;
coinex

بررسی گلکسی F13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

سامسونگ در تولید گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی یکی از بهترین‌هاست؛ هرچند بسیاری از کاربران معتقدند که قیمت این گوشی‌ها صرفا به دلیل برند سامسونگ بالاست و با پرداخت هزینه کمتر می‌توان گوشی‌هایی با قابلیت‌های بهتر را خریداری کرد. در این مقاله، به بررسی گلکسی F13 سامسونگ می‌پردازیم تا ببینیم آیا ارزش خرید دارد یا خیر.

شرکت سامسونگ که یکی از بهترین و محبوب‌ترین برند‌های تولیدکننده گوشی به شمار می‌رود، گلکسی F13 را به‌عنوان یکی از بهترین گوشی های اقتصادی و میان رده به بازار معرفی کرده است. این گوشی که قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توانسته نظر افراد بسیاری را به سمت خود جلب کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت این گوشی، قیمت مقرون‌به‌صرفه آن است. ازآنجاکه اخیراً شرایط اقتصادی برای بسیاری از افراد دشوار شده، بسیاری از مردم توانایی خرید گوشی‌های گران‌قیمت و سنگین را ندارند. خوشبختانه تولیدکننده‌های گوشی‌های هوشمند همیشه تنوعی از مشخصات و قیمت را در گوشی‌های خود در نظر می‌گیرند. سامسونگ هم یکی از این شرکت‌هایی است که با ساخت محصولات میان‌رده، به افراد این امکان را داده که به قابلیت‌های این تلفن‌های جذاب دسترسی داشته باشند.

گوشی سامسونگ گلکسی F13 یکی از جدیدترین محصولات این برند به شمار می‌رود که به‌تازگی روانه بازار شده است. این گوشی با باتری فوق‌العاده‌ای که دارد، به شما این امکان را می‌دهد که تا ساعت‌ها از آن استفاده کنید و نیازی به شارژ دائم آن نداشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی F13 سامسونگ

برای اطلاع از قیمت Galaxy F13 خوب است بدانید که این محصول در دو نسخه حافظه داخلی متفاوت 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود و طبیعتاً قیمت هر یک با دیگری تفاوت دارد.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ
قیمت Galaxy F13

ازاین‌رو، برای اطلاع از قیمت Galaxy F13 باید بدانید که این گوشی در نسخه حافظه 64 گیگابایتی با قیمت 155 دلار و نسخه 128 گیگابایتی هم 167 دلار روانه بازار می‌شوند. با خرید هر دو نسخه‌های این گوشی جذاب، شما می‌توانید استفاده‌های متنوعی از آن داشته باشید.

برای اینکه از مشخصات فنی سامسونگ Galaxy F13 اطلاع پیدا کنید، بهتر است نگاهی به جدول زیر داشته باشید.

مشخصات سامسونگ گلکسی F13
معرفی و عرضه
  • معرفی در تاریخ 22 ژوئن 2022
  • عرضه در تاریخ 29 ژوئن 2022
 

 

ابعاد و ساختار

  • 165.4×76.9×9.3 میلی‌متر
  • وزن 207 گرم
  • جلو شیشه‌ای (کورنینگ گوریلاگلس 5)، فریم پلاستیکی، پشت پلاستیکی
  • دو سیم‌کارته (نانو)
  • در رنگ‌های سبز تیره، مسی و آبی روشن
 

نمایشگر

  • 6.6 اینچی با رزولوشن 1080×2408 پیکسل از نوع PLS LCD
  • نسبت نمایشگر به بدنه 82.5 درصد
  • حدود 400 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی
  • محافظت‌شده با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس 5
 

تراشه

  • اگزینوس 850 (هشت نانومتری)
  • پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای (4 + 4)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52
سیستم‌عامل اندروید 12 با رابط کاربری One UI Core 4.1
 

رم و حافظه

  • رم 4 گیگابایت با حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 گیگابایت با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از درگاه اختصاصی حافظه
 

 

 

دوربین

  • ماژول سه‌گانه
  • دوربین اصلی (لنز واید) با سنسور 50 مگاپیکسل
  • لنز اولترا واید با سنسور 5 مگاپیکسل
  • سنسور تشخیص عمق با کیفیت 2 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از فلاش LED، پانوراما و HDR
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل
  • دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل
  • فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل
باتری
  • باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت
  • شارژ سریع 15 وات
صدا
  • دارای اسپیکر
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
 

 

اتصالات

  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، هات‌اسپات
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • پشتیبانی از GPS و NFC
  • پشتیبانی از رادیو FM
  • USB از نوع Type-C با پشتیبانی از OTG
قابلیت‌ها حسگر اثر انگشت (در کنار گوشی)، شتاب‌سنج، قطب‌نما، سنسور مجازی مجاورت

 

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر طراحی

گوشی سامسونگ گلکسی F13  طراحی مناسبی دارد. پنل جلوی این گوشی شیشه‌ای بوده و با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود. پس می‌توانید مطمئن باشید که این دستگاه مقاومت بسیار خوبی دارد.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ
بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر طراحی

بااین‌حال، فریم و پنل پشتی این دستگاه از جنس پلاستیک هستند و به کاهش وزن آن کمک زیادی می‌کنند. شاید برخی از افراد گمان کنند که به دلیل داشتن فریم و بدنه پلاستیکی، این گوشی مقاومت خوبی ندارد. این در حالی است که هرگز این‌چنین نبوده و داشتن فریم پلاستیکی علاوه بر کاهش وزن گوشی، به شما این امکان را می‌دهد که به‌راحتی آن را در دست گرفته و تمام کارهای خود را با آن انجام دهید. همچنین خوب است بدانید که مواد بکار رفته در این گوشی از متریال باکیفیت است.

در پشت سامسونگ گلکسی اف 13، شما می‌توانید ماژول دوربین آن را مشاهده کنید. این گوشی دارای سه دوربین بوده که همه آن‌ها در یک ماژول در گوشه بالا سمت چپ قرار دارد. یک فلش LED هم در کنار این دوربین‌ها قرار دارد که عکاسی در شب را ممکن می‌سازد. همچنین شما می‌توانید لوگوی شرکت سامسونگ را هم در پایین و وسط پنل پشتی مشاهده کنید.

با بررسی گلکسی F13 سامسونگ متوجه می‌شویم که در وسط و بالای نمایشگر هم یک پانچ هول قرار دارد که دوربین سلفی گوشی در آن تعبیه شده است. این محصول لبه بسیار کمی دارد و بخش اعظمی از جلوی آن را نمایشگر در بر گرفته است. این گوشی با ابعاد 165.4 × 76.9 عرضه می‌شود و ازآنجاکه ضخامت آن تنها 9.3 میلی‌متر است، متوجه می‌شویم که این گوشی تقریباً نازک بوده و طراحی خوش‌دستی دارد.

بیشتر بخوانید:

 

وزن این گوشی 207 گرم است و این موضوع نشان می‌دهد که سامسونگ گلکسی اف 13 دستگاه نسبتاً سبکی است. این گوشی دو سیم‌کارته است؛ سیم‌کارت نانو و dual Stand-by (همزمان یکی فعال). شما می‌توانید این محصول را در رنگ‌های سبز تیره، مسی و آبی روشن خریداری نمایید.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر نمایشگر

یک نمایشگر 6.6 اینچی از نوع PLS LCD در این گوشی تعبیه شده است که به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر را با کیفیت بالایی تماشا کنید. همچنین تصاویر و ویدئوها با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل در اختیار شما قرار می‌گیرند.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر نمایشگر

تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی تقریباً 400 است. این بدان معنی است که شما می‌توانید تمام جزئیات در تصویر را به‌راحتی تماشا کنید. این محصول با استفاده از کورنینگ گوریلاگلس 5 محافظت می‌‌شود. پس می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این گوشی مقاومت خوبی دارد. بااین‌حال، بهتر است از ضربه‌گیر و قاب مناسب برای دستگاه خود استفاده کنید که از آسیب رساندن به آن جلوگیری شود.

 

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی سامسونگ Galaxy F13 از نظر تراشه

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته که در ساخت گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 از تراشه اگزینوس 850 استفاده کند. با استفاده از این تراشه هشت نانومتری، شما می‌توانید بازی‌های ویدئویی را به‌راحتی روی گوشی نصب کرده و با هیچ‌گونه لگ و یا خللی مواجه نشوید.

همچنین خوب است بدانید که در پردازنده مرکزی این دستگاه هم هشت هسته بکار رفته است. این هشت هسته شامل چهار هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A55 هم با همان فرکانس می‌شوند. در نهایت، پردازنده گرافیکی این دستگاه جذاب هم Mali-G52 است. به‌طورکلی، تراشه گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 بسیار خوب است. پس شما می‌توانید از آن هم برای کارهای روزمره و هم بازی‌های ویدئویی استفاده کنید.

مشخصات گلکسی F13 سامسونگ از نظر سیستم‌عامل

نکته مهم دیگری که در انتخاب یک گوشی همراه باید به آن توجه داشته باشید، سیستم‌عامل آن است که می‌تواند تأثیر زیادی در کاربری آسان آن داشته باشد. این گوشی با اندروید 12 و رابط کاربری One UI Core 4.1 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ

خوب است بدانید که در حال حاضر، اندروید 12 آخرین نسخه ثابت سیستم‌عامل اندروید بوده و اندروید 13 هنوز منتشر نشده است؛ اما پس از انتشار، این گوشی به احتمال زیاد، قابلیت آپدیت به این سیستم‌عامل را خواهد داشت. با بررسی گلکسی F13 سامسونگ متوجه می‌شویم که با استفاده از رابط کاربری One UI Core 4.1، شما می‌توانید به‌راحتی از گوشی استفاده کنید و از قابلیت‌های متنوع آن بهره‌مند شوید.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر رم و حافظه

گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 در دو نسخه حافظه داخلی عرضه می‌شود. شما می‌توانید این گوشی با دو نوع حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت خریداری نمایید.

پیشنهاد ما این است که نسخه 128 گیگابایتی را انتخاب نمایید. البته ازآنجاکه این محصول از قابلیت درگاه اختصاصی حافظه نیز پشتیبانی می‌کند، به شما این امکان را می‌دهد که فضای ذخیره آن را تا یک ترابایت افزایش دهید.

بر خلاف حافظه داخل، این محصول تنها با یک نسخه رم در دسترس عموم قرار می‌گیرد. این گوشی با رم 4 گیگابایتی عرضه می‌شود. به همین دلیل هم ممکن است در برخی موارد مانند باز کردن برنامه‌های خیلی سنگین با مشکل مواجه شوید.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر دوربین

با بررسی گلکسی F13 سامسونگ متوجه می‌شویم که این گوشی دارای ماژول دوربین سه‌گانه است. دوربین اصلی (لنز واید) این گوشی با سنسور 50 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم 1.8 وارد بازار می‌شود. این لنز با استفاده از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز، به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌های مناسبی بگیرید.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ
بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر دوربین

دومین لنز این گوشی هم اولترا واید نام دارد که با سنسور 5 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم 2.2 عرضه می‌شود. همچنین خوب است بدانید که این لنز با پوشش 123 درجه، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر جذابی ثبت کنید. سامسونگ گلکسی اف 13 از سنسور تشخیص عمق تصویر نیز بهره می‌برد که با سنسور 2 مگاپیکسل و دیافراگم 2.4 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

دوربین این محصول از قابلیت‌های فلاش LED، پانوراما و HDR هم پشتیبانی می‌کند. یکی دیگر از مشخصات فنی سامسونگ Galaxy F13 این است که می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080 پیکسل را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر دوربین سلفی

دوربین سلفی این تلفن هوشمند با سنسور 8 مگاپیکسل و دیافراگم 2.2 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. قابلیت فیلم‌برداری با استفاده از دوربین سلفی هم با کیفیت 1080 پیکسل و سرعت 30 فریم بر ثانیه در نظر گرفته می‌شود.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر باتری
بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر باتری

 

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر باتری

باتری این گوشی که غیر قابل تعویض و از جنس لیتیوم پلیمری است، با ظرفیت 6000 میلی‌آمپر ساعت در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ اما متاسفانه سرعت شارژ آن چندان زیاد نیست و سامسونگ به تکنولوژی شارژ 15 واتی اکتفا کرده است. همان‌طور که گفتیم، این دستگاه سرعت شارژ چندان بالایی ندارد، اما می‌توانید آن را در مدت‌زمان تقریبی 80 دقیقه به 100 درصد شارژ کامل برسانید.

بررسی گلکسی F13 سامسونگ از نظر صدا

یکی دیگر از مشخصات گلکسی F13 سامسونگ این است که با استفاده از اسپیکر، به شما این امکان را می‌دهد که صدای موسیقی‌ها، پادکست‌ها و فیلم‌های مختلف را با کیفیت خوبی گوش کنید. همچنین این گوشی از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند.

مشخصات فنی سامسونگ Galaxy F13 از نظر اتصالات و قابلیت‌ها

گوشی سامسونگ گلکسی F13 دارای وای‌فای دو بانده 802.11a/b/g/n/ac و هات‌اسپات است. همچنین این محصول از بلوتوث نسخه 5.0 نیز بهره می‌برد و کار را برای کاربران راحت می‌کند. همچنین خوب است بدانید که این گوشی از قابلیت‌های GPS و NFC هم پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

علاوه بر موارد ذکرشده، گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 از قابلیت رادیو FM هم پشتیبانی می‌کند. کابل USB این دستگاه از نوع Type-C بوده و با استفاده از این کابل، شما می‌توانید هم گوشی خود را شارژ کرده و هم از آن به‌عنوان OTG استفاده کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 از قابلیت‌هایی مانند شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور مجازی مجاورت پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، حسگر اثر انگشت هم در این گوشی تعبیه شده است که در کنار گوشی و در لبه سمت راستی آن قرار دارد.

 

کلام آخر

گوشی سامسونگ گلسی اف 13 یکی از محصولات جدید و میان‌رده سامسونگ به شمار می‌رود که برای استفاده روزمره بسیار مناسب است. ما در این نوشتار، به بررسی گلکسی F13 سامسونگ پرداختیم. پس اگر شما هم قصد خرید این گوشی جذاب و کاربری را دارید، در ابتدا این نوشتار را مطالعه کرده و سپس بر اساس هزینه خود، تصمیم به خریدن این دستگاه بگیرید. البته فراموش نکنید که قیمت Galaxy F13 بر اساس قابلیت‌هایی که دریافت می‌کنید، کاملاً مقرون‌به‌صرفه است.

سؤالات متداول

آیا گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 ارزش خرید دارد؟

گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 قابلیت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل هم می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این دستگاه کاملاً ارزش خرید دارد. یکی از بهترین و مهم‌ترین قابلیت‌های این دستگاه هم می‌توان به باتری فوق‌العاده آن با ظرفیت 6000 میلی‌آمپری آن اشاره کرد.

گوشی سامسونگ گلکسی F13 برای چه کسانی مناسب است؟

این گوشی به دلیل داشتن باتری با ظرفیت بالا، برای کسانی مناسب است که غالباً بیرون از خانه هستند و نمی‌توانند مدام گوشی خود را به شارژ بزنند. بااین‌حال، ازآنجاکه رم این دستگاه چندان بالا نیست، ممکن است گوشی سامسونگ گلکسی اف 13 برای کسانی که می‌خواهند این دستگاه را برای بازی‌های ویدئویی سنگین استفاده کنند، گزینه چندان مناسبی نباشد. اما به‌طورکلی، این گوشی باتوجه‌به قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای که دارد، برای استفاده روزمره بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید:

منبع: gsmarena

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر