;
coinex

معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران [ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور]

هر ساله شرکت‌های دولتی مدل‌های جدیدی از خودروهایشان را به بازار ارائه می‌کنند. با ما همراه باشید تا به معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران بپردازیم.

بازار خودرو در ایران بازاری راکد و بی ثبات است که متاسفانه چند سالی است به دلیل عدم آزاد کردن خوردوهای وارداتی قیمت‌های خودرو بالا رفته است.

کاهش قیمت خوردو در ایران و رسیدن به قیمت‌های سال‌های پیش تقریبا امری غیر معقول و نشدنی است، با توجه به تورم و تحریم‌های موجود متاسفانه قیمت خودروهای داخلی به نسبت قبل بالاتر رفته است.

اگر به صورت منطقی به کاهش قیمت خودرو در ایران نگاه کنیم، نباید انتظار کاهش قیمت بیش از 30 یا 40 درصد از خودروها را داشته باشیم. در طول سال‌های گذشته نرخ تورم و افزیش نقدینگی و گسترده‌تر شدن تحریم‌ها از جمله عوامل و دلایلی بوده است که موجب افزایش قیمت‌ها در همه جوانب شده است.

معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران

شرکت‌های خودروسازی ایرانی قول داده‌اند که در سال جاری مدل‌های جدیدی از طراحی خودروهای ایرانی به بازار عرضه کنند. متاسفانه مدیران خودروسازی در مورد بعضی از این محصولات نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند و عرضه خودرو در سال جدید با تاخیر رو به رو می‌شود.

طبق صحبت‌های زده شده ممکن است در طی دو سال آینده از یک مدل خودرو، دو مدل ظاهری عرضه کنند تا بتوانند در بازار ثابت بمانند و فروش خوبی داشته باشند.

در سال آینده قرار است، شرکت‌های دولتی چون سایپا و ایران خودرو به بازار مدل‌های جدیدی از خودروهای ایرانی عرضه کند و علاوه بر شرکت‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی نیز مدل‌های جدیدی به مشتریان خود ارائه دهند.

بازار خودرو در اکثر معاملات دچار سردرگمی شده است و تعیین دقیق قیمت خودرو همچنان برای مردم امکان پذیر نیست. برای پیدا کردن دقیق قیمت روز خودرو برای هر برند باید تماس‌های مکرری با فروشندگان و نمایشگاه‌ها و اپراتورهای نمایندگی فروش گرفته شود تا به متوسط قیمت هر خودرو دست یافت.

معرفی خودروهای جدید سال 1401
معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران

امسال قرار است خودروهای جدیدی از طرف شرکت‌های مختلف به بازار عرضه شود و فروش و تحویل این خودروها به صورت ثبت نامی انجام می‌شود. شهریور ماه سال گذشته طبق قانون جدید شرط قرعه کشی شدن محصولات برداشته شد و شما می‌توانید با ثبت نام کردن در تاریخ مقرر خودروی مورد نظر خود را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

بی ارزش ترین پول دنیا 2022 (1401)

پیش بینی بورس در سال 1401

خودروهای جدید ایران خودرو

ایران خودرو قرار است سال 1401 خودروهای جدیدی را به بازار بفرستد، سال گذشته خودروهای جدید ایران خودرو با مدل‌های مختلف و همچنین در قیمت‌های متنوع و رو به بالا به بازار عرضه شد.

خودروی تارا یکی از خودروهای جدید ایران خودرو در سال 1400 بود که مدل دنده‌ای آن قیمتی حدود 400 میلیون تومان و مدل اتوماتیک آن قیمتی نزدیک به 511 میلیون تومان در بازار دولتی داشت.

خودروی دنا پلاس نیز یکی از ماشین های جدید بازار ابران در سال 1400 بود که این مدل توربو شارژ شاخصه و ویژگی مهمی تحت عنوان دارا بودن 6 دنده در جعبه دنده‌هایش داشت، این مدل با قیمت 472 به بازار عرضه شد.

معرفی خودروهای جدید سال 1401
خودروهای جدید ایران خودرو

اما در سال 1401 ایران خودرو قرار است به معرفی خودروهای جدید سال 1401 بپردازد، این مدل‌ها دارای آپشن‌ها و ویژگی‌های منحصر به فردی می‌باشند که از سایر مدل‌ها جدا می‌شوند.

هایما 8S

خودروی هایما 8s یکی از خودروهای در خط تولید ایران خودرو است. این مدل یکی از معرفی خودروهای جدید سال 1401 است که یک کراس اوور متوسط و خودرویی مناسب خانواده است.

موتور این خودرو که یکی از ماشین های جدید بازار ابران است، 195 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 این خودرو فقط نزدیک 8 ثانیه طول می‌کشد. این خودرو نیز همانند دیگر مدل‌ها داری جعبه دنده 6 دنده‌ای میباشد.

هایما دارای 4 سیلندر و موتوری توربو شارژ است که تقریبا سوخت بنزینی بالایی دارد. مدل جدیدی که در راستای معرفی خودروهای جدید سال 1401 به آن پرداختیم دارای سنسورهای جدید و امکانات جدید می‌باشد.

گویا قرار است این محصول نیز هم‌ قیمت سایر مدل‌های ارائه شده در سال 1401 یعنی تیبا 8، لاماری و  K7 باشد و  هایما با قیمتی چون 900 میلیون تومان تا یک میلیارد تومان در بازار به فروش برسد البته باید این نکته را در نظر گرفت که قیمت‌ها تغییر خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت گوشی در سال 1401

پیش بینی قیمت طلا در سال 2022 و 1401 

خودروهای جدید سایپا

سایپا نیز چون ایران خودرو هم در سال 1400 مدل‌های جدیدی ارائه داد و هم قرار است در سال 1401 مدل‌های جدیدتری به بازار ارائه دهد و به رقابت با محصولات ایران خودرو و سایر شرکت‌ها بپردازد.

معرفی خودروهای جدید سال 1401
خودروهای جدید سایپا

سایپا در سال 1400 ماشین شاهین مدل جی را به بازار عرضه کرد. این خودرو که ظاهری شبیه چری و برلیانس دارد با قیمتی نزدیک به 340 میلیون تومان عرضه شد. موتور این خودرو 110 اسب بخار و دارای 4 سیلندر می‌باشد.

خودروی شاهین مدل جی دارای 5 دنده و آپشن‌های جدیدی که در دیگر خودروهای سایپا این نوع از امکانات دیده نمی‌شود و می‌توان شاهین را یکی از خودروهای حدید سایپا که دارای قابلیت‌های بالایی نسبت به قیمت آن دانست.

اما سایپا اعلام کرده است که در سال 1401 سه خودرو به نام‌های اطلس، سپهر و سهند به بازار عرضه کند به گفته سایپا این خودروها توانسته‌اند به خط تولید برسند و امسال آن‌ها را به عنوان معرفی خودروهای جدید سال 1401 به بازار معرفی کنند.

زمان دقیق ارائه و عرضه این مدل‌ها مشخص نیست و توسط کارشناسان خط تولید سایپا متعاقبا اعلام خواهد شد، گفته شده است که این مدل‌ها قیمتی نزدیک به 300 تا 400 میلیون خواهند داشت.

شاهین که یکی از خودروهای جدید سایپا است قرار در سال 1401 مدل دنده اتوماتیک آن به بازار عرضه شود، این مدل قرار بود اردیبهشت سال پیش از خط تولید بیرون بیاید که متاسفانه نتوانست.

بیشتر بخوانید:

تعطیلی های سال 1401

پیش بینی قیمت خودرو در سال 1401

خودرو اطلس

خودرو اطلس یکی از خودروهای جدید سایپا در سال 1401 است. این ماشین دارای 4 سیلندر و 8 سوپاپ است که به عنوان نسخه ارتقا یافته و جدید ماشین‌های تیبا، ساینا و کوییک شناخته می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین تغییرات قابل مشاهده در موتور M15GSI سایپا و مگا موتور، تجهیز این پیشرانه به سامانه VVT یا همان زمان بندی متغییر سوپاپ‌های سوخت است.

معرفی خودروهای جدید سال 1401
خودروهای جدید سایپا

همچنین در موتور M15GSI از بالانسر بهبود یافته‌ای نسبت به M15 معمولی استفاده شده است. موتور M15GSI می‌تواند تا 135 نیوتن متر گشتاور را با قدرت 88.44 تا 89.72 اسب بخار را تولید کند.

قیمت این مدل قرار است تقریبا 15 درصد گران‌تر از کوییک باشد با این تفاوت که آپشن‌های جدیدی در کنار طراحی و رنگ طوسی به آن اضافه شده است.

خودرو سپهر

خودرو سپهر که یکی از معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران است، به عنوان وانت جدید سایپا به بازار عرضه می‌شود. این مدل قرار است جایگزین نسخه پراید 151 باشد که بازار عرضه می‌شود.

سایپا با حذف پراید خودروی سپهر را جایگرین آن کرد، در وانت سایپا سپهر، ظرفیت باربری معادل 600 تا 650 کیلوگرم است درحالی‌ که این میزان برای وانت 151 به حدود 450 کیلوگرم می‌رسد.

 وانت سایپا سپهر هم ابعاد خودرو بیشتر شده و هم فاصله محوری آن نیز افزایش یافته است به همین دلیل نیز امکان تنظیم صندلی در این وانت جدید برای افراد فراهم شده است.

بیشتر بخوانید:

استخدامی های 1401

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1401

معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران

تا اینجا به معرفی خودروهای شرکت‌های دولتی که قرار است در سال 1401 به بازار عرضه شوند پرداختیم در ادامه قرار است به معرفی خودروهای جدیداز شرکت‌های خصوصی بپردازیم.

شرکت فردا موتور امسال از خودروی جدید خود به نام FARDA T5 سخن گفت که قرار است در سال 1401 به بازار عرضه شود. پیش فروش خودروی فردا T5 در برخی از نمایندگی‌های خودروسازی فردا موتور، آغاز شده است.

معرفی خودروهای جدید سال 1401
ماشین های جدید بازار ابران

طبق اطلاعات غیر رسمی منتشر شده، قیمت قطعی فردا T5 معادل 980 میلیون تومان است و خریداران باید در زمان ثبت نام، 50 درصد قیمت خودرو را به عنوان پیش‌ پرداخت، بپردازند.

کراس‌اور T5 در سه رنگ مشکی، سفید و بژ فعلا فروخته می‌شود و موعد تحویل آن نیز 60 روز کاری اعلام شده است. همچنین این احتمال وجود که فروش اولیه T5 ویژه نمایندگی‌های فردا موتور باشد.

خودروسازی کرمان‌موتور از محصولی به نام  JAC J5 رونمایی کرد. کرمان موتور قرار است این خودرو را امسال به بازار عرضه کند، سال پیش قرار به عرضه این مدل بود که متاسفانه به خط تولید نرسید.

جک جی 5 از مدل‌های قدیمی جک است که امسال قرار است با آپشن‌های جدیدتری نسبت به مدل‌های پیشین به بازار عرضه شود، اطلاعات خاصی پیرامون این مدل در دسترس نیست و قیمت آن در سایت کرمان موتور اعلام خواهد شد.

شرکت‌های دولتی و خصوصی سال 1401 قرار است به معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران بپردازند، این خودروها تضمین کننده ایمنی بیشتر هستند و این شرکت‌های خودرو سازی قرار است در برابر حوادث مختلف و غیر قابل پیش بینی ایمنی این مدل‌ها را بیشتر کنند.

بیشتر بخوانید:

.

قرار است طبق هدف‌گذاری شرکت‌ها در امسال به معرفی خودروهای جدید سال 1401 که از مدل‌های گفته شده متفاوت‌اند بپردازند. نظر شما در خصوص معرفی خودروهای جدید سال 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    ای کاش بجای این همه مدل ونوع ماشین کیفیت میرفت بالا وقیمت دلال بازی درست میشد انواع مدلهای بی کیفیت خودرو تولید شده قیمت سر به فلک کشیده باید واردات ازاد شود ولی دست های دلا لها از دست دولت مداران قویتر است و قدرت تصمیم گیری را از دولت ومجلس گرفته مجلس ودولت تصویب میکنند ولی دلا ل ها لغو میکنند وعدهای دروغین باعث شده قیمت خودرو سر به فلک بکشد فکر مردم باشید نه فکر دلال

    پاسخ

    BMW ix الان دوملیارد هستش با همین قیمت ارز ولی هم برقی هستش و کلی اپشن نظیر اتو پارک و سانروف داره وخودت سرچ کن داداش دستت میاد که از پنج ملیاردیای حال بازار و چینی های کراس اوور ایران خیلی بهتره

    پاسخ

    تحریم کنین این اشغالرهای ایرانی و چینی رو تحریم کنین
    نخرین این آشغال ها رو

    پاسخ