;
coinex

موافقت مجلس با افزایش حقوق کارگران

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی،‌ از موافقت مجلس با افزایش حقوق کارگران خبر داد و گفش این مورد برای همه مشمولان قانون کار اجرایی می‌شود.

سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرده که هیات تطبیق قوانین و مصوبات مجلس با افزایش دستمزد مشمولان قانون کار موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: موج صعودی کرونا در ایران ؛ تعداد مبتلایان در مدت کوتاهی چند برابر شد!

موافقت مجلس با افزایش حقوق کارگران

سید نظام‌الدین موسوی درباره نظر مجلس برای افزایش حقوق کارمندان دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند نیز گفته که هیات تطبیق قوانین مجلس بعد از بررسی‌های فنی و حقوقی، با افزایش حقوق مشمولان قانون کار شاغل در دستگاه‌های اجرایی رای مثبت داده است. سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود:

پیش از این هیات دولت ضریب افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند را ۱۰ درصد اعلام کرده بود اما این مصوبه با ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مواجه شد.

موافقت مجلس با افزایش حقوق کارگران

موسوی ادامه داد:

پس از این ایراد، دولت در مصوبه‌ای در تاریخ ۱۸ خرداد تصویب کرد که افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند، تابع قانون کار باشد، بنابراین برای این دسته از کارکنان دستگاه‌های اجرایی، حداقل دستمزد، ۵۷ درصد و سایر سطوح دستمزد تا ۳۸ درصد افزایش می‌یابد.

آقای موسوی خاطرنشان کرد که بعد از اعلام نظر هیات تطبیق قوانین و مصوبات مجلس، دولت طی مصوبه‌ای با افزایش حقوق کارگران مشمول قانون کار که در دستگاه‌های اجرایی مشغول هستند،‌ متناسب با قانون کار موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظرتان درباره موافقت مجلس با افزایش حقوق کارگردان چیست؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها در تکراتو با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر