;
coinex

برندگان جشنواره فجر 1400 اعلام شدند

اسامی برندگان جشنواره فجر 1400 مشخص شدند. فیلم موقعیت مهدی به کارگردانی حبیب اله والی نژاد سیمرغ بهترین فیلم را به خانه می‌برد. برای اطلاع از جزئیات با ما باشید.

جشنواره فجر یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های ایرانی بوده که زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن ماه برگزار می‌شود. این جشنواره جایگزینی برای جشنواره بین‌المللی فیلم تهران بود که تا پیش از انقلاب ۱۳۵۷ جمهوری اسلامی ایران، با حمایت دفتر مخصوص فرح پهلوی در ایران برگزار می‌شد و در آن فیلم‌های برگزیده سینمای ایران در کنار آثار سینمای بین‌المللی رقابت می‌کردند.

امسال چهلمین جشنواره برگزار شد و ما در ادامه قصد داریم برندگان فیلم فجر 1400 را معرفی کنیم.

برندگان جشنواره فجر 1400

در چهامین جشنواره فجر، فیلم موقعیت مهدی با 14 نامزدی در صدر نامزدها قرار داشت و حال نام آن را جزء برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر به عنوان بهترین فیلم قرار گرفته است.

این فیلم اولین کار سینمایی هادی حجازی فر در مقام کارگردانی است و برشی از زندگی شهید مهدی باکری و برادرش حمید باکری را به تصویر می‌کشد. این اثر تنها روایتگر جنگ نیست؛ بلکه روایت‌هایی عاشقانه و طنزآمیز هم دارد.

جالب است بدانید سایر نامزدهای بهترین فیلم، برف آخر به تهیه کنندگی حسن مصطفوی، علف ‌زار به تهیه کنندگی بهرام رادان و نگهبان شب به تهیه کنندگی رضا میرکریمی بودند. در پست زیر می‌توانید فهرست برندگان چهلمین جشنواره فیلم فجر را مشاهده کنید.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by فیگار | Figar (@figar_ir)

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره برندگان جشنواره فجر 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر