;
coinex

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ؛ قیمت، آموزش کار و مشخصات فنی

کیف پول لجر نانو ایکس از بهترین و معتبرترین کیف پول های سخت افزاری ارزهای دیجیتال است که محبوبیتی عام دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

کیف پول لجر نانو ایکس ، کیف پولی برتر در دنیای ارزهای دیجیتال است که امروز می‌خواهیم آن را به شما معرفی کنیم. در دنیای ارزهای دیجیتال، کیف پول‌ها از مهم‌ترین موضوعات هستند. با استفاده از این وسایل ضروری، شما می‌توانید ارزهای خود را در وهله اول نگهداری کرده و سپس با استفاده از امکانات یک کیف پول کاربردی سرمایه خود را ارسال، انتقال، خریداری کنید.

به‌همین دلیل، کیف پول‌های بسیاری هر روزه تولید می‌شوند. این کیف پول‌‌ها هرکدام ویژگی‌ها، مزایا و معایبی دارند. همچنین قیمت آنها نیز متفاوت است. شما باید بسته به بودجه و همچنین هدف خود، کیف پول مناسب خود را پیدا کنید. البته جدا از مشخصه‌های مختلف و مخصوص، این پلتفرم‌ها باید به‌صورت کلی نیز از ویژگی‌های اساسی برخوردار باشند.

برای مثال تمام آنها باید استفاده‌ای راحت، قیمتی مناسب و همچنین ایمنی خوبی داشته باشند. همچنین باید امکان دسترسی به ارزهای دیجیتال مختلف را برای شما فراهم کنند تا بتوانید به‌راحتی معاملات خود را با آنها انجام دهید. در ادامه با نحوه کار با کیف پول Ledger Nano X ما را همراهی کنید.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ؛ قیمت، آموزش کار و مشخصات فنی

از میان تمام این ویژگی‌ها،‌ امنیت از مهم‌ترین آنهاست. چرا که شما در این کیف پول‌ها سرمایه خود را نگه می‌دارید. پس حائز اهمیت است که از کیف پولی استفاده کنید که از دارایی شما به خوبی مراقبت کند. کیف پول لجر نانو اکس، کیف پول سخت افزار منحصر‌به‌فردی است که برای نگهداری اموال دیجیتالی شما ساخته شده است.

این کیف پول، از ویژگی‌های امنیتی بسیار بالایی برخوردار است و دارایی‌های شما را تا جایی که می‌شود، ایمن نگه می‌دارد. با ما همراه باشید تا امروز این کیف پول، آموزش کار با لجر نانو ایکس ، ارزهای قابل پشتیبانی در آن و تمام موارد مربوط به آن را با هم بررسی کنیم.

لجر نانو ایکس از کیف پول‌های شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتالی است. بیشتر این محبوبیت نیز به‌علت امنیت بالای این کیف پول و ویژگی‌های بی‌شماری است که به شما ارائه می‌دهد. این امنیت نیز به‌دلیل ساختار منحصر به‌فرد این کیف پول است. لجر نانو ایکس، از انواع آفلاین والت‌ها در دنیای ارزهای دیجیتال به‌شمار می‌رود.

بدین‌ترتیب می‌تواند اموال شما را به‌صورت خارج از اینترنت و به‌دور از دسترس هکر‌ها نگهداری کند. لجر نانو ایکس دارای باتری نیز است. این باتری موجب می‌شود که بتوانید حتی در حال حرکت و بدون اتصال به برق از آن استفاده کنید. در ادامه مشخصات فنی والت لجر نانو اکس را با هم بررسی می‌کنیم.

آموزش راه اندازی والت لجر نانو ایکس

کیف پول لجر نانو ایکس
کیف پول لجر نانو ایکس / آموزش راه اندازی والت لجر نانو ایکس

در بازار ارزهای دیجیتال، انواع کیف پول استفاده می‌شوند. یکی از آن انواع، کیف پول‌های سرد و گرم هستند. کیف پول‌های گرم به اینترنت متصل می‌شوند و به‌صورت آنلاین، فعالیت می‌کنند. به‌همین دلیل این نوع کیف پول‌ها به‌میزان زیادی در معرض خطر هک شدن قرار دارند.

مجرمان سایبری به‌راحتی از طریق هک کردن کیف پول شما می‌توانند اموال شما را به سرقت برده و شما را در دردسر بیاندازند. اما کیف پول لجر نانو ایکس برخلاف این کیف پول‌ها، کلیدهای خصوصی شما را به‌صورت آفلاین و در خود دستگاه نگه‌داری می‌کند.

این کیف پول، بسیار مقاوم است. اگر کار با آن را بلد نیستید، ما در ادامه آموزش کار با لجر نانو ایکس و آموزش راه‌اندازی والت لجر نانو ایکس را نیز خدمت شما ارائه می‌دهیم تا بیشتر با ساختار آن نیز آشنا شوید. اما در این قسمت به ویژگی‌های امنیتی آن می‌پردازیم.

شرکت «Ledger» برای تضمین مقاومت این کیف پول در برابر هرگونه سرقت، از یک سیستم عامل سفارشی که (BOLOS) نام دارد و همچنین یک تراشه عنصر امن (SE) دارای CC EAL5+ نیز استفاده می‌کند. به‌علاوه، برای آنکه خیال شما راحت‌تر شود بهتر است بدانید که آژانس امنیت سایبری ملی فرانسه (ANSSI) نیز امنیت این دستگاه را تایید کرده است.

این آژانس، بسیار معتبر است و تاییدیه آن می‌تواند تعیین‌کننده امنیت این کیف پول باشد. نانو ایکس، تمام امکانات کیف پول هم‌خانواده خود که Ledger Nano S نام دارد را با امکانات اضافه به شما ارائه می‌دهد. لجر نانو اس نیز از کیف پول‌های همین شرکت بوده است. از امکانات دیگری که نانو ایکس دارد می‌توان به توانایی ذخیره طیف بزرگ‌تری از دارایی‌ها در یکبار استفاده، اشاره کرد.

از دیگر امکانات نیز می‌توان به مدیریت پورتفولیوی خود از هرکجا که هستید و فقط با اتصال دستگاه به برنامه گوشی هوشمند خود با بلوتوث نام برد. از دیگر ویژگی‌هایی که در نحوه کار با کیف پول Ledger Nano X تاثیرگذار است، برخورداری این کیف پول از باتری ۱۰۰ میلی‌آمپر بزرگ‌تر از لجر نانو اس است.

این ویژگی نیز به شما امکان آن را می‌دهد که حتی در خارج از منزل و هر زمانی که بخواهید،‌ بتوانید از کیف پول لجر نانو ایکس استفاده کنید. برای استفاده از این کیف پول، نیازی نیست که حتما به برق متصل باشید. با چنین باتری قوی و خوبی می‌توانید تا مدت‌ها از این دستگاه به‌راحتی استفاده کنید. حتی نیازی نیست که نگران زود تمام شدن باتری و خاموش شدن کیف پول خود باشید.

البته نانو ایکس در درجه اول با در نظر گرفتن هولدرها ساخته شد. هولدر به آن دسته از سرمایه‌گذارانی گفته می‌شود، که به‌راحتی ارزهای خود را نمی‌فروشند و حتی با نزول قیمت ارزها، باز هم ترجیح می‌دهند دارایی خود را نگه دارند. با این وجود که این ارز برای آن دسته از افراد ساخته شده است، اما این به‌آسانی می‌توانید از دارایی‌های آن استفاده کنید تا این ارز نیز به پورتفولیوی ارزهای دیجیتال شم اضافه شود. به‌لطف همکاری نانو ایکس با صرافی‌های ارز دیجیتال کوینی فای، چنجلی و همچنین ترکیب پروتکل دیفای، شما به‌راحتی می‌توانید از دارایی‌های آن استفاده کنید. در ادامه با آموزش راه اندازی والت لجر نانو ایکس ما را همراهی کنید.

قیمت لجر نانو ایکس

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ؛ قیمت، آموزش کار و مشخصات فنی
ارزهای پشتیبانی شده در لجر نانو اکس

بهتر است پیش از آموزش کار با لجر نانو ایکس ، از قیمت آن باخبر شوید تا بتوانید بهتر در رابطه با آن تصمیم بگیرید. لجر نانو ایکس برای شما ۱۱۹ دلار و یا ۱۰۹ یورو خواهد بود. از سوی دیگر شما می‌توانید یک بسته سه‌تایی از آن با قیمت ۲۹۹ دلار و یا ۲۷۴ یورویی نیز بخرید. اگرچه که اصلا دلیلی ندارد به‌عنوان یک کاربر، چنین کاری را انجام دهید. مگر آنکه از شرکت خاصی تصمیم به خرید گرفته باشید که چنین بسته‌ای به کارتان بیاید. نزدیک‌ترین رقیب این کیف پول را می‌توان مدل تی (Model T) از ارز دیجیتال ترزور (Trezor) دانست. این ارز قیمتی حدود ۱۷۰ دلار دارد که تقریبا ۱۲۵ یورو می‌شود.

لجر نانو اس، که نسخه کمی پیچیده‌تر نانو ایکس است نیز به همان اندازه امنیت دارد؛‌ اما گزینه‌های اتصال آن را ندارد. قیمت آن نیز ۵۹ دلار یا /۵۴.۵۰ یورو است. با این قیمت، لجر نانو اس برای کسانی که نگران امنیت ارزهای دیجیتال خود هستند اما نمی‌خواهند خرج زیادی کنند، می‌تواند گزینه‌ای بهتر از کیف پول لجر نانو ایکس باشد.

نحوه کار با کیف پول Ledger Nano X

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ؛ قیمت، آموزش کار و مشخصات فنی

در این قسمت می‌خواهیم آموزش کار با لجر نانو ایکس را به شما ارائه کنیم و شما را با نحوه کار کیف پول Ledger Nano X آشنا کنیم. استفاده از لجر نانو ایکس نسبتا آسان است. وقتی تنها دو دکمه وجود دارد، پس خیلی راحت می‌توانید با آن کار کنید و دچار مشکل خاصی نمی‌شوید. زمانی که دستگاه روشن است، این دکمه‌ها برای حرکت به‌سمت چپ و راست استفاده می‌شوند. زمانی هم که بخواهید گزینه‌ای را تایید کنید باید هر دو دکمه را با هم فشار دهید. البته بهتر است به این موضوع اشاره کنیم که این فرایند گاهی سخت و زمان‌بر می‌تواند باشد. مخصوصا زمانی که می‌خواهید به منوی قبلی بازگردید. در چنین مواقعی تنها دعا می‌کنید که ای کاش یک صفحه لمسی یا حداقل دکمه سومی نیز وجود داشت.

اما برای مدیریت ارزهای دیجیتال، این دستگاه یا باید با USB-C تا USB-A و یا به وسیله بلوتوث به اپ‌های موبایل آن به برنامه‌های دسکتاپ لجر متصل باشد. مشتریان بومی نیز، به تمام سیستم‌های عمده، ویندوزهای تحت پوشش، مک، لینوکس، اندروید و ios دسترسی دارند. پس بدین‌صورت متوجه می‌شوید که آموزش کار با لجر نانو ایکس بسیار آسان است و هیچ زحمتی ندارد.

به‌لطف رابط شفاف و طراحی ساده، کار هم با برنامه‌های دسکتاپ و هم با برنامه‌های موبایلی این کیف پول، بسیار راحت است. عملکرد‌های این والت در نوار کناری دسکتاپ و در نوار پایینی موبایل، در برگه‌های حاوی توضیحات مشخص قرار دارند. این توضیحات خود آموزش کار با لجر نانو ایکس را به شما ارائه می‌دهند و دیگر جای نگرانی نیست.

اتصال نانو ایکس با برنامه‌های لجر لایو نیز به‌شرط آنکه از دستورالعمل مشخص آن پیروی کنید، بسیار آسان است. درضمن اگر فراموش کنید که عبارت بازیابی ۲۴ حرفی را یادداشت کنید نیز در دردسر بزرگی می‌افتید. البته این نیز بخشی از ایمن‌سازی ارز دیجیتال با استفاده از کیف پول سخت‌افزاری است.

تنها مشکلی که تاکنون در این برنامه وجود داشته است، راه‌اندازی یک اکانت بیت کوین با آن است. برای این عمل شما باید بین دو فرمت آدرس متفاوت، یکی را انتخاب کنید. این برنامه می‌تواند تفاوت را بهتر برای تازه‌واردها به دنیای ارزهای دیجیتال توضیح دهد. حتی اگر موضوع با وبسایت لجر پوشش داده نشده باشد.

ارزهای قابل پشتیبانی در ولت Ledger Nano X

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ؛ قیمت، آموزش کار و مشخصات فنی
ارزهای پشتیبانی شده در لجر نانو اکس

در این قسمت می‌خواهیم ارزهای پشتیبانی شده در کیف پول لجر نانو ایکس را به شما معرفی کنیم. شما به‌راحتی می‌توانید از نانو ایکس برای ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

با اتصال دستگاه به برنامه لجر لایو، می‌توانید تمام معاملات را تنها با چند کلیک راه‌اندازی و تصویب کنید. این کیف پول همچنین از مجموعه عظیمی از ۱،۸۰۰ ارز دیجیتالی مختلف، پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب می‌توان گفت که ارزهای قابل پشتیبانی در ولت Ledger Nano X از طیفی بزرگ برخوردارند.

اگرچه نکته‌ای وجود دارد که نانو ایکس را از دیگر ارزها متمایز می‌کند. این نکته آن است که در این کیف پول شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را مستقیما از طریق برنامه لجر لایو بخرید. این نیز از مزایای همکاری با صرافی کوینی فای است.

خرید مستقیم ارزهای دیجیتال به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های ناشی از خرید ارزهای دیجیتال با صرافی‌ها را دور بزنید و نیازمند به پرداخت هزینه‌های اضافی نباشید. سپس این پلتفرم، به‌راحتی ارزها را به کیف پول لجر شما منتقل می‌کند. این به‌خصوص در زمان نگارش این مقاله، ویژگی بسیار مفیدی بود. چراکه در آن زمان معاملات اتریوم با هزینه حدودی ۱۳ دلار انجام می‌شد.

لجر لایو همچنین از برخی کارکردهای دیفای نیز بهره‌مند است. این عامل باعث می‌شود که با استفاده از کیف پول لجر نانو ایکس هم از ارزهای دیجیتال خود استفاده کنید و هم آنها را ایمن کنید. همکاری با پروتکل وام‌دهی کامپاند نیز بسیار مفید است. این همکاری موجب می‌شود که بتوانید اموال سازگار با اتریوم را وام بگیرید. همچنین با اضافه کردن نقدینگی به شبکه، می‌توانید سود و پاداش بدست آورید.

در نهایت، برگه مبادله به شما فرصت معامله رایگان یک ارز دیجیتال با ارزی دیگر برای مثال بیت کوین و یا اتریوم را بدهد. این نیز راهی سریع برای تنوع بخشیدن به پورتفولیو آن هم بدون بازگشت به ارز فیات است. اگرچه که این ویژگی در برخی مناطق همچون ژاپن و ایالات متحده در دسترس نیست.

مشخصات فنی والت لجر نانو اکس

اصلی‌ترین راه پشتیبانی کیف پول لجر نانو ایکس ، پایگاه دانش گسترده آن در وبسایت لجر است. در این پایگاه، شما می‌توانید جزئی‌ترین اطلاعات درباره راه‌اندازی کیف پول خود و همچنین انتقال ارزهای دیجیتال برای بار اول را پیدا کنید. این پایگاه همانطور که از نام آن پیداست، مرکز یافتن اطلاعات است. پس اطلاعات بیشتری درباره امکانات پیچیده‌تر و همچنین اشکالات احتمالی فنی در آن نیز وجود دارد.

آکادمی لجر در عین حال یک منبع کاملا رایگان نیز است. شما می‌توانید با استفاده از همین وبسایت، آموزش کار با لجر نانو ایکس ، آموزش راه‌اندازی والت لجر نانو ایکس و تمام کارکردهای آن را یاد بگیرید. این منبع طراحی شده است تا به تازه‌واردان کمک کند تا بتوانند بیشتر دررابطه با جهان رمزآلود ارزهای دیجیتال و فناوری زیرساختی آن اطلاعات کسب کنند.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ؛ قیمت، آموزش کار و مشخصات فنی

ممکن است شما هم در زمینه دانش، پرسش و پاسخ هنوز چیزی که می‌خواهید را پیدا نکرده باشید؛ با ویژگی لایو چت این وبسایت و یا ارسال بلیط از طریق فرم آنلاین، می‌توانید پاسخ تمام سوالات خود را پیدا کنید.

لجر به مشتریان خود، طیفی از منابع پشتیبانی مختلف را ارائه می‌دهد. این از کوتاهی ما خواهد بود اگر به نقض امنیتی رخ داده از طرف این شرکت در تابستان سال ۲۰۲۰ اشاره‌ای نکنیم. این نقض منجر به افشای دیتای خصوصی صدها هزار مشتری شد.

هکرها با داشتن دسترسی به پایگاه داده تجارت الکترونیک این شرکت قادر بودند تا اطلاعات قابل تشخیص مختلفی همچون نام، ایمیل و آدرس محل زندگی را بدزدند. این دیتا سپس به‌صورت آنلاین منتشر و توسط مجرمین برای تهدید و اخاذی از صاحبان کیف پول لجر نانو ایکس استفاده شد.

در حالی که این نقض به‌خودی خود کاری با امنیت کیف پول‌های سخت‌افزار حقیقی نداشت اما غیرمنطقی نیست اگر به این نقض به‌عنوان چراغ سبزی برای دزدها و هکرها نگاه کنیم.

مشخصات فنی والت لجر نانو اکس

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) ؛ قیمت، آموزش کار و مشخصات فنی

زمانی که به رقیب کیف پول‌های سخت‌افزار می‌رسیم، نزدیک‌ترین رقیب به کیف پول لجر نانو ایکس ، مدل تی ترزور است. هر دوی این دستگاه‌ها به شما احساس برتر بودن می‌دهند و از نظر امنیتی نیز ضدنفوذ هستند. تنها تفاوت‌های کوچکی وجود دارند که آنها را از هم متمایز می‌کنند.

نانو ایکس کمی ارزان‌تر است اما مدل تی در مقابل از رابط صفحه لمسی برخوردار است که نسبت به سیستم دو دکمه‌ای لجر، به‌نسبت برتر است. دستگاه لجر از برنامه‌های بومی برای طیفی از پلتفرم‌ها برخوردار است. اما مدل تی تماما منبع باز بوده و بدین‌ترتیب، شفاف‌تر است. هر دوی این شرکت‌ها، جایگزین‌هایی با گزینه‌های کمتر اما ارزان‌تری پیشنهاد می‌دهند: لجر نانو اس و ترزور وان.

گزینه دیگر نیز آن است که برای ذخیره ارز دیجیتال خود از یک کیف پول گرم پیشرو دیگر همچون اکسودوس (Exodus)، الکتروم (Electrum) و یا واسابی (Wasabi) استفاده کنید که تمام آنها کاملا رایگان هستند.

برخلاف کیف پول‌هایی که به صرافی‌های ارزهای دیجیتال وصل هستند، کیف پول‌های گرم غیرکاستدی به شما قابلیت کنترل کلید‌های شخصی خود را می‌دهند. تنها جنبه منفی آنها آن است که این کیف پول‌ها به اینترنت متصل هستند. به‌همین دلیل در معرض هکرهای اینترنتی نیز ممکن است قرار بگیرند.

جمع بندی

کیف پول لجر نانو ایکس ، یک کیف پول برتر ارزهای دیجیتال است که امروز آن را به شما معرفی کردیم. این کیف پول ایمنی بسیار بالایی دارد. همچنین لجر نانو ایکس، کیف پول ارز دیجیتال سخت‌افزار بسیار راحتی برای استفاده است. وقتی به بحث ذخیره ارزهای دیجیتال می‌رسیم، این کیف پول خیال شما را راحت می‌کند.

برخلاف دیگر کیف پول‌های سخت‌افزار موجود در بازار، این پلتفرم همچنین به شما اجازه می‌دهد که ارز دیجیتال را مستقیما خریداری کنید. همچنین می‌توانید توکن‌های صرافی را با یکدیگر نیز بخرید و از طریق عمل قرض دادن، بر روی دارایی‌های خود سود دریافت کنید.

اگرچه، در حالی که اضافه شدن بلوتوث نیز به شما اجازه مدیریت کیف پول خود حتی در حین حرکت را می‌دهد، این حقیقت که کیف پول‌های سخت‌افزار عمدتا برای دارندگان ارزهای دیجیتال طولانی مدت طراحی شده‌اند باعث می‌شود که ما این کیف پول را انتخاب کنیم. در‌حقیقت نسبت به مدل لجر نانو اس، این کیف پول گزینه بهتری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص کیف پول لجر نانو ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر