;
coinex

بازیگران سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)؛ بیوگرافی و تصاویر

اگر از علاقه‌مندان مجموعه محبوب Peaky Blinders هستید، در این نوشتار تکراتو که به بیوگرافی بازیگران سریال پیکی بلایندرز پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

سریال پیکی بلایندرز محصول شبکه بی بی سی دو است. Peaky Blinders روایتگر داستان یک خانواده مافیایی و قدرتمند بوده که در شهر بیرمنگام انگلستان زندگی می‌کنند. تامی شلبی (با بازی کیلیان مورفی) رهبر این گروه مافیایی است. شلبی بلند پروازی خاص خود را دارد و در حال گسترش گروه مافیایی و افزایش قدرت و نفوذ خود در انگلستان است.

در این مجموعه بر پربییننده تلویزیونی، علاوه کیلین مورفی بازیگران مطرح زیادی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه به مختصری از زندگینامه بازیگران سریال Peaky Blinders می‌پردازیم.

بازیگران سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

پخش سریال پیکی بلایندرز، یکی از بهترین سریال های خارجی ساخته‌ی استیون نایت (Steven Knight)، از سال 2013 در شبکه BBC Two آغاز شد. داستان این سریال درباره‌ی خانواده گنگستری شلبی بوده که خود او رهبری آن رابه عهده دارد. این خانواده اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20 در شهر بیرمنگام انگلستان زندگی می‌کردند.

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

بعضی از شخصیت‌ها در Peaky Blinders براساس شخصیت‌های واقعی شکل گرفته‌اند و برخی از نقش‌ها را نویسندگان و سازندگان این سریال خلق کردند. برای آشنایی با بازیگران سریال Peaky Blinders و مشاهده عکس های بازیگران سریال پیکی بلایندرز تا پایان همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های ومپایری جهان

بهترین سریال های پلیسی جنایی جهان

کیلین مورفی در نقش تامی شلبی

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

کیلین مورفی در سال 1976 به دنیا آمد. مورفی برای وزارت آموزش ایرلند کار می‌کند. او سه خواهر و برادر کوچکتر دارد. مورفی پس از حدود یک سال تحصیل خود را در رشته حقوق در دانشگاه را رها کرد. وی پس از ترک دانشگاه، به شرکت تئاتر کورکادورکا در کورک پیوست. در این مدت مورفی به موسیقی نیز علاقه مند بود و در گروه‌های مختلف گیتار نیز می‌نواخت.

مورفی در فیلم باد که جو را تکان می دهد (2006) ساخته کن لوچ بازی کرد. این فیلم موفق‌ترین فیلم مستقل ایرلندی بود و جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را در سال 2006 دریافت کرد. سپس نولان کیلین مورفی را برای فیلم Inception (2010) در نقش رابرت فیشر، وارث جوان امپراتوری چند میلیارد دلاری، که هدف تیم رویایی دی کاپریو بود، انتخاب کرد.

آنابل والیس در نقش گریس شلبی

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

آنابل والیس در آکسفورد به دنیا آمد، اما بیشتر دوران کودکی خود را در پرتغال گذراند و در مدرسه بین‌المللی سنت دومینیک تحصیل کرد. او پیش از اینکه به لندن برود تا به دنبال حرفه ای در سینما باشد، چندین فیلم کوتاه ساخت. در لندن، چند تبلیغ انجام داد و به مدرسه نمایش رفت.

عموی مادری والیس، ریچارد هریس است. او به زبان انگلیسی و پرتغالی تسلط دارد و همچنین تا حدودی می‌تواند فرانسوی و اسپانیایی صحبت می‌کند. وی در حال حاضر در لندن زندگی می کند.

آنابل والیس یک بازیگر انگلیسی است که بیشتر برای نقش‌آفرینی در نقش جین سیمور در درام دورهمی شوتایم The Tudors، گریس برگس در درام بی‌بی‌سی Peaky Blinders و برای فیلم‌های Annabelle (2014) و The Mummy (2017) شناخته می‌شود.

تام هاردی در نقش الفی سالامون

بازیگران سریال پیکی بلایندرز
عکس های بازیگران سریال پیکی بلایندرز

تام هاردی زاده‌ی سال 1977 در انگلستان است. او پس از اولین نمایش تلویزیونی خود در مینی سریال گروه برادران (2001) به طور پیوسته در تئاتر، تلویزیون و سینما کار می‌کند. او با بازی در فیلم مکس دیوانه به شهرت بالایی دست پیدا کرد. هاردی با شارلوت رایلی ازدواج کرده است.

این بازیگر مطرح خارج از اجرا، حامی خیریه Flack است که سازمانی برای کمک به بهبودی بی‌خانمان ها در کمبریج است. و در سال 2010، هاردی به عنوان سفیر اعتماد شاهزاده انتخاب شد که به جوانان محروم کمک می‌کند.

او همچنین جایزه فیلم مستقل بریتانیا را برای بازی در نقش دوقلوهای کری، رونی و رجی، در افسانه (2015) و نامزدی اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی در نقش جان فیتزجرالد در فیلم The Revenant (2015) دریافت کرد.

 ایمی فیون ادواردز در نقش ازمه شلبی

بازیگران سریال پیکی بلایندرز
بازیگران سریال پیکی بلایندرز

Aimee-Ffion Edwards در نیوپورت، ولز به دنیا آمد.  ایمی در Ysgol Gymraeg Casnewydd (دبستان متوسطه نیوپورت ولز) و Ysgol Gyfun Gwynllyw تحصیل کرد. او تا 14 سالگی در یک تیم راگبی جوانان محلی بازی می‌کرد و تنها دختر آن تیم بود.

در سال 2017، او در نقش مارسلا در B، نمایشنامه جدیدی از گیلرمو کالدرون که نمایش محدودی در تئاتر رویال کورت داشت، بازی کرد. ایمی فیون ادواردز برای بازی در Sketch در Skins، Esme در Peaky Blinders، Sophie در Detectorists و Abi در Loaded شناخته شده است.

جو کول در نقش جان شلبی

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

جو کول متولد سال 1988 در لندن است، کول از 24 سالگی وارد دنیای بازیگری شد. او چهار خواهر و برادر کوچکتر از جمله فین کول بازیگر دیگر دارد.

کول که در تئاتر ملی جوانان آموزش دیده است، کار خود نیز با بازی در تئاتر آغاز کرد. در سال 2010، او نقش‌های ستاره مهمان در فیلم پلیسی “The Bill” (1984-2010) و درام پزشکی Holby City (1999-1999) داشت.

پس از تعدادی از نقش های جزئی در سینما و تلویزیون، در سال 2013 کول برای بازی در سریال درام جنایی پیکی بلایندرز انتخاب شد. کول نقش جان شلبی، کهنه سرباز جنگ جهانی اول را بازی می کند که به عنوان یکی از رهبران باند خدمت می کند.

سم نیل در نقش کارآگاه چستر کمبل

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

در ادامه معرفی بازیگران سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) می‌رسیم به نایجل جان درموت نیل، او متولد ۱۴ سپتامبر ۱۹۴۷ که با نام حرفه‌ای سم نیل شهرت دارد، بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون نیوزلندی است.

نیل دارای مدرک لیسانس رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه کنتربری است. سم نیل پس از فارغ‌التحصیلی با بازیگران نیوزیلندی شروع به همکاری کرد و به فیلمنامه‌نویسی، تدوین و کارگردانی پرداخت.

او برای بازی در فیلم پارک ژوراسیک ساخته‌ی اسپیلبرگ و نیز بازی در فیلم پیانو ساخته‌ی جین کمپیون شهرتی جهانی به دست آورد. سم نیل برای حضور در مینی‌سریال مریلین نامزد گلدن گلوب و جایز امی شد و نامزدی گلدن گلوب را برای بازی در یک نفر در برابر باد دوباره کسب کرد.

ناتاشا اوکیف در نقش لیزا استارک

بازیگران سریال پیکی بلایندرز
بیوگرافی بازیگران سریال پیکی بلایندرز

اوکیف در سال 1986 در برایتون به دنیا آمد. او از سال 2008 وارد دنیای بازیگری ، خانواده او در 1 سالگی ناتاشا به لندن نقل مکان کرد و او در توتینگ، جنوب لندن بزرگ شد. اوکیف در کالج سلطنتی ولز موسیقی و درام آموزش دیده است.

ناتاشا اوکیف بیشتر برای بازی در نقش‌هایش در فیلم‌های Peaky Blinders (2013)، Filth (2013) و Misfits (2009) شناخته می‌شود.

هری کرتون در نقش فین شلبی

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

هری کرتون در 17 جولای 1998 در بیرمنگام انگلستان به دنیا آمد. او بازیگری است که با بازی‌های Peaky Blinders (2013)، We Can Be Heroes (2017) و Grey Matter شناخته می‌شود.

وی در فضای مجازی فعال است و در اینستاگرام خود بالغ بر 100 هزار دنبال کننده دارد.

 فین کول در نقش مایکل گری-شلبی

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

فین کول زاده‌ی 9 نوامبر 1995 در کینگستون، لندن است. فین کول، برادر جو کول بازیگر نقش جان شلبی بوده که در نقش مایکل پسر پالی گری بازی می‌کند.

او بازیگری است که برای نقش‌آفرینی در فیلم های F9: The Fast Saga (2021)، Slaughterhouse Rulez (2018) و Peaky Blinders (2013) شناخته شده است.

چارلی مورفی در نقش جسی ایدن

بازیگران سریال پیکی بلایندرز
عکس های بازیگران سریال پیکی بلایندرز

چارلی مورفی در 30 نوامبر 1987 در وکسفورد، ایرلند، بریتانیا به دنیا آمد. او یک هنرپیشه‌ای است که برای Peaky Blinders (2013)، Happy Valley (2014) و ’71 (2014) شناخته شده است.

مورفی در سال 2013 جایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی را برای «بهترین بازیگر زن تلویزیون» برای بازی در «عشق/نفرت» دریافت کرد.

آیدان گیلن در نقش آبراهام گلد

بازیگران سریال پیکی بلایندرز

آیدان گیلن بازیگر ایرلندی است. او برای ایفای نقش پتریر «لیتلفینگر» بیلیش در سریال HBO بازی تاج و تخت (2011)، بیل ویلسون مامور سیا در شوالیه تاریکی برمی خیزد (2012)، استوارت آلن جونز در سریال کانال 4 کوییر به عنوان مردمی (1999)، به شهرت رسید.

گیلن در پوآرو (1989) به عنوان شوهر راشل استرلینگ نقش‌آفرینی می‌کند. در سال 2011، گیلن بازی در نقش پیتر «لیتلفینگر» بیلیش را در سریال HBO Game of Thrones (2011) آغاز کرد، که برای آن دومین نامزدی جایزه فیلم و تلویزیون ایرلندی خود را دریافت کرد.

در سال 2015 او در Maze Runner: The Scorch Trials (2015) دومین فیلم از سه گانه Maze Runner بازی کرد. او همچنین در فصل چهارم Peaky Blinders در نقش Aberama Gold ظاهر شد.

آدرین برودی در نقش لوکا چنگرتا

بازیگران سریال پیکی بلایندرز
زندگینامه بازیگران سریال Peaky Blinders

و در پایان بیوگرافی بازیگران سریال پیکی بلایندرز در تکراتو می‌رسیم به آدرین برودی، او در ۱۴ آوریل ۱۹۷ در وودهاون کوئینز به دنیا آمد. مادر او سیلویا پلاچی یک عکاس روزنامه‌نگار و پدرش الیوت برودی پروفسور بازنشسته تاریخ و نقاش هستند. پدر برودی یک یهودی و مادرش زاده بوداپست و فرزند پدری کاتولیک و مادری یهودی است.

این بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار است. او این جایزه را در سال ۲۰۰۲ به‌خاطر بازی در فیلم پیانیست ساخته رومن پولانسکی به‌دست‌آورد. جالب است بدانید برودی، او جوان‌ترین بازیگری است که تاکنون در سن ۲۹ سالگی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرده‌ است.

عمده شهرت برودی به خاطر بازی در فیلم پیانیست (۲۰۰۲) و دریافت جایزه اسکار در همان سال بوده‌ است. نکته قابل توجه این است که آدرین برودی برای ارائه بهترین بازی در نقش کسی که تمام داشته‌هایش را از دست داده، در طول ۶ هفته نزدیک به ۱۴ کیلوگرم وزن کم کرده بود. برودی در طول مدت ساخت فیلم بسیاری از اموال شخصی‌اش (شامل آپارتمان و ماشین‌اش) را رها کرده و خود را از خانواده و دوستانش جدا نموده بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های 2022

بهترین سریال های 1400

داستان پیکی بلایندرز (Peaky Blinders)

نخستین فصل این مجموعه که یکی از بهترین سریال های تاریخی است، در ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۳ از بی‌بی‌سی دو پخش شد و شامل ۶ قسمت بود. داستان پیکی بلایندرز بر اساس یک باند واقعی جوانان شهری به همین نام که از دهه ۱۸۹۰ تا اوایل قرن ۲۰ در شهر فعالیت می کردند، نوشته و ساخته شده است.

بازیگران سریال پیکی بلایندرز
داستان پیکی بلایندرز

این سریال که در بیرمنگام انگلستان رخ می‌دهد، سوءاستفاده های خانواده‌ی جنایتکار شلبی پس از جنگ جهانی را روایت می‌کند. خانواده شلبی تشکیلات جنایی خود را در لندن گسترش می‌دهند و بیرمنگام دژ اصلی آن‌ها محسوب می‌شود.

شلبی و پیکی بلایندرز، باندی که او رهبری آن را بر عهده دارد، شهر بیرمنگام را کنترل می کنند، اما از آنجایی که جاه طلبی های شلبی فراتر از بیرمنگام است، او قصد دارد بر روی امپراتوری تجاری که ایجاد کرده است، نظارت و نفوذ کامل داشته باشد و جلوی هرکسی را که سر راه او قرار می گیرد، بگیرد.

فصل ششم، آخرین فصل این مجموعه به شمار می‌رود اما قرار است اسپین آف‌هایی از این سریال محبوب در آینده ساخته شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بازیگران سریال پیکی بلایندرز (Peaky Blinders) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر