;
coinex

چین بلایای طبیعی را پیش بینی می کند

چین بلایای طبیعی را پیش بینی می کند شاید جمله‌ی عجیبی باشد اما این کشور با ارسال ۳۶ ماهواره تا سال ۲۰۲۳ قصد انجام این مهم را دارد. اما چگونه؟

این پروژه جدید توسط شرکت «Tianjin Satcom Geohe Technologies Co» انجام می‌شود و اولین ماهواره آن در ژوئن ۲۰۲۲ پرتاب می‌شود و باقی ماهواره‌ها نیز نهایت تا مه ۲۰۲۳ ارسال خواهند شد.

چین بلایای طبیعی را پیش بینی می کند

این شبکه ماهواره‌ای قرار است تصاویر باکیفیتی در اختیار دانشمندان قرار دهد تا بتوان تغییر شکل‌های زمین‌شناسی را حتی در مقیاس میلی‌متری تشخیص داد و امکان پیش‌بینی بلایای طبیعی زمین‌شناسی احتمالی مانند رانش زمین و فرونشست زمین را فراهم کرد.

در واقع قرار است داده‌های ماهواره‌ای و داده‌های نظارتی باهم ترکیب شوند تا دقت پیش بینی بلایای طبیعی بهتر شود و زمان واکنش مردم افزایش یابد. البته چین تنها کشوری که دست به این کار زده است، نیست.

«منشور بین‌المللی فضا و بلایای بزرگ» یک تلاش بین‌المللی است که از فناوری فضایی برای کمک و واکنش‌های اضطراری در زمان بروز بلایای طبیعی استفاده می‌کند، این تلاش بین المللی ۱۷ عضو و ۶۱ ماهواره در سراسر جهان دارد که ۲۴ ساعته و تمام روزها فعالیت می‌کند تا هیچ بلایی از چشم آن‌ها دور نماند.

آژانس فضایی اروپا هم از ماهواره‌ها برای دیدن بلایای طبیعی مثل زلزله، آتش‌سوزی، سیل و فوران آتش‌فشان‌ها استفاده می‌کند. البته چین فقط بر صورت فلکی ماهواره‌ای مشغول به کار نیست و از آوریل امسال بر صورت فلکی ماهواره‌ای غول پیکر با ۱۳ هزار ماهواره جهت ارائه اینترنت ماهواره‌ای فعال است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص چین بلایای طبیعی را پیش بینی می کند چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    چطور خودشو پیش بینی نکرده؟ چون خودش بزرگترین بلای معاصره (کمونیست تو قرن اخیر حدود نود میلیون کشته سرچ کنین)

    پاسخ