coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

بلیت اکران آنلاین نماوا و فیلیمو باز هم گران شد

بلیت اکران آنلاین نماوا و فیلیمو برای چندمین بار در دو سال گذشته گران شد. حالا این بار بهای بلیت اکران آنلاین به 43 هزار 600 تومان می‌رسد.

برای چهارمین بار در طی حدود حدود دو سال بهای بلیت اکران آنلاین در پلتفرم‌ فیلیمو و نماوا گران شد. اکنون بهای بلیت اکران آنلاین در این پلتفرم ها به 46 هزار و 600 تومتن می‌رسد.

در حالی بهای بلیت اکران دو پلتفرم نماوا و فیلیمو به 43 هزار و ششصد تومان می‌رسد که در طول دو سال گذشته برای چهاربار بلیت اکران آنلاین گران شده بود. طرح اکران آنلاین فیلم  در  اواخر فروردین 99 با فیلم «خروج» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا آغاز شد. در ابتدا قیمت بلیت فیلم خروج 12 هزار تومان تعیین شد و به فروش رسید.

بلیت اکران آنلاین نماوا و فیلیمو برای چهارمین بار گران شد

در ادامه و با اکران آنلاین فیم (طلا)،‌ که دومین اکران آنلاین فیلم بود،و توسط پرویز شهبازی کارگردانی می‌شد، بهای بلیت اکران آنلاین به 15 هزار تومان رسید.

در ادامه افزایش قیمت‌ها و در مرداد سال ۹۸، با نمایش «خوب، بد، جلف: ارتش سری» ساخته پیمان قاسم‌خانی بهای بلیت اکران آنلاین به 20 هزار تومان افزایش یافت و فروردین 1400، قیمت اکران آنلاین 30 هزار تومانی شد.

در همین حال پلتفرم‌ها 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده را نیز به این مبلغ افزودند که قیمت آن را برای مخاطب، به 32 هزار و 700 تومان رساند.

افزایش بهای بلیت اکران آنلاین

قیمت بلیت اکران آنلاین: 46 هزار و 600 هزار تومان

آخرین قیمتی که برای اکران آنلاین فیلم‌ها در نماوا و فیلیمو اعلام شده است ۴۶هزاروششصد تومان است.40 هزار تومان برای بهای بلیت و 3 هزار و 600 تومان برای مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده است.

قیمتی که فیلیمو و ناوا برای اکران آنلاین فیلم اعلم کرده‌اند، تنها سه هزار تومان از بلیت سینما که با هزینه «خدمات آنلاین» در سامانه‌های بلیت‌فروشی سینماتیکت و ایران‌تیک، به 46 هزار و 800 تومان به فروش می‌رسد، ارزان‌تر است.

بیشتر بخوانید: میزان مصرف اینترنت فیلیمو چقدر است؟

این افزایش در حالی است که هیچ اخباری از نظارت نهادهای صنفی یا دولتی بر بهای بلیت و شیوه نمایش فیلم‌های اکران آنلاین به گوش نمی‌رسد و مشخص نیست شورای صنفی اکران آنلاین چه نقشی در این تصمیم داشته است.

مقالات بیشتر: 

سود و زیان افزایش بهای بلیت اکران آنلاین

با توجه به افزایش جندین باره بهای بلیت اکران آنلاین، به نظر می‌رسد پلتفرم‌های نمایش فیلم از اتستقبال مردم به تماشای آنلاین فیلم در دوران پاندمی کرونا سود بسیاری برده‌اند که افزایش چهار‌باره قیمت‌ها خود گواه این ماجرا است.

در حال حاضر اما پاندمی کرونا در حال فروکش کردن است، همچنین با توجه به اینکه بسیاری از مردم تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند به طور کلی ترس از این بیماری کمتر شده است و اقبال مردم به سمت سنما رفتن بازگشته است. جای سوال دارد که همچنان نیز با توجه به تمام شرایطی که گفته شد، افزایش قیمت بلیت اکران آنلاین برای پلتفرم‌ها سودی دارد؟

آن طور که به نظر می‌سد کارگردانان نیز به طور کلی از شرایط اکران آنلاین و غیر آنلاین فیلم‌های خود راضی نیستند و شرایط را به نفع خود و فیلم‌هایشان نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بلیت اکران آنلاین نماوا و فیلیمو چیست؟ در کامنت‌ها بگویید!

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر