;
coinex

اسپیس ایکس برای کره جنوبی ماهواره جاسوسی می‌فرستد، اما چرا؟

مقامات سئول روز یکشنبه اعلام کردند که طبق قراردادی، اولین ماهواره جاسوسی کره جنوبی را در سال 2023 با موشک «فالکون 9» از شرکت فضایی تجاری آمریکایی «اسپیس ایکس» به فضا پرتاب خواهد کرد.

ماهواره جاسوسی کره جنوبی بر اساس قراردادی که با شرکت اسپیس ایکس و توسط موسسه دولتی تحقیقات هوا و فضای کره و آژانس توسعه دفاعی امضا شده است، پرتاب می‌شود. کره جنوبی قصد دارد تا سال 2025، پنج ماهواره دیگر نیز به فضا پرتاب کند. ارتش کره جنوبی، در سال 2020 اولین ماهواره ارتباطی خود به نام Anasis-II را پرتاب کرده بود. با این خبر همراه ما باشید.

ماهواره جاسوسی کره جنوبی

دستیابی به ماهواره‌های نظامی یک نیاز کلیدی برای کره جنوبی است، زیرا این کشور در تلاش برای بازپس‌گیری کنترل عملیاتی زمان جنگ از ایالات متحده، برای رهبری نیروهای ترکیبی متحدان بوده است. به گفته مقامات، سئول در این پروژه دفاعی قصد دارد چهار رادار با دیافراگم مصنوعی را اجرا کند. با راه اندازی این ماهواره‌ها، انتظار می‌رود که قابلیت‌های سیستم دفاعی کره جنوبی برای نظارت و ردیابی تحرکات نظامی کره شمالی تقویت شود.

پرتاب ماهواره جاسوسی کره جنوبی

در اقدامی جداگانه، کره جنوبی در اواخر ماه مارس یک موشک فضایی سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرد. این موشک فضایی با هدف قرار دادن یک ماهواره کوچک در مدار پایین زمین، برای عملیات نظارتی طراحی شده است. با این کار کره جنوبی یک گام مهم برای توسعه بیشتر و پرتاب ریز ماهواره‌ها به‌منظور نظارت و شناسایی نظامی برداشت.

آژانس دولتی توسعه دفاعی اعلام کرد که شلیک آزمایشی خود را برای تأیید عملکرد موشک حامل سوخت جامد که با فناوری‌های بومی توسعه یافته، روز چهارشنبه در سایت آزمایشی خود در «تائان»، استان چونگ چئونگ جنوبی انجام داده است. «سو ووک» وزیر دفاع کره جنوبی و دیگر مقامات ارشد نظامی در این مراسم حضور داشتند.

در مقایسه با موشک‌های سوخت مایع، موشک‌های حامل سوخت جامد از مزایای ساختار ساده و ساخت راحت برخوردار هستند. راکت‌های جامد را می‌توان با هزینه‌های پایین‌تر تولید و به سرعت پرتاب کرد. کره جنوبی در ماه اکتبر اولین پرتاب آزمایشی یک موشک بومی سوخت مایع Nuri را انجام داد، اما متاسفانه نتوانست محموله خود را پس از بلند شدن در مدار مورد نظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ماهواره جاسوسی کره جنوبی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    لعنت ب شوروی و چین ک سرطانی مث کره شمالیو علم کردن

    پاسخ