;
coinex

وب 3 چیه؟ بیان ساده و جذاب «جادی» را ببینید!

وب 3 چیه؟ یکی از ترندهای این روزها متاورس و نسل سوم وب است. خیلی از ما آشنایی چندانی با آن نداریم. «جادی» در کانال یوتیوبش با زبانی ساده سعی کرده این مفاهیم رو توضیح بده.

نسل سوم وب قرار است غیرمتمرکز بودن را به اینترنت بیاورد. آیا دیگر خبری از کمپانی‌های بزرگ و پرزرق و برق نخواهد بود؟ البته این ادعای بزرگی است، اما باید دید در آینده چه اتفاقی می‌افتد. آنچه به ترند محبوب این‌روزهای اهالی وب تبدیل شده، بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و تقریبا همه جیزهای «غیرمتمرکز» یا Decentralized و بر بستر نسل سوم وب است. اما وب 3 جیه و متاورس قرار است چه اتفاقاتی را رقم بزند.

جادی، یکی از خوش‌صحبت‌ترین گیک‌های ایرانی در کانال یوتیوبش، ویدیویی بارگزاری کرده که به زبان ساده وب 3 را توضیح می‌دهد.

وب 3 و متاورس چیه؟

توضیحات ساده و جذاب «جادی» را ببینید!

بازی‌های متاورسی نظیر آپلند و دسنترالند خیلی‌ها مجذوب خود کرده. در حوزه‌های مالی و شبکه های اجتماعی نیز متاورس کلیدواژه پرطرفداری شده. خیلی با فکر اینکه قرار است پولدار شوند به فکر سرمایه‌گذاری و بالا و پایین شدن نمودارها هستند. فارغ از اینکه درست فکر می‌کنند یا خیر، سوال این است: آیا واقعا انقلاب یا تغییری در وب را شاهد هستیم؟ در ابتدا باید باید با مفاهیم ابتدایی آشنا شویم. یکی از جذاب‌ترین توضیحاتی که در این خصوص در وب فارسی دیدیم، ویدیوی زیر بود.

در ویدیوی زیر می‌توانید توضیحات جادی در مورد وب 3 و متاورس را ببنید:

.

جادی رو می‌تونید در توییتر و یوتیوب دنبال کنید. کانال تلگرام کیبرد آزاد هم محتواهای خوبی تولید می‌کند که دنبال کردن آن خالی از لطف نیست. #محتوای_خوب

مطالعه بیشتر:

.

نظر شما در خصوص وب 3 و متاورس چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر