;
coinex

عرضه اولیه های جدید در راه بورس ؛ نخستین سیگنال های وزیر جدید اقتصاد!

عرضه اولیه های جدید در راه بورس نخستین سیگنال های وزیر جدید اقتصاد بود که در جلسه‌ای با شورای عالی بورس طی بررسی مصوبات جدید اعلام شد.

طبق مصوبه این جلسه، از این پس سهامی که به وسیله دولت به بازار عرضه شود و در فرآیند عرضه اولیه مردم آن را خریداری کنند، توسط صندوق توسعه بازار بازارگردانی شود.

عرضه اولیه های جدید در راه بورس

بازار سهام بالاخره بعد از دو روز روند ریزشی و اصلاحی، با تحرکات مثبتی روبرو شد که گویا سیگنال وزیر اقتصاد به سهامداران بورسی یکی از دلایل اصلی این اتفاق است. یکی از کارشناسان بازار سهام در این باره متعقد است:

عرضه اولیه های جدید در راه بورس ؛ نخستین سیگنال های وزیر جدید اقتصاد!

در جلسه روز گذشته مقرر شد تا سهام شرکت‌هایی که توسط دولت در بورس عرضه می‌شود به واسطه صندوق‌های توسعه بازار، بازارگردانی شوند این نوع مصوبه در نوع خودش اولین بار است که در بازار اتفاق افتاده است و تاکنون سهم‌های دولتی بازارگردان نداشتند و طبق این مصوبه صندوق‌ توسعه متعهد می شود تا یک سال بازارگردانی سهام عرضه اولیه شده توسط دولت را برعهده بگیرند.

او ادامه داد: «در ابتدا به نظر می‌رسد یک جلسه عادی جهت معارفه برگزار شده و مصوبه‌ای ساده‌ برای بازارگردانی نمادهای دولتی تصویب شده است. ولی در متن این اخبار بازارگردانی برای صندوق های ETF جدید و عرضه اولیه‌های بزرگ پس از تجربه تلخ عرضه صندوق پالایش در حال برنامه ریزی است.»

عصاره اضافه کرد:

از این رو پیش‌بینی می‌شود در دولت جدید و ماه‌های آینده شاهد عرضه صندوق‌های ETF جدید و عرضه اولیه سهام بزرگ باشیم که می‌تواند باعث رشد شاخص و حرکت نمادها به سمت بالا شود.

اما این پیش بینی آیا درست باشد یا خیر معلوم نیست. به هر حال هم بازار بورس و هم دیگر بازارهای داخلی چشم انتظار تغییرات دولت جدید هستند و باید منتظر ماند و دید در آینده این دولت جدید چه تغییراتی در بازارهای داخلی ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص عرضه اولیه های جدید در راه بورس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر