;
coinex

حذف تبلیغات کریپتویی توسط تیم‌های فرمول 1 ؛ آیا این نتیجه بازار نزولی است؟

علی‌رغم گسترش پذیرش ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف، همچنان شاهد ممنوعیت‌هایی نظیر دستور حذف تبلیغات کریپتویی توسط تیم‌های فرمول 1 از سوی دولت فرانسه هستیم.

محبوبیت حوزه ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین (BTC) در حال افزایش است. اما همچنان مقامات برخی کشورها همچنان نسبت به تبلیغات مستقیم در حوزه کریپتوکارنسی، مقررات سخت‌گیرانه‌ای تنظیم کرده‌اند. از جمله این کشورها می‌توان به فرانسه اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی ارز دیجیتال ایران

حذف تبلیغات کریپتویی در مسابقات F1

به گزارش دیتر رنکن (Dieter Rencken)، خبرنگار RacingNews365، مقررات بلندمدت فرانسه در زمینه تبلیغات برخی محصولات، تیم‌های فرمول 1 را مجبور کرده که برچسب‌هایی که دارای نام تجاری مرتبط با رمزارزها هستند را در طول مسابقات جایزه بزرگ فرانسه در تاریخ 24 جولای پنهان کنند.

در اکثر بنرهای تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جایزه بزرگ F1 فرانسه، شاهد تبلیغات گسترده کریپتویی هستیم. دو مورد از این تیم‌ها به طور مستقیم با شرکت‌های مرتبط با کریپتوکارنسی قرارداد همکاری دارند. برخی تیم‌ها نیز با بیش از یک شریک کریپتویی قرارداد امضا کرده‌اند.

حذف تبلیغات کریپتویی توسط تیم‌های فرمول 1 ؛ آیا این نتیجه بازار نزولی است؟

به عنوان مثال، تیم آلفا رومئو (Alfa Romeo) با وام دهنده ارزهای دیجیتال Vauld و همچنین میم کوین Floki Inu همکاری می‌کند. رد بول نیز با شبکه تزوس (Tezos) و صرافی ارزهای دیجیتال Bybit مشغول به همکاریست. تزوس همکار تیم مک لارن نیز به شمار می‌رود. سخنگوی صرافی کریپتو دات کام که در حال حاضر با F1 و استون مارتین شراکت دارد، در این راستا اظهار کرد:

صرافی کریپتو دات کام تصمیم گرفته است که از حقوق نام تجاری خود برای این مسابقات استفاده نکند. این صرافی همچنان شریک جهانی F1 باقی خواهد ماند و انتظار داریم که در مسابقات آینده از این حقوق به روش‌های دیگری استفاده شود. این موضوع در مورد شراکت صرافی با استون مارتین نیز صدق می‌کند.

شرکت رومانیایی CryptoDATA مسئولیت اسپانسرشیپ مسابقات جایزه بزرگ اتریش را در اختیار دارد. گفتنی است که علاوه بر فرانسه، تبلیغات کریپتو در هنگ کنگ نیز تحت نظارت شدید قانونی قرار دارد. پیش از این شاهد جریمه 50 هزار دلاری یک تجارت رمزنگاری بدون مجوز توسط دولت هنگ کنگ بودیم. طبق قوانین هنگ کنگ، نهادهایی که مجوز قانونی نداشته باشند به حکم پولشویی محکوم به پرداخت جریمه 50 هزار دلاری یا مجازات شش ماه حبس هستند.

در ماه آپریل، سازمان تبلیغاتی Watchdog ایرلند در پاسخ به افزایش تعداد تبلیغات حوزه کریپتوکارنسی به خصوص در زمینه تبلیغات فلوکی اینو، اعلام کرد که برنامه‌هایی برای بازنگری مقررات نظارت بر دارایی‌های دیجیتال در دستور کار خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حذف تبلیغات کریپتویی توسط تیم‌های فرمول 1 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: finbold

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر