;
coinex

14 سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها ؛ از برد پیت تا لیدی گاگا

همیشه اخبار و حواشی زندگی چهره‌های مطرح جهان مورد توجه مردم بوده و این افراد را زیر ذره‌بین قرار داده است. برخی از سلبریتی‌ها به دلیل افکار،‌ رفتار و نگرش سیاسی اجتماعی خود، اجازه ورود به بعضی کشورها را ندارد. در این نوشتار به معرفی 14 سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها و علت این امر پرداخته‌ایم.

شهرت و ثروت چهره‌های معروف دنیا باعث برخورداری آن‌ها از سطح بالای رفاه در زندگی‌شان شده است. سبک زندگی بسیاری از سلبریتی‌ها با سفرهای کاری و تفریحی‌ متعدد گره خورده، اما کشورهای زیادی هستند که ورود بعضی چهره های مشهور به کشورشان را چه به برای اجرای برنامه یا کار و چه برای تفریح منع کرده‌اند.

ما در ادامه‌ی این نوشتار تکراتو  فهرستی از سلبریتی های ممنوع الورود را به شما ارائه می‌دهیم و همچنین به طور مختصر، به علت این ممنوع‌الورودی آنها می‌پردازیم.

14 سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها

دلایل متفاوت و مختلفی برای سلبریتی‌ها و بازیگران ممنوع الورود وجود دارد؛ گاهی برای مشکلات اخلاقی آن‌ها بوده و گاهی هم این امر ریشه در مذهب، موضع سیاسی و یا فرهنگ برخی کشورها دارد.

برای آشنایی با 14 سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها تا پایان همراه ما باشید.

سلنا گومز (چین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

سلنا گومز یکی از سلبریتی های ممنوع الورود است که برای دیدار و عکس‌هایی که با دالای لاما، رهبر دینی بوداییان تبت گرفته بود، ورودش به کشور چین ممنوع شد. چند سال قبل نیز دولت روسیه ورود گومز به این کشور را به دلیل صحبت او در کنسرتش، علیه ممنوعیت همجنس گرایی منع کرده بود.

برد پیت (چین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها
سلبریتی های ممنوع الورود

برد پیت، بازیگر معروفی است که به دلیل از نقش‌آفرینی در فیلم «هفت سال در تبت» ورودش به کشور چین منع شد. این فیلم درباره‌ی تصرف منطقه‌ی تبت توسط دولت چین و نیز سلطه‌گری خشونت آمیز آن در سراسر سرزمین چین است. از این رو دولت چین، ژان ژاک آنو، کارگردان این فیلم و همچنین بازیگران اصلی آن را که برد پیت و دیوید تیولیس بودند، ممنوع الورود کرد.

اسنوپ داگ (نروژ)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

در سال 2006، اسنوپ داگ هنگام ورود به بریتانیا به دلیل همراه داشتن ماریجوانا دستگیر شد. او و همراهانش پس از دستگیری، خشمگین شدند و به فروشگاه‌های فرودگاه آن خسارت وارد کردند. در سال 2012 نیز هنگام ورود وی به کشور نروژ این اتفاق تکرار شد، به همین دلیل از سوی دولت نروژ در لیست افراد ممنوع الورود قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

الک بالدوین (فیلیپین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها
سلبریتی های ممنوع الورود

یکی دیگر از بازیگران ممنوع الورود ، الک بالدوین است که در سال 2009 در یک برنامه تلویزیونی صحبت‌های جنجالی درباره‌ی فیلیپین داشته است. وی گفت در این فکر بوده که از میان آگهی‌های همسریابی زنان فیلیپینی یا روسی، همسری را برای خود برگزیند. دقیقا پس از این حرف‌های بالدوین دولت فیلیپین ورود او به این کشور را ممنوع اعلام کرد. درواقع، رئیس اداره امور مهاجرت فیلیپین، از قرار گرفتن بالدوین در لیست سیاه این اداره خبر داد و گفت پذیرش او به عنوان یک خارجی امکان پذیر نیست. حتی عذرخواهی‌های بالدوین نیز باعث رفع ممنوع الورودی او به فیلیپین نشد.

جی زی (چین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

در ادامه‌ی معرفی 14 سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها می‌رسیم به جی زی که در سال 2006 از سوی دولت چین به علت متن ترانه‌هایش که درباره‌ی چین بود، از اجرای زنده او در شانگهای ممانعت به عمل آمد.

مایلی سایرس (جمهوری دومینیکن)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

مایلی سایرس هم در لیست سلبریتی های ممنوع الورود قرار دارد. در سال 2014 جمهوری دومینیکن از ممنوع‌الورودی مایلی سایرس به این کشور خبر داد. بر اساس اعلام مقامات این کشور، دلیل ممنوع الورودی او، کارهایی خلاف اصول اخلاقی و فرهنگی بوده که سایرس انجام می‌دهد و با توجه به قوانین این کشور مستحق مجازات است. این ممنوع‌الورودی کمی پس از آن روی داد که سایرس در مراسم اهدای جوایز موزیک ویدئوی ام تی وی، در رقص با رابین تیک حرکات ناشایستی انجام داد.

کریس براون (استرالیا)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

کریس براون از سوی کشورهای مختلفی ممنوع الورود شده است، اما در این نوشتار به استرالیا می‌پردازیم. دولت استرالیا به دلیل سابقه‌ی خشونت خانگی، ورود براون را ممنوع اعلام کرد. اگرچه کریس براون در صفحه توییترش نوشت که دیگر آن آدم سابق نیست، اما دولت استرالیا درخواست وی را نپذیرفت و تلاش براون برای پاک کردن این لکه‌ی سیاه در کارنامه اش بی نتیجه ماند.

هریسون فورد (چین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

هریسون فورد در سال 1995 در سنای آمریکا حاضر شد و حمایت خود از استقلال ناحیه تبت را به طور رسمی اعلام کرد. چندی بعد دولت چین، او را که خواستار استقلال منطقه‌ی تبت شده بود، در لیست ممنوع الورودی خود قرار داد.

گروه بیتلز (فیلیپین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

اعضای گروه بیتلز به دلیل حاضر نشدن در مهمانی شام آیملدا مارکوس، بانوی اول آن زمان فیلیپین، از سوی این کشور ممنوع الورود اعلام شدند. علاوه بر این، انبوهی از مردم خشمگین فیلیپین در اعتراض به بی احترامی گروه بیتلز تجمع و به آن‌ها حمله کردند.

لیدی گاگا (چین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

لیدی گاگا نیز مانند گومز به دلیل ملاقات با دالای لاما، رهبر دینی بوداییان تبت، در سال 2016 میلادی از سوی دولت چین در لیست افراد ممنوع‌الورود قرار گرفت. البته به نظر می‌رسد لیدی گاگا این کار را آگاهانه انجام داده و واکنش دولت چین به این دیدار برای او قابل پیش‌بینی بوده است.

بیشتر بخوانید:

فیفتی سنت (کانادا)

سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها

 

در سال 2005& یعنی زمانی که فیفتی سنت طرفداران بسیاری داشت، به دلیل ترویج خشونت مسلحانه در آهنگ‌هایش از سوی کشور کانادا مننوع‌الورود شد. دن مک تیگ، وزیر امور خارجه کانادا در این مورد گفت: «بدون شک محدودیت و مقرراتی در خصوص آزادی بیان وجود دارد. به ویژه اگر این صحبت ها موجب نفرت پراکنی یا فعالیتی منجر به کشته شدن جوانان ما در تورنتو شود.»

ریچارد گر (چین)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

در سال 1993 ریچارد گر از تریبون مراسم اهدای جوایز اسکار برای بیان مسئله‌ ستمگری دولت چین در منطقه تبت و سرزمین چین استفاده کرد. پس این سخنرانی ریچارد گر، نه تنها دولت چین او را ممنوع الورود کرد، بلکه وی تا سال 2013 نیز از اعلام برندگان در مراسم اسکار منع شد.

پاریس هیلتون (ژاپن)

سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها

 

در ادامه‌ی معرفی 14 سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها می‌رسیم به پاریس هیلتون که در سال 2010 در حالی‌که کوکائین به همراه داشت در شهر لاس وگاس دستگیر شد. پس از این اتفاق هنگامی که او می‌خواست برای اجرای تور تبلیغاتی‌اش وارد کشور ژاپن شود، دولت ژاپن ورود هیلتون را به این کشور منع کرد. البته وی به سوال‌های رسانه‌ها درباره دلیل این امر پاسخ نداد.

بیانسه (مصر)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها

باستان شناس مشهور مصری، زهی هاواس به خاطر بی‌ادبی بیانسه، بازدید وی از اهرام مصر را ممنوع کرد. زهی هاواس در این باره گفته بود که بیانسه با تأخیر در محل دیدارشان حاضر شده بود و از این بابت عذرخواهی نکرده است. همچنین هاواس اظهار داشت عکاس شخصی او هم بسیار بی ادب بود. البته بیانسه در دفاع از خود اعلام کرد که ادعای هاواس دروغ است.

ساشا بارون کوهن (قزاقستان)

 

14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها
بازیگران ممنوع الورود

از دیگر بازیگران ممنوع الورود که در لیست 14 سلبریتی ممنوع الورود به برخی کشورها ساشا بارون کوهن است که با باری در فیلم بورات به شهرت رسید. او در این فیلم نقش یکی از شخصیت‌های مشهور تلویزیونی کشور قزاقستان را برعهده داشت، اما در نهایت این فیلم به مذاق دولت قزاقستان خوش نیامد. پس از اکران فیلم بورات، ورود بارون کوهن به قزاقستان ممنوع شد. البته بعد از مدتی دولت قزاقستان با اذعان به کمدی بودن این فیلم، ممنوع الورودی این بازیگر را رفع کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص 14 سلبریتی ممنوع ورود به برخی کشورها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    گروه بتلز فقط خخخخ

    پاسخ