;
coinex

ساتوشی چیست (SATS) و هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

ساتوشی چیست ؟ اگر شما هم می‌خواهید همه چیز را درباره ساتوشی بدانید و ببینید که هر بیت کوین چند ساتوشی است، پس حتما با تکراتو همراه باشید!

ساتوشی چیست موضوع بسیار مهمی در زمینه ارزهای دیجیتال است که شاید شما هم مانند بسیاری از کاربران این زمینه هنوز از آن آگاه نباشید. اما دانستن پاسخ سوالات ساتوشی چیست و هر بیت کوین چند ساتوشی است ضروری بوده و به همین دلیل شما هم باید مقاله امروز ما را مطالعه کنید.

«ساتوشی ناکاموتو» نامی است که فرد یا افراد فرضی ناشناسی که بیت کوین را توسعه بخشیده‌اند، از آن استفاده می‌کنند. همین نام است که وایت پیپر بیت کوین را تألیف و مرجع اصلی بیت کوین را ساخته و اجرا کرده است.

«ناکاموتو» اولین پایگاه داده بلاک چین را به‌عنوان بخشی از این پیاده‌سازی ابداع نمود. او در این روند اولین کسی بود که مشکل دابل اسپندینگ را برای ارزهای دیجیتال، به کلی برطرف کرد. در این راه نیز ناکاموتو از یک شبکه همتا به همتا استفاده می‌کرد که امروزه به‌خوبی با آن آشنا هستیم.

این فرد مبتکر با نام مستعار «ناکاموتو» در حال حاضر هیچ فعالیتی در این زمینه ندارد اما شناختن او در درک آنکه ساتوشی چیست حائز اهمیت است. البته باید خاطرنشان کنیم که او تا دسامبر سال 2010 در توسعه بیت کوین (BTC) فعال بود و دست داشت.

ساتوشی چیست (SATS)

پس از کنار رفتن «ناکاموتو»، افراد بسیاری ادعا داشتند که ناکاموتوی واقعی هستند که ادعاهای پوچ و دروغین آن‌ها خیلی زود لو رفت. همچنین در بسیاری از نقاط جهان، مجسمه‌هایی با ردای پوشیده به افتخار وی ساخته می‌شود.

نام توکن ساتوشی نیز از «ساتوشی ناکاموتو» گرفته شده است. این توکن، یکی از کوچک‌ترین واحدهای بیت کوین شناخته می‌شود. اما با ما باشید تا در این مقاله همه چیز را درباره این توکن جالب به شما بگوییم و همچنین ببینیم که هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

ساتوشی چیست

بیت کوین و به‌طور کلی ارزهای دیجیتال، قابل تقسیم هستند و می‌توان آن‌ها را به بخش‌هایی کوچک‌تری هم تقسیم نمود؛ درست مانند دلار! حالا اگر بخواهیم ساده‌ترین تعریف را برای ساتوشی عنوان کنیم، ساتوشی کوچک‌ترین واحدی است که بیت کوین (BTC) می‌تواند به آن تقسیم شود.

همان طور که در مقدمه درباره «ساتوشی ناکاموتو» توضیح دادیم، او توسعه‌دهنده اصلی بیت کوین است. بیت کوین نیز اولین ارز دیجیتالی محسوب می‌شود که در جهان، به وجود آمد. در توضیح آنکه ساتوشی چیست باید گفت که به افتخار خالق این ارز، کوچک‌ترین واحد آن را ساتوشی می‌نامند.

ساتوشی چیست (SATS)

جامعه ارزهای دیجیتال، به وجود آمدن و شکل‌گیری این بخش را کاملا به «ساتوشی» مدیون است. به‌علاوه، این کوین به‌دلیل آنکه کوچک‌ترین واحد از ارز دیجیتال بیت کوین است، قیمت بسیار کمتری هم نسبت به آن دارد. اما شاید برای شما هم سوال باشد که هر بیت کوین چند ساتوشی است؟ در بخش بعد به این سوال مهم پاسخ می‌دهیم.

هر بیت کوین چند ساتوشی است؟

به‌طور کلی، 100 میلیون ساتوشی (sats) در یک بیت کوین وجود دارد. پس این بدان معناست که ارزش هر ساتوشی به اندازه0.00000001 بیت کوین (BTC) است. حالا برای آنکه یک ساتوشی بتواند به ارزش یک سنت برسد، یک بیت کوین باید 1 میلیون دلار بشود!

بدین ترتیب هر ساتوشی می‌تواند یک سنت باشد که ارزش بسیار خوبی است. اما حالا در اوایل سال 2022، ساتوشی کمتر از یک بیستم سنت ارزش دارد. این امر نیز به علت قیمت رو به نزول در حال حاضر بیت کوین است.

برای مطالعه بیشتر:

بیت کوین در سال 2022 روند صعودی دارد یا نزولی؟

آیا ساتوشی تنها واحد زیرمجموعه بیت کوین است؟

در آشنایی با ساتوشی چیست ، یک سوال مهم دیگر هم پیش می‌آید. آیا این کوین تنها زیرمجموعه‌ای است که بیت کوین دارد یا با کوین‌های کوچک‌تر دیگری هم سروکار داریم؟

ساتوشی چیست (SATS)

باید گفت که ساتوشی تنها واحد کوچک‌تری نیست که می‌توان از دل این ارز دیجیتال بیرون آورد. واحد دیگری به نام میلی بیت کوین (milibitcoin) نیز وجود دارد. این اصطلاح را معمولا برای یک هزارم بیت کوین یا به‌صورت عددی 0.001 بیت کوین (BTC) به کار می‌بریم.

واحد بعدی که می‌خواهیم شما را با آن آشنا کنیم، یک میکرو بیت کوین (microbitcoin) است. یک میکرو بیت کوین هم یک میلیونم یک بیت کوین یا 0.000001 BTC محسوب می‌شود. پس متوجه می‌شویم که ساتوشی چقدر واحد کوچکی است که 100 میلیونم یک بیت کوین به‌شمار می‌رود!

ممکن است فکر کنید که ساتوشی کوچک‌ترین واحدی است که با آن سروکار داریم، اما شاید باور نکنید اگر بگوییم که واحدی کوچک‌تر از ساتوشی هم در شبکه بیت کوین وجود دارد.

واحدی کوچک‌تر از ساتوشی!

واحد جالب دیگری که قصد داریم به شما معرفی کنیم، یک واحد کوچک‌تر از ساتوشی است! شما کاملا قابلیت آن را دارید که در شبکه لایتنینگ (Lightning network) حتی با واحدی کوچک‌تر از یک ساتوشی هم تراکنش‌های خود را انجام دهید.

این واحد کوچک‌تر در شناخت ساتوشی چیست  نیز تأثیرگذار است. میلی ساتوشی (millisatoshi) نامی است که بر این واحد گذاشته‌اند. این واحد، یک هزارم یک ساتوشی تنهاست! یعنی یک هزارم صد میلیونم یک بیت کوین.

ساتوشی چیست (SATS)

البته نکته مهمی که باید درباره میلی ساتوشی به شما گوشزد کنیم، آن است که این کوین را نمی‌توان در خود شبکه بیت کوین استفاده کرد. همان طور که گفتیم، برای استفاده از آن باید به شبکه لایتنینگ مراجعه نمایید. اما وجود این واحدها و استفاده از آن‌ها چه اهمیتی دارد؟

برای مطالعه بیشتر:

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 کدامند؟

اهمیت واحدهای کوچک‌تر بیت کوین

قبل از هرچیز، وجود این واحدها که از یک بیت کوین تنها کوچک‌تر هستند، باعث می‌شود که افراد بیشتری بتوانند از این کوین‌های دیجیتالی بهره‌مند شوند. همان طور که گفتیم، از آنجایی که این واحدها از یک بیت کوین کوچک‌تر هستند، پس به نسبت میزانی که از یک بیت کوین کمترند، قیمت و ارزش کمتری هم دارند.

برای مثال شاید شما هم بخواهید که در خرید بیت کوین شریک باشید و در این ارز هم سرمایه‌گذاری کنید، اما نخواهید که یک بیت کوین کامل را بخرید. از طرف دیگر ممکن است افراد به علت شرایط اقتصادی که دارند، از خرید یک بیت کوین کامل با قیمتی گزاف، معذور باشند.

در این صورت آن‌ها می‌توانند با شناخت آنکه بیت کوین‌های کوچک‌تر و ساتوشی چیست ، با پول کمتری در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. اما این تنها مزیت این واحدها نیست.

ساتوشی چیست (SATS)

با وجود واحدهایی همچون میلی و میکرو بیت کوین و همچنین میلی ساتوشی و خود ساتوشی، شما دیگر نیازی نیست برای خرید مقادیر کوچک‌تری از بیت کوین، درگیر صفرهای اعشاری زیاد آن‌ها شوید. شما می‌توانید به راحتی در حین مواجه شدن با حجم‌های بسیار کوچک معاملاتی، بدون نیاز به سر و کله زدن با صفرهای بی‌شمار در حساب و کتاب، با استفاده از این واحدها کار خود را با سرعت و راحتی بیشتری انجام دهید.

چرا بیت کوین به بخش‌های کوچک‌تری تقسیم شده است؟

در حقیقت تقسیم بیت کوین به بخش‌های کوچک‌تر و مختلف برای انجام میکروترنسکشن یا تراکنش‌های میکرو و خرد ضروری است. این امر، انجام چنین تراکنش‌هایی را به‌شدت راحت می‌کند. بدین ترتیب شما می‌توانید با استفاده از چنین واحدهایی، یک تراکنش خرد همچون خرید قهوه را به‌راحتی به انجام برسانید.

البته به‌علت نوسانات بسیار بالای موجود در این بخش که با آن آشنا هستید، استفاده از ارزهای دیجیتال به‌عنوان وسیله‌ای برای خرید کالاها هنوز مرسوم نیست. اما برگردیم به سراغ آنکه ساتوشی چیست . از آنجایی که در حال حاضر یک بیت کوین آنقدر افزایش قیمت داشته است که ده‌ها هزار دلار می‌ارزد، پس کوین‌های ساتوشی هم حالا بسیار ضروری به‌شمار می‌روند.

البته استفاده از ساتوشی، معانی دیگری هم دارد. استفاده از این واحد کوچک بیت کوین همچنین حاکی از آن است که سرمایه‌گذاران آینده‌نگر می‌توانند به‌جای آنکه یک بیت کوین کامل را خریداری نمایند، حتی تا مقادیر بسیار کمی همچون 1 دلار از بیت کوین هم سرمایه‌گذاری کنند.

ساتوشی چیست (SATS)

بدین ترتیب همان طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، هم سهمی در بیت کوین دارند و هم بر روی تمامی سرمایه‌های خود ریسک نکرده‌اند. از طرف دیگر، از آنجایی که پاداش‌های بلاک دقیقا هر چهار سال یک بار هالو یا نصف می‌شود، توکن‌های جدید این ارز دیجیتال که هر 10 دقیقه ضرب می‌گردند، گاها ممکن است به‌جای بیت کوین به‌صورت ساتوشی محاسبه و پرداخت شود.

پس می‌توان نتیجه گرفت که ضرب بیت کوین جدید سرانجام در زمانی از قرن پیش رو باید متوقف شود؛ چرا که ساتوشی‌ها وجود دارند و آن‌ها جای بیت کوین را خواهند گرفت. اصلا امکان نخواهد داشت که ضرب بیت کوین‌های جدید را به‌صورت مقادیر کوچک و کوچک‌تری ادامه داد.

در آخر مقاله ساتوشی چیست هم بد نیست مجددا به این نکته اشاره‌ای داشته باشیم که ساتوشی از روی سازنده ناشناس بیت کوین نام‌گذاری شد که با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» فعالیت می‌کرد. همان طور که پیش‌تر هم گفتیم، این زن یا مرد یا شاید گروهی از افراد، از سال 2010 دیگر به فعالیت تحت آن نام ادامه ندادند اما سرنخ‌هایی را به‌جا گذاشتند که شاید علاقه‌مندان بتوانند با آن بفهمند که «ساتوشی ناکاموتو» دقیقا کیست؟

برای مطالعه بیشتر:

آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022 چگونه است؟

اطلاعات مهم توکن ساتوشی (SATS)

قیمت حال حاضر ساتوشی امروز 0.000473 دلار آمریکاست. این ارز دیجیتال، حجم معاملاتی 24 ساعته‌ای به اندازه 3,042,059 دلار آمریکا دارد. البته اگر بخواهیم قیمت این توکن را دقیق‌تر بررسی کنیم، ساتوشی در عرض 24 ساعت اخیر 0.51% افت کرده است.

ساتوشی چیست (SATS)

به‌علاوه، رتبه‌بندی این توکن در وبسایت معتبر کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) در حال حاضر 2996 است و ساتوشی در چنین جایگاهی در کل بازار قرار دارد. اما از لحاظ عرضه در گردش و حداکثر عرضه این کوین، اطلاعات زیادی در دست نداریم.

از کجا ساتوشی بخریم؟

اگر شما هم به خرید این ارز علاقه‌مند شده‌اید اما نمی‌دانید که باید آن را از کجا خریداری کنید، در این بخش بهترین صرافی‌ها برای خرید، فروش و در کل معامله ساتوشی را به شما معرفی می‌کنیم. بهترین مکان‌ها برای این کار عبارتند از:

  • صرافی AAX
  • صرافی Put on your metamask

شما همچنین می‌توانید توییت مرموز ایلان ماسک در ارتباط با ساتوشی و SHIBA$ را هم در این مقاله بخوانید. به‌علاوه، از خبرهای داغ دیگر در ماه‌های پیشین آن بود که ایلان ماسک پرده از چهره ساتوشی ناکاموتو برداشت و می‌توانید این خبر را نیز از طریق این لینک مشاهده کنید.

جمع‌بندی

ساتوشی چیست یکی از ضروری‌ترین موضوعات در زمینه ارزهاست که کاربران این زمینه باید به‌خوبی با آن آشنا باشند و به همین منظور در مقاله امروز به آن پرداختیم. ساتوشی، یکی از کوچک‌ترین واحدهای یک بیت کوین است.

ساتوشی چیست (SATS)

این واحد در حقیقت یک 100 میلیونم یک بیت کوین محسوب می‌شود. البته این تنها واحدی نیست که می‌توان در یک بیت کوین پیدا کرد و شبکه بیت کوین از واحد و زیرمجموعه‌ای کوچک‌تر از ساتوشی نیز برخوردار است که در مقاله امروز به آن پرداختیم.

توکن ساتوشی از روی بنیان‌گذار و توسعه‌دهنده اولین ارز دیجیتال جهان، یعنی بیت کوین،‌ نام‌گذاری شد. این سازنده خلاق که با نام مستعار «ساتوشی ناکاموتو» شناخته می‌شود در حال حاضر هیچ فعالیتی ندارد و تنها نام کوچک‌ترین واحد بیت کوین را از روی او انتخاب کرده‌اند.

اگر شما هم می‌خواهید بدانید که ساتوشی چیست و هر بیت کوین چند ساتوشی است؟ مقاله امروز را از دست ندهید. همچنین برای آشنایی بیشتر با بیت کوین و ارز دیجیتال هم می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

منابع:

.

نظر شما درباره ساتوشی چیست ؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر