;
coinex

داستان سریال اوشین بدون سانسور چه بوده است؟

داستان سریال اوشین بدون سانسور چه بوده است؟ این روزها اخبار زیادی از سانسورهای صدا و سیما منتشر می‌شود که یکی از جنجالی‌ترین آن‌ها داستان حقیقی اوشین است

جامعه هدف سانسورچی‌ها اغلب زنان هستند اما موضوع عجیب فراتر رفتن جنبه‌های سانسور و گاه آسیب زدن آن به مفهوم اثر است. این روزها از ممنوعیت نمایش حجم گوش بازیگران خانم از زیر روسری تا تغییر کامل داستان اوشین در چالش پرطرفدار #من_و_سانسورچی دیده می‌شود.

داستان سریال اوشین بدون سانسور چه بوده است؟

این چالش را امیرمهدی ژوله (نویسنده و طنزپرداز) به وجود آورد و ضمن تعریف خاطره‌ای از سریال طنز «شب‌های برره» نوشت: «یکی از اشکال پخش‌هایی که برای ما اومد این بود که چرا حجم گوش شقایق دهقان از زیر روسری معلومه! (توجه کنید، گوش نه؛ حجم گوش)». او همچنین از همه همکارانش دعوت کرد که به این چالش بپیوندند و خاطراتشان را از سانسور با هشتگ مشخصی به اشتراک بگذارند؛ هشتگی که خیلی زود داغ شد و مورد استقبال قرار گرفت.

«سال‌های دور از خانه» یک سریال تلویزیونی ژاپنی است که در سال ۱۹۸۳ ساخته و در دهه ۶۰ در ایران پخش می‌شد. شخصیت اصلی این داستان خانمی اوشین تان کورا نام داشت که در پیری، خاطرات زندگی سختش از زمان کودکی تا بزرگسالی را روایت می‌کند.

داستان سریال اوشین بدون سانسور چه بوده است؟

این سریال که از ۱۳۶۵ شنبه‌شب‌ها در ایران پخش می‌شد بسیار محبوب شده بود اما بد نیست بدانید که در نسخه اصلی این سریال، اوشین هرگز یک آرایشگر معمولی نبوده و مشتری‌هایش هم مشتری‌های معمولی نبوده‌اند. در اصل اوشین آرایشگر یک شرکت «گیشاگری» است که بعد از ورشکستگی همسرش، در یک خانه فساد فعالیت می‌کند اما در ایران و با لطف ممیزی با تغییرات محتوایی این سریال، مردم که از واقعیت اوشین بی‌اطلاع بودند بسیار عاشق فضائل اخلاقی اوشین شدند.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های کره ای مدرسه ای 

البته سانسور در سریال اوشین آن هم تا این اندازه زیاد، توسط عده‌ای رد شده است برای مثال ژاله علو (سرپرست گویندگان سریال) فقط تحریف‌های انجام‌شده در سریال را درباره دیدگاه‌های سیاسی و ضدجنگ اوشین دانسته که با توجه به مقتضیات دهه ۶۰ ایران، تحریف و تغییر داده شدند. مریم شیرزاد (صداپیشه اوشین) هم با تأیید وجود برخی سانسورها در سریال، بیان نموده که آدم‌ها و احساساتشان تغییری نکرده‌اند و «خط اصلی» و «بافت کلیِ» سریال دست‌نخورده باقی مانده است.

.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص داستان سریال اوشین بدون سانسور چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر