coinex
otetmarket
propification.com

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود؟

اگر از علاقه‌مندان مجموعه پایتخت هستید و برای شما این سوال به وجود آمده که آیا پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود یا خیر، در این نوشتار همراه تکراتو باشید.

مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های چند سال‌ گذشته تلویزیون بوده است.

سریال «پایتخت» یکی از گزینه‌های نوروز سال 1401 است که ساخت آن بستگی به مواردی از جمله نظر مدیران و مسئولان سیما، هماهنگی و جمع شدن بازیگران این مجموعه و آمادگی سیروس مقدم است.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود؟

در روزهای گذشته شایعه ساخت فصل جدید پایتخت بیشتر از قبل شنیده می‌شود اما هنوز هیچ خبر قطعی و جدی از سوی مدیران سیما، کارگردان و تهیه کننده آن اعلام نشده است.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

ما در ادامه با بیان نظر چند کارشناس رسانه و منتقد سینما و تلویزیون ساخت فصل جدید پایتخت که از بهترین سریال های ایرانی است را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

کیوان امجدیان که منتقد سینما و تلویزیون است، در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که اگر شنیده‌ها از ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» درست باشد چه توصیه‌ای به تولید کنندگان این سریال دارید؟ گفت:

به نظر من «پایتخت» یکی از سریال‌هایی است که توانست مخاطب عام را درگیر کند و تقریبا گونه‌هایی مانند این سریال که بتواند چندین فصل مخاطب را با خود همراه کند کمتر در رسانه ملی داشته‌ایم و نباید چنین ظرفیتی را هدر و به همین راحتی از دست داد چراکه زمان زیادی طول می‌کشد تا شاید مانند این اثر در تلویزیون روی کار بیاید.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

او در ادامه افزود: «بخش اصلی ماجرا به نویسندگی کار و فیلمنامه ربط دارد. در سه فصل پیش مردم پای این سریال می‌نشستند و آن را تماشا می‌کردند و لذت می‌بردند اما بعد از گذشت 6 فصل تمام شوخی‌ها و تکه کلام‌های استفاده شده در سریال نمی‌تواند اکنون مردم را  به خودی خود بخنداند و آن‌ها را نگه دارد چراکه تکرار ادبیات و سبک سریال به شیوه گذشته تیشه به ریشه خود می‌زند.

به نظر من باید تغییری به اصل قضیه داد و باید علاوه بر همان شخصیت های قدیمی بازیگران و کاراکتر های جدیدی به اثر اضافه شوند و قصه باید با دقت نظر بالا نوشته و شکل بگیرد. نظر من بیشتر بر این است که انرژی زیادی روی نگارش بر خلاف روش مرسوم روی سریال گذاشته شود.»

در این میان نباید از موانع اصلی، تردید در ساخت فصل جدید پایتخت نیز ساده گذشت. از نظر مدیران سیما گران تمام شدن سریال پایتخت و افزایش میزان دستمزد بازیگران هزینه‌ای تقریبا برابر با ســریال الف ویژه دارد، که پرداخت آن تبدیل به یک دغدغه و مشکل برای مسئولان شده است. البته این مسئله پس از برند شدن بعضی مجموعه‌ها مانند پایتخت ایجاد می‌شود و به دنبال آن بازیگران درخواست دستمزدهای بسیار بالا دارند و همین موضوع باعث می‌شود هزینه ساخت آن‌ها چندین برابر فصل ‌های ابتدایی‌شان شود.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟
پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، در گفتگو با یکی ازخبرنگاران بخش فرهنگ و هنر، و پاسخ به این سوال که اگر شنیده‌ها از ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» درست باشد چه توصیه‌ای به تولید کنندگان این سریال دارید؟ گفت:

واقعیت سریال‌هایی مانند «پایتخت» این است که از منظر تاریخی عمر مصرف آن‌ها تمام شده است. در واقع اگر مجموعه‌هایی مانند «پایتخت» که به دلیل نوعی نوآوری و حرکت معنوی در فرهنگ مردم با موفقیت‌هایی در قسمت‌ها یا فصول آغازین روبه‌رو شدند، در ادامه نتوانستند به مضامین تازه، ساختار قوی‌تر و حرف‌های جدید برای گفتن دست پیدا کنند از همین‌رو در فصول بعدی، به‌طور مشخص از فصل سوم به بعد، «پایتخت» نتوانست مخاطبان انبوه فصول گذشته را با خود همراه کند.

به همین دلیل سریالی مانند «پایتخت» به جای آنکه یک نوع مرکز، مرحله یا الگویی برای تولید آثار خوب مردمی شود به علت توجه بیش از اندازه به مسائل مادی و استفاده از انواع اسپانسرها در جای جای سریال از اهداف نخستین فرهنگی، مردمی و ملی خود فاصله گرفت. به همین دلیل است که سازندگان آن به جای توجه بیشتر به علاقه و سلایق مخاطبان و با توجه به فرهنگ جامعه هر بار با ایجاد یک‌سری ماجراهای فرعی دامنه تولید فصلی این سریال را ادامه می‌دهند یا جایگاه شاخصی برای تداوم این نوع تولیدات به وجود می‌آورند.

مجموعه پایتخت که از بهترین سریال های طنز ایرانی است، بارها توسط صدا و سیما بازپخش شده‌اند و همچنان محبوب باقی مانده‌ است. با این حال، فصل جدید پایتخت ساخته نشده است و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در نوروز پخش شود.

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود ؟

بیشتر منتقدین معتقد بودند که در سه فصل پیشین مردم پای این سریال می‌نشستند اما از فصل ششم این سریال رنگ و لعاب طنزش کمتر شد و دیگر این سریال کمتر کسی را می‌خنداند، این مشکل ریشه در استفاده از ادبیات تکراری مانند فصول پیشین است که دیگر جذابیتی برای عامه ندارد. در نتیجه اصل کار بر نویسندگی و  روایت داستان بستگی دارد.

عوامل سریال پایتخت

  • نویسنده: خشایار الوند(فصل یک، سه، چهار، پنج) محسن تنابنده، آرش عباسی، محمد تنابنده (دو قسمت پایانی)
  • کارگردان: سیروس مقدم
  • تهیه‌کننده: الهام غفوری
  • بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، مهران احمدی، سلمان خطی، سکینه‌خاتون شفافی، آتیه جاوید، ابوالفضل رجبی
  • آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد
  • فیلم‌برداری: امیر معقولی، فرشاد گل‌سفیدی
  • تدوین‌گران: خشایار موحدیان،سعید سیاح

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص پایتخت 7 نوروز 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (102 نظر)

    لطفا لطفا از تهیه کننده فیلم پایتخت تقاضا میکنم که امسال یعنی سال ۱۴۰۱ پایتخت فصل ۷ را بسازد
    با تشکر

    پاسخ

    پس، سارا و نیکا؟

    پاسخ

    سلام من خیلی پایتخت رو دوست دارم و امیدوارم که هرچه زودتر این فصل هم درست بشه با تشکر
    و خیلی ممنونم از دست اندر کاران این سریال که واقعا زحمت میکشن

    پاسخ

    سلام.چرا دوسندارن مردم خوش باشن. اکثر مردم صبر میکنن عید بشه که سری جدید پایتخت پخش بشه بعد جمهوری اسلامی جلوی ساخت سری جدیدشو گرفته. خواهشن این دلخوشی رو از مردم نگیرین. مردم ایران دلشون فقط با پایتخت خوش بود که اینم دارن سانسورش میکنن…
    #دیدن_سریال_پایتخت_حق_مسلم_ماست

    پاسخ

    شورای نگهبان عزیز : لطفاً بودجه ۱۴۰۱ را تصویب نکنید و رد کنید زیرا حاجی بابایی نوشته و جنگ و ویرانی در پی دارد .

    سایت دیده بان نوشت:جمعیت ایثارگران دفاع مقدس» در بیانیه خود نوشتند: آیا واقعاً به جایی رسیده ایم که جای قاتل و شهید عوض شده است؟ با چه توجیهی که حتی در رسیدگی به امور ایثارگران ناتوان هستید آمادگی خود را در جهت رتق و فتق امور شهدای عراقی (قاتلان فرزندان ملت شریف ایران) اعلام کرده اید؟ چطور می خواهید جواب شهدا را بدهید؟
    این جمعیت و انجمن جانبازان نخاعی بسیار زیاد با همه چیز مخالفند به غیر از پول برای خودشان . و قصد اشغال بنیاد را دارند.
    جناب آقای
    حمید رضا حاجی بابایی .
    دست از دشمنی با بچه های جبهه و جنگ بردار و استعفا بده و به خانه ات برو .
    که ایران را نابود کردید .
    ..
    زیرا با معیشت جانبازان عزیز زیر ۲۵% مخالفت کرده ای و حتی ۵/۶ ملیون پیشنهادی نمایندگان محترم را که( قانون بود حداقل حقوق را به جانبازان عزیز معسر بدهند ) هم نپذیرفتی و نصف کردی .
    یعنی قانون مجلس و نمایندگان محترم مجلس را زیر پا له کردی .
    و آنرا هم واگذارشان کردی به هماهنگی بنیاد و برنامه بودجه :
    زیرا می دانستی آقای قاضی زاده هاشمی به خبرنگار تلویزیون گفت که مخالف همسان سازی زیر ۲۵% و بالای ۲۵% جانبازان است .
    و اینکه گفتید جانبازان عزیز زیر ۲۵% باید حقوق بگیرند ولی با پاس کاری به سازمان بودجه .
    این دروغ را نمی گفتید و فقر بچه های جنگ را علنی خواستار می شدید هم اتفاقی نمی افتاد .
    یعنی شما یک نفر همه ایران را و فرهنگ و عدالت را نابود کردی و فقر و جنگ آوردی؟!
    بنابراین :
    خدایا به فریاد جانبازان5% دین و وطن برس و حقوق ماهیانه ۱۵ ملیون تومان را نسیبشان بکن تا از فقر و بیچارگی نجات یابند.

    پاسخ

    سلام ترو خدا پایتخت ۷ رو هم درست کنید وقتی مردم همشون ترفدار پایتخت هستند دیگه چرا درست نمی کنید واقعا من و خانوادم ترفدار بی نهایت هستیم لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا لطفا پایتخت ۷ رو درست کنید🥺🤲🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

    پاسخ

    نون خ هم با پایتخت باید بیاد من قبول نمیکنم،،نون خ هم سریال خوبی بود و ما به شخصه همش میخندیدیم،و داستان های جدید داشت ولی پایتخت داستان های قدیمی رو هی نشون میده،اگه بخوام نظز نهایی خودم رو بگم نون خ نیم پله بالا تره

    پاسخ

    اونوقت توی نیویورک با چی میخندیدی قربان…

    پاسخ

    واقعا تنها سر گرمی مردم همین سریال پایتخت..بعضی از اقایان که تو کار خودشون موفق نیستند انتقاد الکی می کنند الان فیلم مزخف پلاک ۱۳ چی حال همه رو به هم زده .سریال پایتخت این همه طرفدار چرا به افکار علاقه مردم اهمیت نمی دین دررود برا عوامل ودوستان داران ساخت پایتخت

    پاسخ

    طفلکی حتما حتما به روانپزشک مراجعه کن اینهمه خشم باعث تعجبه !!!!!!!!
    چقدر روحیه ی وحشی و خشن و گستاخی داری خدا به دادت برسه

    پاسخ

    سریال پایتخت ۷بسازید یکی از بهترین طنزهای است که تاحالا از تلویزیون پخش شده است

    پاسخ

    ازمد افتاده چیه
    نشسته برای خودش یه حرفی زده از دل مردم خبر نداره
    پایتخت سریال محشری هنوزم که هنوزه قشنگم و هیچوقت تکراری نمیشه بحث ها و تیکه کلاماشونم تکراری نمیشه اصلا خود داستانش خیلی مهم نیست بحثاشون و دیالوگاشونه که سریال و جذاب کرده

    پاسخ

    سلام بازیگران سریال بایدمردم ایرانودرک کنند وازموقعیت سوئ استفاده نکنن بهانه پول بیشتر خوب همین ملت بودن وهستند که به شماها بهادادن ملت ایران توشرایت بداقتصادی هستیم چراباید بهانه پول بیشتری بگیرند همه میدانن ماشاءالله همه بازیگران وضعشون توپه کمی قانع باشن

    پاسخ

    بهتون قول میدم ۹۹/ مردم طرفدارهای پرو پا قرص سریال پایتخت هستند و انصافا حالو هوای همه مردم رو عوض کرده و حتی هر چقدر هم تکراری پخش کنند باز هم مردم نگاه میکنند و شاد می‌شوند این مجموعه همیشه طرفدار داشته،داره،و خواهد داشت،انشاالله اگر مشکلاتی برای ساخت پایتخت ۷ وجود داره برطرف بشه تا دوباره این سریال در مخاطب و جذاب دوباره بخش بشه به امید خدای مطعال

    پاسخ

    عجب به این آقای کارشناس محترم بگید بجای حسادت به دستمزد بازیگران سریال محبوب و همه چی تمام پایتخت. اگه واقعا نگران پول این ملت هستید برید اونجا که هزاران میلیارد رو مثل آب میخورن و با کل فامیل فرار میکنن آب از آب هم تکون نمیخوره بدون هیچ سودی برای مردم. نه اینکه بخاطر یک میلیارد یا دو میلیارد دستمزد به بازیگری که نقشی ساخته که پس از ده سال هنوز راجبش بحثه و دربارش حرف میزنند نوش جونشون وقتی یه حرف میزنند که پنجاه میلیون نفر میخندم و باهاش حال میکنن و بعضاً حتی خاطره دارن باهاش،باید بهشون هم وزنشون طلا بدن حداقل اینه که میگیم زیاده و برای مردم هم یه کاری کردن نه اینکه هزار برابر این پول رو یه شخصی که زمانی که پست داشته و پشت میز بوده هم مردم پشت در اتاقش معطل بودن و برای هیچکس کاری نکرده و الان هم با تریلی دلار بار زده و فرار کرده و تمام اگه راست میگین اینا رو بگیرید مملکت محتاج بیست میلیاردی که برای سریال پایتخت هزینه میشه و الحق که بجا هم هست نیست مملکت از دزدی داغون شده از رانت از فساد از تبعیض و بی عدالتی توی هر اداره که میری انگار یه کشوره با یه رهبر مستقل هرکار بخوان میکنن و هیچ کس متوجه نمیشه چه برسه بخواد حرفی بزنه خلاصه که بنظرم اگه سنگ نندازن و نظر صدتا یه غاز ندن خوبه پایتخت ادامه داشته باشه نداشت هم همون یک تا شش برای حداقل ده سال دیگه هنوز کار می‌کنه میگی نه نگاه کن…….بای

    پاسخ

    کی نوشته بود بابا ونجعلی بد بود تورو خدا نگین یعنی بهترین نقش آقای خمسه بود به عنوان پدر بیمار وفرزندی مثل نقی که عین ی پسر واقعی از ودرش مواظبت میکرد فیلم را سطحی نگاه نکنید به عمق فیلم فکر کنید دیالوگها راه رفتن فراموشی وووووخیلی باحال بود ودرست تازه حیف شد که در سریال مرد کاشکی تا آخر بود

    پاسخ

    ما خیلی طرفداریم اما متاسفانهموفق بدیدن فصل۶ نشدیم به امید باز پخش در شبکه تماشا بودیم که بعد بخش ۵ بخش ۶ را پخش کنه اما نکرد بجاش ما فرشته نیستیم را گذاشت حیف شد خیلی دوست داشتیم که ببینیم حتما به گوش مسوولش برسانید بخش۶ دوباره پخش بشه هرساعتی باشه ما نگاه میکنیم

    پاسخ

    امسال پخش میشه زیر خاکی میره برای خردادماه

    پاسخ

    امید مردم فقط به ساخت پایتخت 7 و زیر خاکی 3 هست بقیه سریال های ایرانی شعر هستن، حداقل تا سال 1403 پخش کنید.

    پاسخ

    👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

    پاسخ

    با این مسئولین صدا و سیما این سریال پخش
    نمیشه ولی ایرانی ها جنبه شوخی کردن ندارن
    چون هر بار که این سریال پخش میشه تو جامعه
    هم باید از این کلمات شنید از خودم گرفته تا
    دیگران ولی این سریال جذابیت خواصی داشت که
    اونم زیبایی کار و نویسندگی و آهنگسازی جذابی بود همچنین بازیگرانی که دل ما را شاد کردند خدا قوت و خدایا اون❤️🌹

    پاسخ

    سلام خسته نبلشید سریال نوخ وفیلم جناب خان درست شده پخش شود

    پاسخ

    سلام خدمت تمام طرفداران سریال پایتخت اقا شمایی ک میگی پایتخت بدرد نمیخوره دیگه شورشو در اوردن دوست عزیز ناراحتی نگاه نکن سریال پایتخت کلی طرفدار داره اونوقت چون شما خوشت نمیاد کارگردان گفت چشم دیگه پخش نمیکنم عجب ناراحتی دوست عزیز بزن ماهواره کلی فیلم و سریال خارجی ایرانی نگاه کن. پایتخت تنها فیلمیه ک با حصور اقای تنابنده و احمد مهراتفر و بهرام افشاری و اقا هومن حاج عبدالهی پرشور و نشاط هست. بنظر من این فیلم پایتخت هر چقدرم ک فصل جدیدش بیاد بازم طرفدار داره.

    پاسخ

    واقعا تنها سریالیه که تکراری نمیشه ، من عاشق پایتختم

    پاسخ

    بنظرم اگر قراره که یه اثر بیخود و بدون محتوا ساخته بشه مثل فصل ششم همون بهتره که ساخته نشه اگر دو سه سال وقت بزارید و فصل جدیدو با یک فیلمنامه قوی مثل فصل پنج بسازید خیلی جذاب تره برای مردم

    پاسخ

    نه توروخدادیگه پایتخت بسه یه فیلم جنگی بیاددوران مقدس پخش کنیدیه فیلم اینقدرکشش ندید

    پاسخ

    کم از دفاع مقدس که پخش نکردن!شما یادت نیست.

    پاسخ

    لطفاً پایتخت 7رو بسازید و پخش کنید من واقعا عاشقشم.بدجورمنطزریم.

    پاسخ

    توروخدادسریال پایتخت رو مجدد تولید و پخش کنید تو این وضعیت کنونی مردم از نظر معیشت و فشارهای کشور های غربی روی کشور این سریال واقعآ نوروز رو برای مردم شاد میکنه و باعث میشه که ذهن مردم برای چند روزی از تین مشکلات دور کنه
    پس خواهش میکنم مثه فصل های قبل با قدرت این پروژه تلویزیونی رو ادامه بدید
    سپاس فراوان از عوامل ساخت سریال و بازیگران خوبش

    پاسخ

    آقا نمیخوای پخش کنی مردم و اسکل نکن الکی
    یا عین آدم پخش کن نمیکنی زیادی ضر نزن . بیا پایین ** *** نگو سرمون درد گرفت

    پاسخ

    فیلم قشنگیه مخصوصاً شمال ساخته شده

    پاسخ

    خواهش می کنم سریال پایتخت رو همینجور ادامه بدید من عاشق این سریالم خواهشا بسازینش

    پاسخ

    نوروز فقط با پایتخت باحال میشه و لاغیر..

    دلخوشی مردم همین برنامه های کمدی هست علی الخصوص پایتخت.

    لطفا کارگردان محترم در این زمینه برای دلخوشی مردم هم که شده همه ساله این سریال پر مخاطب را به تصویر بکشه و فقط تویه نوروز پخش بشه.
    ممنون

    پاسخ

    از نظر من بهترین شخصیت پایتخت ارسطو هستش. خیلی فداکار و دست و دلباز خانواده دوسته برعکس نقی که خسیس و بداخلاقه.

    پاسخ