;
coinex

فرایند ارزش گذاری ایران خودرو و سایپا و زمان واگذاری آن‌ها مشخص شد

به گفته معاون اسبق سازمان خصوصی سازی فرایند ارزش گذاری ایران خودرو و سایپا به مراحل پایانی خود رسیده و زمان واگذاری سهام به زودی مشخص می‌شود.

معاون سابق سازمان خصوصی سازی امروز در مصاحبه‌ای گفته که گزارش‌های مربوط به فرایند ارزش‌گذاری توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه بررسی شده و آماده تحویل به ایران خودرو و سایپا است.

بیشتر بخوانید: فروش اقساطی کرمان موتور تیر 1401 + شرایط و قیمت

فرایند ارزش گذاری ایران خودرو و سایپا

اسماعیل غلامی درباره آخرین وضعیت واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفته که بررسی‌های مربوط برای واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو انجام شده و قیمت‌گذاری سهام توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه به انجام رسیده است. او با تاکید بر اینکه ارزش گذاری سهام سایپا و ایران خودرو به مراحل پایانی خود رسیده گفت:

این گزارش ها توسط مرکز امور کارشناسان قوه قضاییه و از طریق ارزیابی سهام ایران خودرو و سایپا تهیه و آماده تحویل به ایران خودور و سایپا است، باقی تصمیم‌گیری‌ها توسط آنها انجام خواهد شد.

فرایند ارزش گذاری ایران خودرو و سایپا و زمان واگذاری آن‌ها مشخص شد

غلامی در ادامه اشاره کرد که قرار بود هفته قبل جلسه‌ای برای تعیین قیمت نهایی پیش از واگذاری برگزار شود اما این جلسه منتفی شد و حالا باید منتظر برگزاری نخستین مرحله برای برگزاری جلسه نهایی باشیم. این مقام مسئول افزود:

اعلام قیمت در اختیار سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و وزارت صمت قرار دارد، اما اقدامات مربوط به قیمت‌گذاری که در حیطه اختیارات ما بود، انجام شده است.

معاون اسبق سازمان خصوصی سازی گفت که این سهم مربوط به سازمان خصوصی‌سازی نیست و قرار است سه شرکتی که سهامدار ایران خودرو و سایپا هستند و به عنوان سهام تودلی این دو شرکت محسوب می‌شوند، سهام خود را واگذار کنند. اسماعیل غلامی درباره زمان واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت:

باید منتظر ماند و دید که مشتریان مربوط برای این شرکت‌ها چه کسانی خواهند بود، به همین دلیل نمی‌توان از الان در خصوص زمان دقیق آن اطلاعات دقیقی را ارائه کرد.

غلامی درباره تاثیر واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو گفت که باید در ابتدا منتظر تصمیم‌گیری وزارت صمت باشیم و ببینیم قیمت‌گذاری با چه قیمتی انجام خواهد گرفت. وی ادامه‌داد: «شرکت‌های خودروسازی با زیان انباشته همراه هستند که در ابتدا باید بررسی‌ها برای شفاف‌سازی این اتفاق انجام و مشخص شود که چه عاملی باعث ایجاد چنین زیانی در بازار شده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پایان فرایند ارزش گذاری ایران خودرو و سایپا چیست؟ به نظر شما ورود این دو شرکت به بورس منجر به کاهش قیمت خودرو می‌شود؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    وزارت امور خارجه ای که عبداللهیان وزیر آن باشه ماشین هاش باید مردم را زیر بگیرند هر موقع وزیرش زبان انگلیسی یاد گرفت راننده‌اش هم رانندگی یاد می گیرند، همه چی باید به بیاد.

    پاسخ