;
coinex

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ موضوع مورد بحث در این مطلب است. اگر قصد خرید یک گوشی دارید با مقایسه سامسونگ A12 با M12 در ادامه با ما همراه شوید.

دو گوشی A12 و M12 هر دو از محصولات با کیفیت سامسونگ هستند که بسیار پرطرفدارند. این دو مدل هر کدم ویژگی‌ها و قابلیت‌های مربوط به خود را دارند که از طریق آنها می‌توان تمام کارهای روزمره با گوشی را انجام داد و از گوشی خود نهایت استفاده را داشت.

مقایسه سامسونگ A12 با M12 این دو گوشی محبوب سامسونگ در ادامه انجام شده است. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو گوشی هستید، پس با مقایسه A12 باM12  با ما همراه باشید.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

گوشی m12 یکی از گوشی‌های سری ام سامسونگ است که در کلاس میان‌رده قرار می‌گیرد. سامسونگ m12 یک گوشی همه کاره محسوب می‌شود که هم باتری خوبی دارد، هم دوربین مناسبی در آن بکار رفته و هم تراشه و قدرت آن قابل قبول است.

با بررسی و مقایسه A12 باM12  در ادامه با تکراتو همراه شوید.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ از نظر ظاهر و کیفیت ساخت

بدنه‌ی گلکسی A12 کاملا از پلاستیک پوشیده شده است. به‌لطف خطوط مورب روی پنل پشتی، گلکسی ای ۱۲ به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و سُر نمی‌خورد.

گلکسی ای ۱۲ در پنل پشتی از ماژول دوربین چهارگانه‌ای میزبانی می‌کند که به‌صورت مربعی در‌کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. کمی پایین‌تر از دوربین هم فلش LED دستگاه قرار دارد.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

نمایشگر 6.2 اینچی گلکسی ای ۱۲ به‌لطف حاشیه‌های باریک بالا و کناری حدود ۸۳ درصد از نمای جلو را دراختیار دارد اما حاشیه‌ی پایینی اندکی قطور است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

مقایسه شیائومی 12 پرو و گلکسی S21 اولترا سامسونگ

در لبه‌ی سمت راست دستگاه، افزون‌بر کلیدهای تنظیم صدا، کلید پاور ادغام‌شده با حسگر اثرانگشت به‌چشم می‌خورد. لبه‌ی سمت چپ میزبان درگاه دو سیم‌کارت و درگاه مجزای کارت حافظه است.

در لبه‌ی بالایی دستگاه، میکروفن دوم و در لبه‌ی پایینی گوشی بلندگو، میکروفن، جک هدفون و درگاه آینده‌نگرانه‌ی USB 2.0 Type-C جا خوش کرده‌اند.

در مورد M12 نیز باید گفت که از بدنه پلاستیکی مات ساخته شده که ظاهری طرح‌وار با خطوط عمودی برجسته دارد و سر تا سر فریم این گوشی را پوشش داده است.

لبه‌های گردی نیز دارد و ضخامتی حدودا 9.7 میلی متر و وزنی معادل 212 گرم را که با توجه به حجم باتری که بالاست، می‌توان گفت وزن تقریبا متعادلی دارد، اما نسبتا سنگین است.

اگر با کمی دقت به این گوشی نگاه کنیم و به سراغ لبه‌های اطراف گوشی m12 برویم، جایی که با انحنای کمی به قاب پشتی متصل شده می‌بینیم تا هنگام در دست گرفتن گوشی حس راحتی بیشتری داشته باشد.

این فریم در سمت راست دکمه‌های ولوم و حسگر اثر انگشت یکپارچه با دکمه‌ی پاور، در بالا میکروفون دوم، در سمت چپ درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه جانبی و در پایین درگاه Type C، میکروفون اصلی، اسپیکر و جک ۳.۵ میلی متری صدا را شامل می‌شود.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

در قاب جلویی یک نمایشگر ۶.۵ اینچی را نظاره‌گر هستیم که حدود ۸۲ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و در بالا به واسطه‌ی دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای، یکپارچگی خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A52

گوشی شیائومی Mi Mix 4

حاشیه‌های اطراف این محصول برای این رنج قیمتی بسیار خوب به حساب می‌آیند و شما از داشتن نمایشگری با حاشیه کم لذت خواهید برد. در بالای این صفحه نمایش و چسبیده به لبه‌ی بالایی اسپیکر مکالمه با طراحی کشیده دیده می‌شود.

در قاب پشتی چینش مربعی دوربین به چشم می‌خورد که برآمدگی مناسبی دارد؛ همچنین حسگر اثرانگشت هم در فریم میانی با کلید پاور ادغام شده است.

سامسونگ برای گلکسی M12 سه رنگ مشکی، آبی و سبز را در نظر گرفته و از طرفی گلکسی A12  هم سه رنگ قرمز، مشکی و آبی دارد.

در نهایت در مورد مقایسه A12 باM12  از نظر ظاهری باید گفت که هر دو کهکشانی بسیار شبیه به هم طراحی شده‌اند و به وضوح ژن‌های مشترک بین آن‌ها دیده می‌شود. البته که در زمینه ارگونومی گلکسی A12  به دلیل ضخامت کمتر طبیعتا وضعیت بهتری نسبت به رقیب دارد.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

در ادامه مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ به بررسی صفحه نمایش این دو می‌پردازیم.

صفحه‌نمایش A12 واقعاً آن‌قدر روشن نیست که بتوان از آن در خارج از خانه به راحتی استفاده کرد؛ اما اگر قصد دارید در حین قدم زدن با دوستانتان یک یا دو پیام سریع را چک کنید، می‌توانید این کار را انجام دهد. حداقل نور راکد صفحه تا حد زیادی کم می‌شود تا در طول شب به طور تصادفی کور نشوید!

این صفحه از AMOLED استفاده نمی‌کند، بنابراین انتظار رنگ‌های شگفت‌انگیز را نیز نداشته باشید؛ اما فناوری IPS حداقل در برابر سوختگی مقاوم است، رنگ‌ها را بی‌روح نمی‌کند و رنگ‌های مناسبی هم تولید می‌کند.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

در بازه‌‌ی قیمتی گلکسی A12، پنل‌های LCD رایج‌ترین پنل‌های نمایشگر محسوب می‌شوند. گوشی اقتصادی A12 سامسونگ از نمایشگر 6.5 اینچی با پنل PLS TFT LCD، وضوح ۱۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۲۶۴ پیکسل‌براینچ بهره می‌برد.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که هیچ نرخ تازه‌سازی دیوانه کننده‌ای از این صفحه دریافت نخواهید کرد و رزولوشن آن نیز ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است که البته چنین چیزی این در این محدوده قیمت کاملاً قابل‌انتظار است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

سامسونگ نمایشگری 6.5 اینچی و از نوع PLS IPS برای گوشی m12 بکار گرفته است. این نمایشگر تراکم پیکسلی 270 پیکسل در هر اینچ و رزولوشن HD+ دارد که آن را برای فیلم دیدن مناسب می‌سازد.

همچنین صفحه نمایش سامسونگ m12 دقیقاً 81.9 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص داده و نرخ نوسازی 90 هرتزی آن باعث لذت بخش شدن وب گردی و کار با آن می‌شود و می‌توانید ساعت‌ها با آن در اینترنت و اینستاگرام بچرخید و روان بودن آن را احساس کنید.

از نظر کیفیت اما هر دو گوشی دقیقا مشابه هم هستند و نمی‌توان یکی را بر دیگری برتر دانست. هر دو صفحه نمایش کیفیت معمولی دارند و با توجه به بازه‌ی قیمتی و مخصوصا در مدل M12 که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی هم داریم می‌توانیم پنل‌ها را مناسب ارزیابی کنیم.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

کره‌ای‌ها در حالت دستی برای این دو کهکشانی روشنایی حداکثری ۴۰۰ نیتی را در نظر گرفته‌اند که برای محیط‌های بسته عدد کاملا مناسبی ارزیابی می‌شود. اگر در محیط باز قرار بگیرید این روشنایی می‌تواند به صورت خودکار تا حدود ۴۸۰ نیت افزایش پیدا کند.

در نهایت می‌توان گفت که به دلیل نرخ نوسازی بهتر برنده‌ی این بخش قطعا گلکسی M12 خواهد بود، هرچند که از نظر کیفیت هر دو پنل دقیقا شرایط یکسان و مشابهی دارند.

مقایسه A12 با M12 از نظر دوربین

دوربین یکی از اجزای مهم یکی گوشی است که بسیاری از خریداران به آن توجه ویژه‌ای دارند. در این بخش مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ از نظر دوربین انجام می‌شود.

گلکسی A12 دارای دوربین چهارگانه است که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۵ مگاپیکسلی و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق می‌شود. سامسونگ برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی نیز از یک دوربین ۸ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر استفاده کرده است.

در بررسی گلکسی A12 از نظر دوربین باید گفت عکس‌های دوربین اصلی در روشنایی روز واضح هستند و جزئیات نسبتا زیادی را نشان می‌دهد.

نویز عکس‌ها در کمترین حد دیده می‌شود، محدوده پویایی بسیار گسترده است و رنگ‌ها به اندازه کافی دقیق هستند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

عملکرد دوربین‌های گلکسی A12 در شب و محیط‌های کم نور چندان قابل توجه نیست. عکس‌های دوربین اصلی در شب محدوده دینامیکی بسیار محدودی دارند و تصاویر کاملا پر نویز هستند.

از طرفی دیگر، عملکرد دوربین سلفی گلکسی A12 چندان بد نیست. دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این گوشی در نور زیاد جزئیات خوبی را ارائه می‌کند و رنگ پوست را تقریبا طبیعی نشان می‌دهد.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

گلکسی M12 همانند A12 دارای دوربین‌های چهارگانه با چینش مربعی بوده که تشکیل شده از: سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم (گشودگی دریچه) F/2.0، سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم F/2.2 ( زاویه پوشش 123 درجه) و سنسورهای ماکرو و عمق میدان هر دو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 است.

رنگ‌های ثبت شده با دوربین اصلی کمی مصنوعی به نظر می‌رسند اما جزییات قابل قبولی دارند ولی از رنج دینامیکی خوبی برخوردار نیستند.

همچنین کنترل نور نیز به خوبی انجام نمی‌پذیرد که در عکس‌های پرنور به اصطلاح شاهد سوختن تصاویر هستیم. در بخش زوم 2 برابری، جزییات خوبی دیده می‌شود اما در زوم 10 برابری با افت کیفیت زیادی مواجه می‌شویم.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

با مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ از نظر دوربین به ین نتیجه می‌رسیم که هر دو از نظر دوربین و عکاسی تقریبا شبیه به هم هستند و عملکرد مشابهی دارند.

مقایسه A12 با M12 از نظر باتری

در ادامه مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ ، باتری این گوشی را بررسی می‌کنیم.

ظرفیت باتری A12 حدود ۵۰۰۰ میلی‌آمپر است که چنین چیزی به سادگی شگفت‌انگیز به شمار می‌آید. اگر بیش از حد از تلفن همراه خود استفاده نمی‌کنید، می‌توانید انتظار استفاده بیش از ۲ روز را داشته باشید؛ اما همچنان، مانند هر دستگاه دیگری در بازار، اگر دائماً از آن استفاده کنید، احتمالاً باید آن را در همان روز شارژ کنید.

در هنگام خرید یک شارژر سریع در جعبه دریافت می‌کنید، اما به خاطر داشته باشید که منظور از «سریع» در اینجا فقط ۱۵ وات است و هنوز چند ساعت طول می‌کشد تا این باتری را به طور کامل شارژ کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

در مقابل سری M نیز به باتری‌های حجیم معروفند، سامسونگ برای گوشی m12 نیز از یک باتری 5000 میلی‌آمپری استفاده کرده که مصرف بهینه و بسیار مناسبی دارد و قطعاً شما را راضی نگه می‌دارد.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

هر چند می‌توانست برای این گوشی سامسونگ از فست شارژ بهتری استفاده کند، اما به شارژ سریع 15 واتی قناعت کرده است که باعث طولانی شدن زمان شارژ  می‌شود، با این حال اگر سامسونگ می‌خواست فست شارژ سامسونگ m12 را افزایش دهد، قیمت گوشیm12 بالا میرفت و دیگر در محدوده‌ی اقتصادی‌ جای نمی‌گرفت.

این دو گوشی از نظر بتری نیز شبیه به هم هستند و اجزای یکسانی برای آنها در نظر گرفته شده است.

مقایسه سامسونگ A12 با M12 از نظر نرم‌افزاری

بر روی گوشی M12 رابط کاربری One Ui 3.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۱ قرار داده شده تا از نظر نرم افزاری این کهکشانی بسیار به روز باشد.

One Ui یکی از بهترین و کامل‌ترین رابط‌های کاربری‌ موجود در دنیای گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که برای کهکشانی‌های سامسونگ عملکردی پایدار و روان را به ارمغان آورده است.

این رابط کاربری قابلیت‌های زیادی دارد و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

کره‌ای‌ها گلکسی A12 را به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۰ و رابط کاربری اختصاصی سامسونگ، یعنی One UI Core 2.5، روانه‌ی بازار کرده‌اند. واژه‌ی Core‌ در نام رابط کاربری گلکسی A12، به‌مفهوم بهینه‌شدن One UI برای گوشی‌ اقتصادی سامسونگ است.

این رابط کاربری ویژه‌ی گوشی‌های اقتصادی سامسونگ است و از بیشتر ویژگی‌های One UI‌ بهره‌مند است و کاربران خلأ چندانی احساس نخواهند کرد.

مقایسه سامسونگ A12 با M12 از نظر سخت‌افزاری

سامسونگ برای A12 از چیپست کاملا معمولی هلیو P35 مدیاتک استفاده کرده که تنها برای کارهای روزمره کفایت می‌کند و برای اجرای بازی چندان نمی‌توان روی آن حساب کرد.

گلکسی A12 در کارهای روزمره و سبک مانند وب گردی یا استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اپ‌های پیام رسان بسیار روان عمل می‌کند و به مشکل نمی‌خورد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

سامسونگ منبع قدرت گوشی m12 را تراشه‌ی اگزینوس 850 قرار داده است. این تراشه معماری ۸ نانومتری داشته و از هشت هسته پردازنده مرکزی (هشت هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز) و پردازنده گرافیکی Mali-G52 میزبانی می‌کند.

مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ

گوشی m12 برای استفاده‌های روزمره و عادی مانند وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، تماشای فیلم و سریال و حتی اجرای بازی‌های سبک مناسب است اما با گوشی m12 نمی‌توانید به سراغ کارهای سنگین و بازی‌های گرافیکی بروید.

مقایسه سامسونگ A12 با M12 از نظر صدا

گوشی سامسونگ M12 یک اسپیکر تکی به روی لبه‌ی پایینی دارد که حجم و کیفیت صدای آن چندان چنگی به دل نمی‌زند و باید گفت که تنها برای زنگ خوردن گوشی و تماشای یک کلیپ مناسب است و نمی‌توان بلندی صدا و کیفیت آن را خوب دانست.

اسپیکر تک‌کاناله‌ی گلکسی A12 نیز کیفیت و حجم و تفکیک صدای چندان مطلوبی ندارد؛ اما عملکردش برای کارهای روزمره چندان آزاردهنده نیست.

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ پرداختیم. این دو گوشی هر دو با توجه به قیمتی که دارند می‌توان گفت باکیفیت هستند و می‌توان برای انجام کارهای خود روی آنها حساب کرد.

سوالات متداول

گلکسیA12  بهتر است یا M12 ؟

در این مطلب مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ انجام شد. هر دو گوشی از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفتند. تقریبا می‌توان گفت عملکرد دو گوشی شبیه به هم است و عملکرد یکسانی دارند. اگر قصد دارید به طور دقیق به بررسی بپردازید و متوجه تفاوت آنها شوید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

گلکسی A12  ارزش خرید دارد یا M12؟

نظر و سلیقه افراد مختلف ب هم متفاوت است. همچنین افراد ممکن است برای کارهای متفاوتی اقدام به خرید گوشی کنند که می‌توان کارهای روزمره، بازی و … را نام برد. بنابراین شما باید باتوجه به نیاز و بودجه خود نسبت به خرید گوشی مورد نظر خود اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره مقایسه گلکسی A12 و گلکسی M12 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (8 نظر)

    من A۱۲ دارم و ازش خیلی راضی هستم 💖
    و واقعا گوش خوبی هست از نظر دوربی صدا و رنگ به نظرم خیلی خوبه 👍🏻

    ما توی خانوادمون دارن و همه توی خانواده ۱۰۰./. از ش راضی هستن

    پاسخ

    من خودم ام ۱۲ یا ای ۱۲ ندارم پس نمیتونم نظر بدم ولی یه ام ۲۱ دارم که از همه نظر خوبه و ازش راضی ام

    پاسخ

    البته نسخه A12 با حافظه داخلی ۱۲۸گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی که کمیاب تر هم هست از تراشه اگزینوس ۸۵۰ استفاده کرده که عملکردی روان تر و به مراتب برتر از نسخه های دیگر A12 دارد.

    پاسخ

    ادمین جون پردازنده a12 ساخت ویتنام مدیاتک ۲.۳۰ گیگاهرتزی و هشت هسته ایی هست که اونجا اشتباه نوشتید

    پاسخ

    من پدرم جی ۷ پرو داره
    واقعا صدای گوشیم
    آ ۱۳ ناچو
    خیلی حجم و کیفیتش کمتره
    میکروفونش، وقتی که تو مکالمه
    اسپیکر رو روشن میکنم
    صدام رو برای طرف مقابل بم و نامفهوم میکنه ،
    یعنی نمیشه تو خونه مثلا گوشی رو بزاری یه جا و چای سرو کنی
    هنگام مکالمه رو بلندگو!!!
    و قابلیت تصویر انداختن رو تلویزیون هم بصورت سخت افزاری و نرم‌افزاری نداره!!! ولی ام ۱۲ داره
    دوربینش هم فقط تو روز
    کیفیتش در حد ۱۶ مگاپیکسل هست
    و نور اگه شدید باشه سفید مکنه!!
    کنتراست تصاویر هم وحشتناکه
    نقاط تاریک رو سیاه نشون میده تو روز، اچ دی آر انگار نداره،
    همچنین تصاویر طبیعی هست ولی کمی سرده
    حتی از چیزای نزدیکی
    ۱۵سانتی متر، عکس میگیرم
    تصویرش کیفیتش مثل جی ۷ هم نیست
    شارپ و واضح نیست
    فقط از رابطه کاربری راضیم
    پردازنده کم مصرف و باتری خوبی داره
    نور صفحه نمایش هم کمه تو تابستون زیر خورشید
    ببخشید طولانی شد
    ممنونم از سایتتون که نظرم رو منتشر میکنید

    پاسخ

    سلام من هر دو گوشی رو دارم باید بگم که طراحی واقعا زیاد فرق نداره اما رنگ سبز m12 خیلی زیباست که a12 همچین رنگی نداره

    صفحه نمایش هر دو ips هست که منو راضی نمیکنه و عملا فرق ۶۰ هرتز و ۹۰ هرتز رو نمیفهمید ولی اگه پول دارید یه گوشی با صحفه نمایش amoled بگیرید حتی ۶۰ هرتز

    باتری ام۱۲ دو نسخه داره که باتری ۶۰۰۰ هزارش رو من خریدم و با اینکه روزی ۳ ساعت باهاش کالاف بازی میکنم اما یک روز کامل جواب میده
    باتری a۱۲ یکم کمتره

    توی دوربین درسته دقیقا عین هم هستن اما توی تست m12 هیچ شانسی جز دوربین ماکرو جلوی a12 نداره

    توی پردازنده هم a12 nacho که الان توی بازاره و دیگه a12 عادی موجود نیست از m12 یکم ضعیف تره اینو توی بازی حس میکنید به هیچ وجه توی کار کردن احساسش نمیکنید

    پاسخ

    سلام من یک سامسونگ j7pro داشتم و خیلی ازش راضی بودم تا اینکه تصمیم گرفتم گوشیم رو بروز کنم و سراغ خرید ام۱۲ رفتم با وجودی که چند ماه هست ک خریدم واقعا نتونسته اونطوری که دوس داشتم واسم کارایی داشته باشه و یکی از اصلی ترین مشکلاتش هم بلندگو هست که قسمت پایین قرار داره واقعا اذیت میکنه چون بلندگو اگه کناره های گوشی باشه به نظر من خیلی کاربردی تر هستش

    پاسخ

    ولی من تو یوتیوب دیده بودم m12 بهتره

    پاسخ