;
coinex

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) ؛ رتبه ارزش پول ایران چیست؟

ارزش پول ملی هر کشوری به موارد بسیاری وابسته است. با تکراتو همراه باشید تا به بررسی و تحلیل بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) بپردازیم.

واحدهای پولی هر کشوری وابسته به سیاست و رتبه آن کشور در رده جهانی اقتصاد است، جالب است بدانید که در دنیا حدود 180 ارز و واحد پولی مختلف وجود دارد که در این بین برخی از این واحدهای پولی به دلیل به کارگیری سیاست‌های غلط دولت‌ها به کم ارزش‌ترین ارزها شناخته می‌شوند.

حدود دو سالی است که به دلیل همه‌گیری و شیوع بیماری کرونا شرایط اقتصادی اکثر کشورهای دنیا بدتر شده است، چیزی که در این بین بسیار دستخوش تغییر می‌شود ارزش پول این کشورها است.

کم ارزش‌ترین و بی ارزش‌ترین پول و ارزهای دنیا متعلق به کشورهای جهان سوم است، در این کشورها ارز راکد می‌ماند و هر روز نرخ دلار در بازارشان بالاتر می‌رود.

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)

عوامل بسیاری در کم ارزش شدن واحد پولی تاثیر گذارند، مهم‌ترین آن‌ها تورم و شرایط بد اقتصادی است. در طول دو سال گذشته کرونا هم به یکی از عوامل اصلی بی ارزشی نرخ ارز تبدیل شده است.

جالب است بدانید که ریال که واحد پولی رسمی کشور ما ایران است، به عنوان بی ارزش‌ترین پول ملی شناخته می‌شود، این کم ارزشی یا بی ارزشی دلیلی جز سیاست‌ها و خط مشی‌های غلط ندارد. بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) به شرح زیر است:

  1. ریال ایران
  2. دانگ ویتنام
  3. روپیه اندونزی
  4. لئون سیرالئون
  5. کیپ لائوس
  6. سوم ازبکستان
  7. فرانک گینه
  8. گوارانی پاراگوئه

طبق لیست ارائه شده به شرح بی ارزش‌ترین پول‌های ملی در دنیا پرداختیم در این بین ریال ایران به عنوان بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) شناخته می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین موارد در کاهش ارز پول یک کشور می‌تواند میزان تورم آن کشور باشد. اینکه چقدر قدرت خرید افراد در جامعه بالا برود و یا کاهش پیدا کند و حتی میان افراد شکاف حقوقی به وجود آید، می‌تواند ارزش پول ملی کشورها را تعیین کند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 

تعطیلی های سال 1401

کم ارزش ترین پول های جهان در سال 2022

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)
رتبه بندی ارزش پول کشورها 1401 / کم ارزش ترین پول های جهان در سال 2022

مشکلات اقتصادی، تورم و نرخ بالای بیکاری باعث شده تا ارزش پول کشورهای زیادی در دنیا کاهش پیدا کند، ارزش پول هر کشوری متناسب با دلار آمریکا سنجیده می‌شود، در ادامه به برابری دلار و یورو با ارز هر کشور می‌پردازیم.

ریال ایران

امروز هر دلار آمریکا برابر با 269,920 ریال و هر یک یورو برابر با 296,360 ریال است، چند سالی است که ارزش پول ایران در بازار و اقتصاد جهانی به شدت کاهش پیدا کرده است.

ما می‌توانیم با به کارگیری سیاست‌های درست و استفاده از راهبردهای کلان از قرارگیری در لیست بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) و کم ارزش ترین پول های جهان در سال 2022 فاصله بگیریم.

دانگ ویتنام

هر یک دلار آمریکا برابر است با 22,689 دانگ ویتنام و هر یک یورو برابر با 25,977 دانگ است. دانگ ویتنام در رده دوم لیست بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)  قرار می‌گیرد، سال‌ها است که ویتنام تلاش می‌کند تا از مسیر اقتصادی که کشورهای پیشرفته برای آن‌ها به وجود آورده‌اند، دوری کند.

دولت ویتنام در تلاش تا از اقتصاد متمرکز بودن به سمت اقتصاد بازار محور بودن حرکت کند، به دلیل قرارگیری ویتنام در دایره جهان سوم بودن نرخ ارزش پول ملی این کشور بسیار کاهش یافته است.

ویتنام در طول چند سال گذشته به دنبال رسیدن به اقتصادهای برتر آسیا است و این مسیر را با به کارگیری سیاست‌های صحیح و به جا طی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت خودرو در سال 1401

استخدامی های 1401

روپیه اندونزی

هر یک دلار آمریکا برابر است با 14,380 روپیه اندونزی و هر یک یورو برابر است با 16,464 روپیه. جالب است بدانید که روپیه واحد پولی چند کشور از جمله اندونزی است.

اندونزی یکی از کشورهای خوب و با ثبات به لحاظ اقتصادی در آسیای جنوب شرقی است و حتی در رده یکی از توسعه یافته‌ترین کشورهای جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود.

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)
کم ارزش ترین پول های جهان در سال 2022

با توجه به اقتصاد نیمه پیشرفته اندونزی اما همچنان ارزش پول ملی این کشور بسیار ناچیز است، در طول چند سال گذشته رئیس جمهور و نخبگان اقتصادی این کشور سعی در بالا بردن ارزش پول ملی اندونزی هستند، آن‌ها در سال 2016 هفت اسکناس جدید از هزار تا 100 هزار روپیه به مردم معرفی کردند.

به رغم تلاش‌های فراوان در اندونزی برای ثبات و بالا بردن ارزش پول این کشور در بازار جهانی متاسفانه این تغییرات بسیار ناچیز بودند و در تغییر ارزش پول ملی اندونزی تغییری ایجاد نشد.

لئون سیرالئون

هر یک دلار ایالت متحده آمریکا برابر با 11,357 لئون و هر یک یورو برابر با 13,007 لئون سیرالئون است. سیرالئون یک کشور بسیار فقیر به لحاظ اقتصادی در آفریقا و در میان کشورهای توسعه نیافته است.

شرایط سخت و اتفاقات گذشته و در حال حاضر در این کشور موجب بی ثباتی نرخ و ارزش پولی آنان شده به طوری که در لیست بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) قرار می‌گیرند.

طبق اخبار به دست آمده سیرالئون یک جنگ را به تازگی پشت سر گذاشته و علاوه بر جنگ مردمان این کشور به دلیل کمبود و فقر پزشکی دچار بیماری ابولا شدند که این امر هم باعث کاهش ارزش پول ملی آنان شده است، چرا که مهاجرت و سیر و سفر را در سیرالئون کم می‌کند و این امر باعث کاهش ارزش پول ملی می‌شود.

یکی از سیاست‌های به کارگرفته شده در سیرالئون جایگزینی اسکانس‌های چاپ جدید به جای اسکناس‌های قدیمی است، بعید است با فساد حال حاضر در سیرالئون بتوانند مسیری درست و با ثبات در جهت افزایش پول ملیشان به کار ببرند.

رتبه بندی ارزش پول کشورها 1401

در حیطه رتبه بندی ارزش پول کشورها 1401 باید گفت به عوامل بسیاری وابسته‌اند یکی از عواملی که با عث بالا رفتن ارزش دلار در آمریکا شده است علاوه بر اقتصاد پیشرفته میزان مهاجرت مردم از قاره‌ها و کشورهای مختلف به آن‌ است در ادامه به بررسی موارد پیشین از بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1401

مبلغ یارانه 1401

کیپ لائوس

هر یک دلار آمریکا برابر است با 11,348 کیپ و هر یک یورو برابر است با 12,993 کیپ لائوس. لائوس تنها کشوری است در این لیست که مدام کاهش ارزش نداشته و از همان ابتدا در رده پایین این لیست قرار گرفته است.

یکی از دلایل عدم تغییر و بی ارزشی این واحد پول این است که از همان ابتدا یعنی از همان سال 1953 که این اسکناس‌ها چاپ شدند دارای ارزش بسیار پایینی بود.

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)
رتبه بندی ارزش پول کشورها 1401

کیپ با توجه به دلار توانسته است که ارزش خود را حفظ کند اما همچنان در لیست بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) قرار می‌گیرد، امید است لائوس با به کارگیری سیاست‌های درست به سمت قرار گیری در رده‌های بالاتر حرکت کند.

سوم ازبکستان

هر یک دلار کشور آمریکا برابر است با 10,850 سوم و هر یک یورو برابر است با 12,422 سوم. در میان این لیست سوم یکی از بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) است که در رده ششم قرار می گیرد.

دولت ازبکستان با به کارگیری سیاست‌هایی در سال 2018 و همچنین اقدامات نظارتی گام در جهت افزایش ارزش پول ملی برداشت، اما همچنان پول ملی این کشور در رده کم ارزش ترین پول های جهان در سال 2022 شناخته می‌شود.

فرانک گینه

هر یک دلار ایالت متحده آمریکا برابراست با 9,078 فرانک و هر یک یورو برابر است با 10,394 فرانک گینه. عوامل بسیاری باعث کاهش پول ملی گینه شده است.

عواملی چون فقر گسترده و نرخ تورم بالا و همچنین افزایش سرقت در این کشور باعث کاهش ارزش پول شده است. گینه کشوری با ذخایر طبیعی و ثروت‌های طبیعی و خدادای بسیاری است اما متاسفانه مردم این کشور در فقر بسیاری به سر می‌برند.

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)
کم ارزش ترین پول های جهان در سال 2022

دولت گینه با توجه با رویارویی مردم با فقر واحد پولی جدیدی را ارائه داد اما این راهکار هم سازگار نبود و همچنان فرانک به سمت کاهش ارزش ملی خود می‌رود. گینه یکی از بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) را دارد.

بیشتر بخوانید:

مبلغ وام ازدواج 1401 چقدر است؟

پیش بینی قیمت دلار در سال 1401

گوارانی پاراگوئه

هر یک دلار آمریکا برابر است با 7,004 گوارانی و هر یک یورو برابر است با 8,019 گورانی پاراگوئه. پاراگوئه جزء یکی از فقیرترین کشورهای آفریقا محسوب می‌شود.

پاراگوئه دارای بی ارزش‌ترین پول ملی است. باید توجه داشت که پاراگوئه بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) را دارد و این تحت تاثیر اقتصاد بد و فقر گسترده در این کشور است.

علاوه بر فقر پاراگوئه، دچار بیکاری و فساد و تورم بالا نیز شده است. این کشور با این که پنبه و سویا نیز به جهان صادر می‌کند و یکی از اولین صادر کننده‌های این محصولات است اما با این وجود و به کارگیری این سیست‌ها نتوانسته است که ارزش پول ملیش را به بالا ببرد.

 کاهش ارزش پول ملی در کشورهای کمتر توسعه یافته

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)
رتبه بندی ارزش پول کشورها 1401

یکی از دلایل کاهش ارزش پول ملی، رکود اقتصادی در این کشورها است که عاملی بر رشد نرخ تورم در کشورهای کمتر توسعه یافته می‌شود. البته باید توجه که رکورد اقتصادی وابسته به عوامل زیادی چون: جنگ و تحریم و کاهش صادرات و … است.

رکورد اقتصادی و کم ارزشی پول باعث سقوط قدرت دولت‌ها و همچنین بی ثباتی سیاسی در داخل کشورها می‌شود، باید توجه کرد که اگر واحد پول ملی کشوری در رده بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) قرار گیرد باعث کاهش نرخ صنعت جهانگردی نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    بمولا پول افغانستان از ایران با ارزش تره خاک

    پاسخ

    خخخخخ
    خیلی تحلیل آبکی بود، یعنی دلیل ارزش فقط تعداد صفرهای روی اسکناس استف با اینحال اگه ایران 6 تا صفر رو برداره میشه یکی از باارزش ترین!!!!

    پاسخ

    الان پول ایران بی ارزش ترین پوله
    اما ایران خیلی پولدار و سرمایه دار داره
    که خیلی هاشون تو خارج هم سرمایه و املاک و… دارند
    به نظرم ارزش پول اصلن مهم نیست

    پاسخ

    تبریک ب تو… تبریک ب خودم… تبریک ب اون… تبریک ب همه…
    بالاخره ایران توانست تو یک مورد در جهان رتبهٔ اول رو کسب کنه طوری ک هیچ کشوری سالها ب گرد پامون هم نرسه.
    واقعا اینجا جا داره از دولت مردان تشکر ویژه یی داشته باشم. شما هم تشکر کنید.
    تبریک ب تو… تبریک ب من…. تبریک ب اون…. تبریک ب همه…
    خدایا این خوشی رو از ما نگیر.

    پاسخ