;
coinex

رکورد سرعت اینترنت در ژاپن شکسته شد؛ یک پتابیت بر ثانیه

محققان ژاپنی رکورد جدیدی از سرعت اینترنت و انتقال داده را ثبت کردند. 1 پتا بیت بر ثانیه (Pb/s) معادل یک میلیون گیگابیت در ثانیه است! گزارش شکسته شدن رکورد سرعت اینترنت در ژاپن را در تکراتو بخوانید.

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که محققان ژاپنی با استفاده از کابل‌های فیبر نوری که باید با زیرساخت‌های موجود سازگار باشد، توانستند چنین رکوردی را ثبت کنند.

همانطور که گفتیم 1 پتابیت بر ثانیه با 1 میلیون گیگابیت بر ثانیه برابری می‌کند؛ این یعنی 100 برابر سریع‌تر از اینترنت خانگی. جالب است بدانید که ناسا برای عرضه ESnet6 در سال 2023، تنها به 400 گیگابیت دسترسی خواهد داشت.

رکوردشکنی سرعت اینترنت در ژاپن

محققان ژاپنی این پروژه مدعی شدند که با سرعت 1 پتابیت در ثانیه می‌توان در هر ثانیه، 10 میلیون کانال محتوای ویدیویی را با وضوح 8K پخش کرد یا اینکه در عرض 2 ثانیه، هزار فیلم 4K را دانلود کرد.

رکورد سرعت اینترنت در ژاپن شکسته شد؛ یک پتابیت بر ثانیه

سرعت اینترنت در ژاپن توسط محققان موسسه ملی فناوری و ارتباطات ژاپن (NICT) شکسته شد. آنها برای این کار از چندین تکنولوژی جدید استفاده کردند. فیبر نوری استفاده شده در این تکنولوژی شامل چهار هسته بود که با فیبرهای نوری تک‌هسته‌ای تفاوت دارد. این محققان توانستند پهنای باند انتقال را با کمک فناوری WDM (مالتی پلکسینگ تقسیم طول موج) به 20THz برسانند.

این پهنای باند از 801 کانال طول موجی تشکیل شده که در سه باند تقسیم شدند. این تیم با کمک تکنولوژی‌های تقویت نوری جدید و ماژولاسیون سیگنال توانست به رکورد 1.02 پتابیت در ثانیه برسد و داده‌ها را از فیبر نوری به طول 51.7 کیلومتر، انتقال دهد.

محققان NICT در سال 2020 هم توانسته بودند رکوردی را ثبت کنند و با استفاده از کابل فیبر نوری تک هسته و داده‌های کدگذاری شده، رکورد 1.01 پتابیت را ثبت کردند.

راه‌اندازی و عرضه چنین تکنولوژی در مقیاس وسیع، دور از ذهن است؛ چراکه توسعه آن به تغییرات گسترده در زیرساخت‌ها نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تاریخ رونمایی شیائومی Poco C40 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر