;
coinex

دستور وزیر اقتصاد: رجیستری گوشی مسافری کاملا غیرحضوری شود

طبق دستور وزیر اقتصاد و با توجه به نارضایتی‌های مردم، کارگروه ویژه باید تا ۱۰ روز آینده رجیستری گوشی مسافری را کاملا غیرحضوری نماید.

همین روز گذشته بود که برایتان از احتمال غیرحضوری شدن رجیستری گوشی نوشتیم. درواقع این تلاشی برای تماما آنلاین کردن فرایند رجیستری گوشی مسافری است. حالا وزیر اقتصاد هم به این موضوع واکنش نشان داده است.

دستور وزیر اقتصاد: رجیستری گوشی مسافری کاملا غیرحضوری شود

در همین رابطه سید احسان خاندوزی در این توییتر نوشته است:

«در بازدید میدانی از گمرک فرودگاه امام خمینی(ره)، در خصوص رجیستری تلفن همراه شکایات هم‌وطنان از فرآیند این موضوع مشاهده گردید. بررسی‌ها نشان می‌دهد دریافت عوارض جهت رجیستری تلفن همراه به روش فعلی موجب ایجاد فساد به دلیل رانت انحصاری واردات گردیده و حق مسلم مسافرین را تضییع نموده است. با توجه به اختیارات گمرک ایران که در قانون امور گمرکی تصریح شده است، لازم است اقداماتی به منظور برطرف شدن مشکلات پیش آمده انجام گیرد.»

دستور وزیر اقتصاد: رجیستری گوشی مسافری کاملا غیرحضوری شود

او دستور داده تا کارگروهی از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد شود تا طی ده روز رجیستری موبایل‌ها مسافری به جز کالاهای لوکس و فرایند واردات تجاری این محصولات کاملا غیر حضوری انجام شود تا از تشکیل صف‌های رجیستری و کالاهای مشابه با مراجعه به سامانه‌های مختلف جلوگیری شود.

دستور وزیر اقتصاد: رجیستری گوشی مسافری کاملا غیرحضوری شود

او همچنین دستور رسیدگی ساده‌تر به تلفن‌های همراه مورد استفاده مسافرین (مستعمل) یا هدیه‌های همراه آنان را داده است. روز گذشته معاون فنی گمرک نیز اعلام کرده بود که رجیستری در گمرک انجام نشود و به صورت کاملا غیر حضوری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص آنلاین شدن رجیستری گوشی مسافری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر