;
coinex

قیمت اینترنت در سال 1401 چقدر می‌شود؟

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد که محدودیت قانونی برای تغییر تعرفه‌های اینترنت برداشته شده و در سال آینده به طور مناسبی قیمت اینترنت اصلاح خواهد شد.

صادق عباسی شاهکوه در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات که با رویکرد توسعه شبکه اینترنت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، صبح امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای هدف‌گذاری ایجاد و توسعه شبکه دسترسی فیبرنوری، گفت که این مصوبه در هفته جاری ابلاغ خواهد شد.

قیمت اینترنت در سال 1400

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بازنگری در قیمت اینترنت در سال آینده خبر داد و افزود: محدودیت قانونی تغییر تعرفه‌ها برای سال آینده برداشته شده و ما قصد داریم به نحو مناسبی اصلاح قیمت اینترنت و تعرفه‌هارا در این بخش انجام دهیم. همچنین در سال 1401 مزایده فرکانس 3500 را برای  5G خواهیم داشت چرا که معتقدیم 5G مرتبط با فیبرنوری است و باید به این شبکه متصل شود.

دسترسی به 20 میلیون پورت فیبرنوری تا پایان دولت

معاون وزیر ارتباطات همچنین اعلام کرد که تا پایان دولت 20 میلیون پورت فیبر نوری برای تحقق به هدف اینترنت مبتنی بر فیبر نوری در دسترس قرار خواهد گرفت. وی بیان کرد:«مطابق این هدف‌گذاری، اپراتورها موظف هستند که حداکثر در شعاع 500 متری کاربر، تجهیزات فیبر را نصب کرده و ظرف مدت 30 روز از زمان تقاضای کاربر، نسبت به سرویس‌دهی اقدام کنند. حداقل سرعت در این سرویس باید 30 مگابیت باشد و در پایان این برنامه 3 ساله، 100 درصد خانوار به این سرعت دسترسی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

در همین حال هدف‌گذاری برای 70 درصد کاربران، سرعت بالای 50 مگابیت است؛ برای ۵۰ درصد کاربران سرعت بالای 100 مگابیت درنظر گرفته شده و در نهایت اینکه در پایان سال 1401 باید ظرفیت واگذاری اینترنت مبتنی بر فیبرنوری، برای 10 درصد کاربران با سرعت گیگابیت بر ثانیه فراهم شود.»

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به بخش‌بندی انجام‌شده متناسب با مناطق جغرافیایی با چگالی جمعیت بالا و پایین و نیز زمان‌بندی متفاوت برای هر منطقه جغرافیایی، گفت: حمایت دولت در این پروژه به سمت مناطقی خواهد بود که درآمدزایی کمتری پیش‌بینی می‌شود و در هشت کلانشهر برنامه‌ای برای حمایت مالی از اپراتورها وجود نخواهد داشت.

دسترسی به بیست میلیون فیبر نوری تا پایان دولت رئیسی
قیمت اینترنت در سال 1401

افزایش سهم اپراتور‌ها برای تامین فیبرنوری از 3 درصد به 5 درصد

عباسی ادامه داد:«در مصوبه دیگری، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات میزان سه درصد درآمد اپراتورهای موبایل را که قرار بود به فیبرکشی اختصاص یابد را به پنج درصد افزایش داد. البته این مصوبه باید به تایید هیات دولت برسد. ما حمایت را به سمتی برده‌ایم که اپراتورها ترغیب شوند به سمت اتصال کاربر بروند. خوشبختانه مجلس در بودجه سال آینده موافقت کرد که کل درآمد وزارت ارتباطات صرف توسعه زیرساخت‌ها شود. این موضوع دست ما را باز خواهد گذاشت تا به اپراتورها تسهیلات دهیم.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما  در خصوص قیمت اینترنت در سال 1401 چیست؟ در کامنت ها بگویید!

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بنظرمن اگرنمازخوانیددچاردردسرمیشیدازنظرزمان شرعی ترابخدادست به ساعت رسمی کشورنزنیدبکذاریددردنیاواخرت عاقبت بخیرشویدیاامام زمان خوددبدادامت برس نذاردست به ساعت بزنند

    پاسخ