;
coinex

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

تکراتو در این مطلب دو مدل از گوشی‌های برند سامسونگ را مورد بررسی قرار داده است. با مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ در ادامه همراه ما باشید.

دو گوشی گلکسی M32 و گلکسی A32 هر دو از محصولات سامسونگ هستند که بسیار محبوبند. هر کدام از این دو مدل گوشی ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد خود را دارند و به دلیل عملکرد مناسبی که دارند بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند.

گلکسی A32 اسفند ۱۳۹۹ روانه بازار شد و گلکسی M32 نیز خرداد ۱۴۰۰ در هند رونمایی شد که در‌حقیقت نسخه اصلاح‌شده گلکسی A32 محسوب می‌شود.

با مقایسه A32 با M32 در ادامه همراه ما باشید تا با این دو گوشی محبوب بیشتر آشنا شوید.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

گلکسی A32‌ و گلکسی M32 از ‌نظر طراحی شبیه نیستند اما تراشه، صفحه‌نمایش، دوربین جلو و دوربین اصلی عقب آنها یکسانی است. دو گوشی مذکور حتی از ویژگی‌های اتصال برابری بهره می‌برند و تفاوت اصلی‌ آنها قیمت و ظرفیت باتری آنهاست.

برای پی بردن به شباهت‌ها و تفاوت‌های موجود، مقایسه سامسونگ M32 با A32 را از دست ندهید.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

گلکسی M32 یک گوشی‌ زیبا است هر چند که طراحی خاص و متفاوتی در بخش لنزهای دوربین ندارد. قاب پشتی به‌صورت راه راه طراحی شده که در نور این خط‌های راه راه به رنگ‌های مختلفی تغییر رنگ می‌دهند.

قابی که برای لنزهای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که بیرون‌زدگی خیلی زیادی هم ندارد، ۴ لنز را در خود جای داده است. جنس بدنه دستگاه هم در فریم و هم در قاب پشتی از پلاستیک است و روی قاب پشتی که طراحی براق دارد اثرانگشت بر جای می‌ماند.

اولین چیزی که با دست گرفتن گلکسی ام 32 به چشم می‌آید، سبک بودن آن است. این گوشی ۱۸۰ گرم وزن و ۸.۴ میلی‌متر ضخامت دارد و بدون شک این یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های سامسونگ است.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ
مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور وجود دارد که سنسور اثرانگشت هم همانجا تعبیه شده است. پایین گوشی درگاه تایپ سی کنار جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و میکروفون اصلی و اسپیکر دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

در مورد گلکسی A32 نیز شرایط به همین شکل است، در ابتدا اصلا احساس نخواهید کرد که یک گوشی میان‌رده یا اقتصادی را در دست گرفته‌اید، بدنه از پلاستیک ساخته شده اما کیفیت این پلاستیک زننده یا مایوس کننده نیست.

گلکسی A32 سامسونگ 15.8 سانتی‌متر طول، 7.3 سانتی‌متر عرض، 8.4 میلی‌متر ضخامت و 184 گرم وزن دارد. ابعاد کاملا استاندارد هستند و ایرادی از آن‌ها نمی‌توان گرفت. همچنین این میان‌رده نسبتا سبک و خوش دست است.

فریم اطراف این دستگاه نیز طراحی براقی دارد و در سمت راست از دکمه پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت و همچنین دکمه‌های ولوم میزبانی می‌کند.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

در بالای A32 نیز میکروفون دوم قرار گرفته و در سمت چپ هم خشاب سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی مشاهده می‌شود. در لبه‌ی پایینی نیز که شلوغ‌ترین قسمت فریم است، اسپیکر، درگاه Type C، میکروفون اصلی و جک 3.5 میلی متری صدا جای گرفته است.

با مقایسه A32 با M32 می‌توان نتیجه گرفت این دو تفاوت چشمگیری با هم ندارند و در طراحی و کیفیت ساخت مشابه هم هستند.

مقایسه A32 با M32 از نظر صفحه نمایش

تصور نکنید که چون این گوشی در رنج قیمتی‌ بالایی قرار ندارد سامسونگ صفحه‌نمایش را فراموش کرده. اتفاقا برعکس، برای این گوشی صفحه‌نمایشی بسیار باکیفیت استفاده شده است.

سامسونگ از نمایشگرهای سوپر امولد اختصاصی خود برای M32 استفاده کرده است. نمایشگر 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل که باعث می‌شود تصاویر با ابعاد 20:9 به کاربر نمایش داده شود.

همچنین سامسونگ در بخش نمایشگر کم کاری نکرده و ام 32 را به نمایشگری با نرخ تازه سازی تصویر 90 هرتزی مجهز کرده است.

روشنایی و کیفیت این نمایشگر واقعا خوب است! در این بازه قیمتی که رقیب اصلی این گوشی از پنل IPS استفاده می‌کند، GALAXY M32 از پنل نمایشگر سوپر امولد استفاده می‌کند و همین باعث می‌شود که کنتراست و کیفیت رنگ‌های این نمایشگر واقعی باشد.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

این صفحه‌نمایش در نمایش رنگ‌ها واقعاً خوب و مثال زدنی عمل می‌کند، بسیارشفاف است و تصاویر را بسیار تمیز نمایش می‌دهد. در ادامه مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ از نظر صفحه نمایش به بررسی گلکسی A32 سامسونگ می‌رسیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S21 اولترا سامسونگ

لازم به ذکر است که یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های گوشی‌های سامسونگ نمایشگرهای بزرگ آنهاست. در این گوشی نیز نمایشگر ۶.۵ اینچی استفاده شده و چشم‌ها رو مجذوب کرده است.

حداکثر روشنایی نمایشگر در حالت متعادل و میانه‌ای قرار دارد اما در مقابل نور خورشید نمی‌توانید تمام محتوای صفحه را مشاهده کنید.

این نمایشگر با وجود حاشیه نسبتا ضخیمی که در اطراف آن وجود دارد، 84 درصد پنل جلویی را می‌پوشاند. این نمایشگر با رزولوشن 1080 در 2400 و نسبت 20:9، مشخصات استانداردی دارد که در بسیاری از گوشی‌ها دیده می‌شود.

در هر اینچ از نمایشگر، 411 پیکسل وجود دارد تا تراکم پیکسلی صفحه نمایش گلکسی A32 در حد مدل‌های بالارده و حتی پرچمدار باشد. با این تراکم پیکسلی تصاویر در صفحه بسیار واضح و شفاف هستند و نقصی در آن دیده نمی‌شود.

از طرفی سامسونگ در این نسخه تصمیم گرفته است که به جای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، از حسگر اثر انگشت کناری استفاده کند. عملکرد این حسگر در این حالت قابل تحسین است و شما را به سرعت، به صفحه اصلی می‌رساند و خبری از تاخیر نیست.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

با این حال اگر علاقه ندارید که از این حسگر استفاده کنید، حالت بازگشایی قفل صفحه به وسیله تشخیص چهره نرم‌افزاری دستگاه با وجود امنیت پایین‌تر، راه حل راحت‌تری است.

این دو گوشی از نظر صفحه نمایش و نشان دادن تصویر و روشنایی شبیه به هم هستند و مانند هم عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52

گوشی شیائومی Mi Mix 4

مقایسه سامسونگ M32 با A32 از نظر دوربین

کمپانی سامسونگ گلکسی A32 و گلکسی M32 را به دوربین جلویی ۲۰ مگاپیکسلی و مجموعه دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و دوربین ۸ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز کرده است.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

بااین‌حال، تفاوت‌های کمی در دوربین پشتی هر دو مدل وجود دارد. گلگسی A32 از حسگر‌های ۵ مگاپیکسلی و گلکسی M32‌ از حسگرهای ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و سنجش عمق بهره می‌برند.

به‌نظر می‌رسد دوربین‌های ماکرو و وسنجش عمق هر دو مدل عملکرد یکسانی دارند و درمجموع از دوربین‌هایی با عملکرد برابر برخوردار هستند؛ بنابراین، در این بخش برنده‌ای وجود ندارد؛ زیرا کیفیت دوربین هر دو مدل شما را راضی نگه می‌دارد.

نمونه تصویر M32‌ :

نمونه تصویر A32 :

مقایسه A32 با M32 از نظر باتری

در ادامه مقایسه سامسونگ M32 با A32 ، باتری این گوشی را بررسی می‌کنیم. سری M سامسونگ همیشه بهترین عملکرد را در بخش باتری داشتن و گلکسی ام 32 هم از این قاعده مستثنی نیست! این گوشی دارای باتری با ظرفیت 6000 میلی آمپر ساعت است.

نسخه‌ای از این گوشی که برای هند است، مجهز به شارژ سریع 15 واتی و نسخه جهانی با شارژ سریع 25 واتی روانه بازار شده است.

از نظر شارژدهی باید گفت که  M32 یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است. انجام یک ساعت بازی کالاف دیوتی تنها 18 درصد از شارژ این گوشی را کم می‌کند. در مجموع می‌توان گفت در استفاده‌های معمولی تا دو روز کامل می‌توان روی شارژدهی GALAXY M32 حساب باز کرد.

در مورد گوشی A32 نیز باید گفت از نظر شارژدهی مناسب است. در زمینه باتری اکثر گوشی‌های سامسونگ در حال حاضر عملکرد خوب و رضایت بخشی را ارائه می‌کنند.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

این موضوع در مورد پرچمداران این شرکت از جمله گلکسی S21 اولترا صادق بوده و تا میانرده‌هایی مانند M62 و M51 نیز ادامه پیدا کرده است. این دو محصول از نظر باتری عملکردی بسیار تحسین برانگیز دارند.  A32 دارای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است و می‌تواند یک تا یک روز و نیم همراه شما باشد. البته میزان شارژدهی یک گوشی هوشمند کاملا به الگوی مصرف شما برمی‌گردد و نمی‌توان عددی قطعی بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

برای Galaxy A32 نیز شارژ سریع 15 واتی نیز در نظر گرفته شده که می‌توان باتری این دستگاه را در مدت 30 دقیقه به 25 درصد و در مدت 2 ساعت و 20 دقیقه به شارژ کامل برساند که البته عملکرد خیلی خوبی نیست و برخی گوشی‌های رقیب مانند شیائومی از شارژ سریع 33 واتی بهره می‌برند.

مقایسه سامسونگ M32 با A32 از نظر نرم‌افزاری

اندورید نسخه ۱۱ و رابط کاربری وان یو آی نسخه ۳.۱ روی گوشی M32 نصب است تا یکی از گوشی‌های به روز و مدرن سامسونگ در این بخش باشد.

به لطف استفاده از پنل امولد روی این گوشی قابلیت آلویز هم داریم که بسیار دوست‌داشتنی است زمانی که این قابلیت را روی یک گوشی با این قیمت مناسب می‌بینیم گویی که یک قابلیت بسیار خاص در اختیار گوشی قرار گرفته و البته قابلیت شخصی‌سازی بالایی هم دارد.

از دیگر بخش‌های نرم‌افزاری دستگاه باید به این اشاره کرد که می‌توان در کنار سنسور اثرانگشت از کلید پاور برای کار دیگری هم استفاده کنید.

امکان این هست که از سنسور اثرانگشت برای باز و بسته کردن نوار نوتیفیکیشن‌ها هم استفاده کنید. در کنار اینکه حرکاتی مانند خاموش و روشن شدن صفحه‌نمایش با دو بار ضربه زدن روی آن هم وجود دارد.

اندروید 11 با طعم One UI 3.1 محیط کاربری است که در گلکسی A32 نصیبتان می‌شود. رابط کاربری One UI 3.1 همگام با اندروید 11 با تغییرات مثبتی همراه شده که محیط کاری گوشی‌های سامسونگ را جذاب‌تر کند.

البته تغییرات در حدی نیستند که بگوییم با یک محیط تازه طرف هستیم اما برپایه همان One UI قدیمی برخی بخش‌ها مانند اعلان‌ها ظاهری جدید به خود گرفته‌اند.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ
مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

با مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ به این نتیجه می‌رسیم که گلکسی A32 و گلکسی M32 به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و One UI 3.1 روانه بازار شده‌اند و حداقل دو به‌روزرسانی اندروید و یک‌ سال دیگر به‌روزرسانی امنیتی را دریافت خواهند کرد.

مقایسه سامسونگ M32 با A32 از نظر سخت‌افزاری

سامسونگ هم مثل شیائومی برای گوشی‌های میان رده خود به سراغ پردازنده‌های مدیاتک رفته است. GALAXY M32 از پردازنده Mediatek Helio G80 با معماری 12 نانومتری استفاده می‌کند.

همچنین سامسونگ این گوشی را در دو نسخه سخت افزاری عرضه کرده است. نسخه 64 گیگابایتی با رم 4 گیگابایت و نسخه 128 گیگابایتی با رم 6 و 8 گیگابایت.

این مشخصات فنی باعث شده گلکسی ام 32 از پس کارهای معمولی رو به سنگین گرافیکی بر آید و هیچ مشکلی برای اجرا بازی‌های سنگین مثل کالاف دیوتی موبایل نداشته باشد.

شما به راحتی می‌توانید بازی کالاف دیوتی را در حالت متوسط بدون لگ و باگ با این گوشی اجرا کنید. نکته‌ای که در بخش پردازنده این گوشی وجود دارد این است که بعد از یک ساعت بازی کردن فقط 1 درجه دمای این گوشی بالا می‌رود و این می‌تواند مهم‌ترین نقطه قوت GALAXY M32 در بخش پردازنده باشد.

در مورد گوشی A32 باید گفت تقریبا تمامی مدل‌های جدید سری A سامسونگ که در سال 2021 عرضه شده‌اند، از تراشه‌های اسنپدراگون و مدیاتک بهره می‌برند و به نظر می‌رسد سامسونگ میزان استفاده از تراشه‌های اگزینوس در مدل‌های میان‌رده خود را کاهش داده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

سامسونگ در گلکسی A32 نیز به سراغ تراشه شرکت مدیاتک رفته است، البته طبیعتا تراشه گلکسی A32 جدیدتر است و قدرت پردازشی بالاتری نیز دارد. تراشه هلیو G80 برای گلکسی A32 نیز استفاده شده است؛ تراشه 12 نانومتری 8 هسته‌ای که در مدل‌هایی مانند شیائومی ردمی 9 و هوآوی Y9a وجود دارند.

تراشه هلیو G80 معجزه‌گر نیست و نمی‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهد، اما قدرت 8 هسته پردازشی آن برای انجام کارهای روزانه و اجرای بازی‌های معمولی مناسب است.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ

مرکز فرمان این تراشه از دو هسته پردازشی 2 گیگاهرتزی Cortex-A75 و 6 هسته پردازشی 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده است.

تراشه هلیو G80 با معماری ARM و ساختار 64 بیتی تولید شده و در کنار 8 پردازنده آن، از تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 برای پردازش محتوای گرافیکی استفاده شده است.

مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

بر روی M32 تنها یک اسپیکر دیده می‌شود که جالب نیست زیرا شیائومی قاعده بازی را به هم زده است و روی بسیاری از گوشی‌های این رنج قیمتی خودش از دو اسپیکر استفاده کرده است.

به هر حال گلکسی M32 تنها یک اسپیکر دارد که در بخش پایینی آن قرار گرفته است. اسپیکر این گوشی صدای بلندی دارد البته نه آن‌قدر بلند که بهترین باشد و از نظر کیفیت هم به همین صورت است و خیلی جذابیت زیادی ندارد کیفیتی کاملاً متوسط پیش روی شماست.

گلکسی A32 نیز یک اسپیکر در قسمت پایینی فریم دارد، بنابراین در این مدل از صدای اسپیکر استریو خبری نیست. همین نکته تا حد زیادی می‌تواند کیفیت خروجی صدای این گوشی را مشخص کند.

به طبع حجم و باس خروجی صدا در گلکسی A32 برای گوش دادن مداوم به موسیقی راضی کننده نیست، اما در حد گوش دادن به کتاب صوتی، وبگردی و تماشای ویدیو کار راه‌انداز است.

در این مطلب به بررسی و مقایسه A32 با M32 پرداختیم و با ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها آشنا شدیم. این دو گوشی از میان رده‌های سامسونگ هستند و هر دو از گوشی‌های محبوب محسوب می‌شوند.

سولات متداول

گلکسی M32 بهتر است یا A32؟

با مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ که در اینجا انجام شد می‌توان به این نتیجه رسید که این دو مدل تقریبا مشابه هم هستند. اما از نظر ظرفیت باتری با هم متفاوتند. اگر ظرفیت باتری برای شما در اولویت قرار دارد و برای شما مهم است، گلکسی M32 بهتر است. مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ را به صورت کامل مطالعه کنید تا به بهترین نتیجه برسید.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی M32 و گلکسی A32 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    اقا من وقتی چیزی میخام بگیرم خیلی تحقیق میکنم اول برای پسرم گرفتم ام ۳۲ واقعا گوشی هست خودمم رفتم بگیرم فروشنده بهم گفت همکاری گفتم ن چطور گفت پس ازکجا میدونی این گوشی خوبه اونم گفت که خیلیا نمیدونن این گوشی چیه.اصلا قابل مقایسه با ا ۳۲ نیست باطریش که پاور بانکه خودش کلا.دورین عالی صدتا اپ روش دارم یکبارم هنگ نکرده یا کم بیاره.همین اصلانم با گوشی های ۱۰ تا دوازده میلیونی برابری میکنه.ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ

    M 32 عالیه . تو قیمت خودش بهترینه بدون تردید .

    پاسخ

    منم سریMدارم سامسونگ باقیمت پایین ی محصول عالی ارائه کرده من خیلی راضیم

    پاسخ

    دقیقا رو دست ام ۳۲ نیمده هنوزم باطریش که خودش پاور بانکه دوربین حافطه هم عالی

    پاسخ

    من ام 32 دارم و کاملا هم راضی هستم با A32 فقط در دوربین های دوم و سوم فرق دارند که زیاد به چشم نمیاد ولی در کل سری های ام عالی هستند

    پاسخ