;
coinex

پردازنده های Alder Lake اینتل ؛ زمان عرضه و قیمت احتمالی

زمان عرضه و قیمت احتمالی پردازنده های Alder Lake اینتل که دارای معماری هیبریدی است، در بازارهای آمریکا لو رفته است که نشانگر افزایش نسبت به نسل ۱۱ است.

اینتل قبلا پیش نمایشی از این پردازنده‌ها داشته است و گرچه اطلاعات کامل و قیمتشان هنوز رسما اعلام نشده است اطلاعات و قیمتی به طور غیر رسمی اعلام شده است که ممکن است قابل اعتماد نباشد.

پردازنده های Alder Lake اینتل ؛ زمان عرضه و قیمت احتمالی

این پردازنده در نسخه‌های آنلاک و بدون گرافیک مجتمع به ترتیب با پسوند K و KF شناخته خواهند شد که البته نسخه اول مقداری قیمتش بالاتر است. بالاترین ورژن آن، Core i9-12900K با قیمت ۷۰۵ دلار عرضه می‌شود. قیمت نسخه KF این پردازنده هم ۶۷۴ دلار است. این پردازنده‌ها دارای ۸ هسته قدرتمند، ۸ هسته کم‌مصرف، ۲۴ رشته، ۳۰ مگابایت حافظه کش و فرکانس هسته‌ایی در محدوده‌ی ۳.۲ تا ۵.۳ گیگاهرتز است.

پردازنده Core i9-11900K قیمتی ۵۴۹ دلاری و رایزن ۹ ۵۹۵۰X قیمتی ۷۹۹ دلاری دارد. البته پردازنده AMD، دارای ۱۶ هسته، ۳۲ رشته و ۶۴ مگابایت حافظه کش است.

پردازنده های Alder Lake اینتل ؛ زمان عرضه و قیمت احتمالی

پردازنده بعدی اینتل، Core i7 12700K/KF می‌باشد که احتمالا ۴۹۵ و ۴۶۴ دلار قیمت می‌دارد. اینتل Core i5-12600K/KF نیز قیمتی حدود ۳۴۳ و ۳۱۲ دلار خواهد داشت.

پردازنده‌های آلدرلیک، معماری Golden Cove دارد که برای هسته‌های قدرتمند است و معماری Gracemont نیز دارد که برای هسته‌های کم‌مصرف کاربرد دارد. همچنین پلتفرم دسکتاپ اینتل با چیپست‌های سری ۶۰۰ تغییر چشمگیری می‌کند و مجهز به مادربردهای Z690 که از تراشه‌های K و استاندارد به همراه رم DDR5 و PCIe Gen 5.0 پشتیبانی می‌کنند، هستند. تاریخ احتمالی عرضه پردازنده‌های دسکتاپ نسل دوازهم Alder Lake-S اینتل و مادربردهای Z690، ۱۹ نوامبر یا همان ۲۸ آبان ماه باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص پردازنده های Alder Lake اینتل چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر