coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مخالفت سازمان برنامه و بودجه علت عدم واریز فوق العاده معلمان!

قراربودکه به حقوق معلمان مبلغی بنام فوق‌العاده ویژه، اضافه گردد. اما حال واریز نشده که گویا مخالفت سازمان برنامه و بودجه علت عدم واریز فوق العاده معلمان است.

چندی پیش از سوی رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش اعلام شده بود که «احکام فوق‌العاده ویژه معلمان مشخص شده و قرار است مابه‌التفاوت آن از ابتدای سال جاری محاسبه و با حقوق مردادماه پرداخت شود.»

مخالفت سازمان برنامه و بودجه علت عدم واریز فوق العاده معلمان!

از طرفی حقوق مردادماه فرهنگیان نیز با تاخیر چند روزه واریز شد که انتظارها این بود تا مبلغ فوق‌العاده ویژه هم به آن اضافه گردد اما واریز حقوق‌ها، بدون در نظر گرفتن فوق‌العاده ویژه انجام شد.

اما وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ی خود اعلام کرد که ماجرای پرداخت فوق‌العاده فرهنگیان همچنان پابرجاست و به حساب آنها واریز خواهد شد اما درباره علت عدم پرداخت آن‌ در مردادماه توضیحی نداد.

گویا اختلاف اصلی درباره پرداخت حقوق با احتساب فوق‌العاده ویژه، بحث سقف افزایش این آیتم حقوقی می‌باشد. در واقع سازمان برنامه و بودجه بر افزایش ۲۱  درصدی تاکید دارد اما دولت بر افزایش ۲۷ درصدی فوق‌العاده ویژه توافق داشته است.

سازمان برنامه و بودجه هم در این باره اعلام نموده که «به طور جدی در پی پرداخت حقوق کامل فرهنگیان است اما نکته‌ای که باید توجه کرد این است که انضباط مالی یکی از مولفه‌های مهم مدیریت بودجه است. در این غیر این صورت با لحاظ کردن افزایش‌هایی که برای آنها منابع مشخصی لحاظ نشده می‌تواند آسیب‌هایی به شاکله بودجه وارد کند.»

بنابراین گویا واریز مبلغ در حال بررسی است و باید مشخص گردد که میزان فوق‌العاده ویژه ۲۱ درصد است یا ۲۷ درصد. البته این مبلغ نهایت تا شهریور پرداخت خواهد شد.

قبل‌تر هم مسعود میرکاظمی، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه، با پرداخت این مبلغ مخالفت کرده و دستور اصلاح احکام را داده بود تا مجوز پرداخت حقوق مرداد معلمان صادر شود.

براساس گفته رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش به حقوق معلمان متناسب با سنوات خدمت رقمی افزوده شده که بین ۲۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان است.

از طرفی این مبلغ باید از ابتدای سال پرداخت می‌شده که باید کل آن در حقوق مرداد معلمان لحاظ گردد. بنابراین درصورت واریز، کف آن یک میلیون تومان و سقف آن سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است که جمع کل فوق‌العاده معلمان در پنج ماه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص مخالفت سازمان برنامه و بودجه علت عدم واریز فوق العاده معلمان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خودشون وقتی نظر ندادن که چرا مخالفن ما کجای کاریم که نظر بدیم؟؟

    پاسخ