;
coinex

شکایت ترامپ از توئیتر برای بازگرداندن اکانت توئیتری خود

شکایت ترامپ از توئیتر برای بازگرداندن اکانت توئیتری خود در دادگاه فلوریدا بعلت نقض متمم اول قانون اساسی آمریکا و قانون جدید شبکه‌های اجتماعی فلوریدا ثبت شد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا طی دادخواستی ادعاهایی را مطرح کرد. او می‌گوید توییتر یکی از روش‌های اصلی گفتگو با مردم است و دارای چنان قدرت و کنترلی بر جریان گفتگوهای سیاسی آمریکا است که طی تاریخ بی‌سابقه بوده و برای مباحثه‌های آزاد دموکراتیک خطرناک است.

شکایت ترامپ از توئیتر برای بازگرداندن اکانت توئیتری خود در دادگاه فلوریدا

طبق ادعای ترامپ حتی برچسب‌گذاری محتواهای گمراه‌کننده بر پست‌های او هم نوعی سانسور به حساب می‌آید. البته این پست‌ها از روی توییتر پاک نمی‌شد . این پرونده در دادخواست خود دست آویز قانونی شده که در ماه مه در فلوریدا جهت جلوگیری از اخراج عامدانه چهره‌های سیاسی از شبکه‌های اجتماعی به وجود آمده است.

این قانون به کمیسیون انتخابات فلوریدا اجازه‌ی جریمه‌ی روزانه‌ی ۲۵۰ هزار دلاری شرکت‌ها بابت مسدودسازی حساب کاربری نامزدها را می‌دهد. البته لازم به ذکر است که کاربران هم خواهند توانست در صورت احساس برخورد غیرمنصفانه از شرکت‌ها شکایت کنند. علاوه بر این، از شبکه‌های اجتماعی خواسته شده تا سازوکارهای تصمیم‌گیری برای مسدودسازی و اجرای سیاست‌های خود را توضیح دهند.

شکایت ترامپ از توئیتر برای بازگرداندن اکانت توئیتری خود در دادگاه فلوریدا

البته لازم به ذکر است، یک قاضی فدرال در ماه ژوئیه در حکمی گفت که این قانون حقوق آزادی بیان شرکت‌های خصوصی را که دارای شرایط سرویس‌دهی و استانداردهای خاصی برای میزبانی از محتوا هستند، زیر پا می‌گذارد.

ترامپ سال گذشته در شرایطی از بودن در توییتر منع شد که بارها قانون های این شبکه اجتماعی را رعایت نکرد و معمولا سبب درگیری‌های سیاسی می‌شد و مدام سبب گزاره‌های نادرست، محتواهای نژادپرستانه و ترویج خشونت می‌شود.

توییتر و فیسبوک نیز بعد از مدت‌ها مدارا با دونالد ترامپ، بالاخره اغاز  به برچسب‌گذاری پست‌های او کردند. ولی با درخواست ترامپ از طرفداران خود در حمله به ساختمان کنگره و جلوگیری از انتقال صلح‌آمیز قدرت اوضاع بحرانی شد و صفحات ترامپ مسدود گردید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص شکایت ترامپ از توئیتر برای بازگرداندن اکانت توئیتری خود در دادگاه فلوریدا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر