;
coinex

فتحعلی اویسی پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت

فتحعلی اویسی پیشکسوت سینما و تلویزیون درگذشت. وی که مدت طولانی درگیر بیماری بود سرانجام صبح امروز در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت روز سه شنبه طی مصاحبه‌ای با تایید این خبر اعلام کرد: طبق پیگیری ها، از سوی بیمارستان اعلام شد که متاسفانه فتحعلی اویسی پیشکسوت شینما، تلویزیون و تئاتر کشور صبح سه شنبه درگذشت و دعوت حق را لبیک گفت.

فتحعلی اویسی

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: زنده یاد اویسی یک هفته در بیمارستانی در تهران بستری و در کما به سر می برد که صبح امروز پس از تحمل بیماری به دیار ابدی پرواز کردو آسمانی شد. او اضافه کرد:‌

زمان تشییع و خاکسپاری این زنده یاد پس از هماهنگی با خانواده او اطلاع رسانی خواهد شد.

فتحعلی اویسی

دکتر هاشمی طی مصاحبه‌ای درباره ی علت درگذشت فتحعلی اویسی گفت: جناب فتحعلی اویسی مدتی کسالت و به بیمارستان تردد داشتند. ایشان به دلیل بیماری که داشتند تحت عمل جراحی قرار گرفتند. عمل نسبتا سنگینی داشتند که خیلی خوب انجام شد و بعد از گذراندن دوره نقاهت از بیمارستان مرخص شدند. پس از آن هم برای چکاپ تشریف می آوردند و ما در خدمتشان بودیم.

مدیرعامل بیمارستان لاله علت فوت فتحعلی اویسی را خونریزی مغزی دانست و در این باره گفت: متاسفانه در چند روز گذشته آقای اویسی دچار خونریزی مغزی و به دنبال این مسئله، دچار کاهش سطح هوشیاری شده بودند. به اورژانس بیمارستان لاله ارجاع شدند و بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی انجام و بیمار به اتاق عمل برده شد. تحت عمل جراحی مغز و دستگاه تنفس مصنوعی قرار گرفتند ولی متاسفانه به دلیل وسعت خونریزی داخل مغز و از بین رفتن بخش زیادی از بافت مغز، نتیجه مثبتی حاصل نشد و علیرغم تلاش شدید کادر درمان، صبح سه شنبه (۱۳ مهرماه) ایشان را از دست دادیم.

وی در پایان گفت: با توجه به شخصیتی که ایشان داشتند و ارتباط خوبی که با ما و بیمارستان داشتند، از کلام دلنشینشان بهره مند می شدیم. خداوند رحمتشان کند. چه روز عزیزی هم ایشان را از دست دادیم.

فتحعلی اویسی از مدتی قبل در بیمارستان بستری و حتی به کما رفته بود تا این که سرانجام صبح سه شنبه، ۱۳ مهرماه در بیمارستان لاله تهران فوت کرد.

این بازیگر سرشناس در مجموعه های تلویزیونی «بدون‌شرح»، «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیرزمین»، «باغچه مینو» و … بازی کرده بود. وی متولد ۲۱ دی ۱۳۲۴ بازیگر، کارگردان و خواننده ایرانی است. او فارغ‌التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس در سال ۱۳۵۳ بود که در همان سال به ایران برگشت و فعالیت سینمایی‌ خود را با فیلم قدغن از علیرضا داوودنژاد در سال ۱۳۵۷ شروع کرد.

بعد از به پایان رسیدن تحصیل، عضو سیمای جمهوری اسلامی ایران شد و در دهه ۶۰ فیلم‌های زیادی را بازی کرد تعدادی فیلم نیز کارگردانی نمود. در اوایل دهه هفتاد نیز سومین فیلم بلندش مریم و میتیل را ساخت که تبدیل به فیلم موفقی شد اما چهارمین فیلمش نتوانست موفق باشد. فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون بسیار حضور داشت و در سینما هم فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوایی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیایی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۰)، جهان پهلوان تختی (علی حاتمی و بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و مومیایی ۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) بازی‌های بسیار خوبی انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فتحعلی اویسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر