;
coinex

صرافی FTX ؛ آموزش ثبت نام، نحوه استفاده و احراز هویت

صرافی FTX یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری و کسب درآمد در حیطه ارزهای دیجیتال است. با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز در رابطه با این صرافی را بدانید.

صرافی ارز دیجیتال FTX از صرافی‌های برتر ارزهای دیجیتال است که قصد داریم امروز آن را خدمت شما بررسی کرده و شما را با آن آشنا کنیم. شاید شما نیز تا به‌ حال نام این صرافی را شنیده باشید اما مانند عده بسیاری هنوز چگونگی ثبت نام در صرافی FTX را ندانید. ما امروز اینجاییم تا آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال FTX را به‌طور کامل خدمت شما توضیح دهیم. اما قبل از هر چیز، بگذارید کمی شما را با این صرافی محبوب، آشنا کنیم.

به‌زبان ساده، FTX یک صرافی ارزهای دیجیتالی است که به شما امکان دسترسی به بازار معامله مشتقات را می‌دهد. اگر چه که این تنها بخش کوچکی از تمام امکاناتی است که این پلتفرم به شما ارائه می‌دهد. FTX، اصیل و مبتکرانه است. این پلتفرم از چندین ویژگی خاص برخوردار است که می‌تواند چشم‌اندازه معاملات ارزهای دیجیتال را به مرحله‌ای تازه ببرد.

این صرافی در مدت کوتاه راه‌اندازی خود توانسته است بسیار موفق عمل کند و از لحاظ حجم معاملات روزانه، به‌عنوان یکی از پنج صرافی مشتقات برتر، ثبت شود. ما امروز می‌خواهیم اطلاعات مهم این صرافی همچون: آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال FTX و احراز هویت صرافی FTX را به‌همراه تمام اطلاعات مهم دیگر، خدمت شما ارائه دهیم.

به‌علاوه تمام محصولات مختلفی که این صرافی به شما ارائه می‌دهد، بازارهای پشتیبانی‌شده آن، عملکردها و هزینه‌های لازم برای شروع معامله در این صرافی را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم. با تکراتو همراه باشید.

صرافی FTX

صرافی دیجیتال FTX در می 2019 راه‌اندازی شد. این صرافی از سمت مرکز تحقیقاتی آلامدا (Alameda) تایید شده است که شرکت معاملاتی ارزهای دیجیتالی تاحدودی مشهور است. این صرافی با ارائه معامله مشتقات و همچنین دسته‌ای گسترده از محصولات فرار به عرصه معاملات، جای پای خود را در این زمینه محکم کرده است.

در دسامبر 2019 نیز این صرافی موفق شد که سرمایه‌های صرافی بایننس (Binance) را ایمن کرده و تاثیر اساسی خود را در صحنه معاملات ارزهای دیجیتالی بگذارد. FTX که توسط خود تریدرها طراحی شده است، در تلاش است تا به پلتفرمی تبدیل شود که برای کاربران تازه‌کار به‌اندازه کافی قابل درک و آسان و برای تریدرهای باتجربه‌تر نیز به‌اندازه کافی پخته و ماهرانه باشد.

محصولات قابل معامله در FTX

صرافی FTX

با ثبت نام در صرافی FTX شما می‌توانید محصولات بسیاری را برای معامله بیابید. FTX در وهله اول یک صرافی مشتقات ارزهای دیجیتال است. این بدان معناست که شما نمی‌توانید دارایی‌های حقیقی را با آن معامله کنید.

در عوض، بااستفاده از این صرافی شما قادر خواهید بود تا یک محصول مشتق‌شده را معامله کنید که بازتاب‌کننده ارزش دارایی اصلی است. این محصول مشتق‌شده نیز می‌تواند قراردادها یا توکن‌هایی باشد که نماینده قیمت خود دارایی هستند. این صرافی، دارای یک دسته بزرگ از ابزارهای قابل معامله است که برخی از آن‌ها تنها مختص همین صرافی ویژه هستند.

فیوچرز صرافی دیجیتال FTX

صرافی FTX

در این قسمت می‌خواهیم پیش از آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال FTX به فیوچرزی که این صرافی به شما ارائه می‌دهد، بپردازیم. فیوچرز این صرافی، درحقیقت ابزارهای مشتق‌شده‌ای هستند که طرفین مربوطه را به معامله یک دارایی در تاریخ و قیمت از قبل تنظیم‌شده، موظف می‌کنند.

معامله در فیوچرز ارزهای دیجیتال به‌علاوه از مزایای لوریج نیز برخوردار است. شما می‌توانید لوریج را حتی تا ضریب 101 نیز در بیشتر قراردادهای مشتقات پلتفرم در این صرافی اعمال کنید. جنبه حائز اهمیت اینجا نیز آن است که FTX، فیوچرز را برای ارزهای دیجیتال کمتر شناخته‌شده‌ای که ارزش بازار کمی دارند نیز ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارز دیجیتال ایرانی

بهترین کیف پول سخت افزاری 2021

با ثبت نام در صرافی FTX شما قادر خواهید بود که به تمام آن ارزها دسترسی داشته باشید. نکته بسیار مهم آن است که عمده این دارایی‌های دیجیتالی را نمی‌توان از طریق قراردادهای فیوچرز هیچ صرافی دیگری، معامله کرد. همین موضوع باعث جذب دسته ویژه‌ای از تریدرها و دلالان به پلتفرم FTX شده است.

در حال حاضر، FTX از قراردادهای فیوچرز بیش از 80 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای را نیز انجام دهیم، برای مثال صرافی بیت مکس (BitMEX) را در نظر بگیرید که یکی از صرافی‌های پیشرو برای معامله مشتقات است. این صرافی در مقایسه با FTX، قراردادهای فیوچرز را تنها برای 13 کوین دیجیتال مختلف ارائه می‌دهد. این میزان، نشان‌گر یک تفاوت فاحش است.

به‌علاوه، این صرافی به شما اجازه معامله پرپچوال فیوچرز را نیز می‌دهد. این قراردادها نوعی قرارداد فیوچرز هستند که هرگز منقضی نمی‌شوند. در عوض، قیمت پرپچوال فیوچرز هر ساعت به‌روز می‌شود تا با ارزش دارایی اصلی، همگام باشد.

معاملات آپشن در FTX

صرافی FTX

برای تازه‌کاران معامله، آپشن‌ها مشتقاتی بسیار شبیه به فیوچرز هستند. تفاوت اصلی آنها آن است که که در آپشن، صاحب قرارداد، ملزوم به خرید دارایی اصلی نیست. احراز هویت صرافی FTX نیز به‌طور کلی آسان است و این یک مزیت دیگر برای تازه‌واردان به‌شمار می‌رود.

اما برگردیم به تفاوت این معاملات با فیوچرز. همانطور که گفتیم، شما نیازی به خرید دارایی اصلی ندارید؛ اما در عوض، آپشن به شما حق آن را می‌دهد که به خرید دارایی، ادامه دهید. البته این تنها یک گزینه است و اصلا اجباری نیست.

در حال حاضر، تنها از معاملات آپشن بیت کوین در این صرافی پشتیبانی می‌شود. در آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال FTX نیز این نکته را می‌آموزید که شما می‌توانید قراردادهای آپشن خود را طراحی کنید و درخواست پیشنهاد قیمت خود را نیز در صرافی ثبت کنید.

FTX نیز در عرض 10 ثانیه، اولین پیشنهاد را به شما ارائه خواهد داد. سپس نیز این به شما برمی‌گردد که این پیشنهاد را بپذیرید و یا نخواهید با آن معامله کنید. همچنین شما می‌توانید کمی بیشتر صبر کنید تا درصورت وجود پیشنهادات دیگر، انها را نیز کمی بعدتر مشاهده کنید. اما اگر هیچ پیشنهادی را نپذیرید، درخواست قیمت و شرایط نیز پس از 5 دقیقه از بین می‌رود.

بیشتر بخوانید:

استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟

آینده دار ترین شت کوین ها

توکن‌های لوریج‌دار FTX

صرافی FTX

توکن‌های لوریج‌دار نیز ابزارهای مالی مختص FTX هستند. شما می‌توانید تنها با ثبت نام و احراز هویت صرافی FTX که بسیار ساده است، به تمام این امکانات دسترسی داشته باشید. این توکن‌ها نیز دارایی‌های ERC20 هستند که منعکس‌کننده قیمت واقعی کوین دیجیتال اصلی هستند.

برای نمونه، BULLUSD یک توکن 3x long BTC token است. این بدان معناست که برای هر 1% بیت کوینی که در طول روز بالا رود، ارزش این ابزار نیز 3% افزایش می‌یابد. اگر قیمت بیت کوین نیز 1% پایین رود، ارزش BULLUSD به‌طبع 3% پایین می‌رود و به‌همین ترتیب ادامه می‌یابد. صرافی دیجیتال FTX در حال حاضر چهار نوع از توکن‌های لوریج‌دار را به شما ارائه می‌دهد:

  • BULL که +3x است
  • BEAR که -3x است
  • HEDGE که -1x است
  • HALF که +0.50x است

برای مثال اگر ارز EOS را در نظر بگیریم، اگر EOS در روز 1% بالا رود، درنتیجه:

  • EOSBULL نیز 3% بالا می‌رود
  • EOSBEAR نیز 3% پایین می‌آید
  • EOSHEDGE نیز 1% پایین می‌آید
  • EOSHALF نیز 50% بالا می‌رود

بیشتر بخوانید:

نخوه خرید از پنکیک سواپ در تراست والت

ایردراپ چیست؟

توکن‌های BULL، BEAR و HEDGE به‌طور خودکار در طول روز خود را متعادل‌سازی می‌کنند تا لوریج هدف را حفظ کنند. به زبان دیگر اگر شما سود کنید، توکن‌ها یک سرمایه‌گذاری مجدد برروی آن پول، انجام می‌دهند. اگر پولی را از دست دهید نیز این توکن‌ها برخی از موقعیت‌ها را می‌فروشند تا لوریج را کاهش دهند.

با ثبت نام در صرافی FTX شما به‌راحتی به این توکن‌های مبتکرانه دسترسی خواهید داشت. همچنین این توکن‌ها تضمین می‌کنند تا در حالی که با کوین‌های لوریج‌دار در حال معامله هستید، از خطر نقدینگی نیز جلوگیری کنید. به‌علاوه، از آنجایی که متعادل‌شدن توکن‌ها کاملا خودکار است، پس در وقت و تلاش تریدر برای مدیریت دستی چنین مواردی نیز به‌خوبی صرفه‌جویی می‌شود.

قراردادهای حرکت (MOVE Contracts)

صرافی FTX

قراردادهای حرکت نیز همچنان یکی دیگر از محصولات فرار مختص به این صرافی است. این قراردادها نماینده مقدار حرکت دارایی در برهه تنظیم‌شده‌ای از زمان است. برای نمونه، اگر اتریوم (ETH) در طول مدت 1 روز، 100 دلار حرکت کند، قرارداد حرکت نیز ارزش 100 دلار خواهد داشت.

تریدرها درصورتی که گمان می‌کنند که دارایی به‌طور قابل ملاحظه‌ای در یک مسیر خوب حرکت خواهد کرد، می‌توانند موقعیتی طولانی را در قرارداد حرکت، باز کنند. از طرف دیگر، اگر نیز گمان می‌کنید که دارایی دیجیتالی نسبتا پایدار باقی می‌ماند، می‌توانید که موقعیت کوتاه را در آن باز کنید. ما قراردادهای حرکت را بیشتر برای این سه برهه معاملاتی مختلف پیشنهاد می‌کنیم:

  • روزانه: چنین قراردادهای حرکتی پس از حرکت تنها یک روز، منقضی می‌شوند.
  • هفتگی: این قراردادها نیز در یک مدت هفت روزه، منقضی می‌شوند.
  • سه ماه یکبار: این نوع از قرارداد نیز در یک دوره سه ماهه، اجرا می‌شود.

سیستم معتبر احراز هویت صرافی FTX به‌راحتی امنیت شما را تأمین و شما را برای استفاده از هر کدام از قراردادها، آماده می‌کند. به‌علاوه، همچون دارایی‌های قابل معامله دیگر این صرافی که تا به اینجا خدمت شما معرفی نمودیم، این قراردادها نیز قابلیت معامله با لوریج را دارند.

بیشتر بخوانید:

صرافی پنکیک سواپ

حل مشکلات رایج صرافی پنکیک سواپ

بازارهای پیشبینی FTX

صرافی FTX

بازارهای پیشبینی، کم و بیش شبیه به پلتفرم‌های «شرط‌بندی» مرسوم کار می‌کنند. اما در این بازارها، شما به‌جای یک دارایی دیجیتال، دررابطه با نتیجه ممکن یک رویداد واقعی گمانه‌زنی می‌کنید. اگر پیشبینی شما به‌واقعیت پیوست، شما سود می‌برید و اگر اشتباه بود، سهام خود را از دست می‌دهید.

برای مثال، یک بازار پیشبینی اخیر که توسط این صرافی به‌راه افتاد، برای انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده 2020 بود. این صرافی به کاربران اجازه داد تا معاملات خود را در قراردادهایی که به اسم نامزدهای انتخابات مختلف بود، بگذارند.

همچون قرارداد TRUMP برای «دونالد ترامپ»، قرارداد BERNIE برای «برنی سندرز» و قرارداد BIDEN برای «جو بایدن» و افراد دیگر. چنین بازارهای پیشبینی به‌خودی خود یک روش جالب معامله خارج از روش‌های مرسوم صرافی‌های ارزهای دیجیتال است.

FTT: توکن محلی FTX

صرافی FTX

تا به اینجا، بیشتر امکانات این صرافی را خدمت شما ارائه دادیم که تنها با ثبت نام در صرافی FTX نیز می‌توانید به تمام آنها دسترسی داشته باشید. اما مهم‌تر از تمام امکاناتی که معرفی کردیم، توکن محلی این صرافی از جالب‌ترین محصولات آن است که در این قسمت به آن می‌پردازیم.

همگام با دیگر صرافی‌های ارزهای دیجیتال، این صرافی نیز توکن محلی خود را منتشر کرده است که به‌عنوان ستون فقرات اکوسیستم FTX عمل می‌کند. در مدت زمان کوتاهی، FTX از لحاظ ارزش بازار به‌عنوان یکی از 50 ارز دیجیتال برتر ظاهر شده است. FTX همچنین برنامه دارد تا تقریبا نصف ذخیره توکن‌های FTT را بسوزاند تا عرضه این توکن را کمیاب کند و در نهایت تقاضای بازار را بالا ببرد.

توکن FTT نیز در بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال محبوب همچون بایننس (Binance)، بیت مکس (BitMEX)، کوینکس (CoinEx) و دیگر صرافی‌ها، درج شده است. همچنین شما می‌توانید FTT را در بازار‌های نقدی با جفت‌های: FTT/USD، FTT/USDT و FTT/BTC معامله کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

صرافی غیرمتمرکز چیست

این توکن جدا از آنکه یک دارایی قابل معامله است، به‌علاوه مزایای بسیاری را برای دارندگان خود به‌همراه می‌آورد. برای مثال، این توکن، هزینه‌های معامله کمتری را به شما ارائه می‌دهد. این توکن همچنین مزیت‌های اجتماعی بسیاری را از طریق صندوق بیمه FTT به شما می‌بخشد. حتی شما می‌توانید از این توکن به‌عنوان یک وثیقه برای فیوچرز تریدینگ استفاده کنید. همچنین سیستم احراز هویت صرافی FTX به‌علت آنکه بسیار قابل اعتماد است، از آنکه توکن‌های FTT خود را از دست دهید، به‌خوبی جلوگیری می‌کند.

هزینه‌های معامله FTX

صرافی FTX

چندین هزینه و کمیسیون وجود دارد که باید در هنگام استفاده از صرافی دیجیتال FTX،‌ از آنها باخبر باشید. این قسمت نیز از مهم‌ترین بخش‌های آموزش کار با صرافی ارز دیجیتال FTX است. با ما همراه باشید.

هزینه‌های گیرنده و سازنده: صرافی دیجیتال FTX، یک نوع ساختار هزینه‌ای طبقه‌ای برای قراردادهای فیوچرز و بازارهای نقدی خود دارد. این یک چیز رایج در میان پلتفرم‌های معامله است که هزینه‌های سازنده را کمتر می‌کنند تا بتوانند دفتر حساب‌رسی بزرگ‌تری را در صرافی خود داشته باشند.

در این صرافی، شش طبقه دسته‌بندی برای حجم معامله 30 روزه شما وجود دارد. تریدرهای طبقه 1 باید هزینه گیرنده 0.07 درصدی و 0.020 درصدی سازنده را پرداخت کنند. از طرف دیگر، بالاترین طبقه یعنی طبقه 6، شامل 0.04% هزینه گیرنده و 0% هزینه سازنده است.

هزینه‌های سپرده و برداشت از حساب: این صرافی، هیچ هزینه‌ای را برای سپرده‌گذاری و برداشت معاملات ارزهای دیجیتال از کیف پول دیجیتالی شما، نمی‌گیرد. بااین وجود، اگر فراتر از حجم معاملاتی خود در صرافی FTX سپرده‌گذاری کرده و یا از آن برداشت کنید، این صرافی هزینه‌ای تا 0.10% را از شما می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نحوه استخراج چین لینک (Chainlink)

بهترین کارت گرافیک ماینینگ در سال 2021

همچنین درصورت عدم پرداخت، این صرافی به‌سراغ شما می‌آید و حتی به شما هشدار نیز می‌دهد؛ چرا که شما مسئول پرداخت این هزینه هستید. درصورت برداشت فیات نیز مبالغ کمتر از 10,000 دلار، شامل هزینه 75 دلاری می‌شود.

امنیت صرافی دیجیتال FTX

صرافی FTX

همچون دیگر صرافی‌های ارزهای دیجیتال موجود در این زمینه، FTX نیز بر آن تاکید دارد که امنیت، از الویت‌های اول این صرافی است. به‌همین منظور، FTX از کیف پول دیجیتالی برخوردار است که می‌توانید دارایی‌های دیجیتالی خود را در آنها ذخیره کنید.

این پلتفرم همچنین کاربران را به فعال‌سازی گزینه امنیتی احراز هویت دو مرحله‌ای، تشویق می‌کند. این گزینه امنیتی، برای دسترسی معامله سرمایه‌ها و یا برداشت از حساب، به یک کد نیاز دارد. می‌توان گفت که این صرافی به‌طور منظم با محققین کار می‌کند تا امنیت محصولات و خدمات خود را تضمین کند.

FTX، یک بخش مجزا را به جنبه ایمنی صرافی خود اختصاص نداده است. اما از طرف دیگر، شما می‌توانید حساب‌های مفصل موتورهای نقدینگی و همچنین صندوق بیمه را به‌راحتی در این پلتفرم، پیدا کنید. همین موضوع به شما احساس آن را می‌دهد که صرافی FTX برای امنیت شما اقدامات جدی را در پلتفرم خود، در نظر گرفته است.

به‌علاوه، FTX از زمان انتشار خود تا به امروز، هم از تمام نقض‌های امنیتی به‌دور بوده است و هم با هیچ تهدیدهای بدافزاری روبه‌رو نشده است. از هم‌اکنون به‌نظر می‌رسد که FTX پروتکل و سیستم‌های لازم را برای تأمین امنیت تریدرها، داراست.

بیشتر بخوانید:

نحوه خرید ارز دیجیتال شیبا اینو

استخراج رمزارز چیا (Chia) در ویندوز

سیستم احراز هویتی KYC

صرافی FTX

ما از ابتدای بحث به سیستم احراز هویتی و امنیتی این پلتفرم اشاره‌هایی کردیم. اما در این قسمت می‌خواهیم این سیستم را به‌طور کامل خدمت شما بررسی کنیم. شما نیازی به رد شدن از فرایند KYC ندارید زمانی که از FTX استفاده می‌کنید. در عوض، این صرافی سه طبقه تایید حساب را برای حفظ امنیت شما، تنظیم کرده است:

  • طبقه 0: شما تنها نیاز به ارائه ایمیل آدرس برای شروع معامله دارید. اما با این طبقه، شما تا 1,000 دلار در طول روز محدودیت معامله دارید.
  • طبقه 2: شما باید کشور محل سکونت خود را ارائه دهید. این طبقه نیز محدودیت 2,000 دلاری معامله را در طول روز به شما می‌دهد.
  • طبقه 3: شما باید عکس معتبر، آدرس و منبع درآمد خود را ارائه دهید. بدین‌صورت هیچ محدودیتی برای حجم معاملاتی و درخواست برداشت خود ندارید.

جمع بندی

صرافی FTX یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال برتر است که امروز به آن پرداختیم و شما را با تمام امکانات آن آشنا کردیم. این صرافی، شاید مدت زیادی نیست که شروع به‌کار کرده است اما در همین زمان کوتاه، توانسته است از بسیاری جهات در لیست صرافی‌های برتر در این زمینه قرار بگیرد.

امکانات بی‌شمار این صرافی، اعم از قراردادهای بسیاری که ارائه می‌دهد، می‌تواند آن را به بهترین گزینه برای شما تبدیل کند. همچنین این صرافی از بازار پیشبینی ویژه‌ای نیز برخوردار است که یک ابتکار جدید برای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به‌کار برده است. ما امروز این صرافی، امکانات، توکن، سیستم امنیتی آن و هر اطلاعات مفید دیگری دررابطه با آن را برای شما بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص صرافی FTX چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر