;
coinex

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران ؛ راهنمای خرید آیفون دست دوم!

خرید گوشی دست دوم الزاما حرکت اشتباهی نیست، حتی اگر آیفون باشد. با ما در بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران همراه شوید.

بالارفتن قیمت دلار بالطبع بر قیمت محصولات وارداتی موثر بود. این مسئله علاوه بر این که بر جنبه های بسیاری از زندگی و معاش روزانه افراد موثر واقع شده است، بر قیمت محصولات خاص مانند گوشی موبایل نیز تاثیر مهمی گذاشته است.

قیمت گوشی های موبایل در بازار امروز ایران، حتی گوشی های میان رده برندهای بزرگ، هرکسی را به وحشت می اندازد. در این میان قابلیت های خوبی که برخی برندها در گوشی های پرچمدار خود ارائه میدهند بسیار جذاب و تحریک کننده به نظر میرسد.

در این شرایط شاید یکی از راهکارهایی کمتر به نظر آید، خرید گوشی های دست دوم است. البته که این کار گرچه میتواند به لحاظ اقتصادی راهکار مناسبی باشد، اما میتواند تبعاتی نیز در پی داشته باشد. با ما باشید تا علاوه بر معرفی فهرست بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران به ارائه توضیحاتی در قالب راهنمایی برای خرید گوشی دست دوم آیفون نیز بپردازیم.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران

اگر فکر میکنید خرید گوشی دست دوم از اساس به معنای خرید موبایل هایی است که صاحبانشان آنها را به دلیل مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری به فروش گذاشته اند، باید بگویم در اشتباهید.

اگر سری به بهترین قیمت گوشی های دست دوم سامسونگ و بهترین قیمت گوشی های دست دوم شیائومی بزنید، میتوانید توضیحات خوبی در این باره پیدا کنید.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

خرید گوشی کارکرده در مورد آیفون نیز، مانند سایر برندها، نه الزاما اشتباه است و نه الزاما به معنای خرید یک گوشی ایراد دار. برای آیفون داران دلایل معمولی مانند نیاز به پول را اگر کنار بگذاریم، یکی از علل اصلی در خرید گوشی جدید و آپدیت دستگاه اپل خودشان نهفته است. در حقیقت این افراد به دلایل عدیده ای سعی میکنند جدیدترین محصول اپل را در دست داشته باشند. در نتیجه نیازی به محصول قدیمی تر ندارند.

به همین دلیل ممکن است یک گوشی آیفون را با قیمت بسیار مناسب تری به فروش بگذارند. در نتیجه شمایی که چندان به روز بودن برایتان اولویت ندارد یا حتی موقعیت خرید بهترین ها را ندارید، میتوانید به تهیه یک گوشی با کیفیت اما ارزان امیدوار باشید. با ما در بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران همراه شوید.

در ارائه قیمت ها به چندین منبع مختلف متکی هستیم. در درجه اول سایت mobile.ir که یکی از معتبرترین مراجع قیمت گذاری موبایل در بازار ایران است. به علاوه قیمت های این سایت را با آگهی های خصوصی افراد در شبکه هایی چون دیوار و شیپور نیز مقایسه کرده ایم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2021

بهترین گوشی های هواوی 2021

آیفون 4s

فهرست خود را با یکی از قدیمی ترین آیفون های بازار آغاز میکنیم. بله آیفون 4 که پنجمین نسل از گوشی های آیفون بود و بعد از آیفون 4 معرفی شد هنوز هم موجود و قابل تهیه است. اینطور نگاهش نکنید، به شخصه میتوانم بگویم هنوز هم گوشی خوبی است.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

آیفون ۴s با پردازنده دوهسته‌ای A5 و دوربین ۸ مگاپیکسل با قابلیت تشخیص چهره و تنطیم فوکوس و همچنین ضبط ویدئوهای ۱۰۸۰p طراحی شده‌است و ظاهر آن به نسبت مدل پیشین آیفون ۴ تغییری نکرده‌است. آیفون ۴s در دو رنگ سفید و سیاه و در دو مدل دسترسی چندگانه تقسیم کدی و GSM عرضه شده و دارای حافظه ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی می‌باشد. قیمت این گوشی در بازار از 1 میلیون 800 هزارتومان تا بالای دو میلیون ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های شیائومی 2021

بهترین گوشی های سامسونگ 2021

آیفون 5s

آیفون 5s هفتمین نسل از آیفون است که پس از آیفون 5 ارائه شد و به آی او اس 7 مجهز است. این تلفن به پردازنده ۶۴ بیتی ای۷، سنسور اثر انگشت و دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با کیفیت ۷۲۰پی مجهز است. همچنین این آیفون در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی عرضه شده است.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

قیمت این دستگاه در فروشگاه های اینترنتی از 2 میلیون و 200 هزارتومان تا 4 و نیم میلیون ثبت شده است.

آیفون SE

شرکت اپل در اقدامی جالب و بعد از گذشت سه سال از تولید آخرین گوشی 4 اینچی خود، جدیدترین گوشی خود را با قاب قدیمی آخرین آیفون 4 اینچی و سخت‌افزاری معادل با آیفون 6s معرفی کرد.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

گوشی 4 اینچی جدید اپل با نام «اپل آیفون اس‌ای» (Apple iPhone SE) عرضه شده که به بهترین سنسور دوربین که تاکنون برای محصولات اپل استفاده شده، مجهز شده، همچنین سخت‌افزاری که به قول اپل، این گوشی را به قدرتمند‌ترین گوشی 4 اینچی دنیا تبدیل کرده و باتری با ظرفیت بیشتر را با همان قاب قبلی و ابعاد آیفون 5، حتی همان نمایشگر و دوربین سلفی روانه‌ی بازار کرده است. قیمت این گوشی در فروشگاه های اینترنتی از 2 میلیون 500 تا بیش از 4 میلیون ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های وان پلاس

بهترین گوشی های تاشو

آیفون 6

اولین عقب نشینی ظاهری اپل در طراحی آیفون ها مربوط به تغییر سایز دستگاه هوشمند بود. آیفون تا پیش از این به صفحه نمایش ۳.۵ و ۴ اینچ مجهز می‌شد، اما تمایل کاربران به تهیه‌ی تلفن‌های هوشمند بزرگ، باعث شد تا اپل هم در مسیر بازار قرار گیرد و ۲ تلفن هوشمند بزرگ در سایزهای ۴.۷ و ۵.۵ اینچ روانه بازار کند.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

دوربین با کیفیت، صفحه‌ نمایش درخشان، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی پرسرعت و بدنه‌ی خوش ساخت و با کیفیت، همگی در آیفون ۶ نیز وجود دارند. اپل همان دقت همیشگی را در ساخت محصولات جدید خود نیز بکار برده است و از این رو با یک تلفن خوش ساخت و فوق‌العاده با کیفیت روبرو هستیم. قیمت این گوشی در فروشگاه های اینترنتی از 2 میلیون و 500 هزارتومان تا 5 میلیون ثبت شده است.

آیفون 6 پلاس

یکی از بهترین آیفون ها، آیفون 6 بود. پشت گوشی یک دست از آلومینیوم ساخته شده اما برای اینکه مانند آیفون 4 مشکلی در آنتن دهی گوشی ایجاد نشود اپل در بالا و پایین قاب پشتی و در کناره‌ها از نوار پلاستیکی استفاده کرده است.

اما این بار دیگر خبری از لبه‌های تراشیده شده با تیغه های الماسه در دور قاب نیست و کاربر با یک قاب کاملاً انحنادار با ارگونومی بالاتر و مشابه طراحی آیپد مینی مواجه است. آیفون ۶ پلاس دارای طول و عرض به ترتیب 158.1 در 77.8 میلیمتر است و تنها 7.1 میلی‌متر ضخامت دارد. وزن این فبلت نیز 172 گرم است.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

اعداد و ارقام نشان می دهد که آیفون 6 پلاس یک گوشی بزرگ، بسیار باریک و نسبتاً سنگین است و از این رو کارکرد با یک دست تا حدودی با آن مشکل است.

قیمت این گوشی در فروشگاه های اینترنتی به تناوب از 5 میلیون و 500 هزارتومان تا 7 میلیون ثبت شده است. به علاوه در نظر داشته باشید که آیفون 6 اس پلاس را نیز میتوانید در همین حدود قیمت تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ریلمی

بهترین گوشی های پوکو

آیفون 7

آیفون 7 به نوعی در سری آیفون‌های اپل سنت شکنی کرد و این شرکت برای سه سال پیاپی به یک زبان طراحی پایبند ماند تا تغییرات گسترده را به دهمین سال عرضه آیفون موکول کند.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

آیفون 7 بدون شک یکی از بهترین آیفون هایی است که با یک بودجه معمولی قابل تهیه است. البته فراموش نکنید که برای ایفون 7 حتما باید یک هنزفری بی سیم تهیه کنید. علت این مسئله حذف جک سه و نیم میلیمتری هدفون توسط اپل در این مدل است.

طی بررسی ما، این گوشی از فروشگاه های معتبر و به صورت کاملا سالم، بسته به فضای حافظه داخلی، از حدود 6 الی 8 میلیون تومان قابل تهیه است.

آیفون 8

اگر بودجه تان کمی بیشتر باشد و بخواهید یک گوشی نسبتا جدیدتر و بهتر بخرید، گزینه پیشنهادی ما آیفون 8 است. این آیفون صفحه‌نمایش ۴.۷اینچی Retina HD دارد که با رزولوشن ۷۵۰x۱۳۳۴ و قابلیت نمایش ۳۲۶ پیکسل در هر اینچ نمونه‌ای بی‌نظیر است که مثل همیشه منحصربه‌فرد و خاص کمپانی اپل است.

مانند آیفون ۷ این آیفون هم گواهی IP67 دارد؛ یعنی در برابر آب و گردوخاک مقاوم است. تراشه‌ی جدید و پرقدرت A11 Bionic به همراه پردازنده‌ی M11 قلب تپنده‌ی آیفون ۸ هستند که سرعت، دقت و کارایی فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربر می‌گذارند.

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون

دوربین آیفون ۸ با سنسور ۱۲مگاپیکسلی و دیافراگم ۱.۸ ویژگی‌های متعدد و بی‌نظیری دارد که از میان آن‌ها می‌توان به فلش چهارتایی LED و لرزشگیر اپتیکال اشاره کرد. قابلیت عکاسی پاناروما، عکاسی HDR، تشخیص بدن و چهره، فوکوس اتوماتیک و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 4K هم تعدادی دیگر از ویژگی‌های فراوان دوربین اصلی است که به آن اشاره شد.

دوربین سلفی ۷ مگاپیکسل با قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت FullHD است. فلش رتینا، لرزشگیر خودکار تصاویر، تشخیص بدن و چهره تعدادی از ویژگی‌های دوربین سلفی آیفون ۸ است. مانند مدل‌های قبلی آیفون ۸ هم از شبکه‌ی پرسرعت LTE پشتیبانی می‌کند. باتری این دستگاه در مقایسه با آیفون ۷ بهتر شده و تا ۱۴ ساعت زمان مکالمه با اتصال وایرلس و تا ۱۳ ساعت پخش ویدئو را برای کاربر فراهم می‌کند. قیمت این گوشی در بازار موبایل ایران از از 7 تا 12 میلیون تومان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های اوپو

بهترین گوشی های ویوو

آیفون Xs

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران ؛ راهنمای خرید آیفون دست دوم!
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران

یکی از جذاب‌ترین محصولات اپل که در سال 2018 رونمایی و عرضه شد آیفون ایکس اس بود. این محصول در مدت زمانی کوتاه فروش فوق‌العاده‌ای داشت و طرفداران زیادی پیدا کرد.

این محصول در زمانی ارائه شد که اپل تازه داشت از سنت‌شکنی درباره گذشته خود سود می‌برد. نمایشگر 5.8 اینچی محصول تراکم پیکسلی 1125 در 2436 دارد. ماژول دوربین اصلی آن دوگانه و متشکل از دو سنسور 12 مگاپیکسلی است. در بخش جلویی نیز یک سنسور 7 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی تعبیه شده است.

قلب تپنده این محصول A12 Bionic است که قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد و البته با 4 گیگابایت رم تغذیه می‌شود. قیمت نسخه دست دوم این محصول از 13.800.000 تا 15.000.000 میلیون تومان ثبت شده است.

آیفون X (آیفون 10)

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران ؛ راهنمای خرید آیفون دست دوم!
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران

در بحث نمایشگر و دوربین تفاوتی در این مدل با آیفون XS‌ وجود ندارد. همان ابعاد،‌ همان تراکم پیکسلی و حتی همان سنسورهای دوربین اصلی و سلفی. اما تفاوت‌ها به سخت‌افزار ضعیف‌تر باز می‌گردد.

3 گیگابایت رم در کنار پردازنده A11 Bionic حکایت از سخت‌افزاری نسبتا ضعیف‌تر دارد. با این وجود عملکرد دستگاه مناسب است و اگر قصد خرید یک آیفون با هزینه اقتصادی دارید باید روی آن حساب کنید. قیمت این محصول در فروشگاه‌های آنلاین از 13.100.000 تا 15.000.000 میلیون تومان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های موتورولا

بهترین گوشی های ایرانی 1400

آیفون 11

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران ؛ راهنمای خرید آیفون دست دوم!
بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران

آیفون 11 پرچمدار سال 2019 اپل بود که تقریبا تغییرات جزئی اما جذابی نسبت به نسل قبل داشت و همین موارد سبب‌ساز فروش بالای آن شد. نمایشگر 6.1 اینچی دستگاه بزرگترین نمایشگر آیفون تا آن زمان بود که تراکم پیکسلی خوب 1792 در 828 را ارائه می‌دهد.

ماژول اصلی دستگاه مانند نسل قبل دوگانه و متشکل از همان دو سنسور 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی نیز با اندکی ارتقا به یک سنسور 12 مگاپیکسلی بدل شده تا کیفیت تصاویر سلفی بیش از گذشته باشد.

رم دستگاه همچنان 4 گیگابایتی است،‌ اما در عوض نسل جدید پردازنده اختصاصی اپل یعنی A13 Bionic قدرت پردازشی آن‌را به طرز چشمگیری افزایش داده است. قیمت نسخه دست دوم این محصول در فروشگاه‌های مختلف از 18.300.000 میلیون تا 20.000.000 میلیون تومان ثبت شده است.

آیفون 11 پرو

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران ؛ راهنمای خرید آیفون دست دوم!

نسخه میانی خانواده آیفون 11 که شاید به پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نسخه بدل شد آیفون 11 پرو بود. این دستگاه مانند نسل قبلی خود یک نمایشگر 5.8 اینچی با تراکم پیکسلی 1125 در 2436 دارد.

در بخش دوربین اپل بالاخره به ماژول سه گانه رضایت داد‌، اما تعداد پیکسل دوربین‌ها مانند گذشته 12 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی هم مانند نسخه استاندارد دستگاه یک سنسور 12 مگاپیکسلی است. در بخش سخت افزاری تفاوتی میان این نسخه با نسخه استاندارد در میان نیست. همان تراشه و همان میزان رم. قیمت نسخه دست دوم این مدل در فروشگاه‌های آنلاین از 22.800.000 تا 24.500.000 ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021

آیفون 12 پرو

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران ؛ راهنمای خرید آیفون دست دوم!

خانواده آیفون 12 پرچمداران سال 2020 اپل بودند که با کمی تاخیر و دیرتر از بازه همیشگی معرفی آیفون‌ها رونمایی شدند. این محصولات تحت تاثیر کرونا یا عقب افتادن اپل از برنامه زمانی خود دارای آنچنان ویژگی‌های برجسته‌ای نبودند که طرفداران را به خرید بیشتر ترغیب کنند اما در هر حال جدیدترین گوشی اپل همیشه محبوبیت عامی دارد.

این محصول نمایشگری 6.1 اینچی با تراکم پیکسلی 1170 در 2532 دارد.مجموعه دوربین‌های سه گانه دستگاه مانند نسخه آیفون 11 پرو همگی 12 مگاپیکسلی هستند و حتی دوربین سلفی نیز با همان مشخصات نسل قبلی ارائه شده است.

در بخش سخت‌افزار بالاخره برخی تفاوت‌های محسوس قابل لمس است. مثل همیشه اپل جدیدترین نسل از پردازنده‌های خود یعنی A14 Bionic را استفاده کرده است. البته اپل برای اولین بار در یک آیفون رم 6 گیگابایتی ارائه کرده که جای خوشحالی دارد. قیمت نسخه دست دوم این محصول در فروشگاه‌های آنلاین از 32.000.000 تا 33.000.000 میلیون تومان ثبت شده است.

آیفون SE 2020

بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون در بازار ایران ؛ راهنمای خرید آیفون دست دوم!

نسل دوم آیفون‌های اقتصادی، میان‌رده و نسبتا ارزان‌قیمت‌تر در سال 2020 توسط کوپرتینویی‌ها عرضه شد. این محصول از نمایشگر کوچک 4.7 اینچی با تراکم پیکسلی 1334 در 750 بهره‌مند است.

در بخش دوربین خبری از ماژول چندگانه نیست و فقط یک دوربین 12 مگاپیکسلی دیده می‌شود. در مورد دوربین سلفی نیز وضع به همین منوال است و سنسور 7 مگاپیکسلی ارائه شده است. در مورد سخت افزار هم استفاده از پردازنده A13 Bionic در کنار 3 گیگابایت رم برای چنین دستگاهی قانع کننده به نظر می‌رسد. قیمت نسخه دست دوم این محصول در بازار از 12.000.000 تا 13.000.000 میلیون تومان ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سونی 2021

بهترین گوشی های نوکیا 2021

نکاتی مهم پیش از خرید یک آیفون دست دوم

از اساس کیفیت کار شرکت اپل باعث شده، گوشی های این شرکت بتوانند عمر طولانی یا خوبی داشته باشند. به همین دلیل بازار خرید و فروش گوشی های دست دوم‌ آیفون، رونق خاصی دارد.

آیفون‌ها دستگاه‌های مقاوم و خوش‌ساختی هستند و اگر به خوبی از آن‌ها نگهداری شده باشد نباید از خرید انواع دست دوم نگرانی داشته باشید. ولی باید چند نکته را در نظر بگیرید تا بتوانید از سلامت و کارکرد آیفون دست دوم مطمئن شوید و از خرید خود لذت ببرید.

بازدید ظاهری

سعی کنید به سراغ گوشی آیفون ارزان قیمتی که بدنه خراب و پر از خط و خش دارد نروید. به ظاهر فیزیکی گوشی آیفون حتما دقت کنید که بدنه سالم و بدون آسیب دیدگی باشد. توجه داشته باشید که گوشی دارای جعبه باشد و از خرید گوشی بدون جعبه خودداری کنید.

شماره‌ سریال و IMEI را کنترل کنید

یکی از روشهای اطمینان از صحت دستگاه و دزدی نبودن گوشی، کنترل شماره سریال و IMEI گوشی از داخل سیستم ‌عامل و مقایسه آن با بدنه‌ گوشی و روی جعبه‌ است. این شماره باید با کد حک شده بر روی بدنه و جعبه‌ گوشی یکی باشد.

نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم
نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم

مطمئن شوید Activation Lock فرد دیگری بر روی گوشی فعال نباشد

برای این کار به مسیر Settings>icloud بروید و چک کنید که گزینه‌ Find My Phone روشن نباشد. اگر این گزینه روشن باشد، گوشی با پسورد کاربر قبلی قفل شده و نمی توانید آن را با اطلاعات خود فعال‌سازی کنید. در صورتیکه گوشی با پسورد کاربر قبلی قفل شده باشد یا ممکن است که گوشی دزدی باشد یا کاربر قبلی فراموش کرده که اطلاعات خود را از روی آن پاک کند.

نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم
نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین دوربین گوشی 2021

مطمئن شوید گوشی خیس نشده باشد

قبل از خرید موبایل آیفون کارکرده مطمئن شوید که گوشی در اثر خیس شدن صدمه ندیده باشد. زیرا صدمات و آسیب های بوجود آمده به دلیل برخورد آب و رطوبت توسط گارانتی پوشش داده نمی‌شوند حتی گوشی های ضد آب.

نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم
نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم

تمامی مدل‌های آیفون دارای نمایشگر رطوبت هستند که از داخل شیار سیم‌کارت قابل مشاهده است. درصورتیکه این نشانگر که با حروف اختصاری LCI شناخته می‌شود قرمز رنگ باشد یعنی خیس شده است. در حالت عادی این نشانگر به رنگ سفید یا نقره‌ای است.

دوربین گوشی را امتحان کنید

دوربین گوشی‌ اهمیت بسیاری دارد برای تست و امتحان این بخش لازم است با دوربین گوشی چند عکس و ویدیو ثبت کنید تا از عملکرد و کیفیت آن مطمئن شوید.

بررسی باتری گوشی

اصولا فروشنده گوشی را برای مدت مثلا یک روز در اختیار شما نخواهد گذاشت تا بتوانید از عملکرد باتری آن مطمئن شوید. اگر بتوانید یک روز باتری را تست کنید که بسیار عالی است، می‌توانید مطمئن شوید که باتری کارش را به‌خوبی انجام می‌دهد.

نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم
نکات مهم پیش از خرید آیفون دست دوم

در غیر اینصورت می‌توانید آیفون مورد نظر را به وای‌فای متصل نمایید، بلوتوث را روشن کرده و با آن چند دقیقه فیلم‌ بگیرید. اگر باتری سریع تخلیه شد مطمئنا باتری خراب است پس بهتر است که از خرید آن اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص بهترین قیمت گوشی دست دوم آیفون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر