;
coinex

بهترین فیلم های هندی 2022 ؛ فیلم بالیوودی جدید چی ببینیم؟

بهترین فیلم های هندی 2022 کدامند؟ این مطلب به معرفی شماری از جدیدترین و بهترین فیلم‌های هندی سال جدید می‌پردازد.

تماشای فیلم هندی جدید 2022 همواره یکی از جذاب‌ترین تفریحات برای دوستداران بالیوود است. بهترین فیلم های هندی 2022 در ژانرهای مختلف از درام و عاشقانه تا اکشن و ترسناک از آغاز سال 2022 به مرور در حال اکران هستند و احتمالا بار دیگر شاهد خلق شاهکارهایی توسط هندی‌ها هستیم.

از این رو، ما امروز در تکراتو قصد داریم فهرستی از جدیدترین و بهترین فیلم های هندی 2022 را برای دوستداران سینمای هند ارائه کنیم.

بهترین فیلم های هندی 2022


سینمای هند که با نام بالیوود شناخته می‌شود سال‌ها است که به تولید فیلم و سریال‌هایی در ژانرهای گوناگون مانند عاشقانه، درام و اکشن مشغول است. سینمایی که در ایران محبوبیت زیادی دارد و گرچه معمولا به داستان‌های تخیلی و دور از واقعیت خود معروف بوده، اما بعضا شاهکارهایی در سطح جهان ارائه کرده است.

ما سال گذشته، فهرست بهترین فیلم های هندی 2021 را معرفی کردیم. برخی از ستارگان سینمای هند مانند آمیتا باچان، سلمان خان،‌ شاهرخ خان و یا امیر خان این روزها در ایران محبوبیتی بالا دارند و امسال هم در بهترین فیلم های هندی 2022 در عناوین مهمی به ایفای نقش پرداخته‌اند. در ادامه با معرفی جدیدترین فیلم های هندی در سال 2022 با ما باشید.

RRR

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از جدیدترین فیلم های هندی در سال 2022 که با استقبال خوبی در بازار هند مواجه شده است،‌ فیلم RRR است. داستان فیلم در حدود سال 1920 جریان دارد و شخصیت‌های اصلی آن دو مبارز آزاد هستند. این فیلم در 7 ژانویه 2022 اکران شد. این اثر در ژانر اکشن، درام و مانند بسیاری دیگر از بهترین فیلم های هندی 2022 با مضامین میهن‌پرستانه تهیه شده است.

کارگردانی این فیلم بر عهده س.س.راجامولی بوده و ویجایندرا پراساد، سای ماداوو بورا به طور مشترک کار نویسندگی فیلمنامه را برعهده داشته‌اند. از مهمترین بازیگران این فیلم باید به ان.تی راما رائو جونیور، رام چاران، آلیا بات و اولیویا موریس اشاره کرد.

Radhe Shyam

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از بهترین فیلم های هندی 2022 Radhe Shyam است که در تاریخ 14 ژانویه 2022 اکران شد. این فیلم در ژانر عاشقانه ساخته شده و داستان آن در دهه 1970 و در اروپا جریان دارد. البته بنابر اذعان دست‌اندکاران فیلم، کل جریان فیلمبرداری در هندوستان انجام شده است. کارگردان این کار ک.ک راداکریشنا کومار است.

نویسندگی فیلمنامه کار به طور مشترک توسط راداکریشنا کومار،‌عباس دلال و حسین دلال بوده است. این فیلم به عنوان یک فیلم هندی جدید 2022 توسط دو کمپانیT-Series Super Cassettes Industries Ltd وUV Creations ارائه می‌شود. مهمترین بازیگران این فیلم عبارتند از پوجا هگده، پرابهاس، باگیاشری، ریدی کوما.

Prithviraj

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی دیگر از بهترین فیلم های هندی 2022 که در تاریخ 21 ژانویه اکران شد، فیلم Prithviraj است. در این فیلم به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های هندی در سال 2022 بازیگران سرشناسی چون آکشی کومار، سانجی دات، منوشی چیلار، ماناو ویج، سونو سود، آشوتوش رانا، ساکشی تانوار، لالیت تیواری، گوویند پاندی، مانوج جوشی، آجوی چاکرابارتی، ساهیدور راهامان، طارق احمد خان و کرانتی پراکاش ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم شرح حال پادشاه افسانه‌ای و جنگجوی هندی به نام  PRITHVIRAJ است که زندگی اولیه، موفقیت‌های نظامی، ازدواج با سانیوکتا و نبرد با سلطان محمد غوری را از سر می‌گذراند. کارگردانی این کار بر عهده چاندراپراکش دوویدی بوده و فیلم توسط کمپانی Yash Raj Films و در ژانر میهن‌پرستانه، تاریخی و درام ساخته شده است. نکته جالب اینکه این فیلم اولین تجربه بازیگری منوشی چیلار است که در مسابقه برترین دوشیزه جهان 2017 برنده شد.

Badhaai Do

بهترین فیلم های هندی 2022

دنباله فیلم Badhaai با نام Badhaai Do امسال و در تاریخ 4 فوریه 2022 به عنوان یکی از بهترین فیلم های هندی 2022 اکران شد. قسمت اول این فیلم با داستان جذاب و بازیگران معروفش بازخوردهای خوبی دریافت کرد و به نظر می رسد قسمت دوم نیز وضع مشابهی داشته باشد.

البته برخی از بازیگران اصلی این فیلم در قسمت دوم نسبت به قسمت اول عوض شده‌اند. برای این قسمت، راجکومار رائو و بومی پدنکار در نقش اصلی حضور خواهند داشت. کارگردانی این فیلم را هارشاوردان کولکارنی بر عهده داشته و نویسندگی فیلمنامه با سومان آذیکاری و آکشات گیلدیال بوده است.

Shabaash Mithu

بهترین فیلم های هندی 2022

بکی از بهترین فیلم های هندی که در 4 فوریه 2022 اکران می‌شود، فیلم Shabaash Mithu  است. داستان فیلم الهام‌گیری مستقیم از زندگی کاپیتان تیم ملی کریکت زنان هند، میتالی راج است. بازیگر نقش اصلی، تاپسی پاننو است. کارگردانی این فیلم را سریجیت موکرجی بر عهده داشته و نویسندگی فیلمنامه بر عهده پریا اون بوده است. کار ساخت و انتشار فیلم را دو کمپانیViacom 18 Motion Pictures و Colosceum Production  بوده است.

Gangubai Kathiawadi

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از بهترین فیلم های بالیوود در سال 2022 بی‌تردید فیلم Gangubai Kathiawadi  است که در تاریخ 18 فوریه 2022 اکران شد. این فیلم بر اساس کتابی به نام ملکه‌های مافیایی بمبئی ساخته شده به قلم حسین زایدی منتشر شده است. کارگردانی این فیلم با سانجی لیلا باانسالی بوده است و فیلم توسط دو کمپانی Sanjay Leela Bhansali Films و Pen India Ltd ساخته شده است.

داستان فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های بالیوود در سال 2022 به زندگی یک دختر جوان و تلاش او برای بدل شدن به یک مادام در منطقه‌ای معروف چراغ قرمز به نام کاماتیپورا می‌پردازد. فیلم در ژانر بیوگرافی و درام ساخته شده و از مهمترین بازیگران آن باید به آلیا بات، آجی دوگن، امران هاشمی، هوما قریشی، شانتانو ماهشواری، ویجی راز، سیما پهوا، روهیت سوخوانی، طارق احمد خان، فلوریان دیبرا، بالدو ترهان، مامتا باجاج، ایندیرا تیواری، کروتی ساکسنا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های زامبی 2021

Jayeshbhai Jordaar

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از بهترین فیلم های هندی 2022 که در تاریخ 25 فوریه 2022 اکران شد، Jayeshbhai Jordaar بود که یک خبر خوب به همراه داشت. بازگشت رانویر سینگ بعد از مدت‌ها دوری از دنیای بالیوود. داستان به مردی گجراتی می‌پردازد که معتقد به برابری حقوق زن و مرد در جامعه است. جالب است که سینگ بار دیگر در یکی از پرهیاهوترین و بهترین فیلم های بالیوود در سال 2022 حاضر شده و تحسین همگان را برانگیخته است.

کارگردانی کار با دیویانگ تاکار بوده است و فیلم توسط کمپانی Yash Raj Films در ژانر کمدی ساخته شده است. این فیلم البته قرار بود در سال 2020 اکران شود و جزو بهترین فیلم های هندی 2020 باشد، اما با شیوع ویروس کرونا فرایند ساخت آن به تعویق افتاد تا نهایتا به فهرست بهترین فیلم های هندی 2022 راه‌ باید. بازیگران مهم این فیلم عبارتند از رانویر سینگ، شالینی پاندی، دیکشا جوشی، بومان ایرانی، راتنا پاتاک، راگی جانی، سانجیو جوگتیانی، وایشاخ راتانبن، مهول دسایی، بابلی پاندی، تارون مالهوترا.

Bachchan Pandey

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از بهترین فیلم های بالیوود در سال 2022 که در 4 مارس 2022 اکران شد، فیلم Bachchan Pandey  بود که درواقع یک نسخه بازسازی شده از فیلم Veeram 2014 است. آجیت کومار و تامانا نقش‌های اصلی آن فیلم بودند. اما در فیلم جدید، آکشای کومار و کریتی سانون جایگزین آن‌ها شده‌اند.

بازیگران مهم دیگر عبارتند از ژاکلین فرناندز، بابی دیول، ریتیش دشموک، ارشد وارسی، پانکاج تریپاتی، سحرش کومار شوکلا، دیویام آگاروال، تریشنا سینگ، سانجی اس یاداو هستند. این فیلم توسط کمپانی Nadiadwala Grandson Entertainment ساخته شده است. کارگردان این فیلم فرهاد سانجی است.

 F3: Fun and Frustration

بهترین فیلم های هندی 2022

این یکی از بهترین فیلم های هندی 2022 به نویسندگی و کارگردانی Anil Ravipudi است که در ژانر کمدی ساخته شده و در 9 ژانویه 2022 اکران شد. استقبال خوبی که از این فیلم شد سبب شده تا آن را یکی از بهترین فیلم‌های کمدی هندی بالیوود بدانند. از جمله مهمترین بازیگران این فیلم باید به Tamannaah Bhatia, Mehreen Pirzada, Varun Tej, Venkatesh Daggubati  اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی 2021

Bheemla Nayak

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از بهترین فیلم های بالیوود در سال 2022 فیلم Bheemla Nayak است که در ژانر اکشن و درام به کارگردانی Saagar K Chandra ساخته شده و در 12 ژانویه 2022 اکران شد. در این فیلم چهره‌هایی چون Aishwarya Rajesh, Samuthirakani, Pawan Kalyan, Rana Daggubati  به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

داستان فیلم به یک افسر پلیس و خلبان می‌پردازد. در نتیجه شرایطی خاص و خودخواهی یک افسر پلیس بازنشسته اما نگرانی‌ها و درگیری‌هیی پیش می‌آید.

Sarkaru Vaari Paata

بهترین فیلم های هندی 2022

Sarkaru Vaari Paata فیلمی به نویسندگی و کارگردانی Parasuram در ژانر اکشن است که در 13 ژانویه 2022 اکران شد. داستان این فیلم به مجموعه‌ای از کلاهبرداری‌های بانکی می‌پردازد که در هند رخ می‌دهد. از مهمترین بازیگران این فیلم باید بهMahesh Babu, Keerthy Suresh, Duy Beck, Vennela Kishore, Ilez Badurgov  اشاره کرد.

Valimai

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از جدیدترین فیلم های هندی والیامی به کارگردانی  H. Vinothاست. این فیلم در 14 ژانویه 2022 اکران شد و در ژانر اکشن ساخته شده است. از معروف‌ترین بازیگران این فیلم هم باید به  Ajith Kumar, Huma Qureshi, Kartikeya Gummakondaاشاره کرد. داستان این فیلم به یک افسر پلیس می‌پردازد که مسئولیت او دستگیری دوچرخه‌سوارانی غیرقانونی است که در سرقت‌ها و قتل‌هایی دست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

Laal Singh Chaddha

بهترین فیلم های هندی 2022

فیلمنامه این فیلم را  Atul Kulkarni نوشته و کارگردانی بر عهده Advait Chandan بوده است. این فیلم در 14 فوریه 2022 اکران شد و از مهمترین بازیگران آن باید به Aamir Khan, Kareena Kapoor, Naga Chaitanya Akkineni  اشاره کرد. به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های هندی 2022 این فیلم در ژانر کمدی و درام ساخته شده است. برخی از منتقدین هندی این فیلم را با فارست گامپ مقایسه کرده‌اند و معتقدند این اثر بازسازی همان فیلم آمریکایی است.

Bhool Bhulaiyaa 2

بهترین فیلم های هندی 2022

Bhool Bhulaiyaa 2 از جدیدترین فیلم‌های هندی به کارگردانی  Anees Bazmee در ژانر وحشت و در عین حال کمدی است. این فیلم قرار است در 25 مارس 2022 اکران شود. فیلمنامه این کار را  Aakash Kaushik و Farhad Samji تهیه کرده‌اند. از مهمترین بازیگران این فیلم باید به  Kiara Advani Tabu, Kartik Aaryan, Karamveer Choudhary اشاره کرد. این اثر درواقع دنباله فیلم داستان پر پیچ و خم است که در سال 2007 ساخته و اکران شد.

Rocketry: The Nambi Effect

بهترین فیلم های هندی 2022

یکی از بهترین فیلم های سال که به نویسندگی کارگردانی Madhavan ساخته شده و قرار است در 1 آپریل 2022 اکران شود. از مهمترین بازیگران این فیلم باید به چهره‌های سرشناسی چون  Madhavan, Simran, Rajit Kapoor اشاره کرد. فیلم در ژانر درام و بنابر داستانی واقعی ساخته شده است. روایت اصلی فیلم، داستان زندگی نامبی نارایانان است که دانشمندی در ISRO است. او در سال 1994 به دروغگویی و جاسوسی متهم شد.

او با وجود سختی‌هایی که کشید، به زندان افتاد و مشکلات دیگر همچنان برای عدالت جنگید. در نهایت مقامات پلیس مدعی به این نتیجه می‌رسند که او را به اشتباه دستگیر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های 2021

Heropanti 2

بهترین فیلم های هندی 2022

فیلم قهرمان بازی 2 از بهترین فیلم‌های سال است که در ژانر اکشن و عاشقانه ساخته شده است. کارگردانی فیلم احمد خان است و نویسنده فیلمنامه  Rajat Arora است. این فیلم قرار است در تاریخ 29 آپریل 2022 اکران شود و از معروف‌ترین بازیگران آن باید به Mark Rhino Smith, Nawazuddin Siddiqui, Tiger Shroff, Amber Doig-Thorne  اشاره کرد.

داستان فیلم درباره مردی است که شب‌ها به مردم کمک می‌کند. اما او دشمنانی دارد که در حال نقشه کشیدن برای ربودن او هستند. دولت که از این نقشه‌ها باخبر می‌شود او را به روسیه می‌فرستند. بعد از اینکه به روسیه می‌رود به او ماموریت داده می‌شود تا سربازان روسی را از بین ببرد. اما در این راه مشکلاتی پیش می‌آید که همه را به اشتباه می‌اندازد. بسیاری گمان می‌کنند که او رهبر نیروهای روسی است. داستان از جایی آغاز می‌شود که او مجبور می‌شود با ضرب و شتم و زور بی‌گناهی خود را ثابت کند.

Maidaan

بهترین فیلم های هندی 2022

مایدان فیلمی به کارگردانی دو کارگردان جوان و با استعداد هندی به نام Rohit Bhujbal  Amit Ravindernath و Sharma ساخته شده و قرار است در تاریخ  3 جون 2022 اکران شود. فیلم‌نامه این اثر در ژانر تاریخی و عاشقانه و توسط گروهی از نویسندگان شامل Akash Chawla, Saiwyn Quadras, Ritesh Shah به نگارش درآمده است. در این فیلم، ستارگانی چون Ajay Devgn, Priyamani, Gajraj Rao حضور دارند.

داستان این فیلم روایت شخصی به نام سید عبدالرحیم است که سرمربی تیم ملی فوتبال هند است و به عنوان معمار فوتبال هند شناخته می شود. او منبع اصلی الهام این فیلم است.

Raksha Bandhan

بهترین فیلم های هندی 2022

این فیلمی به نویسندگی Himanshu Sharma است که  توسط Aanand L. Rai کارگردانی شده است. این فیلم در 11 آگوست 2022 اکران خواهد شد. از مهمترین بازیگران این فیلم باید به  Akshay Kumar, Bhumi Pednekar, Sadia Khateeb اشاره کرد. این فیلمی عاشقانه است که به یک رابطه بسیار خاص می‌پردازد و از بهترین فیلم های عاشقانه هندی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن 2021

حقایقی درباره سینمای هند

بهترین فیلم های هندی 2022

برخلاف تصور عموم‌؛ اصطلاح بالیوود مختص کل سینمای هند نیست. اما باید بدانید بالیوود به طور خاص به صنعت فیلم‌سازی در بمبئی اشاره دارد. در هندوستان بزرگ چند صنعت فیلمسازی بزرگ و منطقه‌ی وجود دارد که در هر یک فیلم‌ها به زبان‌های مختلفی ساخته می‌شود. برجسته‌ترین این مناطق عبارتند از تامیل، تلوگو، بنگالی و کانارایی.

فیلم‌های سینمایی هندی در هر منطقه با سبک و موسیقی خاصی ساخته می‌شود و این تفاوت‌ها بسیار جالب توجه است. به طور کلی سینمای مناطق جنوبی هند به خصوص تلوگو و تامیل نسبت به بالیوود مهیج‌تر و پرحاشیه‌تر است. رایجینیکانت یکی از مهمترین بازیگران آسیایی و درواقع دومین بازیگر گران‌قیمت آسیا است که معمولا در فیلم‌های هندی منطقه تامیلی ایفای نقش می‌کند.

در شرایطی که ساخت اولین فیلم بلند صامت هندی به نام راجا هاریشچاندرا در سال ۱۹۱۳ انجام شد، سینمای هند در سال 2013 جشن صد سالگی خود را برگزار کرد. تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم صنعت فیلم‌‌سازی غرب بر هند باعث شده که بالیوود به طور مستقیم و نامنظم پیشرفت کند.

عصر طلایی سینمای هند تقریبا همزمان با موج‌های مختلف سینمای اروپا بود. ظهور فیلم‌های پرفروش در این کشور هم با سینمای آمریکا در سال 1970 همزمان شد. در قرن بیست و یکم، تمایل به تقلید از فیلم‌های آمریکایی و اروپایی مثل کوتاه شدن زمان فیلم و کاهش تعداد موسیقی‌ها به ویژه در بالیوود شدت بیشتری گرفت.

بخش عمده انزوای خلاقیت در سال‌های ابتدایی سینمای هند و تدوین قواعدی خاص و مجزا از قوانین دیگر سینماهای مهم جهان تا حد زیادی به وضعیت سیاسی هند مربوط است که انگلیس بر هند حکومت می‌کرد. درواقع تلاش بر تبلیغ‌ آثار انگلیسی و برتری بخشیدن به آن‌ها در مقابل فیلم‌های آمریکایی بود. بعد از به دست آوردن استقلال سیاسی در سال 1947 میلادی، صنعت ملی سینمای هند که پیش از آن از منظر زیبایی‌شناسی مستقل بود به همان شکل باقی ماند.

فراتر از تاثیر زیبایی‌شناختی سیاست،‌ محتوای موضوعی بسیاری از فیلم‌های هندی، معمولا تاریخ و سیاست هند را منعکس کرده است و آثار پرشمار دیگری به شورش علیه انگلیسی‌ها می‌پردازد. اختلافات هند و پاکستان هم از دیگر موضوعات اساسسی است که بارها موضوع آثار شاخص سینمای هند بوده است. تنش‌های دو کشور همواره زمینه‌ساز داستان‌هایی بوده که شامل موضوعات جاسوسی و مواردی از این دست بوده است.

از جنبه‌های مهم صنعت فیلم‌سازی بالیوود که شباهت زیادی به هالیوود دارد ساخت و پرورش سیستماتیک ستاره‌های سینما است. در تاریخ بالیوود نیز درست همانند هالیوود بازیگران زیادی تلاش کرده‌اند تا به شهرت برسند. بسیاری هم در این عرصه ناکام ماندند. اما از سویی اگر کسی در این فرایند موفق می‌شد به شهرت زیاد و ثروتی کلان می‌رسید. شاید حتی بیش از ستارگان هالیوودی!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بهترین فیلم های هندی 2022 چیست؟ به نظر شما چه فیلم‌های دیگری می‌توانند در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر