;
coinex

شاخص بورس پس از ماه‌ها از 1.5 میلیون واحد عبور کرد؛ روزهای روشن؟

شاخص بورس ایران در پایان معاملات امروز، 29 فروردین ماه سال 1401 با رشد 26 هزار واحدی، به سطح یک میلیون و 501 هزار واحد رسید. آیا این شاخص، نشان‌دهنده روزهای روشن برای بورس ایران خواهد بود؟

بازار بورس ایران پس از گذشت هفت ماه، رکورد شاخص خود را شکست و به محدوده یک میلیون و 500 هزار واحدی رسید. این امر باعث شد بعد از مدت‌ها امیدواری و تقاضا به بازار سرمایه بازگردد و شاخص ترس کاهش یابد. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات رکورد شاخص بورس ایران را بررسی کنیم.

رکورد شاخص بورس ایران در سال 1401

با افزایش 1.8 درصدی شاخص بورس، شاخص هم‌وزن نیز 1/47 درصد افزایش یافت و به مرز 397 هزار و 775 واحد رسید. کارشناس بازار سرمایه بورس ایران، آقای فردین آقابزرگی پیش‌بینی می‌کند که شاخص بورس تا پایان امسال به محدوده دو میلیون واحد خواهد رسید.

رکورد شاخص بورس ایران در سال 1401

نمادهایی که بیشترین تأثیر را بر روی شاخص کل بازار سرمایه داشتند، عبارتند از: شستا، پارسان، تاپیکو، فارس، نوری، شپدیس، شبندر و فملی. از جمله نمادهایی که تأثیر در کاهش شاخص کل بورس امروز داشتند می‌توان به اپال، پاکشو، وبهمن، قرن و کمنگنز اشاره کرد.

شاخص فرابورس، امروز در پایان معاملات با افزایش 311 واحدی به مرز 20.704 واحد رسید. به لحاظ تعداد معاملات نیز در فرابورس، 317 هزار و 243 معامله انجام پذیرفت. پرتراکنش‌ترین نمادها که در بازار فرابورس امروز ایران معامله شدند، کرمان، قچار، فرابورس، شگویا، فرز، شجم و تجلی بودند.

بیشترین تأثیر مثبت را بر بازار فرابورس نمادهای مارون، شگویا، بپاس، ومهان، شاوان، ارفع و هرمز داشتند و تأثیر منفی را بر بازار امروز فرابورس نمادهای دماوند، قچار، کگهر و کلر گذاشتند. در مجموع حدود شش هزار و 680 میلیارد تومان، ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس بازار معاملاتی امروز بوده است.

در پایان معاملات روز جاری در مجموع 152 نماد، 3 درصد نسبت به قیمت روز گذشته خود افزایش داشتند و 42 نماد، کاهش نرخ 3 درصدی را تجربه کردند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد شاخص بورس ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر