coinex
راهنمای خرید تکراتو

ادعای مدیرعامل FTX : با ارز دیجیتال نمی‌توان تحریم‌ها را دور زد

برت هریسون، مدیرعامل FTX  بخش آمریکایی  گفت که اظهارات عمومی اخیر مبنی بر اینکه ارزهای دیجیتال ابزار مؤثری برای دور زدن تحریم‌ها هستند، کاملاً اشتباه است.

هریسون می‌گوید که صرافی‌های ارز دیجیتال دارای فناوری پیشرفته و رویه‌های مؤثر برای اجرای قوانین ضد پول‌شویی و تحریم هستند که باعث می‌شود به مسیری ناممکن برای جابجایی پول‌های تحریمی تبدیل شوند.

مدیرعامل صرافی FTX آمریکا اظهار داشت که صرافی تحت هدایت وی و همه صرافی‌های ثبت شده در ایالات متحده ملزم به جمع‌آوری اطلاعات هویتی هر کاربر از جمله نام، تاریخ تولید، شماره تلفن، شماره تأمین اجتماعی و تصویر کارت شناسایی هستند و تمام این اطلاعات از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی دولتی بررسی می‌شوند تا از صحت اطلاعات اطمینان حاصل شود.

مدیرعامل FTX گفت حتی پس از تایید هویت تراکنش‌ها ردگیری می‌شود

وی می‌گوید در صورتی که صرافی‌ها نتوانند یکپارچگی اطلاعات را تأیید کنند، کاربر به طور خودکار از پلتفرم و انجام معامله منع می‌شود و در صورت تأیید هویت نیز اطلاعات آنها در تمام فهرست‌های تحریمی و نظارتی بررسی می‌شود.

مدیرعامل FTX

کاربرانی که هویت آن‌ها تایید شود، سپس در لیست تحریم‌ها و افراد تحت نظر چک می‌شوند‌. صرافی FTX لیست کنترل دارایی‌های افراد خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، لیست افراد تحت تعقیب FBI و لیست افراد تحت تحریم سازمان ملل را مورد بررسی می‌کند، اگر در این لیست‌ها نامی شخصی ذکر شده باشد از اپلیکیشن حذف می‌شود.

عبور از این دو مرحله تایید هویت به معنای پایان کار نیست و افراد همیشه تحت کنترل هستند. FTX و صرافی‌های دیگر جابه‌جایی ارزهای فیات افراد را پیگیری می‌کنند و اگر پول به حساب بانک‌های تحت تحریم و سایر حساب‌های لیست سیاه منتقل شود. آن حساب کاربری مسدود می‌شود.

با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا شوید:

به گفته هریسون FTX آمریکا از همان ابزاری برای پیگیری تراکنش‌ها استفاده می‌کند که سایر نهادهای دولتی آمریکا از آن استفاده می‌کنند.

این ابزارها اطلاعاتی از افراد تحت تحریم شناخته شده و آدرس‌هایشان دارند، با بررسی موقعیت جغرافیایی و شناسایی جابه‌جایی‌های مشکوک، فعالیت‌های افراد قابل ردگیری است و اجازه جابه‌جایی مالی از افراد گرفته می‌شود.

صرافی ارزهای دیجیتال از تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته و موثر در برابر پول‌شویی و تحریم استفاده می‌کنند. وقتی این موضوع با ذات شفاف تکنولوژی بلاکچیت ترکیب می‌شود، برای جابه‌جایی پول از صرافی‌های متمرکز قانونمند، کار غیر ممکنی در پیش دارید.

با توجه به تلاش شرکت‌های روسی برای دور زدن تحریم‌های غرب از طریق ارز دیجیتال باید گفت شانس کمی خواهند داشت، چرا که حتی اگر از طریق صرافی‌های غیر متمرکز اقدام کنند یا جابه‌جایی مستقیم Peer-to-Peer استفاده کنند، تراکنش‌های بزرگ به سرعت شناسایی می‌شوند و با سقوط بازار همراه خواهد بود و دچار افت ارزش می‌شود.

مقالات بیشتر در تکراتو:

.

منبع: Cryptoslate

نظر شما در خصوص ادعای مدیرعامل FTX چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر