coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

ماجرای رفراندوم حذف یارانه در مجلس چیست ؟ 

ماجرای رفراندوم حذف یارانه در مجلس چیست ؟  خبرها از این حکایت دارد که مجلسی‌ها خواهان اجرای رفراندوم برای حذف یارانه‌های معلوم و نامعلوم هستند.

هنگامی که مردم در انتظار تصمیم دولت برای زیاد کردن یارانه‌ها و ایده‌های حمایتی هستند مجلس در فکر برگزاری رفراندوم برای حذف یارانه‌های معلوم و نامعلوم هستند.

راهنمای خرید تکراتو

ماجرای رفراندوم حذف یارانه در مجلس چیست ؟

یکی از اعضای کمیسیون شوراهای مجلس گفت: با توجه میزان پرداخت بالای یارانه نقدی، همه‌پرسی تقاضای برگزاری رفراندومی را برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان مطرح کرده‌ام.  علت این مسئله را هم اینگونه گفت:

با توجه به میزان بسیار بالای یارانه نقدی که در سال پرداخت می‌شود، براساس اصل ۵۹ و ماده ۳۶ قانون، همه‌پرسی تقاضای برگزاری رفراندومی را برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم به مردم را مطرح کرده‌ام.

به گفته وی تا الان ۲۲ نفر از نمایندگان نامه‌ی این درخواست را امضا کرده‌اند و برای بیان شدن در مجلس به امضا احتیاج دارد همچنین تصویب این درخواست به کسب مقدار دو سوم آرا نمایندگان مجلس احتیاج است.

بر اساس این تصمیم مجلسی ها اگر بخواهند یارانه‌های معلوم و نامعلوم حذف شود پول کالاهایی که یارانه می‌گیرند مثل انرژی بیشتر شده ولی به یارانه نقدی که خانوار می گیرند اضافه می‌شود پس بعضی یارانه‌ها حذف و به بعضی دیگر افزوده می‌شود.

به هر حال باید دید آیا مردم با این طرح موافق هستند یا نه، چرا که مردم با تجربه قبلی طرح‌های مشابه می‌دانند که این طرح فقط به تورم و فشار اقتصادی بیشتر در بلند مدت منجر خواهد شد و آن گونه که ادعا شده اسک منجر به بهبود اقتصاد مردم در بلند مدت نخواهد شد و نتیجه‌ی عکس در بلند مدت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رفراندوم حذف یارانه در مجلس چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر