;
coinex

زمان آغاز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال [نحوه ثبت نام و جزئیات دیگر]

وزیر بهداشت دولت جدید از زمان آغاز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال با واکسن‌های خاص وارد شده‌ی مخصوص این رده‌ی سنی اطلاع داد. با ما باشید.

با توجه به این که رده سنی ۱۷ سال قرار است کنکور بدهند نیاز به واکسینه شدن جهت شرکت در جلسه‌ی کنکور دارند حتی اگر قرار باشد کل سال تحصیلی، مجازی باشد. در نتیجه واکسیناسیون این دسته ضروری است.

زمان آغاز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال

با توجه به برگزاری حضوری کنکور و امتحانات نهایی در شرایط کرونایی طی دو سال اخیر و افزایش مبتلایان داوطلب کنکور، نیاز به تزریق واکسن برای این دسته از دانش آموزان از مسائل مهم و اساسی است. بهرام عین‌اللهی در این باره گفت:

از هفته آینده ۱۷ ساله‌هایی که می‌خواهند کنکور دهند با واکسن‌های خاصی که آوردیم یعنی واکسن‌های زیر ۱۸ سال، واکسینه می‌شوند؛ یعنی جوانانی که سال آخر دوره تحصیلی دبیرستان را طی می‌کنند.

او ادامه داد: به این ترتیب همه واکسینه می‌شوند تا برای برگزاری کنکور مشکلی نداشته باشیم. عین‌اللهی افزود:

قدم اصلی برای کنترل این بیماری واکسیناسیون است و انشالله امیدواریم تا دهه فجر این بیماری را در کشور کنترل کنیم.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: «هرکسی که بخواهد از کشور خارج شود باید حتما واکسن تزریق کرده باشد و این موضوع مشمول تمام سفرها است چون اکنون نگاه می‌کنند ببینند کشور مقابل چه چیزی می‌خواهد و برخی کشورها با تست منفی می‌پذیرند.»

وی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: «هماهنگی خیلی خوبی بین نمایندگان محترم کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت وجود دارد و در رابطه با برنامه‌های آینده وزارت بهداشت دوستان تذکراتی دادند و ما در رابطه با وضعیت واکسیناسیون خوشبختانه توانستیم مقداری فراوان واکسن را با مساعدت ریاست جمهوری و معاون رئیس‌جمهور به کشور وارد کنیم.» او اضافه کرد:

امروز ما ۳۸ میلیون دوز واکسن را تزریق کردیم و دیگر قرار است کارهایی که انجام دادیم را اعلام کنیم و وعده به مردم ندهیم. تا پایان تیر ماه فقط ۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود یعنی از مرداد و شهریور حدود ۳۳ میلیون دوز واکسن تزریق کردیم و امیدواریم تا آخر شهریور به بالای ۵۰ میلیون دوز برسیم و این خبر خوب برای مردم است.

وی تاکید نمود: «رتبه دوم میزان واکسیناسیون در هفته را در دنیا به دست آوردیم و رتبه اول مربوط به آلمان است با تزریق ۶ میلیون دوز واکسن در هفته و بعد ما هستیم با تزریق ۵ میلیون دوز واکسن در هفته و این هفته هم امیدوار هستیم که رکورد آلمان را هم بزنیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص زمان آغاز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر