;
coinex

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 ؛ پیش بینی ها چه می گویند؟

همان طور که می‌دانید، سرمایه‌گذاری در درنیای ارزهای دیجیتال با ریسک بزرگی مواجه است. ازاین‌رو، بسیاری از افراد به دنبال این هستند که آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 را بدانند.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا بعد از آن‌که بازار ارزهای دیجیتال رشد خوبی داشت، بسیاری از افراد وجوه خود را در این بازار سرمایه‌گذاری کردند.

بیشترین نگرانی این افراد، این است که بدانند ارزهای سرمایه‌گذاری شده آن‌ها در سال 2022، یعنی سال جاری، با چه تغییراتی مواجه خواهد شد. ازاین‌رو، ما در این مقاله از تکراتو قصد داریم به بررسی این موضوع مهم بپردازیم و به شما عزیزان بگوییم که در سال جاری، چه اتفاقاتی در دنیای ارز دیجیتال خواهد افتاد.

همان طور که می‌دانید، سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال همواره ریسک زیادی داشته است. اگر با این بازار تا حدودی آشنا شده باشد، می‌دانید که در دو سال اخیر، شاهد پیشرفت خوبی از ارزهای دیجیتال بودیم و سال‌های سبزی برای این بازار محسوب می‌شود.

در حال حاضر هم که تنها مدت کوتاهی از سال 2022 می‌گذرد، متوجه شدیم که بازار بسیاری از ارزها کاملاً داغ بوده است. ازاین‌رو، به موضوعاتی که در این مقاله می‌گوییم توجه نمایید. بدین ترتیب، می‌توانید برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال تصمیم بگیرید.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

همان طور که گفتیم، در سال‌های گذشته با توسعه ارزهای دیجیتال و افزایش تعداد کاربران آن روبرو شدیم. این امر موجب شده که بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در این بازار اقدام کنند.

به همین دلیل هم ما تصمیم گرفتیم که اطلاعاتی درباره آینده این ارزها در سال جاری ارائه دهیم تا بتوانید با دید وسیع‌تری در این بازار سرمایه‌گذاری کنید. آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 می‌تواند کمک بسیاری در موفقیت و درنهایت، کسب درآمد شما داشته باشد.

همان طور که گفتیم، بازار ارزهای دیجیتال در سال گذشته نیز با رونق خوبی مواجه بوده است. اگر شما نیز به دنبال اطلاع از این ارزها هستید، می‌توانید لیست بهترین ارزهای دیجیتال در سال 2021 را مشاهده نمایید.

شاید برای شما جالب باشد که بداندی حتی بسیاری از بانک‌ها نیز در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید سرمایه گذاری 50 درصد بانک های جهان در ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

از چند ماه پیش تاکنون، برخی اخبار مبنی بر پیشی گرفتن اتریوم از بیت کوین شنیده شد که این اطلاعات حاکی از آن بود که ارزش اتریوم بیشتر از بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شد.

وقتی روزبه‌روز شرایط ارزهای دیجیتال در حال بهتر شدن بود، افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری در این بازار وسوسه شدند و در ارزهای بسیاری سرمایه‌گذاری کردند.

همان طور که می‌دانید، بعد از هر صعود در بازار رمزارزها، با سقوطی هم مواجه خواهیم بود. همن امر موجب شد که پیش‌بینی‌ها نشان دهد که ممکن است بیت‌کوین در سال 2022 سقوط کند.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

شاید برای شما جالب باشد که بدانید از ابتدای سال 2022 میلادی، بازار برخی ارزای دیجیتال بسیار گرم‌‌تر از بیت‌کوین بوده است. برای مثال، کفته می‌شود که آینده آلت‌کوین‌ها خیلی بهتر از و گرم‎تر از بیت‌کوین بوده است.

این امر نشان می‌دهد که آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 با تغییرات زیادی مواجه خواهد بود. یکی از مهم‌ترین دلایل موضوع، رونق گرفتن بازی‌های متاورسی بود. برای مثال، می‌توانید بهترین بازی های NFT برای کسب درآمد و همچنین بازی کریپتوکیتیز و حتی بازی متاورس تتان آرنا را مشاهده کنید.

در اینجاست که برای سرمایه‌گذاران سؤال پیش می‌آید که آیا روند بازار ارزهای دیجیتال همچنان صعودی است؟ ما در این بخش، به این موضوع خواهیم پرداخت. سپس می‌توانید شرایط سیاسی و اقتصادی این بازار رمزارزها را در ادامه مشاهده نمایید.

شرایط سیاسی بازار ارزهای دیجیتال

برای این‌که آینده ارز دیجیتال 2022 را بدانید، خوب است در ابتدا شرایط سیاسی این بازار را درک کنید. همان طور که گفتیم، رد سال 2021 این بازار رشد بسیار خوبی داشت و همین امر موجب شد که افراد زیادی در این بازار سرمایه‌گذاری کنند؛ به‌طوری‌که ارزش بازار رمزارزها از 770 میلیارد دلار به بیشتر از 2.2 تریلیون دلار رسید که رقم بسیار زیادی است.

این استقبال و هجوم وسیع افراد موجب شد که برخی افراد سودجو برای هک کردن این بازار اقدام کنند و درنتیجه این کار، دولت‌ها نیز به این بازار توجه بیشتری کردند.

درنتیجه این رویداد، کشورها و سیاست‌مداران برخی قوانین متفاوتی برای سرمایه‌گذاری‌ها اتخاذ کردند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید سخت‌ترین قوانین در کشور چین ایجاد شد.

در این کشور، معامله رمزارزها کلاً ممنوع شد و حتی بعد از مدتی افراد اجازه استخراج این رمزارزها را هم نداشتند. این امر موجب شد که آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 تغییر کرده و حتی بسیاری از ماینرها هم به سایر کشورها مهاجرت کردند. سخت‌ترین بخش این قوانین، ممنون کردن معاملات بانکی مربوط به ارزهای دیجیتال بود.

بعدازاین اقدامات شدید کشور چین، دولت ایالات متحده آمریکا تصمیم‌های آسان‌تری برای این موضوع گرفت. در این قوانین، باید کسانی که قصد معامله رمزارزها را دارند، مقداری مالیات پرداخت کنند که این هزینه هم برای تأمین بودجه زیرساخت‌های کشور آمریکا بود.

از سوی دیگر، سایر تصمیمات و قوانین برای رشد بازار ارزهای دیجیتال بود حتی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که این قوانین در سال 2022 نیز افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

 محبوب ترین شت کوین ها

شت کوین ها در سال 2022

شرایط اقتصادی بازار ارزهای دیجیتال

موضوع دیگری که درباره آینده ارز دیجیتال 2022 باید بدانید، این است که شرایط اقتصادی زیادی نیز بر این بازار تأثیر خواهد گذاشت. ازآنجاکه در این قوانین و سیاست‌های متفاوتی در دوران کرونا اتخاذ شد، تورم نیز در سراسر جهان شروع به افزایش یافتن کرد.

اغلب تحلیل‌گران باور دارند که سیاست‌های حمایتی دولت مانند پول پاشی موجب شده که این بازار رشد خوبی داشته باشد. تأثیر این تورم هم‌اکنون قابل‌مشاهده است. به‌عنوان‌مثال، نرخ تورم در ایالات متحده آمریکا در ماه نوامبر سال 2021 برابر با 6.8 درصد گزارش شده است.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

برای درک آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 خوب است بدانید که این میزان تورم در 39 سال اخیر کاملاً بی‌سابقه بوده است. بسیاری از تحلیل‌گران اعتقاد دارند که این ارزها جزء ارزهای پرخطر قرار می‌گیرند.

اما برخی دیگر هم بر این باورند که احتمال دارد آینده بیت‌کوین یا اتریوم در سال 2022 با رشد بهتری مواجه شود که شانس اتریوم در این موضوع بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

شرایط قیمت بازار ارزهای دیجیتال

لازم به ذکر است که در شرایط کنونی بازار، قیمت بیت‌کوین بین 48000 تا 50000 دلار در نوسان است. کانال 40000 دلار به‌عنوان سطح حمایتی و کانال 70000 دلار به‌عنوان سطح مقاومتی این رمزارز شناخته می‌شود.

ژبرخی از تحلیل‌گران و کارشناسان باور دارند که اگر بیت‌کوین از 70000 دلار عبور کند، باید انتظار بیت‌کوین صدهزار دلاری هم داشته باشیم. اتریوم نیز یکی از رمزارزهای پویا محسوب می‌شود که به‌صورت بلاک‌چینی کار می‌کند و امکان رشد این رمزارز هم بسیار وجود دارد.

از سقوط بیت‌کوین تا سخت‌گیری‌های نظارتی

همان طور که پیش‌ازاین نیز گفتیم، بیت‌کوین در سال 2021 سال بسیار خوبی را گذرانده است. از ابتدای سال 2021، این ارز دیجیتال نزدیک به 70 درصد افزایش قیمت داشته است.

بدین ترتیب، این افزایش قیمت موجب شده که ارزش بیت‌کوین تا حد زیادی افزایش پیدا کند و ارزش آن در کل بازار رمزارز به بیش از 2 تریلیون دلار هم برسد. CNBC گزارش‌هایی ارائه می‌دهد که حاکی از وضعیت بالا و پایین ارزهای دیجیتال در سال آینده است. در ادامه، به بررسی پیش بینی ارزهای دیجیتال 2022 خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

ریپل در سال 2022

شیبا اینو در سال 2022

سقوط ارز دیجیتال

برای درک بهتر آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 خوب است بدانید که تعداد زیادی از کارشناسان و تحلیل‌گران اعتقاد دارند که در سال جاری، با سقوط شدید برخی از رمزارزها روبرو خواهیم شد.

این ارزهای محبوب که در ماه نوامبر سال 2021 به 69000 دلار کاهش یافت، در حال حاضر به کمتر از 50000 دلار رسیده است. داده‌ها نشان می‌دهند که ارزش این ارزها از نزدیک به 30 درصد اوج خود هم کمتر شده است. در بازار وال‌استریت، گزارش شده است که احتمال دارد هنوز هم با کاهش 20 درصدی این ارزها روبرو شویم.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

کارول الکساندر که یکی از اساتید حرفه‌ای امور مالی در دانشگاه مشهور ساسکس است، اظهار داشت که وی انتظار دارد بیت کوین در سال 2022 به کمتر از 10000 دلار هم برسد. اگر این اتفاق بیوفد، این امکان وجود دارد که تمام دستاوردهایی که این ارز دیجیتال در یک سال و نیم گذشته جمع‌آوری کرده را از دست بدهد.

او می‌گوید: «اگر من یک سرمایه‌گذار بودم، هرچه سریع‌تر به خروج از بیت‌کوین فکر می‌کردم و سرمایه خود را از این ارز دیجیتال بیرون می‌آوردم. زیرا احتمال دارد که بیت‌کوین در سال جاری با شکست مواجه شود.»

بیشتر بخوانید:

دوج کوین در سال 2022

بیت کوین در سال 2022

تکرار تاریخ در بیت‌کوین

الکساندر در بررسی آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022  تا حد زیادی از تکرار تاریخ هشدار داد و گفت که احتمال دارد تاریخی که درگذشته با آن مواجه شدیم، دوباره اتفاق بیفتد. اگر به یاد داشته باشید، در سال 2022 بیت‌کوین به بالاترین رقم خود صعود کرد و رشد بسیار عالی را داشت.

در این سال، ارزش این رمزارز به بیشتر از 20000 دلار بود و بعدازاین زمان، سقوط ناگهانی و شدیدی را تجربه کرد. در این سقوط، ارزش بیت‌کوین به کمتر از 3000 دلار رسید که رقم فاجعه‌باری است.

از سوی دیگر، افرادی که به‌عنوان حامی این ارز دیجیتال شناخته می‌شود، ادعا دارند که این بار همه چیز متفاوت بوده و قرار نیست چیزی مشابه سال 2018 روی دهد. دلیل آن‌ها هم این بود که در حال حاضر، سرمایه‌گذاران بیشتری به این بازار روی می‌آورند و موجب رونق بازار خواهند شد.

تاد لوونشتاین که یک استراتژیست ارشد در بخش بانکداری خصوصی بانک مرکزی است، عقیده خود را این‌گونه بیان کرد: «نمودار قیمت و ارزش بیت‌کوین نشان می‌دهد که بی‌شک این ارز دیجیتال در سال جاری با حباب‌های زیادی روبرو خواهد بود و ممکن است رکودهای تاریخی زیادی داشته باشد. حتی این احتمال وجود دارد که مثال سال 2018 که فکر می‌کردیم همه چیز درست می‌شود، همان اتفاق روی دهد.»

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

یکی از موضوعات جالبی که درباره سرمایه‌گذاری بیت‌کوین می‌گویند، این است که این ارز دیجیتال به‌عنوان یک کاور یا پوشش برای جلوگیری از افزایش تورم دولت استفاده می‌شود.

لوونشتاین می‌گوید که این احتمال وجود دارد که یک فدرال رزرو سخت‌گیر‌تر، برای بیت‌کوین مشکل‌ساز شود. این مسائل در آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022  تأثیر زیادی دارند. وی اعتقاد دارد که شرایط طلایی برای بیت‌کوین روبه اتمام است و حجم نقدینگی‌ها هم در حال کاهش یافتن است. این امر موجب آسیب رساندن به بازار می‌شود.

باوجود همه مسائلی که ذکر کردیم، بازهم برخی از افراد قانع نشده‌اند که دنیای طلایی و روزهای روشن بیت‌کوین در حال پایان یافتن و افول است. یویا هاسگاوا که یکی از تحلیل‌گران بازار رمزارزها در دارایی دیجیتالی کشور ژاپن است، درمورد آینده ارزهای دیجیتال 2022 چنین گفت: «بزرگ‌ترین خطر که همان کاهش ارزش ارزهای دیجیتالی است، توسط فدرال تصمیم‌گیری شده است و این قیمت‌گذاری را هم آن‌ها تنظیم کرده‌اند.»

بیشتر بخوانید:

آینده NFT ها در سال 2022

کاردانو در سال 2022

اولین نقطه بیت‌کوین

یکی از مهم‌ترین توسعه‌ها که سرمایه‌گذاران در سال 2022 به دنبال آن هستند، تأیید اولین صندوق معاملاتی بیت‌کوین در ایالات متحده است. بااین‌حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای راه‌اندازی ETF و استراتژی بیت‌کوین در سال آینده امیدوار هستند.

با استفاده از این نقشه، سرمایه‌گذاران نیازی ندارند که مستقیماً در بازار ارزهای دیجیتال حضور داشته باشند و تنها با قرارهای آتی بیت‌کوین هم می‌توانند آن را دنبال نمایند.

این قراردادها، به‌نوعی مشتقات مالی گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران می‌توانند طبق شرایطی که در آن آمده و به قیمت توافقی می‌توانند ارزهای خود را به فروش رسانده یا خریداری کنند. ازآنجاکه ممکن است برخی از افراد تازه‌کار به‌جای خود بیت‌کوین، قیمت این قراردادها را جست‌وجو کنند، این امر می‌تواند برای آن‌ها بسیار خطرناک باشد.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

ویجی آیار که معاون توسعه شرکت‌ها و همچنین توسعه جهانی است، درباره پیش بینی ارزهای دیجیتال 2022 گفت که هزینه لازم برای انتقال قراردادها در حال حاضر، بین 5 تا 10 درصد است.

این امر موجب شده که خرده‌فروشی در این زمینه یک امر کاربردی و مفید نباشد. شواهد نشان می‌دهند که در سال 2022، یک ETF بیت‌کوین راه‌اندازی شده است که برای بازار بزرگ کریپتو کاملاً مناسب درنظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بایننس کوین در سال 2022

ارز دیجیتال سایتاما (SAITAMA)

روی آوردن به دیفای (Defi)

حالا نوبت به آن رسیده که برای درک بهتر آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 اطلاعاتی نیز در حوزه دیفای کسب کنید. با تکامل روبه‌رشد صنعت ارزهای دیجیتال، موجب شده که بیت‌کوین سهم کمتری در این بازارهای وسیع داشته باشد.

درنتیجه، موقعیت برای سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم باز شده است و این رمزارزها نقش بیشتری در بازار ارز دارند. حتی تحلیل‌گران اعتقاد دارند که این امر در سال 2022 افزایش پیدا کند. زیرا در شرایط کنونی، سرمایه‌گذاران به ارزهای کوچک‌تر با سودهای بیشتر روی آورده‌اند.

تحلیل‌گران درباره آینده ارز دیجیتال 2022 گفتند که سرمایه‌گذاران درک کرده‌اند که معامله ارزهای بزرگی مانند بیت‌کوین می‌تواند با ریسک بسیار بیشتری روبرو باشد.

به همین دلیل هم آن‌ها تصمیم گرفتند که به معامله ارزهای کوچک‌تر روی بیاورند. الکساندر پیش‌بینی می‌کند که این امکان وجود دارد که ارزش ارز دیجیتال بیت‌کوین تقریباً نصب ارزش سایر رمزارزها مانند اتریوم و سولانا باشد.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر، مجموع نقدینگی که به خدمات دیفای وارد شده است، برای اولین‌بار در سال جاری به بیشتر از 200 میلیارد رسید که قیمت بسیار خوبی در نظر گرفته می‌شود. حتی کارشناسان درباره پیش بینی ارزهای دیجیتال 2022 باور دارند که ممکن است این رقم بیشتر هم شود.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

دیفای (Defi) یکی از روندهای گسترده در فناوری محسوب می‌شود که با عنوان Wed 3 نیز شناخته می‌شود. Web 3 به بخشی از اینترنت گفته می‌شود که به‌صورت غیرمتمرکز کارمی‌کند و فناوری‌های بلاک‌چین و ارزهای دیجیتالی مانند توکن‌های غیر قابل تعویض را در بر می‌گیرد.

سال مهمی در حوزه نظارت رمزارزها

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 خوب است بدانید که قانون‌گذاران در سال جاری، قدرت بیشتری از خود در بازار ارزهای دیجیتال از خود نشان دادند.

همان طور که گفتنیم، در کشور چین تمام فعالیت‌های مرتبط با معاملات ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرده است. از سوی دیگر، ایالات متحده هم برخی قوانین مخصوصی برای این معاملات در نظر گرفته است. تحلیل‌گران اعتقاد دارند که ممکن است این مقررات در سال 2022 بیشتر از قبل باشد.

این تحلیل‌گران درباره یک موضوع مهم اتفاق‌نظر دارند؛ این‌که بی‌شک در سال 2022 با مقررات نظارتی خوبی روبرو خواهیم شد. آن‌ها می‌گویند که قانون‌های ارزی رمزنگاری شده ارزهایی که اوراق بهادار نیستند، مثل بیت‌کوین و اتریوم، شفاف‌سازی شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کیف پول های نرم افزاری 2022

بهترین کیف پول های سخت افزاری 2022

استیبل کوین‌ها

کارشناسان و تحلیل‌گران درباره آینده ارز دیجیتال در سال 2022 اعتقاد دارند که یکی دیگر از حوزه‌های اساسی و مهمی که احتمالاً قانون‌گذاران در سال آینده روی آن تمرکز می‌کنند، استیبل کوین‌هاست.

این امر نشان از این موضوع می‌دهد که ارزش این کوین‌ها با دلار آمریکا کاملاً مرتبط است. یکی از مهم‌ترین استیبل کوین‌هایی که در جهان وجود دارد، تتر (Tether) نامیده می‌شود. نگرانی‌های زیادی نیز در حوزه این استیبل کوین در نظر گرفته می‌شود که آیا این ارز دارایی کافی برای پیوستن به دلار آمریکا را دارد یا خیر.

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

البته تحلیل‌گران درباره آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 بر این باورند که باید بررسی‌‌های بیشتری در زمینه استیبل کوین‌ها انجام گیرد؛ زیرا قانون‌گذاران به اعتبار و میزان استفاده از این ارزها توجه زیادی می‌کنند.

در همین حین، سیاست‌گذاران به بررسی دقیق فضای دیفای می‌پردازند. در اوایل همین ماه جاری، بانک مرکزی بین‌المللی برای تنظیم Defi خواهان شد. آن‌ها گفتند که نگران این موضوع هستند که از خدمات آن‌ها به‌عنوان سرویس‌های غیرمتمرکز یاد شود.

کلام آخر

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 با فراز و نشیب‌های زیادی روبرو خواهد بود و هر لحظه ممکن است هر یک از آن‌ها تغییرات خاصی داشته باشد. البته توجه داشته باشید که آینده هر ارز دیجیتال ممکن است با رمزارز دیگری تفاوت داشته باشد؛ بنابراین، توجه داشته باشید که برای سرمایه‌گذاری وجوه خود، کدام رمزارز را انتخاب می‌کنید.

زیرا اغلب تحلیل‌گران اتفاق‌نظر دارند که در سال آینده با سقوط شدید بیت‌کوین روبرو خواهیم شد. ازاین‌رو، بهتر است سرمایه خود را از این ارز دیجیتال خارج کنید.

بیشتر بخوانید:

.

منابع: cnbc

نظر شما در خصوص آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر