coinex
otetmarket
propification.com

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود؟

اگر از علاقه‌مندان مجموعه پایتخت هستید و برای شما این سوال به وجود آمده که آیا پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود یا خیر، در این نوشتار همراه تکراتو باشید.

مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های چند سال‌ گذشته تلویزیون بوده است.

سریال «پایتخت» یکی از گزینه‌های نوروز سال 1401 است که ساخت آن بستگی به مواردی از جمله نظر مدیران و مسئولان سیما، هماهنگی و جمع شدن بازیگران این مجموعه و آمادگی سیروس مقدم است.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود؟

در روزهای گذشته شایعه ساخت فصل جدید پایتخت بیشتر از قبل شنیده می‌شود اما هنوز هیچ خبر قطعی و جدی از سوی مدیران سیما، کارگردان و تهیه کننده آن اعلام نشده است.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

ما در ادامه با بیان نظر چند کارشناس رسانه و منتقد سینما و تلویزیون ساخت فصل جدید پایتخت که از بهترین سریال های ایرانی است را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

کیوان امجدیان که منتقد سینما و تلویزیون است، در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که اگر شنیده‌ها از ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» درست باشد چه توصیه‌ای به تولید کنندگان این سریال دارید؟ گفت:

به نظر من «پایتخت» یکی از سریال‌هایی است که توانست مخاطب عام را درگیر کند و تقریبا گونه‌هایی مانند این سریال که بتواند چندین فصل مخاطب را با خود همراه کند کمتر در رسانه ملی داشته‌ایم و نباید چنین ظرفیتی را هدر و به همین راحتی از دست داد چراکه زمان زیادی طول می‌کشد تا شاید مانند این اثر در تلویزیون روی کار بیاید.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

او در ادامه افزود: «بخش اصلی ماجرا به نویسندگی کار و فیلمنامه ربط دارد. در سه فصل پیش مردم پای این سریال می‌نشستند و آن را تماشا می‌کردند و لذت می‌بردند اما بعد از گذشت 6 فصل تمام شوخی‌ها و تکه کلام‌های استفاده شده در سریال نمی‌تواند اکنون مردم را  به خودی خود بخنداند و آن‌ها را نگه دارد چراکه تکرار ادبیات و سبک سریال به شیوه گذشته تیشه به ریشه خود می‌زند.

به نظر من باید تغییری به اصل قضیه داد و باید علاوه بر همان شخصیت های قدیمی بازیگران و کاراکتر های جدیدی به اثر اضافه شوند و قصه باید با دقت نظر بالا نوشته و شکل بگیرد. نظر من بیشتر بر این است که انرژی زیادی روی نگارش بر خلاف روش مرسوم روی سریال گذاشته شود.»

در این میان نباید از موانع اصلی، تردید در ساخت فصل جدید پایتخت نیز ساده گذشت. از نظر مدیران سیما گران تمام شدن سریال پایتخت و افزایش میزان دستمزد بازیگران هزینه‌ای تقریبا برابر با ســریال الف ویژه دارد، که پرداخت آن تبدیل به یک دغدغه و مشکل برای مسئولان شده است. البته این مسئله پس از برند شدن بعضی مجموعه‌ها مانند پایتخت ایجاد می‌شود و به دنبال آن بازیگران درخواست دستمزدهای بسیار بالا دارند و همین موضوع باعث می‌شود هزینه ساخت آن‌ها چندین برابر فصل ‌های ابتدایی‌شان شود.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟
پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، در گفتگو با یکی ازخبرنگاران بخش فرهنگ و هنر، و پاسخ به این سوال که اگر شنیده‌ها از ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» درست باشد چه توصیه‌ای به تولید کنندگان این سریال دارید؟ گفت:

واقعیت سریال‌هایی مانند «پایتخت» این است که از منظر تاریخی عمر مصرف آن‌ها تمام شده است. در واقع اگر مجموعه‌هایی مانند «پایتخت» که به دلیل نوعی نوآوری و حرکت معنوی در فرهنگ مردم با موفقیت‌هایی در قسمت‌ها یا فصول آغازین روبه‌رو شدند، در ادامه نتوانستند به مضامین تازه، ساختار قوی‌تر و حرف‌های جدید برای گفتن دست پیدا کنند از همین‌رو در فصول بعدی، به‌طور مشخص از فصل سوم به بعد، «پایتخت» نتوانست مخاطبان انبوه فصول گذشته را با خود همراه کند.

به همین دلیل سریالی مانند «پایتخت» به جای آنکه یک نوع مرکز، مرحله یا الگویی برای تولید آثار خوب مردمی شود به علت توجه بیش از اندازه به مسائل مادی و استفاده از انواع اسپانسرها در جای جای سریال از اهداف نخستین فرهنگی، مردمی و ملی خود فاصله گرفت. به همین دلیل است که سازندگان آن به جای توجه بیشتر به علاقه و سلایق مخاطبان و با توجه به فرهنگ جامعه هر بار با ایجاد یک‌سری ماجراهای فرعی دامنه تولید فصلی این سریال را ادامه می‌دهند یا جایگاه شاخصی برای تداوم این نوع تولیدات به وجود می‌آورند.

مجموعه پایتخت که از بهترین سریال های طنز ایرانی است، بارها توسط صدا و سیما بازپخش شده‌اند و همچنان محبوب باقی مانده‌ است. با این حال، فصل جدید پایتخت ساخته نشده است و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در نوروز پخش شود.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

بیشتر منتقدین معتقد بودند که در سه فصل پیشین مردم پای این سریال می‌نشستند اما از فصل ششم این سریال رنگ و لعاب طنزش کمتر شد و دیگر این سریال کمتر کسی را می‌خنداند، این مشکل ریشه در استفاده از ادبیات تکراری مانند فصول پیشین است که دیگر جذابیتی برای عامه ندارد. در نتیجه اصل کار بر نویسندگی و  روایت داستان بستگی دارد.

عوامل سریال پایتخت

  • نویسنده: خشایار الوند(فصل یک، سه، چهار، پنج) محسن تنابنده، آرش عباسی، محمد تنابنده (دو قسمت پایانی)
  • کارگردان: سیروس مقدم
  • تهیه‌کننده: الهام غفوری
  • بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، مهران احمدی، سلمان خطی، سکینه‌خاتون شفافی، آتیه جاوید، ابوالفضل رجبی
  • آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد
  • فیلم‌برداری: امیر معقولی، فرشاد گل‌سفیدی
  • تدوین‌گران: خشایار موحدیان،سعید سیاح

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص پایتخت 7 نوروز 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (102 نظر)

    ما منتظر هفتمیش هستیم… هم برای پرسپولیس… هم برای پایتخت. 🙃😁

    پاسخ

    بهترین سریالی که تاحالا دیدم پایتخت بود و هیچوقت از دیدنش خسته نشدم و دیالوگ هاشون رو حفظم لطفا فصل جدید رو بسازید من از وقتی پایتخت ۶ تموم شد اخبار ساخت فصل جدید رو دنبال میکنم که کی ساخته میشه خواهشا فصل ۷ پایتخت رو بسازید خیلی ممنون.

    پاسخ

    سلام لطفاً پایتخت 7 رو بسازید بین سریال ها پایتخت بهترین سریال بوده و خواهد بود #پایتخت

    پاسخ

    ازتون خواهش میکنم بسازین آنقدر روی نوشتنش دقت کنید آنقدر خنده دار باشه که تو این وضع دنیا با این کرونا لعنتی یکم باعث خنده و خوشحالی ما بشه التماس میکنم بسازیم قد یک دنیا ثواب می کنید فقط خواهش میکنم با دقت بیشتری روی پروژه کار کنید لطفا مثل فصل 5 داعشی که بود اون بهترین فصل پایتخت بود بازیگرانش همش خوب بودن مخصوصا آقای تنابنده و آقای خمسه و آقا احمد رامین فر و مخصوصا مخصوصا بهرام افشاری بازیگر خیلی خوبی آن
    و درمورد سارا و نیکا بنظرم دوتا آدم بی شخصیتی و مثل دلقک داخل فیلم بودن استعداد بازیگری هم نداشت اصلا خوب بازی نمیکردن مثل دو دلقک یک جوری بچینیم قضیه رو که کلا سارا نیکا حذف شن
    آقای سیروس مقدم عزیز ممنونیم از این چند سالی که برای ما کلیی زحمت کشیدی و سریال پایتخت رو ساختین دستتون رو می بوسیم و درمورد پروژه جدید که جذاب تر از پایتخت باشه هم فکر کنید یک سریال جدید که چند فصل باشه بسازید خیلی خوب میشه ممنون لطفا با تلوزیون هم زیاد کار کنید
    با تشکر

    پاسخ

    سلام خدمت عوامل سریال پایتخت خیلی دوست داشتم امسال هم پایتخت خیلی خوب نوشته شده باشه مثل فصل 5 پایتخت قسمت داعش اگر سال 1401 نشده که این سریال پخش بشه و نساختین برای سال 1492 تمام تلاشتون رو بزارید که مثل فصل 5رخیلی خوب بشه واقعا ممنونم از عوامل سریال پایتخت که این چند سال خیلی زحمت کشیدن و باعث خنده مردم شدن اینو بدونید که خیلیییی ثواب می کنید خسته نباشید
    درزم سریال پایتخت یکی از بهترین سریال های ایرانی تلوزیون هستش
    خداقوت

    پاسخ

    به نظرت ۱۴۹۲ کدوم بازیگر و کدوم هوادار این سریال زندست؟؟؟فک کنم منظورت ۱۴۰۲ بو😂

    پاسخ

    پایتخت ۵ بهترین پایختی بود که دیدم ۶ هم خوب بود اون تریاکش 😋😂 ولی ناموسا فصل جدیدم بسازید دیگه

    پاسخ

    سلام…اول از همه از تمام دست اندرکاران سریال شیرین و جذاب سریال پایتخت تشکر میکنم…ما خانوادگی عاشق سریال پایتختیم و هر قسمت و هزار بار تکرار شو دیدیم و میبینیم حتی مجبور شدم توی فلش تمام قسمت هاشو ریختم و هر شب نگاه میکنیم.و هر بار جذابیت و شیرینی داره صدبار هم میبینیم باز میخندیم و شاد میشیم…بچه های من مخصوصن پسر 8 سالم متین دیوانه وار عاشق سریال پایتخته. هر روز توی خونه ادای سریال پایتخت و در میاره ..نقی و ارسطو و رحمت و خیلی دوست داره یعنی عاشقشونه دیوانه وار…آرزوشه از نزدیک ببینه اونا رو…..کاشکی میشد پسرم به آرزوش برسه و بازیگرهای سریال پایتخت رو از نزدیک ببینه….روزی نیست که سریالشو نگاه نکنه….ما خانوادگی واقعان معتاد و وابسته این سریال هستیم…ازتون خواهش میکنیم همین طور به ساخت پایتخت ادامه بدید ما هرگز خسته نخواهیم شد چون عشقمونه…منتظر قسمت جدید هستیم…ممنون از زحماتتون خدا الهی سلامتی بده به تک تک دست اندر کاران این سریال باحال.

    پاسخ

    حتما خیلی خوشبختیم هاااا؟؟؟؟

    پاسخ

    سلام سریال پایتخت یکی از زیباترین سریالهای تلویزیون هست واکثر مردم هرموقع که این سریال زیبا پخش میشود تکرارش رو هم نگاه میکنند لطفا قسمت جدیدش رو بسازید وپخشش کنید بسیار ممنونم

    پاسخ

    👌👌👌👌👍👍👍👍👏👏👏👏👏😍

    پاسخ

    سال ۱۵۰۰(مجموعه پایتخت ۶۰ در عید منتشر میشود)برای سینمای ایران متاسفم ک هیچ ایده ای نداره فقط تکرار و تکرار

    پاسخ

    نه بابا یه ایده شمابگو

    پاسخ

    دوستانی که ناراحتن میتونن تلوزیون رو خاموش کنن . خیلی هم سریال خوبیه حداقل از سریال های روشنفکری بی خود و آبکی که جدیدا مد شده خیلی بهتره

    پاسخ

    بهتره قصه ی داستان سارا و نیکا رو به مردن اونا تو تصادف ربط بدین

    پاسخ

    درسته خیلی خوب بودن ولی یواش یواش داشتن از محبوبیتشون سواستفاده می کردن
    قسمت 6 این سریال مجموعه ای از اهانت ها و بی احترامی ها و قبح شکنی ها بود و شخصا حالم از بدعت گذاری های غلط و افتضاحشون بسیار نگران شدم
    بخصوص یه شخصیت بی شعور و چندش آوری مثل بهتاش که روی پدرش هم دست بلند می کنه
    یا برادر کوچکترش بدتراز خودش روی بزرگتر دست بلند می کنه
    دیگه راضی به پخشش نیستم
    دیگه شورشو درآوردن

    پاسخ

    سلام ما خانوادگی عاشق سریال پایتخت هستیم و هربار که پخش میشه چهارچشمی بیننده اش هستیم ای کاش میشد که این دلخوشی رو از ما نگیرید و سری های بعدی پایتخت رو هم بسازید .

    پاسخ

    اون خبرنگار بهتره دهنشو ببنده بهترین سریال ک بعد چندین بار پخش بازم بیشترین مخاطبینو داره همین پایتخته خواهشا این اشغالا اظهار نظرشونو واسه خودشون نگهدارن و تویی هم ک این چرندیاتو پخش میکنی بهتره دهنتو ببندی نیست خیلی تلویزیون برنامه های شادی داره همینم ک مردمو کمی میخندونه میخواین از مردم بگیرین دعای شبانه روز ماها روسیاهیه شما کثافتاییه ک شادیو از ما گرفتین ان شا.گ تو مستراح هر دو دنیا ببینیمتون

    پاسخ

    من که عاشق این سریالم هر چه قدر هم تکرار بزارن همش رو میبینم امیدوارم مثل اسمش تا وقتی که پایتخت ایران تهرانه این سریالم ادامه داشته باشه

    پاسخ

    کاشکی ساخته تنها چیزی که منو تو ایران میخندوند پایتخت بود 😂🤝

    پاسخ

    خواهش میکنم این فیلم پایتخت ۷ رو پخش کنید خیلی ممنونم

    پاسخ

    روح بزرگ خشایار الوند شاد
    به مدد الهی…وبه تلاش و طنازی بازیگران بی نظیر وکارگردان فهیم ونویسندگان خلاق
    امیداست سری جدیداین سریال پرمخاطب دوباره با جمع خانوادگی همیشگی خود به آنتن برود..

    پاسخ

    بنظرم دیگه سریال جذابی نمی‌تواند باشد.

    پاسخ

    نظرتو واسه خودت نگهدار

    پاسخ

    من پایتخت رو دوست دارم ولی بنظرم هر کس واسه خودش نظرش متین و محترمه.

    پاسخ

    جان مادرتان پایتخت را پخش کنید .
    فقط سارا و نیکا ی **** در آن نباشند .
    مرگ بر سارا و نیکا .
    به کل دنیا بوس دادن عوضی ها .

    پاسخ

    دمت گرم از خنده دارم فرش رو گاز میگیرم :))))))

    پاسخ

    😅😅😅😅🤣🤣🤣🤣🤣

    پاسخ

    لطفا سریال پایتخت را پخش کنید .عالی هست این سریال

    پاسخ

    ولا دیگه لوس شده و بیمزه.یعنی کس دیگه ای دیگه نیست یک سریال جدید بسازه؟تا پنجاه سال دیگه ما باید پایتخت ۵۷ نگاه کنیم؟خدا نکنه یک سریال رو مردم بگن خوب بوده و راضی هستیم.دیگه شورشو درمیارن.ولا دیگه من یکی حالم بهم میخوره از بعضی نقشها.مثل نقش علیرضا خمسه.یک دفعه جالب بود

    پاسخ

    ناراحتی نگاه نکن مجبورت ک نکردن همه جا نظر بدی مگس خان

    پاسخ

    موجوداتی مثل تو، حتی تحمل نظرات دیگران را هم ندارید. از نظر ما سیمای میلی و سینمای جمهوری اسلامی جزو کثیف ترین و فاسدترین هاست. بینندگان سیمای میلی هم جزو عقب ماندگان و لجن ترین ها هستند، یکی مثل تو جزو همون عقب مانده ها و لجن ها هستی.

    پاسخ

    واقعا برای مردمی متاسفم که قدر حکومتی رو که دیگر کشورها حسرتش رو میخورن، نمیدونن. چرا یک سریال تلویزیونی رو به جمهوری اسلامی ربط میدید؟ براتون متاسفم. حقتونه که توی کشورهای بی قانون و ناامن زندگی کنید!

    پاسخ

    بااااشه جوجوو حقمو زود تر بده برم از این خراب شده

    پاسخ به علیرضا: دقیقاااااا

    عجب فعلا کارمندهای دولتی حقوق عالی میگیرن بعدشم پایتخت اخه چقدر میذارن بسه یه فیلم زامبی، فیلم هیجانی چیزی بذارن ویه نکته دیگه هیچ چیز تواین مملکت درست نیست

    مگس خان؟؟؟؟😆😆😆

    پاسخ

    پایتخت را در ماه رمضان پخش کنید

    پاسخ

    پایتخت 7 را پخش کنید

    پاسخ

    اگه مردم ایران را میخواهید در این زمان
    دشوار شاد کنید
    فصل جدید پایتخت را بسازید

    با تشکر از بازیگر محبوبم محسن تنابنده
    مغز متفکر پایتخت

    پاسخ

    سلام‌ مردم عاشق این مجموعه زیبا بودن وهستن ولی تعدادی از هنر پیشهای این مجموعه بعداز مدتی نشون دادن درمواقعی که باید درکنار مردم باشند با کسانی همراه شدند که همواره عناد ودشمنی اونها با مردم مستضعف ثابت شده…امیدوارم که همون نفرات فراموش نکنن که با تایید همین مردم به جایگاه فعلی رسیدن وکمی قدرشناس مردم وارزشهاشون باشن اگه قراره به ایران افتخار کنیم درعمل پای کردارمون بمونیم چه درشادیها..‌چه دربحرانها …چه هنگام دفاع….اگه قراره به ایرانی بودنمون ببالیم باید نشون بدیم …نه اینکه فقط نقش بازی کنیم وبعدبترسیم فرزاندمون درایران متولد بشن……یا حق…

    پاسخ

    سلام علیرضا عسگری هستم
    لطفان قسمت جدید پایتخت در نوروز پخش کنید
    واقعان سریال پایتخت بهترین سریال ایرانی از نظر من بوده واقعان لطفان پخش کنید
    #پایتخت_را_پخش_کنید
    ما منتظریم
    #پایتخت
    #بهترین_سریال
    #ایران

    پاسخ

    معلم کلاس اولت کیه 😑

    پاسخ

    آقای جبار آذین نظر خودشان را فرمودند اگر از فصل سوم به بعد مخاطب جلب نشد چطوری چهارم و پنجم و ششم ساخته شدند که من به عنوان بیننده نظرم این است که یکی از یکی جذابتر بودند.

    پاسخ

    سلام خدا قوت لطفا هر طور که صلاح میدانید سری جدید پایتخت رو بسازید اگر هم فصل 7 رو نمیسازید سری جدید رو با همین بازیگرها بسازید و اگر بخاطر دستمزد بازیگرها مشگل دارید باز مردم پای کارند اعلام کنید شماره حساب بدید مردم پول واریز میکنند یا حتی از بازیگرها مردم خواهش میکنند که دستمزد کمتری بگیرند و به خاطر دل مردم که این روزها مشگلات زیادی دارند بیابند در مشغول به کار شوند به هر حال من از همه شما عزیزان ممنونم

    پاسخ

    خواهش میکنم دراین شرایط کرونایی این سریال رو حتما پخش کنید تا مردم دلشون شاد شه

    پاسخ

    ت رو خدا پخش کنین چون خیلی ب دل من نشست ، و اینکع همه شون خوب بازی کردن ،
    و لطفا سارا و نیکا نقش فعالی داشتع باشن

    خیلی ممنونم 😊

    پاسخ

    تنها دلخوشی مردم بدبخت ایران
    برنامه ۹۰و…..سریال پایتخت

    پاسخ

    بدبخت کجا بود آقا

    پاسخ

    سریال پایتخت یکی از بهترین سریال های جهان هست و واقعا از آقای تنابنده و دیگر بازیگران خیلی سپاسگزارم که اینقدر زیبا بازی کردند …….. من پایتخت را بیش از هزار بار دیدم ولی خسته که نشدم بلکه هر دفعه با انرژی بیشتری میبینم
    و از نظر من آقای مهران فر و آقای تنابنده بهترین بازیگرای جهان هستند ……. خیلی ممنون به خاطر سریال پایتخت …….. خسته نباشید

    پاسخ

    سلام ازتون خواهش میکنیم فصل بعدی پایتخت و درست کنید ما واقعا ممنونیم ازتمامی دست اندرکاران این سریال جذاب و خوب ک شادی و ب خونه های ما اوردن بهترین سریالی ک تو عمرم دیدم و ب دلم نشست پایتخت بود ممنون میشیم فصل بعدی و بسازید موفق باشید

    پاسخ

    سلام علیرضا عسگری هستم
    لطفان قسمت جدید پایتخت در نوروز پخش کنید
    واقعان سریال پایتخت بهترین سریال ایرانی از نظر من بوده واقعان لطفان پخش کنید
    #پایتخت_را_پخش_کنید
    ما منتظریم
    #پایتخت
    #بهترین_سریال
    #ایران

    پاسخ

    راستشو بگو… معلم کلاس اولت کی بوده 😂😂😂

    پاسخ

    ماشاالله یه کلمه درست توش نیست😂😂

    پاسخ

    آغا چرا دروغ گفتە این کارشناس کی گفتە از مد افتادە خیلی هنوز روبورس پس الکی شماحرف نزن اگە بخث تسلیت بازیگرا ومشکل درصداوسیما بکنیدش پخش خانگی یا محسن تنابندە حڏف کنید یا اسم نقی خلاس نامە تمام

    پاسخ

    ترجیح میدم زیرخاکی ۳ پخش شده 😉

    پاسخ

    اونایی که میگن پایتخت پخش نشه و زیر خاکی پخش بشه **** میگن

    پاسخ