;
coinex

آمار واردات گوشی ایران در سال 1400 ؛‌ برتری سامسونگ در تعداد و ارزش!

آمار واردات گوشی ایران در سال 1400 اخیرا توسط انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی منتشر شده است و در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بنابر گزارش انجمن واردکنندگان موبایل، در یکسال گذشته از این تاریخ بیش از 17.7 میلیون گوشی به کشور وارد شده است. گزارش تیرماه 1401 این انجمن نشان می‌دهد که در 12 ماه اخیر گوشی‌های متعلق به سامسونگ از نظر تعداد واردات و هزینه صرف شده، بیشترین سهم را در بازار موبایل کشور دارند.

بیشتر بخوانید: کاهش چشمگیر واردات گوشی ؛ نتیجه ممنوعیت واردات گوشی بالای 600 دلار؟

آمار واردات گوشی ایران در سال 1400

بنابر این آمارها در یکسال گذشته نزدیک، 8.9 میلیون دستگاه گوشی سامسونگ با ارزشی نزدیک به 1500 میلیون دلار وارد کشور شده است که از این تعداد 8.5 میلیون دستگاه در حال استفاده و در حال فعال است.

مجموع موبایل‌های وارد شده به کشور در یک سال اخیر، 17.7 میلیون دستگاه است که از این تعداد، 17.4 میلیون دستگاه فعال و در حال استفاده است. نیمی از این تعداد گوشی نیز به برند سامسونگ و 25 درصد متعلق به شرکت شیائومی است. شیائومی از نظر تعداد با 4.4 میلیون دستگاه گوشی در رده دوم است.

آمار واردات گوشی ایران در سال 1400 ؛‌ برتری سامسونگ در تعداد و ارزش!

در رده‌بندی ارزش قیمتی نیز، سامسونگ بیشترین سهم را در مقایسه با دیگر برندها دارد. در 12 ماه گذشته بیش از 1800 میلیون دلار صرف واردات گوشی‌های سامسونگ به کشور شده که 42 درصد از کل هزینه صرف شده برای وارد کردن گوشی موبایل است.

بعد از سامسونگ اما از نظر ارزش این اپل است که با 33 درصد جایگاه دوم را دارد. در یک سال اخیر 1468 میلیون دلار صرف واردات آیفون‌ها شده است. گوشی‌های شیائومی نیز با ارزش 953 میلیون دلار، 21 درصد از هزینه واردات را به خود اختصاص داده‌اند.

در آمار برترین مدل‌های بازار نیز، سامسونگ سه مدل را از آن خود کرده است. گلکسی A12 بیشترین واردات را داشته و در رده دوم، نوکیا 105 قرار گرفته است. شیائومی پوکو ایکس 3 پرو در رده سوم است و سامسونگ گلکسی A32 و گلکسی A22 نیز در رده‌های چهارم و پنجم هستند. آیفون 13 پرو مکس نیز با هشتم شدن در این فهرست، بیشترین واردات میان مدل‌های آیفون را از آن خود کرده است.

در مجموع، 2.1 میلیون گوشی موبایل متعلق به شرکت نوکیا وارد کشور شده و این برند را در رده سوم قرار داده است. همچنین 1.2 میلیون دستگاه آیفون در 12 ماه اخیر وارد کشور شده که اپل را در جایگاه چهارم قرار می‌دهد. ناگفته نماند با واردات 156 هزار گوشی هواوی به کشور، این برند جایگاه پنجم گوشی‌های وارد شده به کشور را دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره آمار واردات گوشی ایران در سال 1400 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر