;
coinex

طرح ترافیک تهران 1401 ؛ ساعت اجرا و لیست قیمت

عمار سعیدیان‌فر مدیر واحد ساماندهی محدوده و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در مورد اجرای طرح ترافیک تهران 1401 می‌گوید. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه باشید.

عمار سعیدیان‌فر در مورد اجرای طرح ترافیک تهران 1401 گفت: «براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران همزمان با آغاز سال 1401، طرح ترافیک اجرا می‌شود و این در حالی است که براساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک امسال، 25 درصد افزایش دارد.»

رزرو طرح ترافیک تهران 1401 از طریق اپلیکیشن تهران‌‌من

سعیدیان فر با تاکید بر اینکه رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، افزود: «البته شهروندان می‌توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل انجام دهند یا به صورت روزانه رزرو کنند.»

طرح ترافیک تهران 1401 ؛ ساعت اجرا و لیست قیمت

او در ادامه توضیح داد کما فی السابق هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، 20 روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا را دارد و در صورت اتمام 20 روز سهمیه مذکور، عوارض تردد از وی دریافت می‌شود.

وی افزود: «حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت 24 همان روز امکان رزرو دارند؛ البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد. چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک 103 هزار دستگاه خودرو است.»

نرخ پایه عوارض سال 1401

سعیدیان‌فر در مورد قیمت طرح ترافیک تهران 1401 گفت: «نرخ پایه عوارض سال 1401 مبلغ 43 هزار و 800 تومان است. اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است.»

طرح ترافیک تهران 1401 ؛ ساعت اجرا و لیست قیمت

همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بروی قیمت تمام شده تردد است. لیست قیمت طرح ترافیک به این شرح است:

  • اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت 10 وارد محدوده و قبل از ساعت 16 از محدوده خارج شود، باید مبلغ 321 هزار و 930 ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و 160 هزار و 965 ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
  • اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 وارد محدوده و قبل از ساعت 16 از محدوده خارج شود، باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 229 هزار و 950 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
  • اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 وارد و بعد از ساعت 16 خارج از محدوده شود، باید مبلغ 689 هزار و 850 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 344 هزار و 925 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
  • اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت 10 وارد و بعد از  ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 229 هزار و 950 ریال به ازای هر روز در محدوده  کنترل آلودگی هوا بپردازد.
  • اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 229 هزار و 950 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
  • اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت 10 وارد و قبل از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 321 هزار و 930 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 160 هزار و 965 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.
  • همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت 16 ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ 459 هزار و 900 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 329 هزارو 500 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

پیش از این مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده بود که از صبح روز 14 فروردین ماه، طرح ترافیک در تهران جاری می‌شود.

وی همچنین در مورد ساعت اجرای طرح ترافیک تهران 1401 نیز اعلام کرده است ساعات طرح ترافیک به پیش از کرونا بازگردد؛ یعنی در نیمه نخست سال ساعت ترافیک از 6:30 تا 19 باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساعت اجرا و لیست قیمت طرح ترافیک تهران 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (13 نظر)

    خونه من داخل محدوده هست بنا به دلایلی بخود نتونستم مجوز بگیرم برا رفتن به اداره خارج از محدوده صب بیرون میرم و عصر وارد محدوده میشم. اما قانون درستی برا محاسبه مبلغ مجوز روزانه برا من نیست پس بصورتی حساب میکنن که بیشتر ین مبلغ میشه اخه ورود خروج من از محدوده برعکسه. صب میرم بیرون محدوده عصر برمیگردم خونه

    پاسخ

    لطفا بخاطر ما کارمندان تا زمانی که ناوگان حمل ونقل درست نشده حداقل ساعت طرح کنترل الودگی همان ۷.۵صبح ویکبار خروج بعداز ۲.۵ بعداز ظهر باشه ولی متاسفانه کسی بفکر ما نیست .

    پاسخ

    خودرو می‌خریم که در خدمت خانواده باشه
    اما با این شرایطی که عزیزان مسول برنامه ریز و فرهیخته برای شهروندان تهرانی بوجود آوردند
    خانواده در خدمت خودرو ست
    پول عوارض، مالیات، معاینه فنی و بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه و ….این همه هزینه در سال برای خودرو انجام میشه اما در ساعتی که خودت و خانواده می خواهیم از خودرو استفاده کنیم، متاسفانه نمی توانیم.
    دمتون گرم ، خیلی به فکر مردم هستید.
    خدا به زمین گرم بزنه کسی رو که باعث اذیت و آزار مردم میشه

    پاسخ

    والا خجالت هم از کارهای اینها سرش را بالا نمیاره تا جواب بده،. این دکون و مسخره بازی‌ها چیه، اگر این ساعت اگر اون ساعت رفتید تو طرح،. دست بردارید از این مسخره بازیهاتون برید به فکر ملت و مملکت باشید،. فقط بلدید که ببینید چکار کنید تا مردم را سرکیسه کنید، مگه سرگردنس اینجا؟ یعنی انقلاب کردیم تا خون مردم را تو شیشه کنیم و باج بدیم به کشورهای. عربی همسایه تا شما به ما حکومت کنید؟
    خدارا خوش. نمیاد به فکر مردم مظلوم باشید اینها اجنبی نیستن، مردم خودمون هستن، تا کی. می خواهید ملت را اذیت کنید یه مقدار به فکر آسایش اینها هم باشید، با این همه نعمتهای خدادادی تو این کشور نباید مردم ما اصلا مشکل اقتصادی بلکه در رفاه کامل باشن،. چرا یک نفر تو این مملکت به فکر مردم نیست، اینحق مردم و شهیدانی که برای این مملکت دادن نیست.
    روزی میرسه که تک تک این افراد که در راس بودن یا مرکب و منسبی را داشتند باید جوابگوی مردم بیچاره و ضعیف باشند، پس درست تصمیم بگیرید،. چون اون روز به ما خیلی نزدیکه و باید همه ما جوابگو باشیم.

    پاسخ

    با سلام و خسته نباشین در سال گذشته ما که خونه در محدوده طرح ترافیک بود با ارایه مدارک به دفاتر خدمات الکترونیک می‌تونستیم با مبلغ ده هزار و دویست تومان وارد طرح ترافیک بشویم چون منزل داخل طرح بود ولی الان به چه صورت شده پس کارمندی که باید وارد طرح شود باید هزینه یک طرح ترافیک کامل را بپردازد لطفا اصلاح نمایید

    پاسخ

    پرنس جان هم اینجوری مردمو سرکیسه نمیکرد حقیقتا روی دزدان سرگردنه رو سفید کردن اینا

    پاسخ

    هنوز ی با وجود نیست ی انتقاد بکنه از این شیوه دزدی؟! ماشین گرون شد خریدن احتیاج دارها از اونور عوارض سالیانه میدیم جریمه بیخودی که خود من به شخصه شدم هیچی تازه با این ساعت ها هم حق استفاده از ماشینم ندارم ساعت های دیگر هم میخوام استفاده کنم باید در ترافیک باشم!!!!! این مدیریت نیست این یابو بازیه!!!!!

    پاسخ

    لطفاً ساعت ورود به طرح همان 7:30 باشد چون اتوبوسها و متروها خیلی شلوغ هستند و ما کارمندها دوباره کرونا میگیریم

    پاسخ

    پول کجا میره کجا خرج میشه چرا طرح ترافیک گذاشتیم هرسال گرون تر میکنیم که کسی که پول دار تره ورود کنه اوکی خب بعداین پول خرج چی میشه چرا حمل ونقل عمومی بهبود پیدا نمیکنه چرا طرحی نمیزارن که موتورسیکلتی که آلودگیش چند برابر خودروی شخصی هست جمع آوری بشه برقی بشه تا کی مردوم باید تاوان بدن بابت آلودگی شما فقط فکر افزایش درآمد خودتون باشین بردارین جمع کنید این مسخره بازی ونمایش خیمه شب بازیتونو.

    پاسخ

    اوج حماقت درین مرکز موج میزند
    دولت میاد ساعت کاری رو یک ساعت کم می‌کنه
    بعد اینها میان طرح رو اجرا میکنن
    خنده دار ترین حرکت شهری

    پاسخ

    زدی تو خال! دمت گرم

    پاسخ

    لطفا در خصوص تاکسی پلاکهای عمومی هم نرخ طرح ترافیک رو بررسی و اعلام کنید گویا طوری شده که ما دارندگان پلاکهای عمومی از سواری شخصی باید بیشتر پرداخت کنیم و این یعنی ظلم و ستم به مردم و رانندگان

    پاسخ

    پول میگیرند تا مردم هوا را آلوده کنند و بعد بروند با همان پول خودشان عشق و حال کنند

    پاسخ