;
coinex

گوشی های شیائومی ابزار مخفی سانسور ندارند

گزارش جدید German IT، ادعای لیتوانی مبنی بر ابزار سانسور در گوشی های شیائومی را رد کرد. این گوشی‌ها هیچ چیزی را سانسور نمی‌کنند.

اواخر تابستان 2021 بود که لیتوانی، کمپانی شیائومی را به سانسور متهم کرد. لیتوانی مدعی بود که گوشی های شیائومی به کدهایی مجهز هستند که برخی عبارت‌های مشخص را سانسور می‌کند. شیائومی از آن زمان تا کنون، تمامی اتهامات را رد کرده است و حالا، بررسی‌های German IT نشان می‌دهد که ادعای شیائومی صحت دارد.

ابزار سانسور در گوشی های شیائومی

کمپانی شیائومی مدت‌هاست با اتهاماتی که لیتوانی به او وارد کرده، دست‌وپنجه نرم می‌کند. مقامات لیتوانی از کاربران گوشی‌های شیائومی در این کشور خواسته بودند که از گوشی‌های خود استفاده نکنند. لیتوانی مدعی بود که گوشی‌های شیائومی می‌توانند برخی اطلاعات مشخص را شناسایی کرده و آنها را سانسور کنند.

گوشی های شیائومی ابزار مخفی سانسور ندارند

کمپانی چینی شیائومی برای اثبات ادعای خود یک شرکت متخصص خارجی بی‌طرف را استخدام کرد تا در این زمینه تحقیق کند. و حالا، شرکت German IT نیز نتیجه تحقیقات خود در این زمینه را منتشر کرد. این گروه تحقیقاتی هیچ مدرکی مبنی بر اینکه گوشی‌های شیائومی اطلاعات را سانسور می‌کنند، پیدا نکرد.

تیم فناوری اطلاعات German IT توضیح داد که تاکنون نتوانسته ناهنجاری یا اشکالی را در سیستم‌ گوشی‌های شیائومی پیدا کند که بخواهد تحقیقات بیشتر در این زمینه را توجیه کند. این بدان معناست که هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که ادعای مقامات لیتوانی را ثابت کند.

لیتوانی ادعا کرده بود که استفاده از عبارت‌هایی مثل «Free Tibet» به معنی آزادی تبت، «Long Live Taiwan Independence» به معنی زنده‌باد استقلال تایوان و «Democracy Movement» به معنی جنبش‌ دموکراسی، برای برخی شهروندان چینی، عبارت‌هایی حساس محسوب می‌شوند و به همین دلیل، شیائومی از ابزاری استفاده کرده تا این عبارت‌ها را سانسور کند.

لیتوانی هنوز به نتیجه این تحقیقات واکنشی نشان نداده است. با اینحال، این یک موفقیت برای برند شیائومی به شمار می‌رود که با اتهاماتی جدید روبرو شده بود. شیائومی هم تابه‌حال واکنشی به این خبر نشان نداده است و باید منتظر اخبار بیشتر در روزهای آینده باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابزار سانسور در گوشی‌های شیائومی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    من گوشیم پوکو است و چند ماه پیش یک نفر چند تا عکس درباره قم قدیم برایم فرستاده بود من یک روز آمدم آن ها را دوباره نگاه هی همش این عکسا تار میشد یک عکس دیگر می آمد جاش هنوزم دوباره نگاه میکنم این جوریه

    پاسخ