلار)، نسخه core-i5 با 16 گیگابایت حافظه رم (862 دلار) و نسخه ارتقا یافته تر آن یعنی core-i7 با 16 گیگابایت رم (1037 دلار) می باشد.

می نوت بوک پرو نیز در سه نسخه خواهد بود. نسخه core-i5 با 8 گیگابایت رم (768 دلار)، نسخه core-i5 با 16 گیگابایت رم (808 دلار) و نسخه core-i7 با 16 گیگابایت رم (984 دلار) می باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص لپ تاپ می نوت بوک اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر