;
coinex

گوگل اخبار جعلی و حقیقی را در نتایج جستجو تمییز می‌دهد

گوگل با انتشار خبر جدید اعلام کرد که می‌خواهد ویژگی جدید بخش جستجوی گوگل را برای کاربران خود ایجاد کند که با کمک این بخش بتوانند اخبار جعلی و حقیقی را تشخیص دهند.

امروزه در دنیای اطلاعات و اخبارهایی غرق شده‌ایم که از صحت أن‌ها اطلاعی نداریم. این موضوع چالش‌های زیادی برای خیلی از افراد ایجاد کرده است. گوگل تصمیم دارد در آینده قابلیت تشخیص اخبار جعلی و حقیقی را برای کاربران ایجاد کند تا کاربران در دام اطلاعات نادرست و جعلی نیوفتند. با این خبر همراه ما باشید.

ویژگی جدید بخش جستجوی گوگل برای تشخیص درستی اخبار

روز پنجشنبه مدیر محصول شرکت گوگل Nidhi Hebbar در قالب یک نوشته، از ویژگی جدید گوگل برای امنیت خاطر کاربران خبر دارد. طبق این نوشته، گوگل برای جلوگیری از رواج اخبار نادرست و جعلی می‌خواهد در بخش جستجو روش‌های مختلفی برای صحت اخبار قرار دهد. با کمک این ویژگی خیال کاربران از بابت صحیح بودن اطلاعاتی که مطالعه می‌کنند، راحت می‌شود.

گوگل اخبار جعلی و حقیقی را در نتایج جستجو تمییز می‌دهد

به گفته Nidhi Hebbar، گوگل برای اخباری که توسط چندین نشریه به عنوان منبع مورد استفاده گرفته، یک برچسب با عنوان «Highly Cited» اضافه می‌کند. این برچسب بر روی تعداد نشر مقاله، تایید دارد. گوگل به زودی از این برچسب‌ها برای برترین اخبار جهان و اخبار معتبر که توسط چندین سازمان به عنوان منبع معتبر ذکر شده‌اند، استفاده خواهد کرد. معنی لفظی این برچسب، «به شدت ذکر شده» است. این برچسب به کاربران کمک می‌کند تا منبع اصلی خبر را پیدا کرده و به اطلاعات درست‌تر و بیشتری برسند.

گوگل ادعا دارد که ویژگی جدید، به زودی برای گوشی‌ها در ایالات متحده و در هفته‌های آینده در سطح جهان فعال خواهد شد. بنابر منبع PhoneArena، گوگل می‌گوید ما در کمک به مردم در جهت تشخیص اطلاعات نادرست متعهد هستیم و می‌خواهیم از اکوسیستم راستی آزمایی حمایت کنیم.

قابلیت Fact Check Explorer گوگل

گوگل برای انتشار اطلاعات معتبر و صحیح، ابزار دیگری با نام Fact Check Explorer دارد. ابزار Fact Check Explorer به شما می‌گوید که کدام ادعاها توسط سایت‌های بزرگ و معتبر جهانی رد شد‌ه‌اند.

قابلیت Fact Check Explorer گوگل

این ابزار 150000 بررسی را از ناشران معتبر جهانی جمع آوری کرده است. در واقع ویژگی  Fact Check Explorer  ادعاهای معروف جهانی را ارائه داده و پاسخی از یک منبع معتبر برای آن ذکر می‌کند. در مورد این ابزار می‌توانیم ادعای صاف بودن زمین را مثال بزنیم که هنوز هم در بسیاری از منابع این ادعا را مطالعه می‌کنیم، گوگل با استناد به منبع USA Today، می‌گوید این ادعا نادرست بوده و زمین کروی شکل است.

برای بهره‌مندی از این قابلیت، طبق روش زیر عمل کنید:

در کنار هر نتیجه جستجو گوگل، سه نقطه وجود دارد، با ضربه به زدن به آن با منوی بازشو روبرو خواهید شد که 4 گزینه مختلف درباره این نتیجه، اشتراک گذاری، ارسال بازخورد و افزودن به صفحه اصلی وجود دارد. برای استفاده از ویژگی Fact Check Explorer کافیست روی گزینه “درباره این نتیجه” کلیک کنید و تمام ادعاهای پیرامون این موضوع را ببینید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ویژگی جدید بخش جستجوی گوگل چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر