;
coinex

قطعی برق و خاموشی های 1401 آغاز شده است؟

با توجه به قطع برق خانگی در برخی از مناطق تهران، آیا می‌شود نتیجه گرفت خاموشی‌های 1401 آغاز شده است؟ با این خبر همراه ما باشید تا با جزئیات قطعی برق و خاموشی های 1401 آشنا شویم.

وزیر نیرو، هفته گذشته اعلام کرده بود که قطع برق شبکه خانگی کشور به میزان استفاده مشترکان بستگی دارد. به دنبال اعلام این موضوع توسط وزیر نیرو، برخی از مشترکان تهرانی از قطع برق خانگی در طی هفته‌های گذشته خبر دادند.

قطعی برق و خاموشی های 1401

چندین سال است که در تابستان شاهد قطعی برق هستیم و می‌توان گفت، تقریبا قطع نشدن برق در تابستان برای ما یک آرزوی محال به شمار می‌آید. در هفته گذشته وعده داده شد که امسال با قطعی برق مواجه نخواهیم شد و داشتن برق در تابستان محال نخواهد بود، اما با وجود این وعده‌ها، هنوز هم برخی از مشتریان در تهران، خبر از قطعی برق خانگی خود طی هفته گذشته را دادند.

قطعی برق و خاموشی های 1401

علاوه بر تهران، جنوب کشور نیز با قطعی برق مواجه شد که مردم به این قطعی‌ها اعتراض کردند. در پی این اعتراضات، سخنگوی صنعت برق اظهار کرد، با مدیریت مصرف برق در کشور و همچنین به کارگیری طرح‌های جابه‌جایی بار، این امکان وجود دارد که امسال، تابستان بدون خاموشی را در پیش داشته باشیم.

با توجه به گزارش وزارت نیرو در دو بخش حرارتی و برقی آبی، تعمیراتی انجام شده که بعد از اعمال تعمیرات از نیمه اول خرداد ماه، این واحدها در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

با توجه به اعلام وزیر نیرو، در سال گذشته چند واحد حرارتی آسیب دیده بودند. امسال 99 درصد مشکلات در بخش نیروگاه‌ها و در قسمت نیروگاه‌های برق آبی، 100 درصد مشکلات رفع شده است.

قطعی برق و خاموشی های 1401

با وجود رفع این مشکلات، باز هم علی‌اکبر محرابیان بیان کرد، عدم قطعی برق مشترکان خانگی، بستگی به میزان و نحوه مصرف مردم دارد.

با ورود سامانه گرما به کشور، میزان مصرف برق در کشور 10 درصد بیشتر شده است. می‌توان نتیجه گرفت این مقدار در آینده، با توجه به گرمای پیش رو و استفاده مشترکان از کولرهای آبی و گازی بیشتر شود.

با توجه به وعده تابستان بدون خاموشی که به مردم داده‌اند و این موضوع را منوط به مصرف برق مشترکان می‌دانند، می‌توان نتیجه گرفت احتمالا آن‌ها انتظار دارند، مردم در زمان اوج گرما از کولر استفاده نکنند. همچنین وزارت نیرو در نظر دارد تا با استفاده از مشوق‌هایی، مردم را به سوی کم مصرفی برق، سوق دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد قطعی برق و خاموشی های 1401 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    مردم ایران چند برابر دنیا برق مصرف می‌کنند باید برق پرمصرفان را قطع کنند

    پاسخ

    تابستان برق به عراق و پاکستان صادر …خصوصا عراق که پول ما هم نمیده،اقا پول نمیدن عراقیا ،این ملت بدبخت هم پول میدن برقشون قطع میشه این انصافه؟

    پاسخ